Musta vai valkoinen iPhone?

vaikeus

Olen ostamassa iPhonea, ongelmana vaan on värin valinta. Monien mielestä valkoinen on naisellisempi (itse olen siis nainen, enkä mikään teini enää), mutta ei kai mustakaan nyt niin maskullininen voi olla? Tavallaan valkoinen näyttää pirteämmältä, mutta ehkä myös vähän halvalta. Musta saattaa olla ajattomampi ja tyylikkäämpi, mutta harmina voi olla helpommin näkyvät sormenjäljet. Mutta onko musta tylsä, tai tuleeko valkoisia joka kulmalla vastaan? Entä käytännössä, naarmut, sormenjäljet, lika... Kertokaa kokemuksianne, kumpi väri kannattaisi valita.

10

4772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

valkoinen on parempi, itselläni on. eikä se nyt kovin halvalta näytä, omasta mielestäni päinvastoin!

• kännykkäfani

Ehdottomasti valkoinen se on upea väri. Tympii ainainen musta. Mun läppäri on musta ja olen sitä vähän piristänyt "vauhtiraidoilla". Seuraava läppäri on ehdottomasti muun värinen. Mulla on kaksi valkoista kännykkää. Sit taas navigaattorini on perinteisen musta.

• 3 GS white

Miesnakokulmasta tuo White on vallan hyvannakoinen ja sen perusteella valitsin sen mustan sijaan. Myos omaan makuuni valkoinen ei todellakaan ole se halvemman nakoinen noista kahdesta.

Mm. hopeinenomena -foorumilla kaytyyn spekukointiin valkoisen ja mustan kuoren valisista laatueroista ei ole viela mitaan selkeaa faktaa. Tassa laatukeskustelussa on tullut kommentteja, etta valkoisen takakuoren materiaali olisi herkemmin saroilevaa/halkeilevaa mallia, varsinkin kriittisista kohdista kuten mute-napin ja kromilistan valissa, lisaksi kohdissa missa muovia on ohuemmin. Applella (ainakin suomen paassa) tama on tiedossa ja kasittaakseni takuunalainen seikka.

Kaytossa kuori kuin kuori varmasti naarmuuntuu enempi ja vahempi, itse pystyn loytamaan mahdollisia pintahalkeamia kun oikein tarkasti sopivassa valossa kaantelee ja tutkii, mutta mitaan halyyttavaa tai selkeaa halkeamaa en voi sanoa loytavani.

Riippuu paljolti puhelimen kohtelusta ja kaytosta, jos pitaa jotain hy7vin istuvaa muovi/silikoni suojaa saastynee puhelin suuremmilta kolhuilta ja naarmuilta, mutta toki tuolloin puhelimen varilla ei suuresti valia. Itsellani on liikkeesta ostettu laadukas nahkainen kotelo, mista iphonen vedan esiin sita kayttaessani.

Valkoisessa mallissa naarmujen en usko nakyvan niin herkasti kuin mustassa, mutta mahdolliset tummentumat yms. varmasti nakyy herkemmin, mutta tama taas siita kaytosta riippuen. Itse olen silloin talloin puhdistanut puhelimen linssin ja takakuoren silmalaseille tarkoitetulla suihkeella, eli suihkaisu talouspaperiin ja hetken annan imeytya ja sitten pyyhin kuoren ja linssin. Tuolla keinolla valttaa pinttymia ja tietysti poistaa kaytossa kertynytta rasvaa ja likaa pinnalta.

• haljennut kuori

Itselläni oli eräs ongelma 3G valkoisen version kanssa, halkeilevat kuoret. Hankimme samaan aikaan kaksi 3G puhelinta, toinen musta vaimolle ja valkoinen minulle. Omassa valkeassa iPhonessani kuoret alkoivat halkeilla jo kolmen kuukauden käytön jälkeen, vaimoni musta on ehjä edelleen, ikää jo yli yli vuoden.

Päivitin oman 3G puhelimeni uuteen 3Gs valkeaan malliin n. puoli vuotta sitten, kuoret ovat ehjät edelleen. Olisiko ollut näin, että tuotantoon pääsi joku raaka-aineviallinen sarja puhelimia, koska tuolla hopeinenomena.net saitilla asiaa laajasti käsiteltiin? Olihan niitä valkoisia halkeentuneita kuoria ilmaantunut pilvin pimein. Nyt 3Gs mallin kohdalla haljenneita kuoria ei enää ole.....

• Sporttimies_89

Minusta musta ja valkoinen molemmat ovat tylsiä värejä. Tulee ihan mieleen sairaalaympäristö. Pastellisävyinen vihreä on parempi. Murretut värit ovat luonnollisempia, naisekkaampia ja saavat naisen näyttämään kiinnostavammalta.

• N+S

Aivan, mutta kun niitä värivaihtoehtoja ei ole kuin musta tai valkoinen. Jompikumpi pitää siis valita.
        Minusta sähkönsininen(metallihohto)olisi upea väri kännykässä,vaan kun ei ole saatavilla. Joskus muinoin sai kännyihin vaihtokuoria mitä erilaisimimssa väreissä ja teemoissa. Nykyisin ei taida onnistua kuorten vaihdot niin helposti (kosketusnäytölliset kännyt).

• I puhelin
        N+S kirjoitti:

Aivan, mutta kun niitä värivaihtoehtoja ei ole kuin musta tai valkoinen. Jompikumpi pitää siis valita.
        Minusta sähkönsininen(metallihohto)olisi upea väri kännykässä,vaan kun ei ole saatavilla. Joskus muinoin sai kännyihin vaihtokuoria mitä erilaisimimssa väreissä ja teemoissa. Nykyisin ei taida onnistua kuorten vaihdot niin helposti (kosketusnäytölliset kännyt).

Valita muutamia värejä erillisiä kuoria on saatavana suojaavat siten myös alkuperäisiä kuoria.

• I puhelin
        N+S kirjoitti:

http://store.apple.com/fi/browse/home/shop_iphone/iphone_accessories/cases?afid=p202|GOFIB106110018&cid=OAS-EMEA-KWG-FI_iPhone Accessories-FI
        mallit

• Sensus

Voihan noita nyt itsekin tuunata sen väriseksi kuin haluaa kun on näitä kuorien suojakalvoja http://designskins.fi/ yms.

• Broblem

Itse mietin tässä ihan samaa...(eli kumpi väri olisi parempi)...valkoinen olisi ihan mukava, mut tahtoisin että se hopea omena näkyisi "kauaksi":D ja tietysti, että puhelin säilyisi mahd. kauan..eli jos valkoisessa ongelmia..! vaikea päätös kyllä edessä!! jos vielä apua olisi??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe