Italia päästä päähän!

laura_italia

Ollaan lähdössä kaverin kanssa Milanoon kesäkuun alussa. Siitä olisi tarkoitus jatkaa jotakin reittiä aivan etelään, päätyen Palermoon ja sieltä takaisin kotiin. Aikaa ollaan varattu max 2 viikkoa, eli ihan joka nurkkaa ei ehditä koluamaan ;D Kulkuvälineenä juna ja joskus varmaan bussikin.

Voisin ottaa ihan mitä tahansa vinkkejä vastaan. Esim. Marcheen haluttaisiin mennä Toscanan sijaan, mutta mikäköhän pikkukylä siellä ois the best? Tai mitkä rantakohteet ois hyviä, ilman että niissä parveileen miljoona brittituristia!

iso kiitos :)

3

2076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiire?

      Max 2 viikossa koko Italia pohjoisesta etelään aina Sisilian saakka?!
      Aika kiireellä saatte painella. Onkohan tuossa nyt mitään järkeä?
      Itse olen Italiassa usein ollut ja siellä kierrellyt, ja tuollaista reissua en kyllä tekisi. Niin paljon siellä on nähtävää ja välimatkat kuitenkin aika pitkät, että tuossa maksaa vain siitä, että istuu bussissa/junassa.

      Toscanaa en jättäisi väliin, vaan siellä kävisin varsinkin Firenzessä. Kuitenkin koko Italian hienoinmpia paikkoja! Vaikka Rooman jättäisikin kiireessä pois, katsottavaa on paljon tuolla välillä. Itse lähtisin esim. Bergamosta/Milanosta, kävisin Toscanan, Marcheen, jne, ja päättäisin matkan Roomaan. Siitä olisi kuitenkin vielä satoja kilometrejä Palermoon. Pieni kaupunki Adrianmeren rannalla, joissa ei yhtään brittituristia ole, on mm. Pesaro. Mutta vielä pienempia, mutta tunnelmallisia kyliä on paljon. Tietysti jos junalla kulkee Pesaro saattaa olla hyvä vaihtoehto.

      • laura_italia

        Joo, 2 viikkoa onkin varmaan liian lyhyt aika, mutta suunnitelmissa on matkata Milanosta suoraan Firenzeen ja sieltä hiukan maasedulle. Parin pienen kylän jälkeen Roomaan ja sieltä yöjunalla Sisiliaan, jossa pari päivää rannalla ja sitten vaikka vain päivä Palermossa ja kotiin.
        Eli Italia tosi tiivistetysti :)

        Pitääkin googlettaa tuo Pesaro, kiitos vinkistä!:)


      • - ...
        laura_italia kirjoitti:

        Joo, 2 viikkoa onkin varmaan liian lyhyt aika, mutta suunnitelmissa on matkata Milanosta suoraan Firenzeen ja sieltä hiukan maasedulle. Parin pienen kylän jälkeen Roomaan ja sieltä yöjunalla Sisiliaan, jossa pari päivää rannalla ja sitten vaikka vain päivä Palermossa ja kotiin.
        Eli Italia tosi tiivistetysti :)

        Pitääkin googlettaa tuo Pesaro, kiitos vinkistä!:)

        Kovin tiukkaa aikataulua ei kannata suunnitella sillä junat ja bussit kulkevat.....rennosti. :-)
        Toivottavasti matkanne pikakelauksella on kuitenkin antoisa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      528
      5852
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      2006
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1971
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      113
      1801
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1588
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1587
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      60
      1207
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      68
      1045
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe