Haluaisin kuulla muilta kohtalotovereilta että minkälaisissa ammateissa pystytte työskentelemään jos kädet reagoivat pahasti nikkeliin?
Vuosi sitten ollessani työharjoittelussa kädet menivät todella pahaan kuntoon... haavautumia, vetisiä näppylöitä ja kutinaa. Vähän helpotti kun harjoittelu loppui mutta koskaan en ole saanut käsiä hyvään kuntoon. Aina jotein ihottimaa tai näppölöitä. Opiskelen viimeistä vuotta tarjoilijaksi ja teen samalla alantöitä ja olen varma että kädet reagoivat kolikoihin joita ymmärtävästi joudun käsittelemään. Testeissä kävin ja nikkeli ainoastaan reaagoi. Tarjoilijan ammatissa kädet ovat työkaluni ja hygienia syistä oltata terveet vaikka käytänkin tarjoillessani hanskoja. Ei oikein nappaisi alkaa lukemaan kolmatta ammattia. Kaksi saisi riittää ja tämä on se jota haluan tehdä...
nikkeliallergia - kädet reagoivat
1
246
Vastaukset
- Ruttonen tapaus
Suosittelen silti harkitsemaan tehtäviä, joissa voit suojautua allergeeneilta. On aika ikävää menettää ammatti, työ ja toimeentulo iho-oireiden vuoksi. Oireilla on taipumus pahentua. Nimimerkillä kokemusta on.
Itse olen kokenut Protopicin hyväksi lääkevoiteeksi (reseptilääke ja kallis sellainen). Saattaa suojata jonkin verran allergeeneilta. Itse reagoin kaikkeen mahdolliseen, jos en ole allerginen, niin sitten saan muuten ärsytyspoireita. Eli ilman ko. lääkevoidetta en pärjäisi edes siviilissä.
Kannattaisi keskustella asiasta jonkin asiantuntijan kanssa. Ihotautilääkäriöllä käynti voisi olla hyvä alku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708