MF 35 nostolaitteen toiminto

MF35 mökkiläinen

Mökki rattorissa kytkintä polkaistessa laskee nostolaite alas.
Onkohan tämä aivan normaalia? Joku sanoi ettei sais tehdä näin.

Jos sille on jotain tehtävissä, niin mitä? (Antaisitteko neuvot yksinkertaisessa muodossa)

Onko tuohon kyseiseen rattoriin helppo lisätä hydrauliikkaa esim. kippikärryä varten.


MF 35/1830 rekisteröty 11/1961

12

6722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masinistit

      vaan ominaisuus, tietysti jos laskee varret alas ennenkuin ehtii vaihtaa vaihteen niin välystä on liikaa.

      Nosto sylinterissä naarmuja ja teräksinen männänrenas tiiviste kulunut > nosto syliterin ( notolaitteen kannessa peräkopan sisällä ) voi hoonata ( vaikka porakoneeseen kiinnitetävällä laiteella jossa hiomakivet ) siinä hiotaan pitkittäis naarmut pois. Männän tiiviste vaihtoon samalla. - Uusiakin osia myydään.

      Tai jos nostosylinteri näyttää hyvältä osta nostolaitteen pumpun korjaus sarja - ferkun osat on halpoja .

      "Onko tuohon kyseiseen rattoriin helppo lisätä hydrauliikkaa esim. kippikärryä varten." > On - kolmitie ventiiliä myydään vaikka : www.ikh.fi , http://www.farmilaite.fi/ muistakin liikeistä löytyy.

      • måpå

        Hydrauliikkapiiri 35 massikassa oikeen menee. Käsittääkseni nostolaitteen sylinteriin(yksitoiminen) pumputaan öljyä vain nostettaessa ja muuten pumpulta menee öljy ohjausventtiilin vapaakierrosta takaisin säiliöön. Sitä vain, että mahtaneeko moinen vika korjaantua pumppua fiksaamalla...


      • Hemmo Haittaeläin
        måpå kirjoitti:

        Hydrauliikkapiiri 35 massikassa oikeen menee. Käsittääkseni nostolaitteen sylinteriin(yksitoiminen) pumputaan öljyä vain nostettaessa ja muuten pumpulta menee öljy ohjausventtiilin vapaakierrosta takaisin säiliöön. Sitä vain, että mahtaneeko moinen vika korjaantua pumppua fiksaamalla...

        Massikassa on erilainen tuo nostolaitesysteemi kuin muissa. Nostosylinteri ja pumppu on (lähes) suorassa yhteydessä keskenään. Jos ei nosteta, säätöventtiili estää oljyn pääsyn pumppuun. Pumppu ei kärsi tästä, koska se on avomallinen mäntäpumppu kokonaan öljyn seassa. Noissa vanhimmissa malleissa ei aina ole männänrenkaita tuolla pumpussa, joten laittamalla korjaussarja (jossa renkaat) voi hyvinkin korjaantua. Tuo 35:n systeemi oli melkein sellaisenaan käytössä hyvin pitkään Massikassa, joten sitä voi opiskella vaikka tuolta linkistä esim kohdasta 165 remonttikuvia tai hydrauliikan säätöohjeita.

        http://personal.inet.fi/cool/shyde/hydrauliikkaa.htm

        Lisäyksenä vielä masinistin kirjoitukseen; voi vuotaa myös tiivisterenkaista, jotka putkessa pumpusta tuohon kolmitieventtiilin paikkaan.

        Kippikärryn saa toimimaan myös ilman kolmitieventtiiliä, kun ottaa vaan paineen nostolaitekannen liitännästä. Tällöin nousee ensin nostolaite ja sitten kippi, juuri muuhun ei kyllä sovellu.


      • Hemmo Haittaeläin
        Hemmo Haittaeläin kirjoitti:

        Massikassa on erilainen tuo nostolaitesysteemi kuin muissa. Nostosylinteri ja pumppu on (lähes) suorassa yhteydessä keskenään. Jos ei nosteta, säätöventtiili estää oljyn pääsyn pumppuun. Pumppu ei kärsi tästä, koska se on avomallinen mäntäpumppu kokonaan öljyn seassa. Noissa vanhimmissa malleissa ei aina ole männänrenkaita tuolla pumpussa, joten laittamalla korjaussarja (jossa renkaat) voi hyvinkin korjaantua. Tuo 35:n systeemi oli melkein sellaisenaan käytössä hyvin pitkään Massikassa, joten sitä voi opiskella vaikka tuolta linkistä esim kohdasta 165 remonttikuvia tai hydrauliikan säätöohjeita.

        http://personal.inet.fi/cool/shyde/hydrauliikkaa.htm

        Lisäyksenä vielä masinistin kirjoitukseen; voi vuotaa myös tiivisterenkaista, jotka putkessa pumpusta tuohon kolmitieventtiilin paikkaan.

        Kippikärryn saa toimimaan myös ilman kolmitieventtiiliä, kun ottaa vaan paineen nostolaitekannen liitännästä. Tällöin nousee ensin nostolaite ja sitten kippi, juuri muuhun ei kyllä sovellu.

        Aivan hurmaavia kuvia on tuolla:

        http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=29203


      • Måpå
        Hemmo Haittaeläin kirjoitti:

        Massikassa on erilainen tuo nostolaitesysteemi kuin muissa. Nostosylinteri ja pumppu on (lähes) suorassa yhteydessä keskenään. Jos ei nosteta, säätöventtiili estää oljyn pääsyn pumppuun. Pumppu ei kärsi tästä, koska se on avomallinen mäntäpumppu kokonaan öljyn seassa. Noissa vanhimmissa malleissa ei aina ole männänrenkaita tuolla pumpussa, joten laittamalla korjaussarja (jossa renkaat) voi hyvinkin korjaantua. Tuo 35:n systeemi oli melkein sellaisenaan käytössä hyvin pitkään Massikassa, joten sitä voi opiskella vaikka tuolta linkistä esim kohdasta 165 remonttikuvia tai hydrauliikan säätöohjeita.

        http://personal.inet.fi/cool/shyde/hydrauliikkaa.htm

        Lisäyksenä vielä masinistin kirjoitukseen; voi vuotaa myös tiivisterenkaista, jotka putkessa pumpusta tuohon kolmitieventtiilin paikkaan.

        Kippikärryn saa toimimaan myös ilman kolmitieventtiiliä, kun ottaa vaan paineen nostolaitekannen liitännästä. Tällöin nousee ensin nostolaite ja sitten kippi, juuri muuhun ei kyllä sovellu.

        Onpas erikoinen systeemi tuossa kolmevitosessa! :) Eikä voi kyllä sanoa, että olis kovin hyvä systeemi.


      • ltvn
        Måpå kirjoitti:

        Onpas erikoinen systeemi tuossa kolmevitosessa! :) Eikä voi kyllä sanoa, että olis kovin hyvä systeemi.

        Ei 35 systeemit voineet aikoinaan kovin huonoja olla. Vieläkin M-F 35 on historian eniten valmistettu traktori useilla eri nimillä. Tietäväisemmät voisivat kaivaa esiin määränkin?


      • Måpå
        ltvn kirjoitti:

        Ei 35 systeemit voineet aikoinaan kovin huonoja olla. Vieläkin M-F 35 on historian eniten valmistettu traktori useilla eri nimillä. Tietäväisemmät voisivat kaivaa esiin määränkin?

        Suosittu se kyllä oli toden totta! Kuitenkin jos OMINAISUUKSIIN kuuluu, että vältti putoaa raapimaan asfalttia, kun vaihdetaan vaihdetta, niin toivomisen varaakin jää...


      • nonees
        Måpå kirjoitti:

        Suosittu se kyllä oli toden totta! Kuitenkin jos OMINAISUUKSIIN kuuluu, että vältti putoaa raapimaan asfalttia, kun vaihdetaan vaihdetta, niin toivomisen varaakin jää...

        Eikä putoa vältit eikä muutkaan massikan nostolaitteessa olevat työvälineet. Olen ajanut massikalla "milijoonia" kilometrjä, enkä ole huomannut moista ilmiötä


      • merimatti
        Hemmo Haittaeläin kirjoitti:

        Massikassa on erilainen tuo nostolaitesysteemi kuin muissa. Nostosylinteri ja pumppu on (lähes) suorassa yhteydessä keskenään. Jos ei nosteta, säätöventtiili estää oljyn pääsyn pumppuun. Pumppu ei kärsi tästä, koska se on avomallinen mäntäpumppu kokonaan öljyn seassa. Noissa vanhimmissa malleissa ei aina ole männänrenkaita tuolla pumpussa, joten laittamalla korjaussarja (jossa renkaat) voi hyvinkin korjaantua. Tuo 35:n systeemi oli melkein sellaisenaan käytössä hyvin pitkään Massikassa, joten sitä voi opiskella vaikka tuolta linkistä esim kohdasta 165 remonttikuvia tai hydrauliikan säätöohjeita.

        http://personal.inet.fi/cool/shyde/hydrauliikkaa.htm

        Lisäyksenä vielä masinistin kirjoitukseen; voi vuotaa myös tiivisterenkaista, jotka putkessa pumpusta tuohon kolmitieventtiilin paikkaan.

        Kippikärryn saa toimimaan myös ilman kolmitieventtiiliä, kun ottaa vaan paineen nostolaitekannen liitännästä. Tällöin nousee ensin nostolaite ja sitten kippi, juuri muuhun ei kyllä sovellu.

        Hei, olisiko kellään MF 35 vm. 61 käyttäjän ohjekirjaa, kolmepyttyinen, ei kaksoiskytkintä, ei tasauspyörästön lukkoa eikä multipoweria, traktorin valmistenumero SNF228445 ?


    • MF165

      samaa tekee 70-luvun 165MP meitillä.
      onkohan tossa 35:ssa kaksitoiminen kytkin kuten 165:ssa joka aiheuttaa tämän "ominaisuuden"....?

      • käyttämään

        kaksitoimista kytkintä?


    • astinlaudan

      etuosassa on lipu joka käännetään kytkinvarren eteen, estämään kytkintä painumasta liian alas ja pysäyttämästä hyrdaulipumpun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe