Hyvä allergialääke?

Atshiuu....

Osaatteko kertoa jonkin hyvän allergialääkkeen? Olen syönyt aiemmin Heinixiä, mutta sen väsyttävyyden takia lääkärini vaihtoi reseptin Aeriukseen. Aerius ei vain tunnu vaikuttavan mitenkään, joten pitää vaihtaa johonkin toiseen. Kaipaisin vinkkejä toimivista ei-väsyttävistä allergialääkkeistä, jotta voisin kysyä lääkäriltäni toista.
Ensi vuonna aion aloittaa siedätyshoidon, mutta nyt on jo liian myöhäistä tälle vuodelle.

4

3437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lk

Mikäli aerius ei aiheuta sinulle esim.tuota väsymystä niin sitä ehkä kannattaisi kokeilla isommalla annoksella (2x 5mg/ vrk). Kysäisepä lääkäriltäsi asiasta.. Itselläni ainoa tapa saada oireet kuriin on käyttää levosetiritsiiniä (2x 5mg/vrk) nenäsumutteen ja silmätippojen lisäksi. Koivusiedätyksessä olen ollut ja koivuaika meneekin pienemmälläkin lääkemäärällä hyvin, mutta leppä ja heinät ei :( Mun allegialääkäri sanoi, että levosetiritsiini usein on antihistamiinista tehokkain. Toki jos setiritsiinin raseeminen seos (esim. heinix) väsyttää kovati niin ei välttämättä auta vaihto levosetiritsiiniin.

• Livianna

Mulle on parhaaksi osoittautunut Xyzal. Astma on myös ja siihen on lisälääkkeenä Singulair, mutta sen tehosta en osaa sanoa. Peruslääke on Pulmicort.

Xyzalia käytän nykyisin ympäri vuoden, kun kausiallergian lisäksi nykyisin vaivaa huonepölyallergia. Ei väsytä ja mielestäni 1 tabletti vie oireet vuorokaudeksi.

• Kutri65

... KESTINE - niminen antihistamiini, tabletteina, saa ilman reseptiä.

itselläni tosi paha koivuallergia, ja aiempina vuosina olen kärsinyt aivan samoista oireista tosi voimakkaasti kuin sinäkin nyt, mutta tänä vuonna lääkäri ehdotti kokeilemaan KESTINEä, ja se todella minulla toimii erinomaisesti!

Tarvittaessa silmiin nyt reseptittä myös saatava ZADITEN (aikaisemmin tämä oli vain reseptillä saatava, nyt vapautettu käsikauppalääkkeeksi, on paljon tehokkaampi kuin esim. Lomudal)

• Anonyymi

Desloratadine sandos. Hyvä ja toimiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      154
      5354
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      112
      5308
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4982
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2893
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2457
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2114
    7. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      42
      2049
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1778
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      14
      1544
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1486
    Aihe