Mazda 5 vs Mazda 6

mazdailija

Huvitti kun luukusta kolahti uusi mazda lehti. Siinä mainostettiin uutta vitosta ja kehuttiin, että "ne joille ei riitä mazda kutonen on nyt mazda vitonen".

Itse pari vuotta sitten ostin mazda 6:en ja kauan pähkäiltiin kutosen ja vitosen välillä.
Asiaa kävin tuttava myyjän kanssa läpi ja hän sanoi, "osta kutonen se on isompi auto kuin vitonen ja paljon laadukkaampi".

Meillä on kolme lasta ja autoon pitää mahtua lisäksi paljon tavaraa. Kun oikeasti sitten tutkittiin autoja huomion muutamia seikkoja. Mazda 5:ssa oikeasti takapenkin keskipenkki ei kelpaa pitemmälle matkalle eikä yhtään isommalle ihmiselle, eli auto on max 6 henkilölle. Samoin takapenkeille ei mahdu kuin ihan pienimmät lapset ja kun takapenkit on käytössä tavaraa ei mahdu juuri mitään eli tarvittaisiin boxi katolle. Muutenkin vitonen tuntui jotenkin huonommalta ajettavudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan.
Päädyimme sitten farkku kutoseen ja hyvin on pelittänyt ja tavarat mahtuneet.

3

1217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irma Ala-körtti

Itse olen päätynyt juuri päinvastaiseen. Eli 5:n on hankinnassa, farmarille ei ole käyttöä mutta lapsia on ja siihen vitonen on erittäin hyvä peli. Muista kuitenkin ruostesuojauttaa muuten hyvä autosi - ruostesuojas on lähinnä huono vitsi, ehkä markkinoiden huonoin.

• mazdakuski123

tuossa sen taas näkee että asiaa voi ajatella monella eri tavalla. Olet valinnut oikein!

Jos ajatellaan auton tekniikkaa ja rakennetta ero on päivänselvä. Mazda6 on samaa perussarjaa kuin Fordilla esim Mondeo ja S-Max. Isomman keskiluokan auto tekniikaltaan ja perussuunnittelultaan.

Mazda 5 on taas samaa perussuunnittelua kuin Mazda3 ja Fordin Focus ja C-max (joka on vitosen lähin vastine).
      Tätä perusrakenteen eroa ei muuta mihinkään se, että peltikori siinä päällä on vähän isompi tai pienempi tai akselinäliä venytetty vähän.

Mutta se joka tuijottaa peltikoria ja tiloja voi sitten valita pikkuauton perusrakenteen ja -tekniikan isoissa kuorissa ja päätyy Mazda5 malliin. Jokainen tyylillään

• Anonyymi

Mukavasti kuitenkin mahtuu iso aikuinen penkeille ja taakse tavaraa oikein
      roimasti kun tarvitsee mennä reissuun ja kuljetella lapsia tavaroineen harrastuksiin.
      Yllätyin tuosta lesta-mallin ominaisuudesta, että paksista pompahtaa lisää
      penkkejä kun perhe suurenee yllättäen 1 tai kahdella mukulalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6348
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      355
      5865
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2833
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2268
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1958
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1754
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1300
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1108
    Aihe