Kirjoitin aikaisemmin lintuni sulkasadosta. Olen nyt tarjonnut sitä Feather Upia päivittäin. Linnulta on lähtenyt paljon sulkia, mutta se pitää höyhenensä niin hyvässä kunnossa ettei näytä ollenkaan rähjäiseltä. Toiseen lintuuni verrattuna tämä on hyvin haaleavärinen; pää on lähes valkoinen. Johtuuko tämä vain sulkasadosta?
Olen myös huomannut, ettei höyhenpeitettään vaihtava lintu syö ruokaansa kun siinä on sitä vitamiinijauhetta, vaan odottaa että toinen syö päälimmäiset siemenet joissa jauhe on ja menee vasta sitten syömään.
Tarjosin linnulle hirssintähkää johon olin ripotellut valmistetta ja se meni kokonaan. Pitäisikö alkaa antaa sitä tuossa muodossa?
Sulkasato
2
206
Vastaukset
- -M-
Väri voi vaihdella ihan yksilöllisesti sen mukaan minkälainen linnun perimä on värityksen suhteen, yleensä sulkasato kirkastaa värit jos ylipäätään vaikutusta on. Höyhenten väriin vaikuttaa jossain määrin myös ravinto, esim runsas porkkanan syönti höyhenten muodostuessa voi voimistaa punaisia ja keltaisia värejä jonkun verran. Myös iällä tai sukupuolella voi olla joissain tapauksissa vaikutusta.
Jauhemaiset vitamiinit olisi paras antaa kostean tuoreruoan mukana, kuivamuonasta kun jauhe karisee helposti vain kupin pohjalle päätymättä suuhun, tai kuorien mukana lattialle jos siemeniin ripottelee. Toisaalta jos hirssin mukana hyvin menee niin ainahan vitamiinit toki siinä sapuskassa kannattaa antaa missä parhaiten uppoavat. Kuivia siemeniä voisi aavistuksen kostuttaa vaikka kukkasumuttimella jolloin jauhe tarttuisi niihin paremmin.- Zirbe
Kiitti, kyllä meillä porkkanaraastetta kuluu =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201