Jakopääremontti, joku laakeri huutaa

Aavensis

Vanha bensa-Avensis kävi jakopääremontissa ja samalla siellä vaihdettiin myös vesipumppu ja kaikki hihnat. No nyt sitten joku laakeri rohisee sielä. Se on joko tehostin tai vesipumppu, mutta laturista se ei ainakaan kuulu. Jotenkin tuntuu kummalliselta, että jos tehostimen laakeri on mennyt, niin miten se nyt tuon remontin yhteydessä on voinut hajota?

Hieman hilpeyttä aiheuttaa tämän auton huolto. Viime talvena vaihdoin akun, niin parin viikon sisällä meni startti. Se vaihdettiin. Sitten kesällä meni virtalukon pohja, sekin vaihtoon. No nyt jakopääremontin yhteydessä epällään tehostimen laakerin hajonneen. Eli yksi asia johtaa toiseen ;)

8

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

      Minun autoni jakopää rohisee silloin kun jakohihnan kiristinrullan laakerointi vetää viimeisiään. Alkuperäinen kesti 275 000 km, Bilteman tarvike 100 000 km. Eikä auto ole japsi vaan ranskis.

      Noihin muihin vikoihin: Niitä alkaa vanhemmiten vain tulla. Niin autoihin kuin kuskeihinkin. Mikään ei ole ikuista.

      • Aavensis

        No tähän vaihdettiin kiristin samalla, eli sekin on pois suljettu. Tottahan se on, että vanha on vanha eikä sitä saa uuden veroiseksi.


    • Aavensis

      Nimittäin aivan uuden vesipumpun laakeri. Eikun takuuseen.

      • Tojo-Köle

        ...että vaihdatit vesipumpun, koska kaverit sanoi että "kannattaa vaihtaa vesipumppu"? -vanha oli kuitenkin ehjä?

        -Tojossa toimivia osia kannattaa vaihtaa todella harkitusti. -ei ole mitenkään epänormaalia, että tojossa kuitenkin kestää vesipumput, kiristinpyörät jopa 300-400tkm....... aina kun autoa puretaan ja uusia osia laitetaan, sihhen liittyyy tietty inhimillinen riski! -ihmiset niitä huoltoja tekee, varaosa ei välttämättättä alkuperäisen veroinen.


      • Aavensis
        Tojo-Köle kirjoitti:

        ...että vaihdatit vesipumpun, koska kaverit sanoi että "kannattaa vaihtaa vesipumppu"? -vanha oli kuitenkin ehjä?

        -Tojossa toimivia osia kannattaa vaihtaa todella harkitusti. -ei ole mitenkään epänormaalia, että tojossa kuitenkin kestää vesipumput, kiristinpyörät jopa 300-400tkm....... aina kun autoa puretaan ja uusia osia laitetaan, sihhen liittyyy tietty inhimillinen riski! -ihmiset niitä huoltoja tekee, varaosa ei välttämättättä alkuperäisen veroinen.

        Vanhan pumpun laakeri kuulemma äänteli ja siinä oli välystä, siksi se vaihdettiin. Ite en tosin sitä ääntelyä aiemmin kuullut.

        Muuten, jäähdytysnesteestä tuli mieleen. Pitääkö näissä vanhoissa Toyotan koneissa käyttää sitä punaista nestettä, vai onko väliä minkä väristä se on kunhan sisältää etyleeniglykolia? Nyt pumpun vaihdon yhteydessä järjestelmässä on kellertävää nestettä.


      • tarvittaessa*
        Tojo-Köle kirjoitti:

        ...että vaihdatit vesipumpun, koska kaverit sanoi että "kannattaa vaihtaa vesipumppu"? -vanha oli kuitenkin ehjä?

        -Tojossa toimivia osia kannattaa vaihtaa todella harkitusti. -ei ole mitenkään epänormaalia, että tojossa kuitenkin kestää vesipumput, kiristinpyörät jopa 300-400tkm....... aina kun autoa puretaan ja uusia osia laitetaan, sihhen liittyyy tietty inhimillinen riski! -ihmiset niitä huoltoja tekee, varaosa ei välttämättättä alkuperäisen veroinen.

        Vaihdettiin vesipumppu 210 tkm. kohdalla kun oli jo kulunut eikä olisi todennäköisesti kestänyt 315 asti. Halvaksi käy tuo varman päälle ottaminen (47 €) . Puolen vuoden päästä on 315 huolto, jolloin tuskin tarvii vesipumppua vaihtaa.
        Velipojan transporterissa pallonivel kesti vain 21.00 km !! Syynä ilm. se, että nivel myydään kuivana tai siitä oli unohtunut rasvat, sillä suoja oli ehyt, mutta pinnat kuivat ja rasvattomat. Pitääkö niihin nykyään laittaa itse rasvat jollain injektioruiskulla ??.


      • Aavensis
        tarvittaessa* kirjoitti:

        Vaihdettiin vesipumppu 210 tkm. kohdalla kun oli jo kulunut eikä olisi todennäköisesti kestänyt 315 asti. Halvaksi käy tuo varman päälle ottaminen (47 €) . Puolen vuoden päästä on 315 huolto, jolloin tuskin tarvii vesipumppua vaihtaa.
        Velipojan transporterissa pallonivel kesti vain 21.00 km !! Syynä ilm. se, että nivel myydään kuivana tai siitä oli unohtunut rasvat, sillä suoja oli ehyt, mutta pinnat kuivat ja rasvattomat. Pitääkö niihin nykyään laittaa itse rasvat jollain injektioruiskulla ??.

        Joskus muinoin palloniveliä on korjattu ruiskuttamalla rasvaa suojakumin sisään. Kestihän se vähän aikaa kunnes kului lopullisesti.


    • . .

      Ja remppaa tuntuu riittävän...ei se ilmeisesti kuitenkaan ole alkanut vielä lahota?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe