rokotteista

Kuinka moni olisi valmis jättämään esmes lapsensa rokottamatta? Ilmiötähän on tua ameriikoissa, onko vouhotus rantautunut suomeen? Kuulemma on luonnollismpaa sairastaa tauti? Tai rokotteen haitat ovat niin suuret..

12

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kynsin hampain ...

Ja varsin lluonnollista on myös kuolla useisiin eri tauteihin.
      Mikä hitto saa ihmiset uskomaan, että luonnollinen on sama kuin hyvä? Tuoreista korvasienistä valmistettu näsiän kukilla koristeltu kevätsalatti on takuulla luonnollinen. Voi maistuakin hyvälle; en tiedä.

Luonnolllista on, että heikot kuolevat.

• terveyttään vaaliva

heikko. Vitamiinit on keksitty ja terveellistä elämää pystyy jokainen viettämään korvaamalla roskaruuan ja myrkkyiset einekset aidolla suomalaisella kotiruualla. Nautintoaineitakaan ei ole kenenkään pakko kokeilla.

• tdiksry6
        terveyttään vaaliva kirjoitti:

heikko. Vitamiinit on keksitty ja terveellistä elämää pystyy jokainen viettämään korvaamalla roskaruuan ja myrkkyiset einekset aidolla suomalaisella kotiruualla. Nautintoaineitakaan ei ole kenenkään pakko kokeilla.

Terveyttä pystyy edistämään, mutta sairauksia ei millään elintavoilla tai ruokavalioilla kykene kokonaan välttämään. Suurin osa sairauksista on lieviä ja paranee ihan itsestään, mutta silloin kun se ankarampi tauti tai vaiva iskee, on lääketieteellinen hoito ainoa järkevä vaihtoehto.
        Yksisilmäisyys suuntaan tai toiseen on typeryyttä.

• tarkkailija vaan

muutaman perheen, jossa lapsia ei ole rokotettu. Ja monia, joissa on otettu joitain rokotteita, mutta ei niitä joita vanhemmat pitävät turhina. Lapsuudesta muistan 7-lapsisen perheen, jossa isä ei antanut rokottaa ollenkaan.

Tässä oli välillä kausi, että melkein kaikki rokotettiin, mutta nyt rokotusinnokkuus on kai vähän hiipumaan päin. Tai on niitä, jotka ottaa kaikki mahdolliset ja osan omalla kustannuksella ja sitten kriittisempiä.

Tällä pienellä otannalla voin sanoa, että rokottamattomat ovat kyllä terveempiä olleet kuin rokotetut. Perheet kyllä elävät muutenkin terveellisemmin; suosivat luomua, välttävät lisäaineita ja sokeria, syövät voita ja tekevät ruuan itse. Että vaikea sanoa mikä siihen terveyteen eniten vaikuttaa.

• ei sikapiikkiä

jätimme lapsemme rokottamatta.

• Näin kävi

Perheessämme luovuttiin kokonaan rokotteista, koska oli pakko. Elämä pysähtyi rokottamisiin. Se ei palautunut enää ennalleen. Tapahtumien jälkeen on koetettu välttää syyttelyä ja opastaa muita. Jokainen oppii kuitenkin omalla tavallaan ja omalla ajallaan.

• D325OH

Näin valitettavasti käy: opitaan kantapään kautta! Meillä kaksi nuorinta eivät ole saaneet yhtään myrkkypiikkiä 10 ja 12v, vanhin 15v kolme, ennekuin tajusin mitä myrkkyä piikit ovat. Ei allergioita ja sairastelevat vähemmän kuin muut. Vanhimmalla ei edes nuhaa ole ollut, vaikka mitä tautia ollut koko talven koulussa. Toki vitamiinit (ertyisestiD3) ja terveellinen raviontokin vaikuttaa. Keskimmäinen on aina ollut herkempi, vaikka terveellistä sokeritonta ravintoa tarjoankin, niin itse karkeilla ym. vastustuskykyä heikentää, kuin myös nuorin.

• että olin
        D325OH kirjoitti:

Näin valitettavasti käy: opitaan kantapään kautta! Meillä kaksi nuorinta eivät ole saaneet yhtään myrkkypiikkiä 10 ja 12v, vanhin 15v kolme, ennekuin tajusin mitä myrkkyä piikit ovat. Ei allergioita ja sairastelevat vähemmän kuin muut. Vanhimmalla ei edes nuhaa ole ollut, vaikka mitä tautia ollut koko talven koulussa. Toki vitamiinit (ertyisestiD3) ja terveellinen raviontokin vaikuttaa. Keskimmäinen on aina ollut herkempi, vaikka terveellistä sokeritonta ravintoa tarjoankin, niin itse karkeilla ym. vastustuskykyä heikentää, kuin myös nuorin.

niin sinisilmäinen neuvolarokotteiden suhteen. On allergiaa ja astmaa jne ja vanhemmilla ei ole sitä taustaa edes, josta väitetään viranomaistaholla noiden puhkeavan. On tullut aika uudistaa jäykkäkouristusrokotus ja nyt vakavasti pohdin sen uusintaa. Joku ottaa tuon, mutta ei sitten muuta ja sitten on niitä, jotka eivät ota edes tuota. Mikä on todellinen riski kaupunkilaislapselle saada syvään haavaan hapettomissa olosuhteissa maassa ollutta aiheuttajaa?

• -zxcv-
        että olin kirjoitti:

niin sinisilmäinen neuvolarokotteiden suhteen. On allergiaa ja astmaa jne ja vanhemmilla ei ole sitä taustaa edes, josta väitetään viranomaistaholla noiden puhkeavan. On tullut aika uudistaa jäykkäkouristusrokotus ja nyt vakavasti pohdin sen uusintaa. Joku ottaa tuon, mutta ei sitten muuta ja sitten on niitä, jotka eivät ota edes tuota. Mikä on todellinen riski kaupunkilaislapselle saada syvään haavaan hapettomissa olosuhteissa maassa ollutta aiheuttajaa?

jäykkäkouristusrokotteesta, että aikuisillehan sitä tarjotaan joka naarmuun. Iäkäs tuttavani kaatui sillä seurauksella, että kasvojen ihoa jouduttiin paikkailemaan sairaalassa. Kysymättä potilaalta mitään hoitaja mainitsi lääkärille antavansa vielä jäykkäkouristusrokotteen. Tätä ruhjoutunut ei tahtonut ja lääkärin tehtäväksi jäikin luennoida potilaan oikeuksista loukkaantuneelle hoitajalle.

Tämä sairaalahenkilökunnnan, miksei neuvolankin vastaavan, loukkaantumistaipumus, jos esitettyyn ei suostuta, hiertää monia potilaita. Vastuun lääkeaineista kantaa potilas ja niin kauan kuin hän on tajuissaan, kannanotolla tulisi olla merkitystä.

• että olin kirjoitti:

kaikenmoista leikkiä terveydellä. Millätavalla allergiat ja rokotukset olisivat toisistaan riippuvaisia? Ettei vain olisi jotain muuta allergioiden takana... Sitä minä vain, että eipä kuulu tuttavapiiriin ketää allergikkoa, eikä sen puoleen ittelläkää ole mittää.. AIniii, täälollahan maalaasjuntteja, eikä hienoja kaupunkilaisia. Täälä saa kaikki "paskat" sisällensä, ja hetkenpäästä ei tartu edes postimerkki. Nii, viimeisin sairaus oli noin 10 vuotta sitte sairastettu puumala-virus. Mutta nyt ollaan sillekki immuuneja.

Onko nämä "ei rokotusta" propellipäät koskaa miettiny kuinka monta henkeä nämä rokotteet ovat säästäneet? Kuinka paljon vähemmän ihmisillä on ollut kärsimystä?

• D325OH
        että olin kirjoitti:

Ei jäykkis ole välttämätön. Sitä ei saa edes yksittäin, tulee kolmen cocktail. Itse en ole 17 vuoteen ottanut, enkä ole kuollut vaikka haavoja on ollutkin. Eikä lapsenikaan ole saaneet jäykkäkouristusta/rokotetta. Se vaan annetaan automaattisesti, sen enempiä kyselemättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8530
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      138
      4830
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      37
      4213
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3478
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3032
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      2922
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2907
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2370
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      411
      2281
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2239
    Aihe