Miksihän maistraatti ei anna tietoja biologisen isän perhesuhteista, lähinnä lapsien määrästä ko isän adoptoidulle lapselle? Pitääkö isyys olla hyväksytty virallisesti, jotta adoptoitu voi saada biologisen isänsä jälkeläisistä tiedon? Eikö biologisen äidin maininta isän henkilöllisyydestä adoptiopapereissa riitä, vai mikähän voisi olla syynä? Biologisen äidin tiedot kun sai automaattisesti.
Miksi maistraatti ei anna tietoja isän perhesuhteista?
1
635
Vastaukset
- 21
eivät ole olleet naimissa, niin isyys olisi pitänyt tunnustaa laillisesti, jotta ko.mies katsottaisiin lapsen vanhemmaksi. Näin ei siis ko tapauksessa ole, joten henkilötietoihin ei ole kirjattu isän tietoja olenkaan. Pelkkä mainita adoptiopapereissa, että äiti väittää jotakin miestä isäksi, ei siis ole minkään arvoinen. Tällöin (väitetystä) isästä saa yhtä paljon tietoja kuin kenestä tahasta ventovieraasta.
Eikä tämä tilanne riipu mitenkään adoptiosta. Ihan sama tilanne on avoliittoon syntyneillä ja sinkkuäitien lapsilla. Avoliitossakin isän pitää tunnustaa isyytensä lastenvalvojalla, ennen kuin hänet katsotaan virallisesti lapsen isäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368