"Jos kohtaat matkallasi buddhan, tapa hänet!"
"Kuka ekana ehtii lukeen sen, vois alottaa sen nimellä topicin ja heittää ajatukset mitä kirja herätti.-temppuilija-"
En tiedä olinko eka vai toka.. :) Kirja herätti melkoisia hyvänolon säväreitä!
Oli ihana törmätä kirjoittajan ajatuksiin ja huomata että olen jo itse ajatellut monia asioita samalla tavalla.
Samoin oivallukset ettei kaikki ole niin itsestäänselvää.
Ja miksi ihmeessä olen sanonut ettei tuulimyllyjä vastaan kannata taistella? Perun puheeni, totta hemmetissä voi!
Hullu ritari Don Quijotekin teki niin. "Vaikka hän liioitteli omaa merkitystään, tulkitsi kaiken kohtaamansa väärin ja yliarvioi kykynsä puuttua epäkohtiin, maailma jonne hän kulkunsa suuntasi oli todella epäoikeudenmukainen, kuten meidän omammekin"
Alan hulluksi ritariksi tällä päivämäärällä, hih hih.. =)
Ihminen saa olla kaikkea!
Sheldon B. Kopp
32
624
Vastaukset
- Ilkikurimus
Pian 40 vuotta vanha elämäntaidon opas.
Ihan ookoo filosofiaa........ - henna001
Minä luin sen.
Kirja oli ihan mielenkiintoinen. Lukiessa herätti monia ajatuksia, mutta en enää muista ainoatakaan, joten en pysty enempää keskustelemaan asiasta. Jotain siitäkin lukemisesta varmaan jäi kuitenkin alitajuntaan muhimaan.
Mutta sen muistan, että lukiessani vertailin muutama kuukausi sitten täällä käytyä keskustelua kirjasta ja sen ajatuksista ja miten itse kirjan tekstin ymmärsin, ja tuli sellainen fiilis, että riippuu lukijasta, miten minkäkin asian itse tulkitsee.Kirjassa käsiteltiin meidän ymmärtämää narsismia aika monessakin kohtaa, mutta silleen hellästi ja ymmärtäväisesti. Sivulla 151-153 oli tarinaa herttaisesta kiltistä tytöstä joka ajautui ilkeiden miesten seuraan.
Musta kirja sopii sekä narsisteille että uhreille.
Täällä palstalla ei kenenkään tarvitse pelätä ketään, koska narsismi on lähikontaktiongelma eikä päästä toistemme rinnuksiin kiinni.. :)
- Ilkikurimus
Nyt vastako te tällaisia luette? Mulla on aikaa tuon lukemisesta jo lähes 20 vuotta! Lukioaikana tuollaisia luettiin....
Eiks ole sanottu että mikään ei tapahdu oikeaan aikaan tai väärään aikaan, kaikki vaan tapahtuu. =)
Näkisin että kaikki ympärillämme vain tapahtuu, meistä riippumatta, ja vaikutamme omien tekojemme kautta paikkaamme siinä todellisuudessa. Ja lopputulos voi olla mitä vain. Kiehtovan epäselvä kaoottinen maailma ;-)
Älä pelkää, mä oon sun kanssasi, hih.. =)
Ihminen voi vaikuttaa kyllä kanssaihmiseen pelkoja vähentävästi, olla turvana, kävellä käsi kädessä.."hullu ritari" kiittää ja kumartaa, ruostuneessa haarniskassaan, mutta ihmettelee vertausta kissaan?
Sulla kissa?
MiauEi kun hulluuksissani sanoin; tulkaa tyköni kaikki orvot, uhrit ja kärsivät, niin kyyneleet sen teki..
Kestää miekan, ei kyyneleitä, hmm..Oho, nyt suli haarniskaan sydämen muotoien reikä. Mitä lie halpatuontikamaa? Ei kestä tunteita lain =)
Sisäinen sankarini saapuu ruostuneessa, kyynelten läpipuhkomassa haarniskassaan jonka rintamukseenkin on sulanut sydämen paljastava aukko. Ja..
*kiskoo koko porukan irti ja laittaa maitorattaitten kyytiin ja hinaa hiljalleen turvaan kohti puhtoisempia maisemia*
=)ns tunteidenkestävä malli? Mutta mielellään sit sellainen helpostiriisuttava, eikä tällainen vanhuuttaan ruostunut sieluun-niitattu tekele.. =)
*suostuu saunan taa*
:-Pyxex kirjoitti:
Jokainen lukee kirjat eri järjestyksessä.. ;-P
Pyydän sinulta anteeksi, että pilasin tämän ketjun.
temppuilija kirjoitti:
Pyydän sinulta anteeksi, että pilasin tämän ketjun.
Saat anteeksi! Kiitos että pyysit!! =) Sun ajatukset on tärkeitä! Onneksi ehdin lukea ne. Mutta on muitakin..
Kirjat Br!...ei revittyvä sivuja..yxex kirjoitti:
Saat anteeksi! Kiitos että pyysit!! =) Sun ajatukset on tärkeitä! Onneksi ehdin lukea ne. Mutta on muitakin..
Kirjat Br!...ei revittyvä sivuja..Oppia ikä kaikki ... mutta täällä edelleen... luodaan uutta.
temppuilija kirjoitti:
Oppia ikä kaikki ... mutta täällä edelleen... luodaan uutta.
Luottamus kasvaa siitä kun näkee miten toinen toimii! En pysty näkemään mikä on oikein ja väärin kunkin asemassa, mutta jos ymmärrät mun näkemystä palstailusta IA-kirjana, ja miten jokainen 'carpe diem'-kommentti on tärkeä.... Sun arvo ei vähene, mitä teetkin Br..
=)
Toimit niin kuin toimit, se on sun ominta itseäsi. Shit, oot hyvä tyyppi! :)
Mulla on nykyään tiukka puoliso-kriteeri, vähintään tällainen on oltava!
http://www.youtube.com/watch?v=raB8z_tXq7A
Ei oo isompaa tunkua ovella.. ;-DDDyxex kirjoitti:
=)
Toimit niin kuin toimit, se on sun ominta itseäsi. Shit, oot hyvä tyyppi! :)
Mulla on nykyään tiukka puoliso-kriteeri, vähintään tällainen on oltava!
http://www.youtube.com/watch?v=raB8z_tXq7A
Ei oo isompaa tunkua ovella.. ;-DDDTykkään sun sisäisestä naisesta. Ihan jees.
temppuilija kirjoitti:
Tykkään sun sisäisestä naisesta. Ihan jees.
Kenties sun sisäinen naisesi...siellä seitsemännessä kerroksessa ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ftt0HhIkTOEVaatimattomuus on hyve! :) Kivat videot!
http://www.youtube.com/watch?v=GBzxOp2Qtgo&feature=related
Näihin ajatuksiin kamu..hyvää yötäMinä vasta hinkkaan tylsällä kynsiviilalla oman häkkini peukalon paksuista kalteria. Ja sitten pitäisi vielä opetella lentämään...huokaus.. ;-)
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1473992On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742407Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.522083Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl211797Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711117Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101