G:Mihin säästätte rahaa?

RoopeAnkka :)

Eli mihin säästätte rahaa ja miksi?

17

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghgfg

      asuntoon,uuteen autoon, pahanpäivän varalle. Matkusteluun, mökin rakentamiseen, uuteen veneeseen. Olishan noita vaihtoehtoja.

      • testament12345

        kaikki muut pois paitsi pahanpäivän varalle ja matkusteluun ni kaikki on hyvin sen jälkeen... =)


    • Laiska-Larsson

      Tarkoitus on aikaistaa eläkkeelle lähtöä 10-15 vuotta. Vituttaisi tehdä vanhana töitä.

    • BlackBlond

      Säästän rahaa vaatteisiin,sisustamiseen,meikkeihin,joskus omaan taloonkin sitten kaukana tulevaisuudessa :D

    • 3478528

      Joskus käytän myös ronsua. Nämä ovat hyviä paikkoja kolikoille.

    • ...

      Ettei tartte velaksi ostaa.

      • atlatl

        ...sillä työtön ei saa mitään jäämään säästöön.
        Jos voisin,säästäisin autokouluun.


    • -marjuska-

      Säästän omaan asuntoon ulkomailla.. sinne sitten muutan kunhan saan tarpeeksi säästöön :)

    • Muunmuassa..

      Käytännössä säästän tällä hetkellä pääasiassa sijoittamista varten. Osakkeet ovat olleet nyt melko tuottoisa sijoituskohde, ja rahaa säästän samalla kytäten hyviä ostopaikkoja. Tänä vuonnakin on tullut jo nelinumeroinen summa kotiinpäin, joskin pikkuhiljaa taitaa olla aika siirtyä hetkeksi pois markkinoilta todennäköisesti tulevan tasokorjauksen myötä. Josko kuitenkin Nokialla vielä kokeilisi pienen voiton tekoa ennen sitä. Katsoo nyt, miltä tuleva viikko alkaa näyttämään. GS:n romahduksen psykologista vaikutusta pörssiin on hankala arvioida, ja se saattaa hyvinkin laukaista lumipallo-efektin jolloin kannattaa pitää nakkinsa erossa ko. sijoitusinstrumentista. Mutta sitä on mahdoton sanoa, käykö näin.

      Sen tarkempaa tavoitetta sijoitusten kanssa ei ole, vaan päämäärä on vain olla tekemättä tappiota. Tai no joo, sen verran on tavoitetta, että 40 vuoden kuluttua eläkkeelle päästessään ei tarvitsisi pelkän eläkkeen turvin pärjätä, vaan osingot hieman toisivat lisätuloja arkea helpottamaan.

      Ja tietysti yksi syy miksi säästän, on se että on vain hemmetin paljon helpompi olla kun on rahaa kokoajan sen verran ylimääräisenä, että sitä ei tarvitse miettiä. Ei näillä omilla säästöilläni vielä pitkään juhlisi, mutta en minä siitä niin perustakaan. Mulle riittää se, että niin suurta yllättävää menoa ei tule josta ei selviäisi ilman lainan ottamista.

    • Mökkihöperö123

      Unelmoin omasta kesämökistä, suurehko tontti veden ääreltä.

      Vielä on matkaa tuohon, ehkäpä 15 vuoden kuluttua.

      • pois työnorjuudesta

        Säästän siihen, että muutaman vuoden päästä voisin jättää työt vähemmälle. Pitäisi saada n. 50.000 egee tai jotain sinne päin säästöön. Sitten tekisin vain pätkätöitä tarpeen mukaan. Oikeastaan eihän sitä rahaa tarvis olla kuin 30.000, sitten kun varat menisi vaikka 20.000 egen alle, niin sitä vois ottaa duunin pariksi-muutamaksi kuukaudeksi. Oon siis ollut työelämässä vasta nelisen vuotta ja nyt jo tuntuu tältä :(


      • jutkuhuumori
        pois työnorjuudesta kirjoitti:

        Säästän siihen, että muutaman vuoden päästä voisin jättää työt vähemmälle. Pitäisi saada n. 50.000 egee tai jotain sinne päin säästöön. Sitten tekisin vain pätkätöitä tarpeen mukaan. Oikeastaan eihän sitä rahaa tarvis olla kuin 30.000, sitten kun varat menisi vaikka 20.000 egen alle, niin sitä vois ottaa duunin pariksi-muutamaksi kuukaudeksi. Oon siis ollut työelämässä vasta nelisen vuotta ja nyt jo tuntuu tältä :(

        20 euroa / kk enkä ole päättänyt mihin. Neljän vuoden päästä samassa jamassa, ei se yhtään harmita.


      • Harkita
        pois työnorjuudesta kirjoitti:

        Säästän siihen, että muutaman vuoden päästä voisin jättää työt vähemmälle. Pitäisi saada n. 50.000 egee tai jotain sinne päin säästöön. Sitten tekisin vain pätkätöitä tarpeen mukaan. Oikeastaan eihän sitä rahaa tarvis olla kuin 30.000, sitten kun varat menisi vaikka 20.000 egen alle, niin sitä vois ottaa duunin pariksi-muutamaksi kuukaudeksi. Oon siis ollut työelämässä vasta nelisen vuotta ja nyt jo tuntuu tältä :(

        Jos työ tökkii niin pahasti, niin kannattaa miettiä jotain muuta työtä. Toki, suunnitelmasi on ihan hyvä, eikä kaikkien tarvitse tai kannatakaan yrittää painaa töitä nykynormien mukaisesti. Mutta työ voi parhaimmillaan tuntua ihan mielekkäältäkin. Ja ainahan voit tehdä niin, että kun olet saanut budjetoimasi summan kasaan, alan tekemään jotain leppoisaa osa-aikatyötä.

        Mutta samalla pitää tietysti muistuttaa siitä, että se tekee hallaa eläkkeen kertymiselle, ja jotkut saattavat sitä hieman epäilevästi katsoa kun näytät CV:a uudelle työnantajalle. Mutta jos uskot pärjääväsi valitsemallasi tiellä, niin anna palaa. Se on ihan kunnioitettavaa itsessään.

        Minäkin olen tuota miettinyt, mutta ajattelin nyt katsella ainakin tuonne lähemmäs 50 ikävuoteen asti. Siihen mennessä ehtii vähän reilummin säästääkin. Kyllä satku olisi ainakin saatava kasaan, mielellään lähemmäs pari. Nykyisillä menoilla suhteessa tuloihin, ei pitäisi parikaan olla mikään ongelma jos vähänkään yrittää.


      • ....................
        Harkita kirjoitti:

        Jos työ tökkii niin pahasti, niin kannattaa miettiä jotain muuta työtä. Toki, suunnitelmasi on ihan hyvä, eikä kaikkien tarvitse tai kannatakaan yrittää painaa töitä nykynormien mukaisesti. Mutta työ voi parhaimmillaan tuntua ihan mielekkäältäkin. Ja ainahan voit tehdä niin, että kun olet saanut budjetoimasi summan kasaan, alan tekemään jotain leppoisaa osa-aikatyötä.

        Mutta samalla pitää tietysti muistuttaa siitä, että se tekee hallaa eläkkeen kertymiselle, ja jotkut saattavat sitä hieman epäilevästi katsoa kun näytät CV:a uudelle työnantajalle. Mutta jos uskot pärjääväsi valitsemallasi tiellä, niin anna palaa. Se on ihan kunnioitettavaa itsessään.

        Minäkin olen tuota miettinyt, mutta ajattelin nyt katsella ainakin tuonne lähemmäs 50 ikävuoteen asti. Siihen mennessä ehtii vähän reilummin säästääkin. Kyllä satku olisi ainakin saatava kasaan, mielellään lähemmäs pari. Nykyisillä menoilla suhteessa tuloihin, ei pitäisi parikaan olla mikään ongelma jos vähänkään yrittää.

        Ihan viisaita ajatuksia työn mielekkyydestä. Työni onkin tällä hetkellä melko stressaavaa ja siksi ehkä enemmän sellainen olo että haluaisi vain lopettaa ja lomailla ikuisesti. Aion kyllä työpaikkaakin vaihtaa jossain vaiheessa. Mutta ihan vakavastikin ajateltuna en todellakaan halua enkä aio tehdä töitä kokopäiväisesti seuraavaa 20 vuotta (olen nyt 28). Siinä menisi liikaa oikeasta elämästä sivu suun. No onhan elämä sitä arkista puurtamista suurimmalle osalle meistä, mutta kyllä vaihtoehtojakin on. Olet kyllä siinä mielessä oikeassa että satku tai jopa pari olisi parasta olla omaisuutta, tai sitten omistusasunto ainakin kun vapaalle heittäytyy. Nykyisellä tulotasolla mulla voisi kestää moisen summan säästämiseen noin 10 vuotta. Toki odotuksia tulotason nousustakin on. En myös välttämättä aio ihan työelämän ulkopuolelle jäädä, vaan kenties yksi vaihtoehto voisi olla väitöskirjan omaehtoinen työstäminen, hyvin rauhalliseen tahtiin :-)


      • Joku randomi vain
        .................... kirjoitti:

        Ihan viisaita ajatuksia työn mielekkyydestä. Työni onkin tällä hetkellä melko stressaavaa ja siksi ehkä enemmän sellainen olo että haluaisi vain lopettaa ja lomailla ikuisesti. Aion kyllä työpaikkaakin vaihtaa jossain vaiheessa. Mutta ihan vakavastikin ajateltuna en todellakaan halua enkä aio tehdä töitä kokopäiväisesti seuraavaa 20 vuotta (olen nyt 28). Siinä menisi liikaa oikeasta elämästä sivu suun. No onhan elämä sitä arkista puurtamista suurimmalle osalle meistä, mutta kyllä vaihtoehtojakin on. Olet kyllä siinä mielessä oikeassa että satku tai jopa pari olisi parasta olla omaisuutta, tai sitten omistusasunto ainakin kun vapaalle heittäytyy. Nykyisellä tulotasolla mulla voisi kestää moisen summan säästämiseen noin 10 vuotta. Toki odotuksia tulotason nousustakin on. En myös välttämättä aio ihan työelämän ulkopuolelle jäädä, vaan kenties yksi vaihtoehto voisi olla väitöskirjan omaehtoinen työstäminen, hyvin rauhalliseen tahtiin :-)

        Jaah, olen 12 vuotta, joten en ehkä vielä noihin asuntoihin ja autoihin säästä. :D Mutta aijon säästää omaan kannettavaan tietokoneeseen, tai hienoihin petivaatteisiin. Oon jo kattonut netistä nuita läppäreitä, Gigantti'ssa oli yksi hyvä läppäri mikä maksoi vaivaiset 349€. Mulla on jo kasassa 174,10€, että parisataa pitäis vielä säästää. D: Nooh...... Kai mä pystyn. Ärsyttää ku kamun vanhemmat o Semmosia ku se sanoo niille et "Ostetaa marsuja, ne on söpöjä!!" nii ne on sillein "Joo, no käyvääjoku päivä kattomas" ja "Äitiiii iskääää saanko mä oman tv:n tai läppärin?????" nii ne vanhemmat "No ostetaa sitte samalla jennillekkii omat.."


    • työn sankari

      terve!

      mie oon 28 ja säästäny jo yhen omistusasunnon verra ja tietenki auton sun muit nuit läppäreit ni nyt pitäs säästää eläkepäiviä varte. Mie oksennan jos jouvun viel tekemää töitä yli nelikymppisenä.

    • taneli

      moi olen 13 v oleva poika ja haveninani on ostaa 15v traktori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe