120l

sisko 78

nyt on juwelin lido 120l.poistettiin sisäsuodatin ja nyt meil on ulkosuodatin eheim professionel 2224.mulle on vakuutettu ettei toi akvaario tarvi sisäsuodatinta ollenkaan????onko kokemuksia?ja putsausväli n 3kk välein?voiko päästä näin vähällä??akvaario on uusi ja kohta ruvetaan kypsyttämään.

5

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • albiinoankka

      Tuskin se sisäsuodatinta tarvitsee, jos ulkosuodatin jo on. En ymmärrä vaan miksi noin pieneen akvaarioon pitää hankkia ulkosuodatin. Ja mitä putsausväliä tarkoitat? Jos puhut vedenvaihdosta, tuo putsausväli on nyt aivan liian harvoin. Itse vaihdan 126 litraisestani 1/3 vettä kahden viikon välein.
      Ulkosuodattimen putsauksesta en tiedä.

      • Tulipyrstö0

        Putsausvälillä tarkoitetaan suodattimen puhdistusta.
        Vedenvaihton yhdeytessä voidaan putsata lapolla pohjan pinnalle kertyneet roskat, puhdistus akvaariosta ja kuormituksest riippuen (120 l) vähintään 30 % viikottain.
        Ulkosuodatin jossa on biomassaa eikä vanuja tai muuta helposti tukkeutuvaa materiaalia olevia tiivisrakenteisia vaahtomuovipatruunoita, on 3 kk sopiva putsausväli ja silloinkin on tarpeellista puhdistaa kunnolla patruunat ja tyhjentää vesi pytystä ja vain kevyesti huuhdella lämpimällä vedellä säiliö ja biologiset massat.

        Sisäsuodatin ei ole biologinen suodatin (tai on mutta iso ja kallis) 120 litraisessa.
        Sisäsuodatin on, sisko 78, hyvä apu roskienkeruussa, ei maksa paljon esim Fluval 2 käytettynä saa halvalla 10 - 20 eurolla, on helppo putsata, hiljainen ja pienikokoinen, ulkosuodattimen puhdistusväli pitenee ja teho pysyy pitempään yhvänä, koska roskia ei mene niin paljon ulkosuodattimeen.


      • sisko 78
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

        Putsausvälillä tarkoitetaan suodattimen puhdistusta.
        Vedenvaihton yhdeytessä voidaan putsata lapolla pohjan pinnalle kertyneet roskat, puhdistus akvaariosta ja kuormituksest riippuen (120 l) vähintään 30 % viikottain.
        Ulkosuodatin jossa on biomassaa eikä vanuja tai muuta helposti tukkeutuvaa materiaalia olevia tiivisrakenteisia vaahtomuovipatruunoita, on 3 kk sopiva putsausväli ja silloinkin on tarpeellista puhdistaa kunnolla patruunat ja tyhjentää vesi pytystä ja vain kevyesti huuhdella lämpimällä vedellä säiliö ja biologiset massat.

        Sisäsuodatin ei ole biologinen suodatin (tai on mutta iso ja kallis) 120 litraisessa.
        Sisäsuodatin on, sisko 78, hyvä apu roskienkeruussa, ei maksa paljon esim Fluval 2 käytettynä saa halvalla 10 - 20 eurolla, on helppo putsata, hiljainen ja pienikokoinen, ulkosuodattimen puhdistusväli pitenee ja teho pysyy pitempään yhvänä, koska roskia ei mene niin paljon ulkosuodattimeen.

        aion ostaa vielä sisäsuodattimen myös.tarkoitin ulkosuodattimen putsausta.mutta vettä varmaan joudun vaihtaa 2-3 viikon välein.


      • fish KING
        sisko 78 kirjoitti:

        aion ostaa vielä sisäsuodattimen myös.tarkoitin ulkosuodattimen putsausta.mutta vettä varmaan joudun vaihtaa 2-3 viikon välein.

        Älä osta sitä sisäsuodatinta, mullakin on tossa likan vastaavan kokoisessa akvassa Eheimin PRO II ulkosuodatin, nitraatti pysyy alle 25mg/l jopa kuukauden jos veden väri ei haittaa.
        Itse vain lisäilen haihtuneen tilalle vettä kunnes on aika vaihtaa vettä tarvittaessa enemmän.
        Suodattimen puhdistus tapahtuu tarvittaessa, vielä en ole suodatinta puhdistanut, akva perustettu tammikuussa.

        Miksi tehdä akvaarion hoidosta taidetta kun yksinkertaisemminkin voi selvitä kun tarvikkeet ja tekniikka on asiallista.


      • siski 78
        fish KING kirjoitti:

        Älä osta sitä sisäsuodatinta, mullakin on tossa likan vastaavan kokoisessa akvassa Eheimin PRO II ulkosuodatin, nitraatti pysyy alle 25mg/l jopa kuukauden jos veden väri ei haittaa.
        Itse vain lisäilen haihtuneen tilalle vettä kunnes on aika vaihtaa vettä tarvittaessa enemmän.
        Suodattimen puhdistus tapahtuu tarvittaessa, vielä en ole suodatinta puhdistanut, akva perustettu tammikuussa.

        Miksi tehdä akvaarion hoidosta taidetta kun yksinkertaisemminkin voi selvitä kun tarvikkeet ja tekniikka on asiallista.

        täytyy sit kokeilla ilman vaikkka ensiksi.tossa eheim 2224 tuntuu ettei virtaus olis kovin kova,että sen näkee sit miten lähtee menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1717
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1288
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      51
      792
    7. 69
      778
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      725
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe