Nastarenkaat suistivat auton tolppaan

kitkaa

5

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adasdada

      suistivat myös satoja autoja tolppiin, puihin ja ojiin menneenä talvena!

      Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ratin ja penkin välissä istuva kuski on omalla toiminnallaan aiheuttanut pikku suistumiset. Muualla maailmassa ajetaan kesäkiekoilla talvellakin (esim. USA, jossa lunta on tuiskuttanut niin maan perkeleesti tänäkin talvena), mutta ihmiset tajuavat jäädä kotiin kelin ollessa kestämätön tai sitten he osaavat alentaa tilannenopeutta.

      Jos ajat peilijäällä 150 km/h ja teet äkkinäisen väistöliikkeen, pyörit taatusti ympäri muutamaan otteeseen tuhoten aluskasvillisuutta, riippumatta onko alla nastat, kitkat vai kesäkiekot.

      Kitkat muuten ovat mielestäni perseestä. Miksikö? Siksi, että niiden pito häipyy suurelta osin kahdessa talvessa. Etuvetoisessa autossa ymmärrän jotenkin, mutta esimerkiksi takapotku-Omegassani ovat karseat. Nastarenkaita voi pitää vaikka 7-8 talvea, jos ajaa nastoja säästävällä ajotavalla.

      • sasasasasasa

        Rengaskauppiaiden keksintöä, että kitkojen pito häipyy kahdessa talvessa. Edellisessä autossa oli vuoden vanhat kitkat kun sen ostin. Ajattelin, että vaihdan parin talven jälkeen. Vaihdoin auton kuuden talven jälkeen ja vielä kitkoissa oli pitoa ihan riittämiin. Ajoa noilla renkailla oli siihen mennessä tullut 60.000km.

        Jos nastoilla on ikää 7-8 talvea niin kumi on jo niin kovaa, että siinä ei enää pidä kuin korkeintaan nastat - jos niitä on jäljellä.


      • wokella

        Sinunkin mielenpide on siis ammattikoulun puutyölinjan pohdiskeluja.
        "Takapotku" omegalla ajava oppii kerrasta siis yhdestä talvesta (Normaalijärkinen) jättämään ok.auton jonkun muun vaivoiksi ja vaihtamaan autonsa 2000-luvulle ja edestä vetäväksi sekä kitkat alle joilla pärjää kuitenkin kun/jos osaa ajaa.
        Kokeilu kannattaa aina siis kitkarenkaita, ei sen jälkeen nastoja alleen laita metelöimään ja pidonkin kanssa on vähän niin ja näin kun oikeen tarkkaan mietitään.


      • Paappaappaa
        wokella kirjoitti:

        Sinunkin mielenpide on siis ammattikoulun puutyölinjan pohdiskeluja.
        "Takapotku" omegalla ajava oppii kerrasta siis yhdestä talvesta (Normaalijärkinen) jättämään ok.auton jonkun muun vaivoiksi ja vaihtamaan autonsa 2000-luvulle ja edestä vetäväksi sekä kitkat alle joilla pärjää kuitenkin kun/jos osaa ajaa.
        Kokeilu kannattaa aina siis kitkarenkaita, ei sen jälkeen nastoja alleen laita metelöimään ja pidonkin kanssa on vähän niin ja näin kun oikeen tarkkaan mietitään.

        Ukolla oli joskus tuollanen takapotkuinen Obelix ja ukko jäi kerran keväisillä keleillä kototalon rinteiselle pihamaalle sutimaan, kun ei parivuotiaat nastat takana pitäneet. Valui siitä sitten hiljalleen pihamaata pitkin nojaamaan pihapihlajaan - onneksi vetokoukku edellä. Hinattiin takapotku pois pihasta etuveto-Golfilla.... pihaan juuttui myöhemmin nastoitettu kartano-Volvo (takapotku sekin). Samasta mäestä on myöhemmin noustu etuveto-ja nelivetoautoilla ongelmitta - myös vanhoilla kitkarenkailla.

        Naapurin isännällä oli vanhempi takapotku Record ja siinä iso takakontti. Pisti aina talvisin vaimon ja lapset konttiin että pääsi pihaltaan samanlaisen mäen ylös....


      • Paappaappaa kirjoitti:

        Ukolla oli joskus tuollanen takapotkuinen Obelix ja ukko jäi kerran keväisillä keleillä kototalon rinteiselle pihamaalle sutimaan, kun ei parivuotiaat nastat takana pitäneet. Valui siitä sitten hiljalleen pihamaata pitkin nojaamaan pihapihlajaan - onneksi vetokoukku edellä. Hinattiin takapotku pois pihasta etuveto-Golfilla.... pihaan juuttui myöhemmin nastoitettu kartano-Volvo (takapotku sekin). Samasta mäestä on myöhemmin noustu etuveto-ja nelivetoautoilla ongelmitta - myös vanhoilla kitkarenkailla.

        Naapurin isännällä oli vanhempi takapotku Record ja siinä iso takakontti. Pisti aina talvisin vaimon ja lapset konttiin että pääsi pihaltaan samanlaisen mäen ylös....

        ...nähdään ensimmäiset renkaat oikeussalissa? Tuntuvat olevan niin syyllisiä moneen suistumiseen.. Miksei voi myöntää, että se suistumisen syy on siellä ratin ja penkin välissä? Olisi se hienoa kun joka kuolonkolarissakin voitaisiin lusimaan laittaa ne huonot renkaat ja se ämpäripäinen lökäpöksy saisi jatkaa kaahailua!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      118
      2177
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1308
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      312
      1013
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      83
      949
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      85
      913
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      680
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe