Helppokulkuisia vuoria ?

Onkotällaisia?

Tietääkö joku, että onko Pohjois-Norjassa jotain "vuoria" joihin olisi helppo kulkea vaikkapa opasteisia reittejä pitkin?

Olisi mielenkiintoista lähteä kesällä patikoimaan vuorelle, mutta itseäni mietityttää, että uskaltaako johonkin lähteä kiipeämään ilman oppaita. Opasteinen retki ei minua niinkään kiinnostaisi, mutta ei viitsisi kuitenkaan vuorelle eksyä taikka mennä vuorelle jossa on vaarallisia paikkoja.

En tässä tarkoita mitään korkeimpia vuoria, vaan jotain hieman saanaa korkeampia nyppylöitä.

6

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maasturimies oon

kun laitoit tämän kysymyksesi automatkailu-kohdan alle, niin aioit varmaankin ajaa sinne vuorille autolla. No, Norjassa ei ole paikkoja jossa pääsisit maastoautolla ajelemaan vuoren juurilla, jotta voisi siitä sitten kävellä vähän.

• aloittaja,.,.,.

Tarkoituksena oli juuri ajaa mahdollisimman pitkälle autolla, jotta ei tarvitsisi ensin kävellä vuorelle ja kävellä loivaa alkumatkaa. Ei niinkään väliä vaikka matka huipulle olisi pitkä ja jyrkkäkin kunhan olisi turvallinen ja opasteinen reitti. Kuten taisin jo aloituksessakin sanoa, että oppaan perässä käveleminen ei juurikaan kiinnostaisi. Taitaa kuitenkin olla lähes välttämätöntä jos haluaa kiivetä jonkun verran korkeammalle kuin Suomen korkeimmat tunturit.

• Bottenista oikealle

Haltin taakse,(suomesta katsottuna) Sieltä lähtee merkitty reitti haltille, polku......ei ole vaaranpaikkoja, paitsi autolla mennessäsi "vuori kaartuu päällesi" ja on julman näköinen. Jo vain matkaan.....

• aloittaja,.,.,.

Tämä kuulostaa sellaillaiselta, että voisi kokeillakkin. Ajattelin ensimmäisenä saanalle kiivetä, mutta se lienee aika nopeasti kiivetty. Sen jälkeen Norjaan pyörimään. Jos ei löydy paikkoja joissa kiivetä niin kiertelen vain pitkin maata.

• testattu juttu

Ballangen nimisellä paikkakunnalla Narvikin eteläpuolella on hyviä vaelluskohteita tarjolla. Ja jokaisesta huiputuksesta voi ostaa itselleen kunnialaatan. Laatat motivoivat kummasti lapsia kipuamaan rinteitä.

http://www.ballangen.info/aktiviteter/turer2009.php

• aloittaja,.,.

Tarkoitus olisi lähteä 5 hengen porukalla maisemia ihailemaan. Kaikki hieman yli parikymppisiä ja lapsia ei ole. Haluaisin saada touhuun seikkailun tunnetta, joka minun mielestäni kariutuu liikaa jos oppaan perässä mennään. En kuitenkaan halua riskejä ottaa, koska en tiedä vuorista käytännössä mitään. Muutamia kertoja niitä kaukaa katsellut, mutta en sen enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe