Tästä aiheesta on kyselty aiemminkin, mutta lähinnä on varoiteltu siitä suuresta pöly- ja nokimäärästä. Eli kyseessä vanhan leivinuunin purkaminen. Pitäisi siis purkaa mökin vanha leivinuuni. Ympärille suositellaan rakennusmuovista ja rimoista teltan rakentamista, ettei joka paikka ole nokea ja pölyä täynnä. Samasta syystä pitäisi kuulemma vuokrata teollisuuspölynimuri konevuokraamosta. Nämä siis ok. Mutta minulle on jäänyt hieman epäselväksi, millä konstein ja miten se itse purkaminen kannattaa tehdä? Isolla lekalla vaan uunin kylkeen PAM ja niin edelleen? Vai tavallisella poravasarallako talttapäällä jyrryttämälläkö se uuni murenee? Vaiko ihan vasaralla ja taltalla tiili kerrallaan? Vaiko peräti konevuokraamosta joku perus poravasaraa tehokkaampi kone pitäisi vuokrata? Eli miten suosittelisitte itse purkamisen toteutettavaksi? Vanhoja tiiliä en aio säästää, joten ehjänä niitä ei tarvitse irrottaa. Ongelmallisin lienee se lattiassa olevan betonilaatan ja uunin rajapinnan saaminen tasaiseksi. Tarvitaanko viimeistään siinä vaiheessa joku tehokas piikkauskone? Vai menisikö poravasaralla, jollainen itselläni jo on?
Vielä uunin purkamisesta
2
342
Vastaukset
- 876846
Joo, järjetön määrä sitä pölyä tosiaan tulee. Jos et halua pölyä ympäri kämppää niin toteutat sen teltan ja poistopuhallin tsydeemin. Vuokraat/ ostat sen kokoisen piikkaus koneen kuin jaksat käsissä pidellä eri asennoissa. Sen lattian saat hyväksi kun pääset niin alas että lattia pinta rupeaa läheneen, otat ison rälläkän, siihen timantti laikka (pölyää muuten vielä enemmän kuin se uunin purku (lue perkeleesti)) ajat lattiaan 5cm välein uria ja piikkauskoneella lohkaiset palt pois. Lopuksi lattia tasoitetta ja siinä se.
- kannattaa unhoittaa
jollei tosiaan tykkää pölystä ja siivoamisesta. Tiilet irtoavat aika pienellä poravasaralla toisistaan kun se tehdään järjestelmällisesti. Mutta jos haluaa rälläköidä niin kannattaa ottaa yhteyttä timanttileikkaus yrityksiin niin he voivat leikata pölyttä kun käyttävät vettä pölyn sidonta aineena (Ilmassa leijuu sitten märkä kivikalkki sumu vaikka imuri onkin päällä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup584118Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262944Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432643Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652197Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4371797- 621277
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.721266- 571170
- 2591069
- 45988