Aurallisen omaaville kysymys

kysyjä n

Miten autolla ajo sujuu vai ajatko autoa olleenkaan? Miten pääset liikkumaan? Miten kävi ajokortin kanssa? Oletko keksinyt häikäisyyn ja välkkyviin valoihin jotakin, tummat auton lasit - auttaako mikään?

Entä onko sinulla lihasjäykkyyttä hartioissa? Mikä siihen auttoi /auttaa?

6

2022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stella Artois

      En aja autoa ollenkaan, enkä ole hankkinut edes ajokorttia. Aurojen ollessa päällä (toisinaan kaksi viikkoa putkeen) en voisi kuvitellakaan ajavani autoa. Kuljen bussilla, junalla, pyörällä, kävellen tai sitten joskus kimppakyydillä.

      Auton matkustajanakin kärsin noista vastaantulevien valoista, samoin ihan kamalaa on esim aurinkoisena päivänä se, kun ohikiitävien puunrunkojen välistä vilkkuu valo. Erityisesti syksyllä, kun valo tulee matalalta, se on oksettavaa. En osaa kuvitella miten nämä voisi jotenkin estää. En usko, että edes laseilla, ei ainakaan minulla ole auttanut, edes silmien sulkeminen.

    • 125879

      En aja itse. Autossa ollessani käytän tarvittaessa hyvin tummaa unimaskia (auttaa myös matkapahoinvointiin). Itse saan aurallisen kohtauksen useimmiten asioidessani suurissa kauppakeskuksissa, esimerkiksi Jumbossa. En tiedä, johtuuko valoista vaiko hälystä.

      Kannattaa pyytää niskan jäykkyyteen jumppaohjeet fysioterapeutilta. Jännitysniska ja siitä aiheutuva jännityspäänsärky saattaa nimittäin lisätä migreenikohtauksia.

      • Stella Artois

        Minäkin saan migreenin kauppakeskuksissa ja yleensä kaikissa muissakin paikoissa, joissa kohtaavat valot ja moniääninen häly. Se on ehkä murhaavimpia yhdistelmiä ulkoisten ärskykkeiden listalla. (Hassua, kun mainitsit Jumbon, se on minustakin ihan helvetti!) Saan erittäin nopean migreenin mistä tahansa väpättävästä tai vilkkuvasta valosta. Tähän kohtaukseen liittyy useimmiten myös ihan puuduttava, pudottava väsymyksentunne.


      • *****
        Stella Artois kirjoitti:

        Minäkin saan migreenin kauppakeskuksissa ja yleensä kaikissa muissakin paikoissa, joissa kohtaavat valot ja moniääninen häly. Se on ehkä murhaavimpia yhdistelmiä ulkoisten ärskykkeiden listalla. (Hassua, kun mainitsit Jumbon, se on minustakin ihan helvetti!) Saan erittäin nopean migreenin mistä tahansa väpättävästä tai vilkkuvasta valosta. Tähän kohtaukseen liittyy useimmiten myös ihan puuduttava, pudottava väsymyksentunne.

        Täällä, inhoan loisteputkilamppuja ja pimeän aikaan autossa pidän aurinkolippaa edessä ettei katuvalot välky silmiin (joo noloa se on, mutta pakko, se välke on yhtä h*levettiä). Ajan tästä huolimatta, kun busseissa ahdistaa, kun ilma ei vaihdu kunnolla ja kaikenmaailman hajut sekoittuvat toisiinsa, että lopputulos on hirveä tunkkainen löyhkä.


      • Anonyymi
        Stella Artois kirjoitti:

        Minäkin saan migreenin kauppakeskuksissa ja yleensä kaikissa muissakin paikoissa, joissa kohtaavat valot ja moniääninen häly. Se on ehkä murhaavimpia yhdistelmiä ulkoisten ärskykkeiden listalla. (Hassua, kun mainitsit Jumbon, se on minustakin ihan helvetti!) Saan erittäin nopean migreenin mistä tahansa väpättävästä tai vilkkuvasta valosta. Tähän kohtaukseen liittyy useimmiten myös ihan puuduttava, pudottava väsymyksentunne.

        Nykyään kauppakeskuksissa on isot kirkkaat näytöt. Valtavan suuri ruutu.


    • Ulkoistettu autoilu

      En aja autolla ollenkaan, en voisi kuvitella edes pyöräileväni auran aikaan. Ajokorttia ei ole, en ole edes yrittänyt hankkia. Asun kaupungissa ja täällä on julkinen liikenne ja takseja, joten liikkuminen sen puoleen ei ole mikään ongelma. Auran aikaan kyllä mieluiten vain pötköttelen sohvalla enkä lähde minnekään.

      Hartioiden lihasjäykkyyttä ei ole, ehkä siksi että huomaan heti jos asentoni on jymähtänyt huonoksi ja pidän pikku taukojumpan silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe