mulla olis sellainen ongelma kun vaihdoin omc perävetolaitteen tilalle volvo penta sx perän niin se nostaa veneen perää liikaa ylös yli 30 solmun vauhdissa!??eli kun käännyn niin se saa ilmaa ja trimmilevytkin on ilmassa veden tasolla??eli vene menee nokka alhaalla ja perä ylhäällä vaikka koitin trimmiäkin säädellä!tässä sx:ssä on kaksi kavitaatio levyä kun taas omc:ssä 1 levy että mahtaako se vaikuttaa tähän ongelmaan?vai onko perä vaan liian ylhäällä?onko siihen jotain välikappaletta että saa sen potkuriakselin alemmas tai jottai??hyvin se toimis kumminkin omc kans niinkauan kun toimis :)
omc vaihto volvo penta sx:ään
5
404
Vastaukset
- Crisu...
Vaihdoitko myös uudet trimmisylinterit kun vaihdoit vetarin? Mulla oli SX:n trimmisylinterien sisällä holkit jotka estivät vetarin trimmaamisen niin alas kuin mitä pystyi omsikkaa trimmaamaan. Ne holkit sai otettua pois mutta vaati sylinterien päässä olevan kierretulpan avaamisen.
Sen huomaa päältä katsottuna siten että kun trimmaat vetarin aivan alas niin trimmisylinterien varresta jää edelleen 3-4 senttä näkyviin sitä kromivartta. Omsikassa se varsi menee kokonaan sylinterin sisään.- Trimmeri
Eiköhän tässä tapauksessa tulisi trimmata ylös!
- Crisu...
Trimmeri kirjoitti:
Eiköhän tässä tapauksessa tulisi trimmata ylös!
Myönnetään että ilman syvällisempää ajattelua tuon heitin kun mietein vain tuota potkurin luistoa enkä niinkään veneen asentoa...
- omc koopra
Crisu... kirjoitti:
Myönnetään että ilman syvällisempää ajattelua tuon heitin kun mietein vain tuota potkurin luistoa enkä niinkään veneen asentoa...
Tuntien veneilykokemuksella kokeilisin toisia potkureita, 4 lapaista, vähemmän nostavaa yms.
- vettejanne
Crisu... kirjoitti:
joo kyllä ne tuli vaihdettua trimmi sylinterit!sx oli ennen beikus 2655 ja mulla on toi 2455??onhan toi varmaan hieman painavampi kun mun vene!ei se ollu tehnyt tota juttuu tossa 2655 ja samat palikat/potkurin laitoin!en kyllä enää kerennyt paljoa ajamaan viime syksynä kun tuon laitoin että en muista mitä se teki kun nostin trimmii vai nostinko??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752