Mazda 5 vs Mazda 6

mazdailija

Huvitti kun luukusta kolahti uusi mazda lehti. Siinä mainostettiin uutta vitosta ja kehuttiin, että "ne joille ei riitä mazda kutonen on nyt mazda vitonen".

Itse pari vuotta sitten ostin mazda 6:en ja kauan pähkäiltiin kutosen ja vitosen välillä.
Asiaa kävin tuttava myyjän kanssa läpi ja hän sanoi, "osta kutonen se on isompi auto kuin vitonen ja paljon laadukkaampi".

Meillä on kolme lasta ja autoon pitää mahtua lisäksi paljon tavaraa. Kun oikeasti sitten tutkittiin autoja huomion muutamia seikkoja. Mazda 5:ssa oikeasti takapenkin keskipenkki ei kelpaa pitemmälle matkalle eikä yhtään isommalle ihmiselle, eli auto on max 6 henkilölle. Samoin takapenkeille ei mahdu kuin ihan pienimmät lapset ja kun takapenkit on käytössä tavaraa ei mahdu juuri mitään eli tarvittaisiin boxi katolle. Muutenkin vitonen tuntui jotenkin huonommalta ajettavudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan.
Päädyimme sitten farkku kutoseen ja hyvin on pelittänyt ja tavarat mahtuneet.

3

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irma Ala-körtti

      Itse olen päätynyt juuri päinvastaiseen. Eli 5:n on hankinnassa, farmarille ei ole käyttöä mutta lapsia on ja siihen vitonen on erittäin hyvä peli. Muista kuitenkin ruostesuojauttaa muuten hyvä autosi - ruostesuojas on lähinnä huono vitsi, ehkä markkinoiden huonoin.

    • mazdakuski123

      tuossa sen taas näkee että asiaa voi ajatella monella eri tavalla. Olet valinnut oikein!

      Jos ajatellaan auton tekniikkaa ja rakennetta ero on päivänselvä. Mazda6 on samaa perussarjaa kuin Fordilla esim Mondeo ja S-Max. Isomman keskiluokan auto tekniikaltaan ja perussuunnittelultaan.

      Mazda 5 on taas samaa perussuunnittelua kuin Mazda3 ja Fordin Focus ja C-max (joka on vitosen lähin vastine).
      Tätä perusrakenteen eroa ei muuta mihinkään se, että peltikori siinä päällä on vähän isompi tai pienempi tai akselinäliä venytetty vähän.

      Mutta se joka tuijottaa peltikoria ja tiloja voi sitten valita pikkuauton perusrakenteen ja -tekniikan isoissa kuorissa ja päätyy Mazda5 malliin. Jokainen tyylillään

    • Anonyymi

      Mukavasti kuitenkin mahtuu iso aikuinen penkeille ja taakse tavaraa oikein
      roimasti kun tarvitsee mennä reissuun ja kuljetella lapsia tavaroineen harrastuksiin.
      Yllätyin tuosta lesta-mallin ominaisuudesta, että paksista pompahtaa lisää
      penkkejä kun perhe suurenee yllättäen 1 tai kahdella mukulalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe