Vammaistyön HENSU

Hoitsu8

Hei!!
Nyt tarvisi pikaisesti jeesausta vammaistyön näyttösuunnitelman tekoon!

Kaikenlaisii vinkkei ym kaivataa.

16

2888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä mitä opiskelet ja millaista vammaistyötä teet, mutta itse olin kehitysvamma puolella ja suunnitelmassa oli ohjauksella pääpaino. Esim. oman huoneen siivouksen ohjaus, hygienia ohjaus, ruuanlaitto jne

      • Hoitsu8

        Lähihoitaja opintoihin liittyvä Vammaistyön koulutusohjelma, js siihen liittyvää näyttösuunnitelmaa pitäis vääntää.


      • ????!
        Hoitsu8 kirjoitti:

        Lähihoitaja opintoihin liittyvä Vammaistyön koulutusohjelma, js siihen liittyvää näyttösuunnitelmaa pitäis vääntää.

        tegdä siitä mikä itseä kiinnostaa ja joka voisi hyödyntää muita. Kaipa sinulla tullut sen verran kokemusta aiheesta että osaat moiseen vastat?vai onko oppi mennyt ohi?


      • bullshit
        ????! kirjoitti:

        tegdä siitä mikä itseä kiinnostaa ja joka voisi hyödyntää muita. Kaipa sinulla tullut sen verran kokemusta aiheesta että osaat moiseen vastat?vai onko oppi mennyt ohi?

        Älä mene koko harjoitteluun äläkä tee sitä hesua tai hensua aivan krääsää


    • kiitettävä on mieles

      Pitäisi saada vammaistyön näyttöpallukoihin apuva?

      • koulut käyty

        Käykää sitä koulua niin, että OPITTE. Koulutuksen tarkoitus on valmistaa teitä työelämään ja näyttösuunnitelmalla osoitatte oppineenne koulutuksesta jotain!


    • Kiitti etukäteen

      Pitäisi saada pallukat auki. Voisiko joku jeesata?

    • Hoitsu Sisar

      Niin ne pallukat
      1. arvioi monipuolisesti ja perustellen vammaisen asiakkaan toimintatarpeita ja -kykyä, päivittäistä selviytymistä sekä avun tarvetta.
      2. suunnittelee ja toteuttaa vammaiselle asiakkaalle yksilöllisen hoidon/tuen/ohjauksen yhteistyössä vammaisen asiakkaan itsensä ja muun työryhmän sekä mahdollisesti omaisten/läheisten kanssa arvioiden sekä kehittää toimintaa edelleen.
      3. arvioi realistisesti ja monipuolisesti omaa toimintaansa, perustelee ja muuttaa sitä tarvittaessa sekä tunnistaa omia valmiuksiaan ja vahvuuksiaan ja hyödyntää ohjausta ammatillisessa kasvussaan
      4. toimii yksilöllisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa ja perustelee toimintaansa vammaisten asiakkaiden tarpeista lähtien
      5. käyttää monipuolisesti puhetta tukevia ja korvaavia viestintämenetelmiä sekä ohjaa ja kannustaa vammaista asiakasta ilmaisemaan itseään sekä tukee vammaisen asiakkaan mahdollisuuksia tiedonvälitykseen ja tiedonsaantiin
      6. käyttää työssään myös toista kotimaista kieltä
      7. tukee ja ohjaa itsenäisesti ja yksilöllisesti vammaista asiakasta päivittäisissä toiminnoissa sekä kannustaa ja rohkaisee häntä omien voimavarojen käyttöön
      8. jakaa ja antaa vammaisten asiakkaiden hoidossa käytettäviä lääkkeitä määräysten mukaan turvallisesti (p.o., s.c., rect., inh., i.m.) ja tarkkailee tavallisimpien lääkkeiden vaikutuksia ja niiden haitta- ja sivuvaikutuksia ja vammaisen henkilön lääkkeiden käyttöä ja tiedottaa havainnoistaan työryhmälle sekä ohjaa ja motivoi vammaista asiakasta ja hänen omaisiaan tarpeellisessa lääkkeiden käytössä
      9. kunnioittaa vammaisen asiakkaan itsemääräämisoikeutta ja ohjaa sekä kannustaa häntä ja hänen läheisiään päivittäisiin elämään liittyviin valintoihin
      10. havaitsee tarvittaessa vammaisen asiakkaan apuvälineiden tarpeen ja ohjaa niiden hankinnassa ja käytössä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa sekä ymmärtää apuvälineiden merkityksen toimintakyvyn edistämisessä
      11. tietää asiakkaiden vammaisuuden muodot, syyt, lisävammat ja sairaudet ja huomioi ne monipuolisesti toiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa sekä perustelee toimintaansa niiden pohjalta
      12. soveltaa työssään koko-naisvaltaisesti hoitoon, kasvatukseen ja kuntoutukseen liittyvää tietoa ja perustelee monipuolisesti tekemänsä ratkaisut
      13. osaa tavallisimmat vammaistyössä käytettävät lääkkeet, erityisesti psyykelääkkeet, sekä niiden vaikutukset sekä haitta- ja sivuvaikutukset
      14. soveltaa tietoa vammaiselle asiakkaalle soveltuvasta ravinto-opillisesti oikeanlaisesta ruuasta ja erityisruokavalioista
      15. havainnoi ja osaa ennakoida työympäristössä esiintyviä riskejä sekä pyrkii poistamaan omaan ja asiakkaan turvallisuuteen liittyviä riskejä.
      16. toimii joustavasti ja aktiivisesti työryhmän jäsenenä ja pohtii erilaisia vaihtoehtoja työn kehittämiseksi.
      17. toimii työssään ammattieettisten periaatteiden mukaisesti, arvioi niitä kriittisesti ja perustelee ratkaisujaan ja valintojaan

    • onafdsaflksdgf

      Onko kellään antaa vinkkejä pallukkaan
      Esim. Tarkkailee vammaisen henkilön lääkkeiden käyttöä ja tiedottaa havainnoistaan työryhmälle.

    • apuva?

      Noh tohon pallukkaan voisit pistää että katsot että lääkkeet menee oikealle henkilölle oikeaan aikaan, ja että hän varmasti ottaa ne, ja että tarkkailet tuleeko lääkkeistä sivuoireita tai jos vaikuttaa että ne ei auta ja siitä sitten raportoit työryhmälle.

      Itse tarttisin apua siihe että mitkä on vammaistyössä tavallisimmat lääkkeet?
      epilepsia, psyykelääkkeet kuten esim. neuroleptit on jo listattu mut mitä muuta?

    • lähäri 05

      Eiköhän sinun pidä herran isä itse ne tietää ja taitaa sieltä sinun paikasta,En kyllä haluasi olla sinun työparisi kun valmistut jos et osaa näyttö suunitelmaa edes tehdä,höh.

      • Kympin Lähäri

        Kiitos kannustuksesta. Sain kiitettävän.


    • Harmi, ettei mulla ole kokemusta alalta., Sori etten voi auttaa.

    • Hoituliini

      Olet siis lintsannut oppitunneilta. Häpeä !

    • Ahkera hoitsutyttö

      Vosiko joku aikaista pallukoita noin yleisellä tasolla. Mulla kun lukihäiriö ja muutakin oppisen vaikeutta. Ei tässä ole lintsattu vaan opiskelu on vaikeaa. Toivottavasti joku suostuu tekemään työtä kanssani, muuten joutuu tekemään työt itse.

    • Pallukka 69

      Sain kiitettvävän K3:sen. Hyvin meni. Kiitos pallukoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe