On tällaisia pieniä 8x21 ja 10x25 ns. halpakiikareita, joiden hinta saattaa olla alle 10 euroa. Esim. Halpa-Halli myy alle 6 euron "Metso Outdoor" merkillä 10x25 kiikaria, Tokmanni myy samaa alle 10 eur (huuto.netissä joku kauppaa noita 29 eur !!!), ja vasta ostin Lidlin tarjouksesta alle 9 eurolla Rocktrail nimellä myydyn 10x25 kiikarin.
Tietääkö kukaan onko esim. nuo jonkun tunnetumman valmistajan tekemiä, vai mistä noita oikein sikiää. Tunnetun valmistajan vanhaa varastoa, josta haluaa päästä eroon? Myy halpatavaraketjulle tms. välikädelle, joka myy sitä omalla merkillään, ettei valmistajan tuotemerkki tahriintuisi (halpa hinta pilaa maineen?). Vai ovatko kenties sitä tavanomaista hongkong-romua?
En ole mikään bongari, laitoin kysymyksen tälle palstalle, koska arvelin kiikaritietoutta täältä löytyvän.
Halvat pikkukiikarit
3
4897
Vastaukset
- kiikareita ostaneena
testanneena voi todeta, että nuo halvimmat ovat juuri HonKong rihkamaa, huonoja leluja korkeintaan.
Muutaman kympin pikkukiikareista saattaa löytyä kelvollinenkin yksilö, mutta mitään takeita sen kestävyydestä ei ole. Linssit liikahtavat pienestäkin täräyksestä ja sitten kiikari on romua. Jos ostat tällaisen, niin etsi massasta se yksilö, jonka saat tarkennettua siedetäväksi. Testaus kannattaa tehdä kadulla, ei liikkeen sisätiloissa. Mieluusti vielä verraten pikkasen kalliimpaan merkkiin.
Vasta noin satasen hintaluokista alkaa löytyä kelvollisia.
Halvimpien linssit taitaa olla muovia ja linsien lalvot, jos niitä edes on, mitä sattuu. Tuskinpa nämä ovat edes tunnetuilta valmistajilta. Mieluumminkin lelutehtaista. Kalliimmissa on kunnon rungot, lasilinssit ja hyvät kalvöt (heijastamattomuus ym.- satunnaiskiikaroija
Tarvitsen kiikaria toistaiseksi sen verran harvoin etten rupea mitään 100 euroa, edes 50 euroa niistä maksamaan.
Metso Outdoor 10x25 vehkeen paketissa kovasti kyllä väitetään että on "High Quality 25-mm Coated, Glass Lens". Niin että tuskinpa rupeavat hirveästi valehtelemaan muovilinssien olevan lasia.
Mutta "Porro-prism Design" myös lukee. Eikös se ole se perinteinen Z-prismakiikari. Nuo kuitenkin näyttää aivan "putkimaisilta", ilman mutkia. Että missäs ne prismat on.
Ja molemmat, Metso Outdoor sekä Rocktrail 10x25 ulkonäöltään muistuttaa melko tarkkaan eräitä Bresser- ja Bushnell-merkeillä myytyjä pikkukiikareita.
Eipä voinut Lidlissä vertailla kun oli kaupan viimenen pari ja lisäksi ainoat kiikarit... Noille Rocktrail nimisille Lidl lupaa takuuta 2 v. Ja kyllä niillä näkee. Ja voi siedettävästi tarkentaa. Vaikka todennäköisesti kiinalaista romua onkin. Sanon, että ovat hintansa veroiset kunnes hajoavat.
- satunnaiskiikaroija
Huvin vuoksi ostin tuon Halpa-Hallin kauppaaman eur 5,90 hintaisen 10x25 Metso Outdoor kiikarin verratakseni sitä Lidlin Rocktrailer malliin.
Metso Outdoor on täysin käyttökelvoton tuohon Rocktraileriin verrattuna. Metso tarkentuu vähimmillään ehkä 7-8 m, Rocktrailer 3-4 m. Metso tekee kammottavaa värivirhettä jopa keskellä näkökenttää, Rocktrailer ei juuri minkäänlaista. Epätarkkuus reunoilla on Metsossa selvästi pahempaa ja ulottuu lähemmäs keskustaa.
En tiedä edustaako tuo Metso Outdoor kiikaria pahimmillaan kun en ole näitä kapistuksia niin hirveästi käsitellyt, mutta tulipahan selväksi tämäkin asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760