Auton alkuperäinen maalisävy

A.Aloittelija

Kertokaas, mistä saan selville auton alkuperäisen maalinumeron? Voiko vanhoja autoja maalata vielä liuotinohenteisilla maaleilla ja vaatiiko se jotakin lupia? Joku sanoi, että auto on museorekisteröitävä jotta sen voi maalata liuotinmaaleilla. Mobiilini on -60-luvulta.

8

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koodit

      riippuu toki kulkineesta mutta onhan siellä moottoritilassa tai oviaukossa peltilätkä jota tulkitsemalla selviää yleensä autosta paljon muutakin kuin maaliasiat.automaalaamoissa ja automaaliliikkeissä merkkikohtaisia värikarttoja joissa ehkä sinun merkki-mallikin tai ainakin hyvin lähellä oleva joku muu automaali toisesta merkistä jos aiot maalauttaa pelisi.merkkikerhot tietty hyviä lähteitä,kas kun jollain saattaa olla värikartat numeroineen siellä.maahantuoja,mikäli autosi ei ns kuollut merkki ,voivat ehkä auttaa.nykyään aika heikkoa tuo maahantuojan kiinnostus tai tieto...vanhat esitteet autostasi voivat värivaihtoehtojen esittelyineen auttaa tutkimuksessa.muuta ei tule mieleen.miksi muuten se maalinumero tärkeä?eikö vastaava ja samanvärinen käy muista merkeistä?itelläni-66 dodge ja lähes täsmälleen sama sävy löytyi 80-luvun opelista, jolla maalattiinkin.nykyaikainen maali ,ainakin jos vertaa alkuperäiseen ihmemaaliin joka tukki hiomaperin minuutissa...ja auto on MR katsastettu ilman maalisävymoitteita.tuotapa en tiedä vieläkö vanhoja liuotinmaaleja käytössä,luulisin että on(tai sitten ei=)MR:llä ei kyllä senasian kanssa mitään tekemistä!luvat maalailuun kait maalareilla ja yrittäjillä hommattuna firmoihinsa,itse en ryhtyisi moiseen ellei kokemusta,tilaa,hermoja,kunnon maalivehkeet ym että jälki edes kohtuullinen,muuten menee vain tarveaineet hukkaan...

    • Museomies.

      "Voiko vanhoja autoja maalata vielä liuotinohenteisilla maaleilla ja vaatiiko se jotakin lupia?"
      Auton ikä ei vaikuta tuon taivaallista maalaukseen, voit maalata aivan millä maalilla itse haluat, vaikka vetäiset lateksilla. Et myöskään tarvitse mitään lupia maalaukseen, mutta kyselyistäsi päätellen suosittelen, että unohda nuo maalausasiat ja anna muiden hoitaa ne.

      "Joku sanoi, että auto on museorekisteröitävä jotta sen voi maalata liuotinmaaleilla."
      Tuo joku pitää sinua "pellenään".
      Museoajoneuvo pitää maalata sellaisella värisävyllä, mikä se ollut alunperin, tai sellaisella sävyllä, joka on ollut tehtaan valikoimassa ko. ajoneuvoon. Kaikki automaalityypit hyväksytään, mitkä ovat saatavissa.
      Metallihohtovärit ovat vesiohenteisia ja vaativat aina lakan päälle.

      • kfukfkff

        ''voit maalata aivan millä maalilla itse haluat, vaikka vetäiset lateksilla''
        kysäseppä ammattilaiselta onko asia noin.


      • Maalari.
        kfukfkff kirjoitti:

        ''voit maalata aivan millä maalilla itse haluat, vaikka vetäiset lateksilla''
        kysäseppä ammattilaiselta onko asia noin.

        "kysäseppä ammattilaiselta onko asia noin."
        Mitäs se "ammattilaisille" kuuluu millä maalilla minä autoni maalaan. En ole koskaan keneltäkään kysellyt lupia, eikä koskaan kukaan ole tullut aiheesta huomautellut?


      • kfukfkff
        Maalari. kirjoitti:

        "kysäseppä ammattilaiselta onko asia noin."
        Mitäs se "ammattilaisille" kuuluu millä maalilla minä autoni maalaan. En ole koskaan keneltäkään kysellyt lupia, eikä koskaan kukaan ole tullut aiheesta huomautellut?

        eihän se niille kuulukkaan.
        teetkö maalisi itse?


      • Maalari.
        kfukfkff kirjoitti:

        eihän se niille kuulukkaan.
        teetkö maalisi itse?

        En.


      • kfukfkff
        Maalari. kirjoitti:

        En.

        niinpä!


      • koodit
        kfukfkff kirjoitti:

        niinpä!

        netistähän löytyy vaikka mitä kerhoja ja harrastesivuja ympäri maailmaa!sieltä ne kooditkin kun vain sattuu oikeaan osoitteeseen.yritä etsiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe