Tämä ei varmaan kuulu tänne tämä viesti, mutta olen erittäin huolissani turvallisuudestani. Kolme vuotta sitten tapailin erästä tyyppiä, joka alkoi kesken tapaamisen fantasioida siitä, että laittaisi minut nippusiteisiin ja pitäisi minua monta päivää vankinaan. Hän tietää missä asun ja hän itse asuu vastapäätä minua. Hän on voinut tarkkailla minua siis vuosia ja todella suunnitella tekoaan ties miten pitkään jos esimerkiksi tietää milloin lähden ulos tai jotain. Pelkään tosissani että hän murtautuu asuntooni ja tekee perheelleni jotain pahaa! Tuosta on jo vuosia aikaa mutta hermot on jo riekaleina...
Olen huolissani
2
356
Vastaukset
- älä pelkää!
vaikka rikosta ei ole tapahtunut, voit silti jutella poliisin kanssa, aivan epävirallisesti. jo se juttelu voi rauhoittaa, ehkä ne voi neuvoa jotain.
- ....................
kannattaa tarkistaa kaikki kodin turvallisuusasiat. Ainahan voit asennuttaa hälytysjärjestelmän, josta on yhteys vartiointiliikkeeseen. Lisäksi kunnon turvalukot joka oveen. Mitäs, jos itse tarkkailisitkin tämän tyypin liikkeitä sen sijaan, että mietit, tarkkaillaanko sinua? Seurusteleeko tämä tyyppi muuten (jo) toisen kanssa? Ja ilmoita tosiaan poliisille, kaipa ne sen kirjaa ylös ja säilyttää tiedon arkistossa (sitäkin voit kysyä)?
Naisella ainakin kannattaa olla taskussa/laukussa turvakikkoja, kuten kovaääninen hälytin ja vaikka pamppu. Eiköhän terve harkinta riitä liikkumisessa, riskejä ei kannata ottaa, eikä avata kodin ovea yksin ollessa kenelle vain, vaikka olisi naamalta tuttu. Asennuta vahva ketju oveen. Toivotaan, että kaikki jäi vain sairaan fantasian tasolle, yäk silti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175083Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1012311- 1351988
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171660"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551266Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu113925Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.303831Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48831Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654