Ystäväni väittää että Vim-hankausaine tai Pirkka-hankausaine vahingoittaa lavuaaria jotenkin. Lavuaari on emalia tai sellaista valkoista jotain metallia, joten voiko oikeesti olla totta että nuo hankausaineet naarmuttaa lavuaarin pintaa?? Mun mielestäni ei, ja pullon kyljessäkin sanotaan ettei naarmuta. Mitä mieltä olette?
Vim-hankausaine
11
9506
Vastaukset
- turhaa vaivaa
hankausaineella pestä? Jos pari kertaa viikossa peset vaikka mäntysuovalla hammastahnaroiskeet ja muut pois, ei hankausaineita tarvita.
- hepsank
Itse olen ainakin 10 vuotta pessut lavuaarit vimillä tms. eikä se mitään himmeä tai mattamainen ole. Kiiltää kuin mikä ja tuolla vimillä saa ne kalkkisaostumat ja pölytankut tosi hyvin pois. Mistä tuommoine naarmutuspelko? Onko tuosta jotain näyttöä että jotain tuhoa olisi tuosta?
- niin ei haise paska
Siis pari kertaa vk:ssa, jynssäättekö ihan tosissanne noin usein wc:tä?
- Softersolution
Ilmeisesti allas on teräsemalia? Hankausaineet tuhoavat sen kyllä, vaikka pullossa lukisi mitä. Pinta muuttuu mataksi ja lika alkaa tarttua. Kannattaa pestä ihan tavallisella yleispesuaineella, pehmeällä sienellä tms. Onko allas oikeasti niin likainen, että tarvitaan rankkoja toimia?
- atlatl
...sellaista vihreää hankaussientä,joka on jotakin muovia.Ruiskaus mäntysuopaa ja siinä se.
En käytä Vimiä kuin keittiön altaiden ja teräspinojen pesuun kerran vuodessa kun alkavat pinntyä.
Muuten kelpaa ihan peruspesu tiskauksen yhteydessä vaikkapa fairyllä jolla pesen astiatkin. - se siitä
atlatl kirjoitti:
...sellaista vihreää hankaussientä,joka on jotakin muovia.Ruiskaus mäntysuopaa ja siinä se.
En käytä Vimiä kuin keittiön altaiden ja teräspinojen pesuun kerran vuodessa kun alkavat pinntyä.
Muuten kelpaa ihan peruspesu tiskauksen yhteydessä vaikkapa fairyllä jolla pesen astiatkin.vuotta käytettiin edellisessä talossa vimiä säännöllisesti.
Pytyt ja altaat kuin uusia lähtiessä,minä ainakin käytän
vimiä pelotta edelleenkin,myös kaakelisaumat pysyy puhtaana. - sillä siisti
se siitä kirjoitti:
vuotta käytettiin edellisessä talossa vimiä säännöllisesti.
vimiä pelotta edelleenkin,myös kaakelisaumat pysyy puhtaana.naarmutumisasiaan,käytän itsekin vimiä siivouksessa kyllä,mutta tiskialtaan saa tosi kiiltäväksi näillä nykyisillä "ihmesienillä" ja monen muunkin paikan....
- mielisairautta
se siitä kirjoitti:
vuotta käytettiin edellisessä talossa vimiä säännöllisesti.
vimiä pelotta edelleenkin,myös kaakelisaumat pysyy puhtaana.Ei voi olla totta, nuoletteko ihan kaakelisaumatkin?
- siivooja 23
Jos pintaa sienellä hankaat, voit olla varma että naarmuttaa, hankausaine ei naarmuta jo käyttää liinaa. Monet erehtyvät käyttämään karheaa sientä hankausnesteen kanssa kun ajattelevat ettei muuten toimi.
- ---
Kaikki aineet joissa on hankaavia ainesosia naarmuttavat pintaa ajan myötä. Samoin hankaussienet yms. Käytä mieluummin yleispuhdistusainetta ja astianpesuharjaa!
- Anonyymi
Ei vauriota olen puhdistanut altaat,pellit,lavuaarit t.Matti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031625
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251424En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213799Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698