Virus tekeytynyt meseksi

hermot....

Kirjoitin tämän tälle palstalle siksi, koska luulen että jokin virus tai vastaava on tekeytynyt meseksi tai saa jotenkin koneen luulemaan että koneeseeni olisi asennettuna messenger vaikka olen sen poistanut.

Eli ongelma on siis se että tänään mulla on ollut vaikeuksia koneen kanssa, vakoiluohjelmia on löytynyt paljon ja mesen (sekä monia muita ohjelmia) olen joutunut poistamaan ja asentamaan uudelleen. Nyt kun olen tässä koko päivän koittanut vähän väliä meseä asentaa uudelleen, tulee ilmoitus että sinulla on jo messenger asennettuna. Vaikka näin ei ole. Koitin myöskin vanhempaa mese versiota asentaa, mutta tuli ilmoitus että tietokoneeseen on asennettu uudempi messenger versio vaikka ei ole, koska mese on koneesta poistettu juuria myöten. Koneen oon monta kertaa sammuttanut, tuloksetta.

Miten mä nyt löydän tämän viruksen (mikäli se sellainen on) ja saisin poistettua sen ja pääsisin asentamaan mesen uudelleen ilman ongelmia?

11

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejee 7000000000000

no ootappa kokeile näin omatietokene asema c eli siis se asema missä sulla on widows sieltä likkaat kansion program files ja etsit mese kansion ja poistat ja tyhjää roskakori. tonne yleensä jää kansio ohjelmista ja joitakin osia vaikka olet poistanut sen ohjelman ,xp yleensä kestää pitkään et hoksaa että olet poistanut ko ohjelman.

• 6

Tuolla tavalla ei kyllä viruksia poisteta, nopein ja helpoin tapa on asentaa koko käyttöjärjestelmä uusiksi.

• hermot....
        6 kirjoitti:

Tuolla tavalla ei kyllä viruksia poisteta, nopein ja helpoin tapa on asentaa koko käyttöjärjestelmä uusiksi.

Oon tuon kokeillut jo mitä jeejee ehdotti, ei siellä ole enään mitään mese kansiota tai siihen liittyvää. Siksi ihmettelenkin tätä hommaa ja epäilen että joku virus saanu tän homman näin sekaisen ja saa koneen luulemaan että mese ois asennettuna.

Keksiikö joku muita neuvoja? Ei sitä mielellään alkais käyttöjärjestelmää asentamaan uusiksi heti, vaan ennemmin kokeilisin muut neuvot eka jos joku niitä osais antaa.

• keksa1
        hermot.... kirjoitti:

Oon tuon kokeillut jo mitä jeejee ehdotti, ei siellä ole enään mitään mese kansiota tai siihen liittyvää. Siksi ihmettelenkin tätä hommaa ja epäilen että joku virus saanu tän homman näin sekaisen ja saa koneen luulemaan että mese ois asennettuna.

Keksiikö joku muita neuvoja? Ei sitä mielellään alkais käyttöjärjestelmää asentamaan uusiksi heti, vaan ennemmin kokeilisin muut neuvot eka jos joku niitä osais antaa.

että ohjelmia ei windowsista poisteta poistamalla ohjelman hakemisto. Wintoosan rekisteriin jää silti merkintä, että ohjelma on asennettu vaikak koko hakemisto olisi poistettu.

Ohjelmat tulisi aina poistaa Ohjauspaneelin "Lisää/poista ohjelmia" kautta.

• Wainat
        hermot.... kirjoitti:

Asenna Ubuntu. Ubuntun tapauksessa koko käyttöjärjestelmän asennus on helpompaa kuin mikään Windowsin korjaustoimenpide. Saat asennettua sen nykyisen järjestelmäsi rinnalle. Et siis menetä yhtään mitään, vaan saat tilalle toimivan, luotettavan, virusvapaan ja monia ohjelmistoja sisältävän kokonaisuuden. Itselläni on viisi vuotta ollut Ubuntu, mutta muitakin järjestelmiä olen kokeillut. Ubuntu on aktiivisen suomenkielisen yhteisön takia suositeltavin järjestelmä.

Voit Ubuntusta käsin pyörittää Wine-nimisen ohjelmistorajapinnan avulla monia Windows-sovelluksia. Jos se ei riitä, voit aina käyttää Ubuntusta käsin Windowsia Virtualbox-nimisellä järjestelmällä. Lisäksi pääset myös alkuperäiseen Windows-asennukseesi heti koneen käynnistyessä, jos jostakin syystä haluaisit mennä eheyttämään, tai metsästämään pöpöjä ym.

• seuraavanlainen

komento: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove ja paina enter, buuttaa kone ja kokeile asentaa uudelleen.

• VoeVoeMua

olla "komentoriviltä".

• hermot....
        VoeVoeMua kirjoitti:

olla "komentoriviltä".

Ei onnistu.. Tulee teksti Virhe: INF-tiedostoa "C:\Windows\INF\msmsgs.inf" ei löydy

Neuvoja lisää ihmisiltä jotka tajuu tälläsistä ja muiltakin, ketkä osaa auttaa?

• messingwithmese

• hermot....

• mesemesemese
        hermot.... kirjoitti:

Kiitos kaikille neuvoja ja apua antaneille, sain mesen asennettua !

Toivottavasti toimii myös jatkossaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3786
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      87
      1704
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1452
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      164
      1327
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      23
      1118
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      1087
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1038
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1031
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      124
      979
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      814
    Aihe