Tervehdys motoristiveljet ja -siskot.
Ostin uuden Yamaha FJR:n. Sisäänajo on vielä käynnissä ja olenkin pitänyt varani, etten ylitä säädettyjä sisäänajokierroksia. Niidenkin puitteissa olen kokeillut 120-130 vauhtia hetkellisesti ja havaitsin, että pyörän etupää "hakee" hiukan, eli on vähän levoton. Onko kellään muulla kokemusta moisesta? Vaiva saattaa korjautua jousitusta säätämällä tai sitten ei, renkaita vaihtamalla tai sitten ei. Onko kellään hyviä neuvoja?
FJR "hakee", onko neuvoja?
6
3228
Vastaukset
- Tarkista jousituksen säädöt
Jos ei ole mutterit kiristämättä, niin kokemuksesta veikkaisin, että sulla on takapään jousituksen säädöt liian löysällä. Renkaiden vaihtamista ei kannata turhaan miettiä.
- FJR -01
Hei ! Onnea valinnalle , ostit todella hienon
pyörän , soveltuu liki kaikenlaiseen kruisailuun.
Kuten edellä sanottiin tarkista jousitus , emä-
laakerin tiukkuus(varmaankin ok. pyörä uusi)
sekä rengaspaineet ! Renkaiden ilmanpaine "unoh-
tuu" luvattoman monesti tsekata,soutaa varmasti
jos paineet alhaalla.Suosittelen hieman vakiota
enemmäm , edessä 2,8 - 3,0 ,takana 2,9 -3,2.
On kyllä tunnustettava ,että ko.pyörä on aika
tarkka "oikeasta" rengastyypistä.
ps. omassa Devilin hiilikuitu vaimentajat sekä
PowerCommander, penkitetty takapyörältä 137 hv ,
sekä vääntö takaselta 126 nm !- Mika
Kiitos kommenteista. Eiköhan se balanssi jousitusta säätämällä löydy. Kun viimeksi oli asian aktiivinen harrastaja, ei pyorässäni ollut juurikaan säätömahdollisuuksia. Nyt on 500 km mittarissa ja toisiimme tutustuminen jatkuu.
Lämmintä ja turvallista kesää kaikille hengenheimolaisille. :-)
- Anonyymi
Takaluukkuun ja pleksi yläasennossa aiheuttaa yksin ajaessa sopivalla tuulella. Söpö nainen kyytiin tai takaluukku pois niin rauhoittuu. Ainakin minulla toimi.
- Anonyymi
Vakio tuulisuoja aiheuttaa leijaamista tietysti väärät rengaspaineet
- Anonyymi
Noi on lähes kaikkien japsipyörien ongelmia. Runko vähän vetelä. Onneksi on tullut parannusta 70-luvun letkurungoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882