Hei! (yrittäkää jaksaa lukea =))
Olen 24-vuotias mies, jolla alkoi akne noin 20-vuotiaana.
Ennen kuin akne alkoi minulla oli hyvä iho. Hyvän värinen ja tasainen. Elin melko normaalia elämää harrastaen liikuntaa aika vähän (kuitenkin joku harrastus oli aina), tupakoin, käytin alkoholia 2-4 krt kuukaudessa, sekä söin epäterveellisesti. Ihoni pysyi silti hyvänä. Mitään ihonhoitotuotteita en käyttänyt, koska ei ollut tarvetta.
Akne tosiaan alkoi noin 20-vuotiaana aivan yllättäen. Aluki ajattelin, että se on jotain ohimenevää ja aloin käyttää kasvojenpesuaineita sekä kasvorasvoja. Kun akne ei parantunut kuukausien kuluessa, vaan paheni, niin aloin tekemään elämäntaparemonttia. Laihdutin noin kymmenen kiloa, koska läskiä löytyi jonkun verran, ei kuitenkaan paljoo, vaan kymmenen kilon laihduttaminen riitti poistamaan melkein kaiken näkyvän läskin. Aloin lenkkeilemään paljon. Cooper-tulos nousi reilusta kahdesta kilometristä yli kolmeen kilometriin noin puolessa vuodessa. Jätin pois kaikki makeiset ja muut herkut. Limua kului ennen paljon päivittäin. Vaihdoin juomiseksi pelkän veden. Aloin syömään niin terveellisesti kuin vain pystyin. En syönyt siis ollenkaan "herkkuja". Alkoholia käytin pari kertaa kuussa baareissa ja tupakointi oli melko epäsäännöllistä. Ja tietysti päivittäiset kasvojen pesut ja muut kasvorasvojen laittelut. Mistään näistä ei ollut mitään apua akneen tai ihon kuntoon.
Lopulta menin ihotautilääkärille, joka määräsi pariin eri otteeseen antibiootteja ja jotain kasvoihin laitettavaa ainetta, joka kuulemma värjää vaatteet ja tyynynpäälliset. Täysin tuloksettomia nämäkin hoitokeinot. Luultavasti noin vuoden verran käytin kyseisiä "lääkkeitä".
Lopulta pari vuotta aknen alkamisen jälkeen aloitin isotretinoin-kuurin. Kuuri kesti puoli vuotta ja kyseinen aika oli helvetillistä lääkkeen sivuvaikutusten takia, mutta kuuri auttoi kuitenkin ja akne loppui kasvoistani ja selästäni. Elämä alkoi taas maistua ja itsetunto nousi kohisten ja koko akne unohtui nopeasti.
Sitä huvia kesti vuoden. Viime syksynä akne alkoi jälleen kasvoissa (ei selässä enää), joten jälleen ihotautilääkärille ja uusi isotretinoin-kuuri käyntiin. Tämä tapahtui noin viisi kuukautta sitten. Tämä toinen kuuri ei ole ollut niin rankka kuin ensimmäinen. Kuurin piti olla melko lyhyt (kaksi pakettia eli 200kpl), mutta nyt olen syönyt jo noin 300kpl 20mg-tabletteja. Finnejä ei enää oikein tahdo tulla onneksi, mutta punaisia jälkiä on vielä jonkun verran, joten varmaankin lopetan sitten kuurin, kun jäljet haalenevat. Iho on tällä hetkellä huonossa kunnossa kuurin takia ja muutenkin vittumainen olo jatkuvasti sivuvaikutusten takia, ettei oikein mikään huvita. Itsetunnon rippeetkin on mennyt tämän toisen kuurin myötä.
Olen kokeillut akneni hoitoon ja parantamiseksi melkein mitä kaikkea, mutta mikään ei tunnu auttavan. Iho menee jatkuvasti huonompaan kuntoon. Pitkälti tietysti isotretinoin-kuurin takia. Elämäntavatkin muutin täydellisesti niin terveellisiksi kuin vain voi, mutta ei mitään apua. Yritän ainoastaan toivoa, että tämä paska loppuisi joku päivä, että pääsisi taas nauttimaan elämästä! Ennen oli melko hyvä itsetunto ja kaikki asiat oli mielenkiintoisia ja naisseuraakin oli mukavasti, mutta tällä hetkellä kaikki on niin päinvastoin kuin vain voi.
Kertokaa kommenttejanne ja mielipiteitänne tai ihan mitä tahansa. Jos niistä olisi apua!
Kokemukseni aknesta
28
2186
Vastaukset
- et oo ainoo
juu vittumaistahan toi akne on. itellä ollu noin 1½ vuotta aknea ja jo siinä ajassa on itteltäkin menny itsetunto huonoksi.
nykyään olen itse aloittanu puhdistusgeeli kasvovesi kasvovoide hoidon aamuin ja illoin, sekä olen vähän yrittänyt muuttaa elämäntapoja. ostin tänään myös möller: kaunis iho -kapseleita joten kohta näkee onko niistä(kään) mitään apua.
eli voit tietty kokeilla jotain omega3 tabletteja tai juuri noita möller kaunis iho tablettaja jos niistä sattuisi olemaan jotain apua.- Ketjun aloittaja1124
Joo, olen kyllä syönyt kaiken maailman vitamiineja ja omega kolmosia jo pari vuotta =)
- jeijjis
Ketjun aloittaja1124 kirjoitti:
Joo, olen kyllä syönyt kaiken maailman vitamiineja ja omega kolmosia jo pari vuotta =)
Itse kärsinyt reilu 2v aknesta ja kokeillut antibiootti kuuria (10kk), roaccutan (3kk), eri akne voiteita (differin, epiduo, basiron ac wash). Syön tällä hetkellä omega 3, d vitamiinia ja sinkkiä ravintolisänä. Ja nytten kokeilussa tuollainen uusi "lääke" kuin acnicyl. Saa nyt nähdä jos jokin auttaisi, itsellä nykysin lievä akne, eli ei mikään pahin mahollinen. Olen myös 1,5kk sitten aloittanut vähentämään hiilareita, elikkä riisiä, perunaa, pastaa, leipiä vähentänyt ja tietinkin kaikki limut ja karkit pois myös. Saa nyt nähdä jos apu jostain tulisi, ikää 19v. Ei jaksaisi enää kärsiä tästä....
- FlyingSeagull
jeijjis kirjoitti:
Itse kärsinyt reilu 2v aknesta ja kokeillut antibiootti kuuria (10kk), roaccutan (3kk), eri akne voiteita (differin, epiduo, basiron ac wash). Syön tällä hetkellä omega 3, d vitamiinia ja sinkkiä ravintolisänä. Ja nytten kokeilussa tuollainen uusi "lääke" kuin acnicyl. Saa nyt nähdä jos jokin auttaisi, itsellä nykysin lievä akne, eli ei mikään pahin mahollinen. Olen myös 1,5kk sitten aloittanut vähentämään hiilareita, elikkä riisiä, perunaa, pastaa, leipiä vähentänyt ja tietinkin kaikki limut ja karkit pois myös. Saa nyt nähdä jos apu jostain tulisi, ikää 19v. Ei jaksaisi enää kärsiä tästä....
Mäkin oon kokeillu hiilarien vähentämistä ja esimerkiksi sitä, ettei syö ollenkaan maitotuotteita, mut ei noista ollut mitään apua.
Akne taitaa olla aika pitkälti perinnöllistä eli jos jommalla kummalla vanhemmalla on ollut niin todennäköisesti se akne sitten periytyy. Luin yhestä lääkärikirjasta, että jos kummallakin vanhemmalla on ollut aknea, niin neljä viidestä lapsesta saa aknen myös. Jossain kans luki et akne taipuvilla olisi a-vitaminiia ja jotain muuta vitaminiia hieman vähemmän elimistössä kuin ei-akneihmisil.
Mistäköhän muusta tuo akne voisi johtua ku perinnöllisyydestä? Ei ainakaan hygieniasta. Tietty jos vierastaa hygieniaa niin se voi kai tuoda finnin tai pari, mutta tuskin se kuitenkaan ihan aknea aiheuttaa. - Loppuis jo
FlyingSeagull kirjoitti:
Mäkin oon kokeillu hiilarien vähentämistä ja esimerkiksi sitä, ettei syö ollenkaan maitotuotteita, mut ei noista ollut mitään apua.
Akne taitaa olla aika pitkälti perinnöllistä eli jos jommalla kummalla vanhemmalla on ollut niin todennäköisesti se akne sitten periytyy. Luin yhestä lääkärikirjasta, että jos kummallakin vanhemmalla on ollut aknea, niin neljä viidestä lapsesta saa aknen myös. Jossain kans luki et akne taipuvilla olisi a-vitaminiia ja jotain muuta vitaminiia hieman vähemmän elimistössä kuin ei-akneihmisil.
Mistäköhän muusta tuo akne voisi johtua ku perinnöllisyydestä? Ei ainakaan hygieniasta. Tietty jos vierastaa hygieniaa niin se voi kai tuoda finnin tai pari, mutta tuskin se kuitenkaan ihan aknea aiheuttaa.Itse olen kärsinyt aknesta 8 vuotta.
14 vuotiaana alkoi ja reilu vuosi alkamisen jälkeen akne oli aika paha, mutta oletin että johtuu murrosiästä ja menee ohi.
No käytin kaikenmaailman voiteita ja puhdistusvaahtoja mutta mikään niistä ei edes lievittänyt aknea vaan jatkuvasti, kun yksi kipeä finni lähti tuli parin päivän päästä uusi yhtä kipeä tilalle.
Huolehdin hygieniasta hyvin enkä itsekkään mitenkään erityisen paljon herkkuja syö n. 2 kertaa kuukaudessa.
Alkoholia en käytä kuin 2-3 kertaa vuodessa ja roskaruokaa ei mene paljoa.
noin pari vuotta sitten akne jostain syystä lievittyi hieman eikä ollut enää niin paha, tätä kesti lähes vuoden, kunnes akne tuli takaisin yhtä pahana kuin aivan alussa...
Päätinpä nyt viime viikolla, että nyt menen ihotautilääkärille ja sanoi että vaikea akne kyseessä ja ei auta vetkutella vaan hän määräsi 5kk:ksi isotretinoin actavis 2 kertaa päivässä 20mg ja lisäksi Ermysin 500mg 2 kertaa päivässä.
Suurista "pelotteluista" huolimatta maha ei ole pahemmin sekaisin ainakaan vielä ja muuta sivuoiretta ei ole kuin huulet rohtuneet ja kasvot sekä suu on aika kuiva.
Toivon todellakin että tämä auttaa, sillä vuosikin on pitkä aika aknen kanssa saati sitten 8 vuotta :/ - Ketjun aloittaja22
Loppuis jo kirjoitti:
Itse olen kärsinyt aknesta 8 vuotta.
14 vuotiaana alkoi ja reilu vuosi alkamisen jälkeen akne oli aika paha, mutta oletin että johtuu murrosiästä ja menee ohi.
No käytin kaikenmaailman voiteita ja puhdistusvaahtoja mutta mikään niistä ei edes lievittänyt aknea vaan jatkuvasti, kun yksi kipeä finni lähti tuli parin päivän päästä uusi yhtä kipeä tilalle.
Huolehdin hygieniasta hyvin enkä itsekkään mitenkään erityisen paljon herkkuja syö n. 2 kertaa kuukaudessa.
Alkoholia en käytä kuin 2-3 kertaa vuodessa ja roskaruokaa ei mene paljoa.
noin pari vuotta sitten akne jostain syystä lievittyi hieman eikä ollut enää niin paha, tätä kesti lähes vuoden, kunnes akne tuli takaisin yhtä pahana kuin aivan alussa...
Päätinpä nyt viime viikolla, että nyt menen ihotautilääkärille ja sanoi että vaikea akne kyseessä ja ei auta vetkutella vaan hän määräsi 5kk:ksi isotretinoin actavis 2 kertaa päivässä 20mg ja lisäksi Ermysin 500mg 2 kertaa päivässä.
Suurista "pelotteluista" huolimatta maha ei ole pahemmin sekaisin ainakaan vielä ja muuta sivuoiretta ei ole kuin huulet rohtuneet ja kasvot sekä suu on aika kuiva.
Toivon todellakin että tämä auttaa, sillä vuosikin on pitkä aika aknen kanssa saati sitten 8 vuotta :/8 vuotta on kyllä paljon. Minulla on kestänyt noin 4-5 vuotta, enkä halua edes kuvitella, että kestäisi vielä monta vuotta.
Hienoa, että menit hakemaan isotretinoin-kuuri. Ainut "varma" lääke tai keino, joka auttaa. Tosin kuulemma joillakin harvoilla tämäkään lääke ei auta. Suurella todennäköisyydellä aknesi on todennäköisesti poissa lopullisesti 5 kuukauden jälkeen. - tgytt
Ketjun aloittaja22 kirjoitti:
8 vuotta on kyllä paljon. Minulla on kestänyt noin 4-5 vuotta, enkä halua edes kuvitella, että kestäisi vielä monta vuotta.
Hienoa, että menit hakemaan isotretinoin-kuuri. Ainut "varma" lääke tai keino, joka auttaa. Tosin kuulemma joillakin harvoilla tämäkään lääke ei auta. Suurella todennäköisyydellä aknesi on todennäköisesti poissa lopullisesti 5 kuukauden jälkeen.itsellä akne ollut jo melkein kymmenen vuotta ja melkein kaiken mahdollisen kokeillut, nyt toinen roa-kuuri menossa. Rahaa tämän sairauden hoitoon on mennyt hirvittävästi ja suurin osa varmaankin turhaan. Ainut mikä oikeasti auttanut on roa. Mutta epäilenpä että tämänkin kuurin jälkeen akne saattaa palata, mutta se on vain hyväksyttävä että ihoni on tälläinen. Olen saanut myös pahat arvet kasvoihini ja olin ennen ihan kivan näköinen, jotkut sanoivat kauniiksikin, mutta nyt minun on pitänyt hyväksyä itseni vähemmän viehättävämpänä ja keskittyä muihin kuin ulkonäöllisiin asioihin. Mutta olen sen verran pinnallinen ainakin nyt, että suunnittelen joku päivä meneväni johonkin hoitoon arpiani siloittelemaan. Ja akne taitaa todellakin olla perinnöllinen...eikä elämantapa asiat ole koskaan vaikuttaneet ihooni, ehkä muutamiin finneihin saattaisikin tehota, mutta tuskin oikeaan AKNEEN...
- roan syönyt
FlyingSeagull kirjoitti:
Mistäköhän muusta tuo akne voisi johtua ku perinnöllisyydestä? Ei ainakaan hygieniasta. Tietty jos vierastaa hygieniaa niin se voi kai tuoda finnin tai pari, mutta tuskin se kuitenkaan ihan aknea aiheuttaa.välttämättä auta, vaan kaikki huono hiilarit pois - sokerit, peruna, valkoiset jauhot, valkoinen riisi ja pasta, tilalle paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, hyviä rasvoja, niin kyl se akne siitä lähtee. Itselläni kokemusta aknesta 10v ja kaikki lääkkeet syöty.
- ----
roan syönyt kirjoitti:
välttämättä auta, vaan kaikki huono hiilarit pois - sokerit, peruna, valkoiset jauhot, valkoinen riisi ja pasta, tilalle paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, hyviä rasvoja, niin kyl se akne siitä lähtee. Itselläni kokemusta aknesta 10v ja kaikki lääkkeet syöty.
Onko kukaan kokeillut höyryhengitystä? Se on jumalallinen keino aknen poistoon. Kokeilkaapa. Itse olen harrastanut sitä 3 PÄIVÄÄ aamuin illoin ja ei ole yhtään finniä! laitan myös brevoxyliä (apteekista) ongelma-alueelle sen verran että sitä hieroessa se imeytyy saman tien. suosittelen kokeilemaan. Ei ole suuri vaiva kokeilla vaikkapa viikon ajan höyryhengitystä kerta aknesta kärsivät taistelevat vuosia ja ovat kokeilleet kaikkea, miksei siis tätäkin. Te ketkä kokeilette niin tulkaapa kertomaan tilanneraporttia ja tuloksia tänne.
- ....
---- kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut höyryhengitystä? Se on jumalallinen keino aknen poistoon. Kokeilkaapa. Itse olen harrastanut sitä 3 PÄIVÄÄ aamuin illoin ja ei ole yhtään finniä! laitan myös brevoxyliä (apteekista) ongelma-alueelle sen verran että sitä hieroessa se imeytyy saman tien. suosittelen kokeilemaan. Ei ole suuri vaiva kokeilla vaikkapa viikon ajan höyryhengitystä kerta aknesta kärsivät taistelevat vuosia ja ovat kokeilleet kaikkea, miksei siis tätäkin. Te ketkä kokeilette niin tulkaapa kertomaan tilanneraporttia ja tuloksia tänne.
"Onko kukaan kokeillut höyryhengitystä? Se on jumalallinen keino aknen poistoon. Kokeilkaapa. Itse olen harrastanut sitä 3 PÄIVÄÄ aamuin illoin ja ei ole yhtään finniä! laitan myös brevoxyliä (apteekista) ongelma-alueelle sen verran että sitä hieroessa se imeytyy saman tien. suosittelen kokeilemaan. Ei ole suuri vaiva kokeilla vaikkapa viikon ajan höyryhengitystä kerta aknesta kärsivät taistelevat vuosia ja ovat kokeilleet kaikkea, miksei siis tätäkin. Te ketkä kokeilette niin tulkaapa kertomaan tilanneraporttia ja tuloksia tänne."
Voisitko kertoa vähän lisää?
Mitä siis ylipäätään tarkoitat tuolla höyryhengityksellä..-? - gishhdihgshiugds
.... kirjoitti:
"Onko kukaan kokeillut höyryhengitystä? Se on jumalallinen keino aknen poistoon. Kokeilkaapa. Itse olen harrastanut sitä 3 PÄIVÄÄ aamuin illoin ja ei ole yhtään finniä! laitan myös brevoxyliä (apteekista) ongelma-alueelle sen verran että sitä hieroessa se imeytyy saman tien. suosittelen kokeilemaan. Ei ole suuri vaiva kokeilla vaikkapa viikon ajan höyryhengitystä kerta aknesta kärsivät taistelevat vuosia ja ovat kokeilleet kaikkea, miksei siis tätäkin. Te ketkä kokeilette niin tulkaapa kertomaan tilanneraporttia ja tuloksia tänne."
Voisitko kertoa vähän lisää?
Mitä siis ylipäätään tarkoitat tuolla höyryhengityksellä..-?elikkä siis höyryhengitys. keität kattilalla kiehuvaa vettä, annat kiehuvan veden olla kattilassa ja sitten kumarrut kasvot kohti kattilaa ja kiehuvaa vettä että kuuma höyry tuntuu kasvoissa. Sitten laitat pyyhkeen takaraivon päälle, ettei höyry pääse ulos, vaan hikoiluttaa kasvojasi. Tämä toimii samalla periaatteella kuin sauna, mutta tämä kohdistuu suoraan kasvoihin joten on siksi tehokkaampaa. Höyryhengitys nimi siksi että jotkut käyttävät tätä flunssan hoitoon ja nenän tukkoisuuteen yms... Hikoilutat kasvojasi siinä kattilan päällä vaikkapa 10min, sitten puhdistat kasvot todella hellästi. itse tykkään vielä puhdistuksen jälkeen höyryhengittää pari minuuttia jotta ihohuokoset jäävät auki ja sitten sen jälkeen kuivaus pyyhkeellä. Jos tuota harrastat aamuin illoin esimerkiksi 3 päivää niin iholla ei ollut yhtään finniä ainakaan minun kohdalla, ja tuo haalensi arpia! arvet haalenivat ehkä siksi että tuo saa verenkierron parantumaan kasvoilla joten tummat "mustelmat" häipyvät muun verenkierron mukana todella paljon nopeammin. höyryhengitys ei rasita ihoa koska siinä ei tule kontaktia kuten hankausta tms. itse en käytä mitään voiteita tai rasvoja puhdistuksen jälkeen
- .......
gishhdihgshiugds kirjoitti:
elikkä siis höyryhengitys. keität kattilalla kiehuvaa vettä, annat kiehuvan veden olla kattilassa ja sitten kumarrut kasvot kohti kattilaa ja kiehuvaa vettä että kuuma höyry tuntuu kasvoissa. Sitten laitat pyyhkeen takaraivon päälle, ettei höyry pääse ulos, vaan hikoiluttaa kasvojasi. Tämä toimii samalla periaatteella kuin sauna, mutta tämä kohdistuu suoraan kasvoihin joten on siksi tehokkaampaa. Höyryhengitys nimi siksi että jotkut käyttävät tätä flunssan hoitoon ja nenän tukkoisuuteen yms... Hikoilutat kasvojasi siinä kattilan päällä vaikkapa 10min, sitten puhdistat kasvot todella hellästi. itse tykkään vielä puhdistuksen jälkeen höyryhengittää pari minuuttia jotta ihohuokoset jäävät auki ja sitten sen jälkeen kuivaus pyyhkeellä. Jos tuota harrastat aamuin illoin esimerkiksi 3 päivää niin iholla ei ollut yhtään finniä ainakaan minun kohdalla, ja tuo haalensi arpia! arvet haalenivat ehkä siksi että tuo saa verenkierron parantumaan kasvoilla joten tummat "mustelmat" häipyvät muun verenkierron mukana todella paljon nopeammin. höyryhengitys ei rasita ihoa koska siinä ei tule kontaktia kuten hankausta tms. itse en käytä mitään voiteita tai rasvoja puhdistuksen jälkeen
minkälainen iho sulla oli sitä ennen? aknea vai finnejä? Ja käytätkö meikkejä?
- ...........
....... kirjoitti:
minkälainen iho sulla oli sitä ennen? aknea vai finnejä? Ja käytätkö meikkejä?
ja jatkaako sitä vielä edelleen aamuin illoin sen jälkeen kun finnit lähti ja onko ne pysynyt poissa?
- sfdhsdfhsafhs
........... kirjoitti:
ja jatkaako sitä vielä edelleen aamuin illoin sen jälkeen kun finnit lähti ja onko ne pysynyt poissa?
kipeitä, ihonalaisia jotka ei tule ulos, mustapäitä nenässä, aknea poskissa leukaperissä ja ohimoissa. elikkä aika laajalti aknea. kyllä nykyäänkin harrastan tuota, mutta esim 2 kertaa viikossa on sopiva määrä pitämään ihon yleiskunto kunnossa kun finnejä ei ilmesty enään. meikkiä voi käyttää mutta sen pitää lähteä helposti puhdistuksessa ettei tarvitse hangata koska rasitusta ei saa tulla koska akne pahenee siitä. tiedättehän hyttysenpureman jos se alkaa kutiamaan ja sitä raavit niin se punottaa ja paisuu isommaksi. sama on aknen kanssa.
- ........
sfdhsdfhsafhs kirjoitti:
kipeitä, ihonalaisia jotka ei tule ulos, mustapäitä nenässä, aknea poskissa leukaperissä ja ohimoissa. elikkä aika laajalti aknea. kyllä nykyäänkin harrastan tuota, mutta esim 2 kertaa viikossa on sopiva määrä pitämään ihon yleiskunto kunnossa kun finnejä ei ilmesty enään. meikkiä voi käyttää mutta sen pitää lähteä helposti puhdistuksessa ettei tarvitse hangata koska rasitusta ei saa tulla koska akne pahenee siitä. tiedättehän hyttysenpureman jos se alkaa kutiamaan ja sitä raavit niin se punottaa ja paisuu isommaksi. sama on aknen kanssa.
kiitti tiedosta! aika ihme jos tollainen akne lähti höyryhengityksellä, itse aloitin eilen, eli tähän menneessä 3krtaa tehnyt ja kyllä iho näyttää paremmalta, vähän kyl epäilen kestääkö tulos, mut sittenhän sen näkee :)
- ahfsjgsadhjkgsadhjkg
........ kirjoitti:
kiitti tiedosta! aika ihme jos tollainen akne lähti höyryhengityksellä, itse aloitin eilen, eli tähän menneessä 3krtaa tehnyt ja kyllä iho näyttää paremmalta, vähän kyl epäilen kestääkö tulos, mut sittenhän sen näkee :)
hyvähyvä :D jatka vaan vaikka viikon verran aamuin illoin niin hyvä tulee. kyllä uskoisin että kestää, jos pitää tehokuurin niin iho puhdistuu syvältä ja sitten ylläpitää vaikka pari kertaa viikossa. mitä enemman kasvot hikoilevat niin sen parempi. vedenkeitin on myös kätevä kun saa 3min kiehuvaa vettä niin säästää aikaa.
- ..........
ahfsjgsadhjkgsadhjkg kirjoitti:
hyvähyvä :D jatka vaan vaikka viikon verran aamuin illoin niin hyvä tulee. kyllä uskoisin että kestää, jos pitää tehokuurin niin iho puhdistuu syvältä ja sitten ylläpitää vaikka pari kertaa viikossa. mitä enemman kasvot hikoilevat niin sen parempi. vedenkeitin on myös kätevä kun saa 3min kiehuvaa vettä niin säästää aikaa.
iho on kyl paljon sileämpi ja finnit paranee paljon nopeammin, ihme etten löytänyt tätä mistään muualta netistä, kun oon jo kokeillut melkein kaiken, nyt viime aikoina vähähiilihydraattisella ruokavaliolla joka auttoi kans mutta kun välillä tulee herkuteltua niin finnejä tulee edelleen, mut nyt tosiaan paljon parempi vaikka karkkia tullut syötyä nyt joka pv :)
- gdgdaojadka
.......... kirjoitti:
iho on kyl paljon sileämpi ja finnit paranee paljon nopeammin, ihme etten löytänyt tätä mistään muualta netistä, kun oon jo kokeillut melkein kaiken, nyt viime aikoina vähähiilihydraattisella ruokavaliolla joka auttoi kans mutta kun välillä tulee herkuteltua niin finnejä tulee edelleen, mut nyt tosiaan paljon parempi vaikka karkkia tullut syötyä nyt joka pv :)
kyllä. itse en huomannut ainakaan ollenkaan ruokavalion vaikutusta ihoon. kerroppa raporttia ihostasi päivien kuluessa :) ei tätä monesta paikasta löydy tätä juttua. itselläni vaaleni punaiset jäljet ja muutenkin näyttää tasaväriseltä ja terveeltä. eikä apua löytynyt erilaisia pesuaineita kokeilemalla, senkun vain rasitti ihoa niillä... ihmetyttää kaikkien kokeilujen jälkeen että pelkkä höyryvesi toimiikin sitten parhaiten, kaikki hukatut rahat pesuaineisiin yms...
- eewhgsdrgsdfsd
gdgdaojadka kirjoitti:
kyllä. itse en huomannut ainakaan ollenkaan ruokavalion vaikutusta ihoon. kerroppa raporttia ihostasi päivien kuluessa :) ei tätä monesta paikasta löydy tätä juttua. itselläni vaaleni punaiset jäljet ja muutenkin näyttää tasaväriseltä ja terveeltä. eikä apua löytynyt erilaisia pesuaineita kokeilemalla, senkun vain rasitti ihoa niillä... ihmetyttää kaikkien kokeilujen jälkeen että pelkkä höyryvesi toimiikin sitten parhaiten, kaikki hukatut rahat pesuaineisiin yms...
kerroppas meille onko ihosi kuntoparantunut höyryhengitysjakson aikana nyt kun sitä on kulunut jo hieman pitempään...?
- +++
sfdhsdfhsafhs kirjoitti:
onko siis kaikki voiteet kiellettyjä? entäs meikit??
- gsdhfsfrsjfdsj
+++ kirjoitti:
onko siis kaikki voiteet kiellettyjä? entäs meikit??
no voihan meikit pestä eka vedellä ja miedolla pesuaineella ja sen jälkeen harjoittaa tuota höyryhengitystä joka avaa ihohuokoset päästäen rasvan pois. kasvovesi on ihan hyväksi luullakseni koska se supistaa ihohuokoset hyvän puhdistuksen jälkeen niin ei pääse epäpuhtauksia ihon sisään. itse en käytä mitään voiteita
- Näin
FlyingSeagull kirjoitti:
Mistäköhän muusta tuo akne voisi johtua ku perinnöllisyydestä? Ei ainakaan hygieniasta. Tietty jos vierastaa hygieniaa niin se voi kai tuoda finnin tai pari, mutta tuskin se kuitenkaan ihan aknea aiheuttaa.Akne ei ole periytyvää. Itselläni paha akne, myös veljellä. Vanhemmat/isovanhemmat täysin siloposkia ollut aina.
- Annamaxo
Hyvä että kävin katsastamassa kirjoituksesi. Itselläni sama ongelma. Olen 19 vuotias tyttö ja Kolmisen vuotta sitten iho oli hyvässä kunnossa ja nyt ei voi muuta sanoa kuin aivan kauheeta!! Okei mulle tuli kuvioihin alkoholi,tupakka,epäterveellinen ruokavalio(rasva,sokeri ym..)Mutta oudointa on se että huomasin aloitettuani erilaisten kuorintavoiteiden,kasvovesien ja naamioiden käytön jälkeen et iho on entistä kauheampi. Päätin heittää kaikki "mömmöt" roskiin. Olen ottanut asioista selvää ja lukenut ihmisten kokemuksia.Käypä googlettamassa "Akne voitettavissa oleva riesa" kokemuksella kertoo mies!! Ite aloitan huomisesta päivästä tiukan dietin ruuan suhteen!!
Tässä suoraan sivuilta muutamii vinkkei:
1. Unohda Clearasil ja muut ihmeaineiksi mainostetut tuotteet. Ne pahentavat tilannetta.
2. Älä pese ihoasi liikaa. Pese kasvot korkeintaan kerran päivässä. Kun peset, niin hankaa ihoa todella kevyesti. Pelkkä vesipesu on ehdottomasti paras vaihtoehto.
3. Älä vältä rasvoja. Rasvat ja etenkin hyvät rasvat parantavat ihon kuntoa.
1. Lopeta gluteeniviljojen syönti. Tämä on se kaikista tärkein hoitokeino. En voi luvata mitään, mutta ihme on jos pelkästään jo tämä viljojen poisjättäminen ruokavaliosta ei paranna ihoa. Maailmaa kiertäessä huomaa sen, että Suomen ulkopuolella on huomattavasti vähemmän aknesta kärsiviä ihmisiä. Tämä ei ole ihme, sillä Suomi on kärkimaa leivänsyöntiä mitattaessa.
2. Syö D-vitamiinia. Oikeaa määrää en osaa sanoa, mutta jos yhden tällaisen pillerin napsit joka päivä, niin huomaat kyllä eron ihosi kunnossa.
Monet kertovat kuinka iho on parempi kesällä. Tämä johtuu auringosta, josta ihminen pystyy tuottamaan itselleen D-vitamiinia.
3. Heitä ihonhoitotuotteet roskakoriin. Erilaiset kosmetiikkavalmisteet ärsyttävät ihoa ja voivat näin pahentaa aknea. 1 vesipesu päivässä kookosöljy kosteusvoiteeksi = terve iho.
4. Syö hyviä rasvoja. Kuten jo totesin, niin hyvät rasvat tekevät ihmeitä iholle. Nauti aitoa voita, pähkinöitä, kylmäpuristettua kookosöljyä ja oliiviöljyä surutta.
LUKEKAA IHMEESSÄ TUOLTA SIVULTA!! Kohti uusia seikkailuja ruokavalion kera:) - perseeeestä
Olen kaksytäneljävee mies ja akne ollut mukavasti jo 11vuotiaasta alkaen. Ei edes lievänä vaan vaikea tapaus. Kaikki konstit käyty läpi eikä mikään tuo edes helpotusta. Joten aika kivat mulle. Elämähän pyörii sen ympärillä. Kun on oikein huono päivä niin ei edes kauppaan kehtaa mennä. Eli joskus pikkasen viduddaa nuo clerasil mainokset kun jollain teinihyybäl on finni nenänpäässä ja on kun maailma kaatuis päälle.
Mutta ehkä parempi etten edes elämästä ilman aknea tiedä.- 456547
Eikö roakaan ole auttanut yhtään? montako kuuria oot vetänyt? kerros lisää miten noi kuurit on sit vaikuttanut...
- acn3
Oletteko kokeillut probiootteja eli maitohappobakteereja? Tuossa yksi hyvä mutta miksei muitakin
http://www.iherb.com/Dr-Ohhira-s-Essential-Formulas-Inc-Probiotics-12-PLUS-Original-Formula-60-Capsules/3620?at=1
"since the week I started Dr. Ohhira's just once a day, my acne has cleared up, and pore size is improving."
"Only been on it for almost a month, but it sure seems to help with my acne problems that I've been having since puberty. You gotta try it to believe it." - jeijjis
acn3 kirjoitti:
Oletteko kokeillut probiootteja eli maitohappobakteereja? Tuossa yksi hyvä mutta miksei muitakin
http://www.iherb.com/Dr-Ohhira-s-Essential-Formulas-Inc-Probiotics-12-PLUS-Original-Formula-60-Capsules/3620?at=1
"since the week I started Dr. Ohhira's just once a day, my acne has cleared up, and pore size is improving."
"Only been on it for almost a month, but it sure seems to help with my acne problems that I've been having since puberty. You gotta try it to believe it."Olen kokeillut, eikä mitää kummallisempaa apua ole ollut. Olen ottanu kylläkin vain 1kapseli/vrk. Mutta auttaa vatsan toiminnassa ja parantaa vastustuskykyä, joten suosittelen!
- 2
jeijjis kirjoitti:
Olen kokeillut, eikä mitää kummallisempaa apua ole ollut. Olen ottanu kylläkin vain 1kapseli/vrk. Mutta auttaa vatsan toiminnassa ja parantaa vastustuskykyä, joten suosittelen!
Minkä merkkistä? Niitä on niin paljon erilaisia ja SItten on vaikka niitä joissa on 8 eri laatua.. Ohhira on aivan eri planeetalta monen muun kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803