Ulkoinen kovalevy vai muistitikku

20+16

Hei! Kumpi ois parempi/varmempi.. Otsikkokin kertoo jo sen.. Eli ulkoinen kovalevy vai muistitikku? Hajoaako ulkoset kovalevyt herkemmin?

9

3859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qM0MejqcnY

      Muistitikut ovat melko epäluotettavia. Mutta pieni koko ja keveys on plussaa. Kiintolevy on nopeampia ja luotettavampi kunhan ei pudottele. Kotelossa on aivan tavallinen sisäinen kiintolevy. Tilaakin löytyy paljon enemmän.

      Molemmat katoavat helposti matkalla. Sisältö kannattaakin salata katoamisen varalta

      • Eli riippuu käyttötarkoituksesta :D

        Ulkoinen kovalevy jos tarvii varmuuskopioita,leffoja,mp3... muita tiedostoja laitella talteen, mutta käyttö ei kuitenkaan ole jatkuvaa. Myös videon muokkaukseen jos tarvii niin ulkoinen firewire liitännällä.

        Muistitikku on hyvä väliaikaistallennus paikka,esim. keskeneräisille töille, projekteille,esitelmille... eipä siihen enempää kannatakaan luottaa. Ja nykyisin saa myös ihan taskukokoisia pieniä ulkoisia kovoja, jotka kestävät myös paremmin iskuja jos esim. repustakin sattuisi putoamaan. Tämän takia itsellä ulkoisen muistitikun käyttö on erittäin harvinaista.

        Eli itse olen aina ulkoisen kannalla.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Eli riippuu käyttötarkoituksesta :D

        Ulkoinen kovalevy jos tarvii varmuuskopioita,leffoja,mp3... muita tiedostoja laitella talteen, mutta käyttö ei kuitenkaan ole jatkuvaa. Myös videon muokkaukseen jos tarvii niin ulkoinen firewire liitännällä.

        Muistitikku on hyvä väliaikaistallennus paikka,esim. keskeneräisille töille, projekteille,esitelmille... eipä siihen enempää kannatakaan luottaa. Ja nykyisin saa myös ihan taskukokoisia pieniä ulkoisia kovoja, jotka kestävät myös paremmin iskuja jos esim. repustakin sattuisi putoamaan. Tämän takia itsellä ulkoisen muistitikun käyttö on erittäin harvinaista.

        Eli itse olen aina ulkoisen kannalla.

        Itse käytän tuollaista väliaikaisille töille. Ja siirrän ne valmiit sitten isompaan ulkoiseen.
        Siitä en tiedä onko tuo buffalo merkki sitten paras mahdollinen, mutta itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa.

        http://www.buffalo-technology.com/products/external-drives/ministation/hds-phu2-ministation-pro/



    • tavallinen koko on muutama gigatavu, kovalevyn muutama sata gigatavua. Ovatko nämä mielestäsi rinnastettavissa ja vaihtoehtoja samaan käyttötarkoitukseen?

      Luonnollisesti tikku kestää käytönaikaisia kolhuja paljon paremmin, kun liikkuvia osia ei ole. Muuten se on epäluotettavampi, ja tikulla olevat tiedot voivat ykskaks olla niin solmussa että ikinä et niitä pelasta. Sinänsä tällä ei tietenkään ole suurta väliä, ovathan varmuuskopiot meillä kaikilla aina kunnossa.

      • Miksei olisi rinnastettavissa :D Se on loppuen lopuksi ihan sama onko se 2gt vai 100 jos se käyttötarkoituksen ajaa. Isommassa ei tule niin helposti raja vastaan. Ja tuo buffalo taskukoko oli vain eräs esimerkki toki niitä on muillakin valmistajilla, joten en niiden paremmuutta ala arvostelemaan.

        Hyvin on itsellä kestänyt ulkoinen 4 vuotta, vaikka en mielestäni sitä mitenkään hellästi ole käsitellyt. Muutaman kerran tippunutkin.

        Varmuuskopiot on tottakai tallessa Toisella ulkoisella 2 teran kovolla missä raid varmennus :D Toki siihenkin voi perjaatteessa tulla oikosulku mutta.


      • Raid°
        sfinski80 kirjoitti:

        Miksei olisi rinnastettavissa :D Se on loppuen lopuksi ihan sama onko se 2gt vai 100 jos se käyttötarkoituksen ajaa. Isommassa ei tule niin helposti raja vastaan. Ja tuo buffalo taskukoko oli vain eräs esimerkki toki niitä on muillakin valmistajilla, joten en niiden paremmuutta ala arvostelemaan.

        Hyvin on itsellä kestänyt ulkoinen 4 vuotta, vaikka en mielestäni sitä mitenkään hellästi ole käsitellyt. Muutaman kerran tippunutkin.

        Varmuuskopiot on tottakai tallessa Toisella ulkoisella 2 teran kovolla missä raid varmennus :D Toki siihenkin voi perjaatteessa tulla oikosulku mutta.

        Itse olen juuri etsimässä jotakin pientä ja kestävää ulkoista kovalevyä matkakäyttöön. Kannettavaan en tallenna tärkeitä ja henkilökohtaisia tiedostoja, sillä mikäli kone varastettaisiin, niin eivät joudu vääriin käsiin. Tässä mielessä myös tikkulle on kätevä kopioida edellä mainittuja tietoja reissulle mukaan. Toki siitä tule pitää hyväähuolta ettei katoa.

        Itsellä on toistaiseksi tuo turvakopiointi huonolla tolalla ja siksi etsin siihenkin ratkaisua pöytäkoneen seuraksi. Tuo Raid on ihan hyvä lisävarmennus ( sinulla on ilmeisesti pääkoviksen kopio käyttiksineen siinä sisällä ?), mutta jos kovo menee rikki teknisesti, niin apua...

        Jotkut hankkivat kaksi ulkoista kovoa, varmuuden vuoksi henkselit ja vyö ;D

        Olen itse harkitsemassa edellämainittua ratkaisua, vaan pitäisi valita sopivat ja kestävät kovot. Tässäkin pienuus eli 2,5" hieman houkuttaisi, vaan ovatko yhtä kestäviä kuin vakiokoko ?


      • Raid° kirjoitti:

        Itse olen juuri etsimässä jotakin pientä ja kestävää ulkoista kovalevyä matkakäyttöön. Kannettavaan en tallenna tärkeitä ja henkilökohtaisia tiedostoja, sillä mikäli kone varastettaisiin, niin eivät joudu vääriin käsiin. Tässä mielessä myös tikkulle on kätevä kopioida edellä mainittuja tietoja reissulle mukaan. Toki siitä tule pitää hyväähuolta ettei katoa.

        Itsellä on toistaiseksi tuo turvakopiointi huonolla tolalla ja siksi etsin siihenkin ratkaisua pöytäkoneen seuraksi. Tuo Raid on ihan hyvä lisävarmennus ( sinulla on ilmeisesti pääkoviksen kopio käyttiksineen siinä sisällä ?), mutta jos kovo menee rikki teknisesti, niin apua...

        Jotkut hankkivat kaksi ulkoista kovoa, varmuuden vuoksi henkselit ja vyö ;D

        Olen itse harkitsemassa edellämainittua ratkaisua, vaan pitäisi valita sopivat ja kestävät kovot. Tässäkin pienuus eli 2,5" hieman houkuttaisi, vaan ovatko yhtä kestäviä kuin vakiokoko ?

        >Tässäkin pienuus eli 2,5" hieman houkuttaisi, vaan ovatko yhtä kestäviä kuin vakiokoko ?

        Ovat käytännössä kestävämpiäkin. Käyvät viileinä, joten kestävät 24/7-päälläoloa loistavasti toisin kuin monet isot ulkoiset levyt, joissa vielä virtalähdekin on yksi hyvin mahdollinen rikkoutumiskohde.

        Tosin varmuuskopion idea on, että se "saakin" mennä rikki, sillä se toinen saman datan sisältävä media tuskin hajoaa täsmälleen samaan aikaan...


      • Raid°
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tässäkin pienuus eli 2,5" hieman houkuttaisi, vaan ovatko yhtä kestäviä kuin vakiokoko ?

        Ovat käytännössä kestävämpiäkin. Käyvät viileinä, joten kestävät 24/7-päälläoloa loistavasti toisin kuin monet isot ulkoiset levyt, joissa vielä virtalähdekin on yksi hyvin mahdollinen rikkoutumiskohde.

        Tosin varmuuskopion idea on, että se "saakin" mennä rikki, sillä se toinen saman datan sisältävä media tuskin hajoaa täsmälleen samaan aikaan...

        >> Ovat käytännössä kestävämpiäkin. Käyvät viileinä, joten kestävät 24/7-päälläoloa loistavasti toisin kuin monet isot ulkoiset levyt, joissa vielä virtalähdekin on yksi hyvin mahdollinen rikkoutumiskohde.

        No, tuo sopii sitten hyvin myös siihen kun sanotaan, että pieni on kaunista ;) Toisaalta mikäli ulkoinen kovo toimii varmuuskopiona, niin silloinhan sitä ei ole tarvetta pitää käynnissä jatkuvasti. Silti tietysti sen kestävyys on tärkeä.

        >> Tosin varmuuskopion idea on, että se "saakin" mennä rikki, sillä se toinen saman datan sisältävä media tuskin hajoaa täsmälleen samaan aikaan...

        Totta.

        Vanha vitsi, valinnan vaikeus ( käytännössä lienee hyvän kompromissin valinta ). Monissa suht' hyvinkin rankatuista laitteista puuttuu eSATA & FireWire 400. En sitten tiedä onko siitä kovin paljon haitta mikäli kodin varmuuskovo on pelkän USB:n varassa. Sitten on tietysti myös oman käytön kapasiteettitarpeen arviointi. Myös jokin fiini jalusta olisi tarpeellinen.

        - http://www.digitalversus.com/article-517.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      240
      2115
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1368
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1260
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    Aihe