riehuminen ja haukkuminen

lansut<3

meiän lansu herra on kohta kaks vuotias. Käyttäytyy kotona tosi hyvin, mitä nyt pentuna parit kengät tuhos. Osaa peruskäskyt hyvin ja tottelee. Suurin ongelma on varmaan se etten pysty viedä sitä ulos, vaan faija joutuu aina viedä. Faijan kanssa tottelee kuulemma hyvin, mutta mun kanssa räyhää ohikulkijoille, hyppii vasten jne. Ja kun koitan lähteä takaisin kotiin, menettää malttinsa ja alkaa hyppiä vasten ja puremaan, pari kertaa talvella kaato lumihankeenki, enkä millään saa sitä rauhottumaan.

Toinen juttu mitä tullu mietittyy on se että kun meiän Napsu makaa kulkuväylällä kotona ja astuu lähellekkään vatsaa tai tassuja, alkaa murista. Onko normaalia?

Kolmanneks vielä, kun napsu kerjää ruokaa tai huomiota ni se alkaa pitää ihan ihme ulinoita, tekeekö teiä lansut samaa? :) ikinä ennen en oo nimittäi kuullu muitten koirien ääntelevän noin.

3

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0000007

Vaikuttaa hieman siltä että koirasi ei luota lenkeillä kykyysi puolustaa sitä ja itseäsi, eli et ole koiran silmissä "pomo". Jotenkin se johtajan paikka pitäisi siis saavuttaa (eikä se tuon kokoisella koiralla onnistu väkisin)...suosittelen koirakouluttajan puoleen kääntymistä.
      Tuo toinen kohta kuulostaa myöskin melko huolestuttavalta, sillä siitä ei ole kuin pieni matka siihen että koira ottaa kiinni. Tässäkin kyse johtajuudesta. Murinoita tuon kokoiselta koiralta en kauaa kuuntelisi (itsellä kokemusta luiden vahtimisesta). Eli siis koirankouluttajalle, niin saatte kunnon vinkit ongelmien pois kitkemiseksi!
      Kolmanteen kohtaan sanoisin että se koira tekee kyllä mitä tahansa saadakseen huomion ja makupaloja, eli parhaiten saa ulinat kitkettyä huomioimattomuudella.

• safasf

enemmän vaan lenkkejä ja aivotyötä .. loppuu tykkänään tommonen ihan itestään :)

• semi

itse lansujen kanssa touhunneena tiedän ja tunnen rodun...siis 12v.kokemuksella ja muutama pentue maalimalle laitettu....lansulle kun het pentuaikana näyttää kuka on isäntä niin se on maaliman uskollisinkoira....sen kanssa pitää vaan verronki pentuaikana n.2vuoteen touhuta paljon....urokset on kyllä vähä semmosia omanarvonsa tuntevia ja eivät verronkaa toisten urosten kanssa toimeen tule...yleensä....mutta kovaa koulua vaan sen herran kanssa...ja ei missään vaiheessa yhtään periks....sen pitää tajuta että ihminen on sen isäntä!!! oli sitten vaikka emäntä sen kanssa lenkillä!!!...koirakouluun vaan....ja treeniä kotona....siitä se oppii....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe