Ilmatila suomessa

Nittaminax

suljettu islannin tulevuorenpurkauksen takia. No jo.....

46

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töttötröö

Johan tuota on päivä jauhettu joka tuutissa.

• mulla on ollut telkkari auki koko päivän ja nyt vasta minä siitä kuulen.

• töttyöötöö
        Nittaminax kirjoitti:

mulla on ollut telkkari auki koko päivän ja nyt vasta minä siitä kuulen.

Sullon sitten varmaan ollut ääni poissa, minä kyllä telkkarista olen useammat uutiset kuullut. Niissä on asiaa käsitelty.
        Vakava asia.

• töttyöötöö kirjoitti:

Sullon sitten varmaan ollut ääni poissa, minä kyllä telkkarista olen useammat uutiset kuullut. Niissä on asiaa käsitelty.
        Vakava asia.

ääni poissa, mutta hiljasella ja päivällä siitä oikein kuule mitään kun katumelu häiritsee. No en kyllä pahemmin kiinnittänyt siihen huomiotakaan.

• HTZA

alkaa isolla iillä.
      Ja etelä-suomi on vielä auki.
      Mutta eiköhän siinäkin llioitella, Suomalaiperinteisesti. ja laitetaan väylät lukkoon.
      Se on niin kivaa olla kansainvälinen.

• minttupuu

Lauri Tähkä senkun rallatteloo radiossa!!

• millä se alkaa kunhan asia tulee selväksi. Pisteen jälkeen muuten aloitetaan aina isolla.

• HTZA
        Nittaminax kirjoitti:

millä se alkaa kunhan asia tulee selväksi. Pisteen jälkeen muuten aloitetaan aina isolla.

Anteeksi, tuli pikkuvahinko.

• HTZA kirjoitti:

Anteeksi, tuli pikkuvahinko.

oli monta virhettä.
        Etelä-Suomi kans isolla, suomalaisperinteisesti pienellä :D

• minttupuu kirjoitti:

oli monta virhettä.

luin, että jos maan nimi on keskellä jotain lausetta, sen voi kirjoittaa myös pienellä. Molemmat kirjoitustyylit ovat oikein. Ei niitä tarvii kokoajan kirjoittaa isolla.

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

oli monta virhettä.

on isojen kirjainten väärinkäyttö.
        Suomenkieli on lempparini.

• Anjaniina

leviää nyt vauhdilla.
      Koko viikon on tuuli ollut länsi-pohjoissuunnasta ja siellähän se Islanti on.
      Tuhka on pirullista ainesta, kun se tuklkii lentokoneen moottorin.
      Tämä on laajin ilmatilan sulku, miesmuistiin.
      Tulee muuten kylmä kevät, jos vuori jatkaa öyhyämistään.
      Pilven leviäminen:
      http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1271331761.png

• minäkään kuullut aikaisemmin mokomasta sulusta. Sanovat ettei astmaatikoille tulisi mitään oireita, mutta mistäs sitä tietää minne se laskeutuu. Ja jonnekkinhan se laskeutuu ennemmin tai myöhemmin.
        Tuosta kaaviosta minä en ymmärrä mitään.

• löppöne

etelä-suomi on Etelä-Suomi!

• HTZA

moottoria, vaan sotkee ilman virtauksen.
        Lentokoneen moottorin sydän on uskomattoman herkkä ilmavirtauksen muutolksille.
        Flame out, tarkoittaa sitä että suihku- ohivirtausmoottorin ilmanotto menee poskellen.
        Varpunenkin voi sotkea moottorin toiminnan.
        Suurin ongelma on tuhkan terävät ja kovat ainesosat. Ne hiovat tuulilasin läpinäkymättömäksi,.

• Nittaminax kirjoitti:

minäkään kuullut aikaisemmin mokomasta sulusta. Sanovat ettei astmaatikoille tulisi mitään oireita, mutta mistäs sitä tietää minne se laskeutuu. Ja jonnekkinhan se laskeutuu ennemmin tai myöhemmin.

kun taas jossain pössähtää, vitsit paljon vähemmässä kuin tuon tulivuoren takia!

• Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

minäkään kuullut aikaisemmin mokomasta sulusta. Sanovat ettei astmaatikoille tulisi mitään oireita, mutta mistäs sitä tietää minne se laskeutuu. Ja jonnekkinhan se laskeutuu ennemmin tai myöhemmin.

astmaatikot saa oireita.WEli ikkunat kiinni.
        Nyt on Helsinki -Vantaa sulkeutumassa ja Ranska sulkeutumassa.

• Luotain-56

tuhkan levittämisen tonttieni rajojen sisäpuolelle!Tästä lähtee kyllä kova nootti Islantiin ja lisäksi mä rupean boikotoimaan islanninsilliä.Sitä paitsi vaimo on juuri pessyt lakanat ja ne kuivuvat parhaillaan takapihalla.Jukoliste jos ne tärvääntyvät niin aloitan yhden miehen sissisodan...joku roti se olla pitää...

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

Flame out, tarkoittaa sitä että suihku- ohivirtausmoottorin ilmanotto menee poskellen.
        Suurin ongelma on tuhkan terävät ja kovat ainesosat. Ne hiovat tuulilasin läpinäkymättömäksi,.

sinulla tuhkan ominaisuuksista.
        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/04/1100742

• Anjaniina
        Luotain-56 kirjoitti:

tuhkan levittämisen tonttieni rajojen sisäpuolelle!Tästä lähtee kyllä kova nootti Islantiin ja lisäksi mä rupean boikotoimaan islanninsilliä.Sitä paitsi vaimo on juuri pessyt lakanat ja ne kuivuvat parhaillaan takapihalla.Jukoliste jos ne tärvääntyvät niin aloitan yhden miehen sissisodan...joku roti se olla pitää...

sillille tulee paha mieli, syytönhän se on.

• Lomailija.

Pilotit eivät pysty navigoimaan tuhkapöllyssä.

• k/k
        HTZA kirjoitti:

Mä kun olen aina kuvitellut että ne lasihiukkaset sulais polttokammios ja sit jäähtyessään tarttuisivat turpiinin siipiin tukkien sen .
        Palstalla on sivistävä vaikutus.

• Lomailija.

Jatkuessaan tuo purkaus tuonnee hetkellisen helpotuksen kasvihuoneilmiöön?

Vakavampi on uhka maanantaina alkamaan tarkoitetun 6:n viikon loman alkamiselle.
      Jukopliuta noita mannerlaattoja!

• miten se tuo helpotuksen kasvihuoneilmiöön, koska mielestäni tuo purkaus juuri lisää sitä.

En ole pahoillani lomasi suhteen jos meinasit sen tehdä lentokoneella, päin vastoin.

• Lomailija
        Nittaminax kirjoitti:

miten se tuo helpotuksen kasvihuoneilmiöön, koska mielestäni tuo purkaus juuri lisää sitä.

En ole pahoillani lomasi suhteen jos meinasit sen tehdä lentokoneella, päin vastoin.

Sama ilmiö!

Tuhkakerros estää auringon säteilyn maanpinnalle.
        Kuten pelotellussa ydintalvessa.

Pahoittelua en kaipaakaan!
        Totesin vain että joskus osuu kohdalle.
        Vajaa 100 reisua takana.

Kerran on jääty Mallorcalle hapattiin Spantaxin lakon vuoksi. Oli kyse muutamasta tunnista mutta vuorokautta myöhemmin pääsimme jatkamaan jollakin minijetillä.

Toisen kerran juutuimme Alicanten kentälle em. yhtiön konkurssin vuoksi.
        Muutaman vekslaamisen jälkeen kanadalainen kone pelasti meidät 9:n tunnin kuluttua.

Pienempää sählinkiä on ollut mutta kaikkinensa aika hyvin mennyt.

Eikös ole järkevämpää olla perillä hieman pitempään kuin singahdella 2:n viikon lomilla.

• Anjaniina

tuhkaa kai on tuolla taivaalla, aurinko upposi himmeän hämärään pilveen

• sinä kristallipallon salojen tutkija. Näin on varmaan tapahtunut, koska olen huomannut saman ilmiön. :) Tosin minulla ei ole kun Atlakesen karttakirja.

• Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

sinä kristallipallon salojen tutkija. Näin on varmaan tapahtunut, koska olen huomannut saman ilmiön. :) Tosin minulla ei ole kun Atlakesen karttakirja.

parempaa saa...kunkatsoo ikkunasta ulos.
        Tosin, häipyy se muinakin päivinä...näihin aikoihin :)))
        Mutta...maailmanlopun tunnelmat ;))

• Anjaniina
        Anjaniina kirjoitti:

just kristallipallosta.
        Pohjois- Norja varautuu siirtään potilaat maantiekuljetuksella Rovaniemelle...
        Helsinki-Vantaa on sulkeutumassa.
        Pilvi saavuttaa Helsingin klo 3.00 yöllä.
        Ottakaas ne pyykit sisään...

• Anjaniina kirjoitti:

en mä koskaan katso ikkunasta tähän aikaan tai siis siihen aikoihin ulos, ku siellä on niin pimeää.
        Kuulemma aamu ja ilta-auringot ovat normaalia punasemmat sit. :)

• Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

en mä koskaan katso ikkunasta tähän aikaan tai siis siihen aikoihin ulos, ku siellä on niin pimeää.
        Kuulemma aamu ja ilta-auringot ovat normaalia punasemmat sit. :)

pimeetä?
        HÄH?

• Anjaniina kirjoitti:

just kristallipallosta.
        Pohjois- Norja varautuu siirtään potilaat maantiekuljetuksella Rovaniemelle...
        Helsinki-Vantaa on sulkeutumassa.
        Pilvi saavuttaa Helsingin klo 3.00 yöllä.
        Ottakaas ne pyykit sisään...

sää nyt totta vai pitääks ovet sulkee vaikka ihan oikeesti. ;)

• Anjaniina
        Nittaminax kirjoitti:

sää nyt totta vai pitääks ovet sulkee vaikka ihan oikeesti. ;)

on jo annettu varoitus astmaatikoille ja erilaisista keuhkosairauksista kärsiville.
        Että kannattaa pysyä sisätiloissa päivä, pari.
        Mutta ei huolta!
        Auringonlaskuista tulee kauniita, punaisen ja pinkin sävyissä..

• Juu, mutta ei se töitä silti estänyt. Tosin ei monta päivää tarvitse kun tulee ahtaat paikat jos ei tavara kulje eteenpäin.

Satelikin tuossa kotiin tullessa muttei tuhkaa vaan vettä. (johtuupi siitä että tämä sade syntyy paljon alempana kuin missä se tuhka on).

• justiinsa kentillä ollut muutenkin matkalaukkusuma (joku kuukausi sitten) ja nyt näyttää siltä että koneet pysyy maassa montakin päivää.

Nyt vasta huomasin, että onpa hiljasta kun noi koneet ei mene tän asuinalueen yli.

• RIMMIR
        Nittaminax kirjoitti:

justiinsa kentillä ollut muutenkin matkalaukkusuma (joku kuukausi sitten) ja nyt näyttää siltä että koneet pysyy maassa montakin päivää.

Nyt vasta huomasin, että onpa hiljasta kun noi koneet ei mene tän asuinalueen yli.

vartijoiden lakolle nyt kävi kun lentoasemilla ei ole ketään ketä vartioida? Vai pongahtaako se pinnalle heti kun tuhkapilvet ovat viikkojen päästä haihtuneet?

• RIMMIR kirjoitti:

vartijoiden lakolle nyt kävi kun lentoasemilla ei ole ketään ketä vartioida? Vai pongahtaako se pinnalle heti kun tuhkapilvet ovat viikkojen päästä haihtuneet?

niitten lakko päättynyt kanssa tänään ja onhan kentillä jumiin jääneitä matkustajia.

• Nittaminax kirjoitti:

justiinsa kentillä ollut muutenkin matkalaukkusuma (joku kuukausi sitten) ja nyt näyttää siltä että koneet pysyy maassa montakin päivää.

Juu. Se on edistystä kun ensin eivät kulje matkalaukut ja sitten ei kulje enää mikään. Paitsi kumipyörät ja paatit, pitää laittaa tavarat sinne. Paitsi että ovat muutenkin täynnä.

Voi voi, ja pari vuotta tällaista sillä hyvällä onnella...

• joutis

Maanantaiaamuna pitäisi lennähtää Espanjaan muutamaksi viikoksi.
      Siirtynee epämääräiseen tulevaisuuteen.

Tyttäremme olisi pitänyt tulla eilen Suomeen Berliinin ilmastointikonferenssista ja mennä maanantaiksi saman aiheen kelmien kokoukseen Upsalaan.
      Berliinistä Ruotsin suuntaan lähtevät junat olivat jo eilen täyteen varattuja torstaihin saakka. Hänen ilmoituksensa mukaan.

Sopiihan se tietysti Berliinissä muutenkin viihtyvälle sinkkunaiselle.

Eikä meilläkään mitään pakkoa ole mutta paluulennot on jo maksettu joten lomamme lyhenee lähtöviivästyksen verran.

Työssäkäyvät, tähän aikaan lomailunsa suunnitelleet, kyllä säälittävät.

• porukkaa jumissa kentillä pilvin pimein ja varmaan monia sapettaa maata siellä toimettomana, mutta luonnonkatastrofeille ei voi mitään. :(
        Niin miten lie sitten noitten mahdollisten korvausten kanssa käy, vai saako kukaan niitä tällaisen asian ollessa kyseessä.

• ensimmäinen kone helsinki-vantaalle. Näin olin huomaavani.

• työsi on

seurata lentokentälle saapuvia koneita :))

• työsi on kirjoitti:

seurata lentokentälle saapuvia koneita :))

minkäs mää sille voin jos mulla on herkkä kuulo.

• kukaan muistanut informoida muuttolintuja jatkuvista muutoksista?

• kuulemma kovasti kaivattaisiin esilentäjiksi. :)))

• Nittaminax kirjoitti:

kuulemma kovasti kaivattaisiin esilentäjiksi. :)))

varoiksi antaa NOKIan gps:llä varustettu känny kaulaan? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4963
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      128
      3718
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3154
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2247
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      449
      1932
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1598
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1347
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      63