Kultsin vetämisestä eroon

rrimpula

Elikkä, kultsini on vasta vauvva, 3kk. Haluisin kuitenkin vinkkejä miten olette opettaneet koiranne kävelemään vieressä. Tiedän, että netistä ja kirjoista löytyy 10000 vinkkiä, mutta haluan teidän oman mielipiteen ja tehokkaan ratkaisun. Eli miten olette opettaneet? Mitä käskysanaa olette hokeneet? Kuinka kauan teidän koiranne on jaksanut keskittyä opetukseen? Onko teillä samoja ongelmia, että kun käännytään kotiin päin tai ollaan kodin lähistöllä niin alkaa hirvittävä vetäminen ja kiiru?

Sit pari muuta kysymystä..

Koirani uloste on kokoajan vetelää. Olen liottanut raksuja, vähentänyt ruokamäärää (kun ensin lisäsin, sit totesin, että ei tuu mitään ku vatta velelällä), on laitettu joka annokseen piimää ja nyt raakaa jauhelihaakin ruokalusikallinen sillointällöin.

Kuinka pitkiä lenkkejä olette menneet kultsinne kanssa pentuna?

Kiitos paljon vastanneille :)

6

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miepä vaan
    • 15+

      Noihin kaikkii kyssäreihisi löytyy yksikertainen ja helppo ratkaisu. Sulle ei sovi koira lemmikiksi, hanki marsu tai pupu.

      • rrimpula

        No kuule, mulla on ollu syntymästä saakka koira, että ilman koiraa en osaa olla. Ja kunhan nyt kysyn ihmisiltä vinkkejä ja kokemuksia kerrottavaksi. Hanki itte hepokatti ku et osaa vastata.


    • -jke-

      Jätä nyt ainakin se piimä pois ruoasta. Tai vaihda laktoosittomaan. Koirathan ovat laktoosi-intolerantteja. Pienen pennun elimistö pystyy laktoosia pilkkomaan, mutta jossain vaiheessa emästä vieroittautumisen jälkeen laktaasientsyymin eritys hiipuu ja maitotuotteet alkavat aiheuttaa oireita. On hyvin yksilöllistä miten suuren annoksen koira kestää laktoosia kerralla.

      Jatkuva löysä uloste voi johtua myös jostain muusta ravinnossa olevasta huonosti sulavasta tai suolistoa ärsyttävästä komponentista. Esimerkiksi vehnä, soija sekä erilaiset väri-, säilöntä- ja lisäaineet aiheuttavat monelle koiralle oireita. Eli nyt kannattaa lukea ruoan tuoteseloste tarkkaan ja katsoa, sisältääkö se jotain edellämainituista.

      Hihnakävelyn kouluttamiseen on yhtä monta tapaa kuin kävelyttäjää. Mielestäni tehokkainta on vahvistaa haluttua käytöstä eli palkita koiraa siitä kun se kävelee nätisti hihna löysällä. Kääntyily/pysähtely tekee kiskomisesta koiralle kannattamatonta, muttei pelkästään käytettynä kerro koiralle miten sen kannattaisi toimia. Esimerkiksi norjalaisen Turid Rugaasin kirjoittama "Kiskomatta paras" esittelee periaatteeltaan juuri tälläistä menetelmää.

      • helmin omistaja

        Minulla kultsityttö nyt kohta vuoden ikäinen, eikä mennä vieläkään pitkiä lenkkejä (1h kävelyä on melkein maksimi) Oon tosi tarkkana ollu tosta kävelyttämisestä. Vapaana on kyllä tyttö saanut olla ja ollaankin monta kertaa viikossa metsässä autolla. Siinä kehittyy kaikki lihakset ja koira saa omaehtoista liikuntaa !


      • vetämättä paras
        helmin omistaja kirjoitti:

        Minulla kultsityttö nyt kohta vuoden ikäinen, eikä mennä vieläkään pitkiä lenkkejä (1h kävelyä on melkein maksimi) Oon tosi tarkkana ollu tosta kävelyttämisestä. Vapaana on kyllä tyttö saanut olla ja ollaankin monta kertaa viikossa metsässä autolla. Siinä kehittyy kaikki lihakset ja koira saa omaehtoista liikuntaa !

        Toivottavasti sinulla on koirallesi pitkä hihna? Vie koiran hihna pannasta(hihna norm.pannassa kiinni) selkää pitkin siihen kohtaan mihin kylkiluut loppuu. Sitten vie hihna takaa päin kats.vasemmalta oikealle koiran ympäri. Kun hihna tulee koiran alta niin sitten loppu osa hihnasta tuodaan hihnan alta päälle. Eli "silmukka" pitäisi nyt ilman mitään ylim.solmuja kulkea koiran kylkiluiden ja lantion välisellä alueella. Kun koira kerrankin vetaisee niin se sattuu kyllä. Mutta se on tarkoituskin. Tällä keinolla koira oppii nopeasti olemaan vetämättä. Hyvä keino. Ei siis tarvitse ostaa mitään vedonesto valjaita jne.
        Jos koirasi maha on kokoajan vähän sekaisin niin tod.näköisesti se johtuu huonolaatuisesta ruuasta. Vaihda ruoka puhtaaseen laadukkaaseen ruokaan. Tai sitten vaihtoehtoina on esim. barffaus, yrjölänpuuro jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe