Hondalla tuntuu olevan aika heikko tuo 3v/100tkm takuu. Entisenä Toyota kuskina en voi kuin hämmästellä. Jarrut laahanneet ja vinkuneet mutta nyt alkoi lämpenemään sekä käryämään ihan kunnolla eli huoltoon...
Huollossa sanoivat, että näyttäisi toimivan ihan ok vaikkakin levy (edessä) on muuttanut väriään. Eli periaatteessa sillä hetkellä toimivalle ei tehdä mitään, joten seuraa ja tule uudestaan, jos "oireet" jatkuvat. Mainitsi, että levy menee takuuseen mutta palat omasta pussista!! Autolla ajettu alle 25tkm.
Ihmetellyt jo pidempään, kun kulutus on noussut ja ajoittain ihmeellistä katkua noustessa autosta. Takajarrut ovat huoltomiehen mukaan todellinen murheenkryyni ja tuntuvat nekin rahisevan, kun pyörää pyörittää mutta, koska eivät ole totaalisen jumissa ei niillekään tehdä mitään takuun puitteissa.
Kun asiakas vie auton huoltoon moisten oireiden takia niin putsaisivat&herkistelisivät edes! Käsittämättömän heikkoa toimintaa. Voisiko joku vinkata asiallisen Honda huollon pk/uusimaa ? Vai onko todella tuo tehtaan linja??
Civic -08 Sport jarrut jumittaa
17
3556
Vastaukset
- vaihtoon!
Jarruthan olisi pitänyt herkistää jo 20 tkm huollossa. Vaihda ihmeessä liikettä.
- +Ohikulkija+
Kehnolta kuulostaa jos pitää liikettä vaihtaa.Ikään kuin asia olisi sillä selvä!Onko Suomen Honda huolto kirjavaa?Ei sen puoleen.Hyvä että tuli asia selville ennen mahdollista Hondan ostoa.
- Inhi-milli.
+Ohikulkija+ kirjoitti:
Kehnolta kuulostaa jos pitää liikettä vaihtaa.Ikään kuin asia olisi sillä selvä!Onko Suomen Honda huolto kirjavaa?Ei sen puoleen.Hyvä että tuli asia selville ennen mahdollista Hondan ostoa.
Huollossa kuin huollossa on töissä ihmisiä. Samoin rautakaupan myyjinä. Muutoin olen kyllä samaa mieltä, että homman pitäisi aina toimia. Kun ei toimi, kuluttaja äänestää jaloillaan.
- 06 Civic 18
Esim takajarrupalat jumittuu ei mäntä eli uudet palat täytyy hioa siis herkistää jo rupes toimii
kuparimöhnää hivenen.- kuparutöhnä
Olen kuullut että tuo kupari ruostuttaa eli jumettaa.Miten on?
- Hjonda
kuparutöhnä kirjoitti:
Olen kuullut että tuo kupari ruostuttaa eli jumettaa.Miten on?
Älä ainakaan magneettiin tai pk-seudun vehoihin eksy Hondan kanssa. Kallista valohoitoa surkealla palvelulla. Kerran magneetin pikkahuollossa käynyt ja vanhempi ns. vastaava mekaanikko väitti kiven kovaan, että Hondassa on vain 2v takuu...hohhoijaa. Onneksi nuorempi (nais) mekaanikko kuuli keskustelun ja hieman tarkensi :) :) No ei se sinänsä auttanut, koska eivät suostuneet vaihtamaan taakse takuuna jarrupaloja. Vaihdoin liikettä ja Hyvinkäällä olen nyt 3krt käyttänyt huollossa. Aivan loistava palvelu huollotkin edullisemmat ja kaikki ongelmat hoituneet takuuseen ilman vääntöjä.
Hondalla on huollossa/palvelussa suurta hajontaa ja mielestäni se onkin merkin heikoin lenkki.
Monet ovat kehuneet tuota kuparitahnaa mutta merkkihuollot eivät sitä syystä tai toisesta käytä?? Pienemmissä pajoissa siihen tunnutaan uskovan kovasti. - ei ehkä enää..
Hjonda kirjoitti:
Älä ainakaan magneettiin tai pk-seudun vehoihin eksy Hondan kanssa. Kallista valohoitoa surkealla palvelulla. Kerran magneetin pikkahuollossa käynyt ja vanhempi ns. vastaava mekaanikko väitti kiven kovaan, että Hondassa on vain 2v takuu...hohhoijaa. Onneksi nuorempi (nais) mekaanikko kuuli keskustelun ja hieman tarkensi :) :) No ei se sinänsä auttanut, koska eivät suostuneet vaihtamaan taakse takuuna jarrupaloja. Vaihdoin liikettä ja Hyvinkäällä olen nyt 3krt käyttänyt huollossa. Aivan loistava palvelu huollotkin edullisemmat ja kaikki ongelmat hoituneet takuuseen ilman vääntöjä.
Hondalla on huollossa/palvelussa suurta hajontaa ja mielestäni se onkin merkin heikoin lenkki.
Monet ovat kehuneet tuota kuparitahnaa mutta merkkihuollot eivät sitä syystä tai toisesta käytä?? Pienemmissä pajoissa siihen tunnutaan uskovan kovasti.Kertaa vaihdettu eteen jarrulevyt ja nyt ensimmäisen katsastuksen jälkeen taaksekin, kun ei paska mennyt katsastuksesta läpi. 07 ja alle 70 000 ajettu. Huolto on ollut aivan perseestä. Sinne kun pihalle ajaa klonksuvan ja viheltävän auton, niin oudosti huolto ei yleensä löydä mitään. Kuuromykkiä mekaanikkoja?
- Elegance 2.2
ei ehkä enää.. kirjoitti:
Kertaa vaihdettu eteen jarrulevyt ja nyt ensimmäisen katsastuksen jälkeen taaksekin, kun ei paska mennyt katsastuksesta läpi. 07 ja alle 70 000 ajettu. Huolto on ollut aivan perseestä. Sinne kun pihalle ajaa klonksuvan ja viheltävän auton, niin oudosti huolto ei yleensä löydä mitään. Kuuromykkiä mekaanikkoja?
Hondan huollot tuppaavat olemaan samoissa noiden euromerkkien kanssa. Noi monimerkki yms. huollot ovat surkeita! Toyotaa en autona kaipaa mutta huoltopalvelut olivat kyllä valovuoden edellä Hondaa. Eipä kyllä ole kehuttavaa emännän volkkarista tai sen huoltamisesta mutta se onkin jo aivan eri juttu.
- äläny?
ei ehkä enää.. kirjoitti:
Kertaa vaihdettu eteen jarrulevyt ja nyt ensimmäisen katsastuksen jälkeen taaksekin, kun ei paska mennyt katsastuksesta läpi. 07 ja alle 70 000 ajettu. Huolto on ollut aivan perseestä. Sinne kun pihalle ajaa klonksuvan ja viheltävän auton, niin oudosti huolto ei yleensä löydä mitään. Kuuromykkiä mekaanikkoja?
Kolme kertaa vaihdettu jarrulevyt 70 tkm aikana? Aika paha...
- hyvin outoa
äläny? kirjoitti:
Kolme kertaa vaihdettu jarrulevyt 70 tkm aikana? Aika paha...
Vaihdoin palat 120thkm. Lyvyt uuden veroset.
hyvin outoa kirjoitti:
Vaihdoin palat 120thkm. Lyvyt uuden veroset.
Niin meneehän noita. Itsellä edellisessä autossa (Auris) meni 26tkm matkalla 2xlevyt taakse ja kerran satsi eteen palojen kera. Veti täysin jumiin motarilla ja kauhea katku & vauhti alkoi hieman hiipumaan. Levyt siniset&kierot ja kuulema liukutapit olivat jämähtäneet.... Joten kyllä niitä menee ja nyt alla Civic missä etulevyt&palat alkavat olemaan vaihtokunnossa alta kolmenkympin. Ajoittain jumittavat ja hohkaavat kuin kiuas. Takajarrut rahisevat hieman mutta vielä menettelee mutta 40 huollossa saavat kyllä laittaa vaihtoon niin edestä & takaa.
- type-r 2007
ainakin civikeissä on taipumusta varsinkin takajarrujen laahaamiseen.eikä herkistely 20 000km huoltovälein ainakaan omassani ole ollut riittävä pääsemään siitä eroon.60 000tkm huollossa vaihdatin kaikki jarrupalat normihuollon lisäksi enkä silloin edes tiennyt laahaamisesta.80 000 huollossa tipahti sitten alahuuli rinnuksille kun oli kuulemma takajarrupalat lopuillaan.no,ne uusittiin maksutta.100 000km huollossa taas nousi tukka pystyyn kun oli takajarrupalat taas loppu ja jarrulevytkin lopuillaan.kirjoittelin swindonin tehtaalle jossa typeräni oli valmistettu ja esitin surkealla englannillani haisevat vastalauseet(melko asiallisesti),ja he käänsivät meilini "oikealle taholle".no...pari viikkoa siitä sain kutsun paikalliseen hondahuoltoon jarrujen tarkastukseen.sijaisauto(twinturbo bmw) meni muuten hondan piikkiin(hidas oli ja pehemiät alustat;)ilmeisesti honda haluaa olla sloganinsa "omistamisen iloa" arvoinen.jostain oli pukki tuonut uutuuttaan kiiltävät jarrulevyt ja palat taakse kun hain autoni "jarrujen tarkastuksesta" jonne honda auton kutsui.eli ottakaa yhteyttä suoraan honda.comiin tms jos haluatte että vioille tehdään jotain.autoni on jo 7-vuotias mutta honda tuli silti vastaan asiassa koska ongelmat olivat olemassa jo takuuaikana eikä niitä saatu poistettua.ja valmistajan vastuuhan ei aina ja joka tuotteessa pääty takuuaikaan.autonvalmistajat ottavat myöskin jarruongelmat aina vakavasti.vuoden 87 civikiin en kuitenkaan läkseis kinuamaan uuseja jarruja;).honda.fi tosin pelkää palautetta kun meiliosoitetta ei löydy mutta jos joku sieltä salaisesta kuurupiilosta sattuis tämän lukeen niin voisitteko postittaa edes type-r 2006- omistajille yksityiskohtaisempaa vinkkiä takajarrujen "notkeana"pitämisestä koska huoltoväliä ne eivät laahaamatta kestä,ei liene kohtuuton pyyntö,tuota ei jaksa swindoniin kirjotella prkl.
- type-r 2007
unohdin sanoa että takuu todellakin kattaa.senkun vaadit sen.
- Ihmeellinen ratkaisu
Kuluttajariitalautakunta otti sen kannan että koska takajarrujen jarrupaloja ei ollut "herkistelty" vuosittain, niin takuu ei korvaa.
Huoltokirjassa ei lue että palat pitäisi herkistellä (=irrottaa ja putsata) vuosittain vaan lukee että pitää "tarkastaa palat vuosittain". Silmämääräisesti tarkastellen palat olivat kunnossa, mutta siitä huolimatta levyt syöpyivät vaihtokuntoon. Syynä oli se että autolla ajettiin vähän (n. 10000 km vuodessa).
Hondan takuu kieltäytyi korjaamasta takuuseen tällä tavoin syöpyneitä levyjä..- kyl van näin
Tehtaan huolto-ohjelman kuulu jarrujen purku ja herikistys, vähintäin vuosittain. Olet kieltänty ja pihistänyt. Huollattanut siellä jossain ei merkkikorjaamossa?Halvalla?
- Anonyymi
Minulla oli crv 2.0 muutama vuosi sitten ja sama ongelma siinäkin oli. Jarrut kuumenivat ja poljin painui syvälle jarruttaessa. Useita kertoja tuli jarrut avattua ja uusia jarru paloja tuli laitettua. Tulin siihen tulokseen, että jarrupalat ovat liian tiukat jarru satulassa. Otin palat irti ja hioin ne väljemmäksi niistä kohdin mistä ne ovat kiinnitetty jarrusatulaan. Palojen täytyy mennä paikoilleen käsin painamalla. Siihen loppui jarrujen kuumeneminen ja poljin tuntuu hyvältä.
- Anonyymi
voi hyvä tavaton civicin jarrut ei toimi hondan paloilla varsinkaan huollossa laitettu.
tarvike palat ja jos kireet ,niin viistää niitä että heiluuu.. ja jarru ongelmat siinä
itellä ollut sama malli ja nyt uudempi jossa on aten jarrut ne toimii tosi hyvin että parannusta on tullunna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851