Rahat jemmaan tileiltä ja sossusta lisää.

Hekulix

olen säästellyt pienestä pitäen lapsilisiä ym. rahoja tililleni. Nyt kun lukio on loppumassa ja armeijaankin pääsee vasta tammikuussa,ei ole mitään tuloja. Pitäisi saada sossusta hieman rahaa elämiseen, mutta mitään ei heru koska kysyvät tiliotetta viim. 2kk ajalta, ja säästöni n.3000e näkyvät tilillä, en haluaisi niitä käyttää koska tarvitsisin niitä myöhemmin opiskelua varten. Miten saada rahat kätevästi jemmaan? Marssinko pankiin ja nostan koko roskan pois, jolloin olen "virallisesti" varaton, ja 2kk päästä uudestaan sossuun valittamaan rahapulaa. Saako sossu tiedot varoistani jos avaan vaikka Virossa pankkitilin ja siirrän varat sinne?

11

4394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamppari

      Ymmärrätkö, että syyllistyt tällöin petokseen. Nämä tapaukset ajetaan aina selvitessään käräjille.

    • sijoittaja

      tiliotteet tarkistetaan aina pitkältä ajalta että mihin on mitäkin laitettu.puhut niin pienistä rahoista että niissä ei ole mitään siirtämistä muualle, ja siirrot selvitetään aina sossuun mennessä.
      ja tietenki se on rikos edes yrittää, mistä joutuu aikanaan käräjille.

      • joskus itse keplotellut!

        Hekulix, Itse joskus "sossussa" käyneenä,muistelisin etteivät he pyydä kun kahden
        kk tiliotteen joten siirrä vaan!!

        (niin minäkin tekisin jos olis tollanen summa!)

        et jää mistään kiinni,ja et ole ainut ihminen joka
        on siellä lukkulla keplotellut kotiin päin...
        älä kuuntele kateellisia,vaan säästä rahat myöhempään! :)

        (onnea "rahattumuuteen!")


    • Guru

      Käy nostamassa rahat tililtä, avaa sen jälkeen tili toiseen pankkiin (suomalaiseen, ei sentään viroon tarvitse mennä) ja laita rahat toisen pankin tilille. Kaikki mahdolliset palkat ym. kannattaa myös ohjata tuolle toiselle tilille. Pidä sossu tilisi tyhjänä.

      • Köyhä

        Jos kerran on rahaa 3000 e niin mikset voi käyttää niitä? Ja jos kerran et voi ja on pakko saada sossun rahaa niin avaa toinen tili jossa pidät jotain 20 senttiä parin kuukauden ajan niin ei sossu tiedä mitään isoista rahoistasi.


    • heh

      Meilläpä on näin: On erillinen tili, johon laitetaan rahaa säästöön aina ku mahollista. Sossun, kelaan, ei mihinkään tiliotetta siitä tilistä viedä, eikä tilinumeroa tietenkään sanota missään. Kun ekaa kertaa mentiin sossuun, ja ne halus 2 kuukauden tiliotteen, sanottiin, että eipä ole kahdelta kuukaudelta, kun se on tuhoutunut. Tältä kuukaudelta ei ole vielä tullut. Ne sitten pyysi vaan sellaisen pienen lappusen, jonka saa otto-automaateilta :) Tilillä ei tietenkään mitään rahaa ollut :) Joten siis siirrä rahat toiselle tilille ja oo hiljaa koko tilistä.

      • phy

        että Suomella menee huonosti! Jos sinunkaltaisiasi huijareita liikkuu vapaana enemmänkin,koko kansantalous on pian perseellään.Mieti vähän ;onko sosiaalitoimi perustettu sen takia,että voit käydä sieltä pummimassa rahaa silloin, kun et raaski omia rahojasi käyttää ? Toivoisin melkein että sinunkaltaisesi huijarit mätänisivät varattomina vankilassa. Iljettävää yhteiskunnan hyväksikäyttöä.


      • Tane
        phy kirjoitti:

        että Suomella menee huonosti! Jos sinunkaltaisiasi huijareita liikkuu vapaana enemmänkin,koko kansantalous on pian perseellään.Mieti vähän ;onko sosiaalitoimi perustettu sen takia,että voit käydä sieltä pummimassa rahaa silloin, kun et raaski omia rahojasi käyttää ? Toivoisin melkein että sinunkaltaisesi huijarit mätänisivät varattomina vankilassa. Iljettävää yhteiskunnan hyväksikäyttöä.

        Sossulla on lupa kysellä toimeentulotukea hakevan "sosiaalinumerolla" tilejä muistakin pankeista. Eli ei voi olla "piilotilejä" pankeissa, jos hakee toimeentulotukea.


    • tykö

      Toivon että keksit tavan pitää rahasi ja saada silti sossusta. Minusta on hävytöntä, että omat vaivalla säästetyt rahat pitäisi käyttää; siinä niinkuin rankaistaan siitä, että on säästeliäs. Jos itse olisin esim. lapsesta asti säästänyt viikkorahani sun muut koska haluan vanhempana ostaa jotakin isompaa tai rahoittaa opintoni, kellä on oikeutta kajota niihin rahoihin? Nehän ovat ns. "vanhaa rahaa", sellaista, joka olisi mennyt ajat sitten. Eihän kymmenen vuoden takaisia palkkatulojakaan voi sossussa huomioida; so what jos niistä on säästänyt jotain vai ei? Ei kai tuhlaamattomuudesta voi sakottaa? Prkl, rupean itse ompelemaan rahat patjaani niin eivätpä voi marista missään.
      Jos sinulla ei ole tuloja, on yhteiskunnan velvollisuus elättää sinut. Säästettyjä viikkorahoja ei voi kutsua tuloiksi.
      Kyllä sitä ehtii loppuikänsä maksaa niitä veroja ja muiden elättämisen.

      • Sieni

        Nosta tili tyhjäksi ja vuokraa pankista tallelokero.Siirrä käteinen sinne.Kukaan ei tiedä ,mitä siellä säilytetään, ei edes pankin henkilökunta.
        En ole itse joutunut käyttämään sossun palveluita.


    • Raataja

      Kateelliset paskapäät ei ymmärrä että vaikka "kusettaisikin" sossusta rahaa ollessaan töissä niin niitä omia verorahojahan ne on. mieluummin itse ne sieltä nostan kun anna jollekkin haisevalle somali naiselle joka ei sormeaan liikauta edistääkseen omaa työnhakuaan ja tunkee muksua lisää kun on edellisen ulos saanut vaan siksi koska "suomessa voi elää ilmaiseksi" ilmaista on vaan se jonka joku muu maksaa mutta eihän somppuja se kiinnosta kun nokka pystyssä kaupan kassalla makselevat minun verorahoillani ostoksiaan jne-.- miettikäähän sitä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      116
      7124
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      64
      3203
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      72
      1685
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1349
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1273
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1040
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      952
    9. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      904
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      897
    Aihe