Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laktoosi-intoleranssi LIIOITELTU!

connoisseur

http://www.allergized.com/lactose-intolerant-probably-not/

Kannattaa lukea! Suomalaisista vain 20 prosentilla on laktoosi-intoleranssi. Loppu on Valion propagandaa ja AIVAN MUITA RUOANSULATUSVAIVOJA!

15

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllättynyt..

      valion keinotekoiset maitotuotteita esim.edam, kevytmaito ja ne muut tuotteet jotka ovat käsitelty.

      Nimittäin raakamaidosta tehty luonnollisesti juustot ja maidot ovat terveellistä. Jätin kasvitmargariinit kun ne ovat keinotekoisesti tehty ovat epäterveelllisia. Lue Matti Heikkilän kirja tai lue blogi netistä niin tiedät enemmän.

      Luojan kiitos siskoni tuli käymään viime viikolla kertoi mielenkiintoisia juttua valion maidon epäterveellisyydestä kuulema raakamaito käy kaikille kerrotaa Heikkilän kirjasta. Kyllä Suomen ruoka on epäterveellistä monilla on diabetes jne.. . Myöskin korkeat hiilihydraattiset pitoiset ruoat on epäterveellistä.

      Viime viikolla lopetin margariinin käytö siirryin oikeaan voihin voi ihanan syntistä rasvaista ja tulen terveemmäksi äijä.

      Meitä huijattu monia kymmeniä vuosia voin epäterveellisyydestä NYT ON TERVEELLISTÄ!! saakelin elintarviketeollisuus. Eli mikä on luonnollista ruokaa se on terveellistä.

      • yllättynyt

        on oikea nimi ei Matti sorry!


      • yllättynyt

      • ei enää maitoa
        yllättynyt kirjoitti:

        Heikkilän
        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0203/3.htm

        Nyky maito ei ole soveliasta useammille, aiheuttaa allergiaa, atopiaa ym. Vanhojen maatiaislehmien maito oli erilaista ja se ei aiheuttanut näitä nykyisen kaltaisia sairauksia. Toisaalta, aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa. Öljy ruokailussa saa verisuonet pysymään kunnossa.


      • antioksidantit

        "kuulema raakamaito käy kaikille kerrotaa Heikkilän kirjasta."

        Kerrottakoon mitä kerrottakoon, mutta ei pidä paikkaansa. Olen -40 luvulla syntynyt ja siihen aikaan maito oli istä itseään, enemmän luomua, kuin tämän päivän maito. Ja lehmätkin vielä sitä luomua, jalostamatonta perussuomalaista kyyttöä. Mutta ei, kärsin järkyttävästä laktoosi-intoleranssista. Niin minä, kuin äitinikin, joka oli 1910 syntynyt. Vaikka elettiin vanhaan aikaan, maito sitä ittiään, jalostamatonta ja viiemeisen päälle luomua, mutta jos äiti lasillisen maitoa joi, tiesi se hänellekkin armotonta ripulia.

        Mutta mutta, nyt pystyn kyllä juomaan tätä teollisuusmaitoakin. Arvaappa mikä on muuttunut?
        No se, että tajuan käyttää antiokdidantteja. Jos elimistössä ei ole riittävä tasapaino ja riittävää määrää antioksidantteja, eipä se keho pysty silloin toimimaan, miten se ohutsuolikaan kykenee tuottamaan maitosokeria hajoittavaa laktaasientsyymiä, jos sillä ei ole sen laktaasientsyymin valmistamiseen tarvittavia raaka-aineita?

        En ole mikään poikkeus, vaan pikemminkin sääntö. Näin on tuntunut käyneen lukemattomille muillekkiin antoksidanttien käyttäjille.


    • kärsivä...

      Se menee, mutta kun meillä on siskoni kanssa todettu, kokeilla, niin en käytä laktoosituotteita kuin hyvin vähän, en kyllä valion tuotteita ollenkaan, kun toisilta saa halvemmalla.

      • maitoallerginen

        Meillä ei ole ongelma maidonsokeri vaan maidon proteiini ja niistä ilmeisesti ne pienimmät jotka eivät saostu kaseiininina.


      • Aitoa maitoa
        maitoallerginen kirjoitti:

        Meillä ei ole ongelma maidonsokeri vaan maidon proteiini ja niistä ilmeisesti ne pienimmät jotka eivät saostu kaseiininina.

        Useissa maissa kyseistä hössötystä ei ole edes noteerattu. Siellä ruokakin tehdään oikeista aidoista raaka-aineista ja maistuu HYVÄLLE. Esim. Virossa ei kukaan "sairasta" tätä tautia. Hassu juttu...


      • se.....
        Aitoa maitoa kirjoitti:

        Useissa maissa kyseistä hössötystä ei ole edes noteerattu. Siellä ruokakin tehdään oikeista aidoista raaka-aineista ja maistuu HYVÄLLE. Esim. Virossa ei kukaan "sairasta" tätä tautia. Hassu juttu...

        hassua juu. Kyseessä ei siis ole tauti vaan jos ihminen sietää laktoosia, kyseessä on geenimutaatio. Ei siinä sen kummempaa. Ei sitä liioitella eikä vähätellä kannata. Ihmisen ei kannata syödä jotain mitä elimistö ei pysty käsittelemään. Suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja. Eli on ihan normaalia jos laktoosia ei siedä. Ainoastaan täällä pohjolassa ihmiset sietävät laktoosia paremmin juuri sen geenimutaation vuoksi. Mikä on oikea aito raaka-aine? Lehmän maito on alkujaan vasikalle tarkoitettu... jos sitä sietää niin ihan jees, onhan siinä hyödyllisiä ravintoaineita. Mutta mistään turhasta hössötyksestä ei kannata puhua. Jos maitotuotteita syö väkisin jos niitä ei siedä niin se saattaa haitata muiden ravintoaineiden imeytymistä. Eli ei se ihan pikkujuttu ole.


      • Sai hyvät naurut!
        se..... kirjoitti:

        hassua juu. Kyseessä ei siis ole tauti vaan jos ihminen sietää laktoosia, kyseessä on geenimutaatio. Ei siinä sen kummempaa. Ei sitä liioitella eikä vähätellä kannata. Ihmisen ei kannata syödä jotain mitä elimistö ei pysty käsittelemään. Suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja. Eli on ihan normaalia jos laktoosia ei siedä. Ainoastaan täällä pohjolassa ihmiset sietävät laktoosia paremmin juuri sen geenimutaation vuoksi. Mikä on oikea aito raaka-aine? Lehmän maito on alkujaan vasikalle tarkoitettu... jos sitä sietää niin ihan jees, onhan siinä hyödyllisiä ravintoaineita. Mutta mistään turhasta hössötyksestä ei kannata puhua. Jos maitotuotteita syö väkisin jos niitä ei siedä niin se saattaa haitata muiden ravintoaineiden imeytymistä. Eli ei se ihan pikkujuttu ole.

        =>Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti


      • kyllä....
        Sai hyvät naurut! kirjoitti:

        =>Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti

        opiskellut asiaa paljonkin. Maitohappobakteerit auttavat suolistoa laktoosin pilkkomisessa. Se ei ole mikään uusi tieto. Se että ennen on kestetty maitoa paremmin, johtuu juuri siitä varmasti että maito sisälsi enemmän maitohappobakteereita. Mutta se EI tarkoita sitä, että lehmänmaito olisi silti ihmisen luonnollista ravintoa. Laktoosi-intoleranssia on ollut silloin varmasti yhtä paljon kuin nykyäänkin. Siinä ei ole mitään ihmeellistä ettei maitoa pysty juomaan. Itse asiassa se on jopa luonnollisempaa. Se on oikeasti ihan todistettu että geenimutaatio aiheuttaa sen että laktoosia sietää. Siksi laktoosi-intoleranssi testataan nykyään enimmäkseen geenitestillä. Eihän tällaista faktatietoa nyt kukaan voi tosissaan kieltää.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00038

        "Laktaasi-entsyymin puuttuminen aikuisella oli alun perin normaalia. Luonnontilassa elävä ihmisen joi äidinmaitoa vain lapsena, mutta ei saanut maitoa aikuisena lainkaan. Laktaasi-entsyymi luontaistaloudessa elävällä aikuisella oli tarpeeton, minkä vuoksi sen vaikutus lakkasi lapsen kasvaessa 5–12 vuoden iässä. "

        "Laktaasi-entsyymin geenissä on kauan sitten tapahtunut mutaatio, jonka seurauksena entsyymi ei häviäkään aikuistuessa. Kun ihminen alkoi kasvattaa karjaa ja juoda maitoa aikuisena, tämä geenimuoto on ollut edullisempi ja yleistynyt. Afrikkalaisilla ja aasialaisilla alkuperäiskansoilla 90 %:lla on edelleen "vanha geenimuoto" eli heillä on laktoosi-intoleranssi. Pitkään maitotaloudessa elävillä kansoilla, kuten pohjoismaalaisilla, uusi geenimuoto on yleisempi kuin vanha. Laktoosi-intoleranssi ei siis oikeastaan ole mikään sairaus, vaan alkuperäinen tilanne ihmisen laktaasi-entsyymin toiminnassa. "

        Itse "sairastan" erittäin pahaa laktoosi-intoleranssia ja olen sen vuoksi tutkinut asiaa paljon. Eli opiskelemattomuudesta sinun on turha minua syyttää. Sanoisin jopa, että sinun kannattaa itse avartaa hieman mieltäsi. Et ole väärässä joissain asioissa, mutta et voi kieltää tieteellistä faktaa, siinä teet itsestäsi hölmön. Mielestäni maitoa ei kannata juoda, jos sitä ei siedä. Sama pätee muihinkin elintarvikkeisiin. Miksi kuormittaa kehoa tarpeettomasti jollain mitä se ei pysty käsittelemään? Minulta puuttuu laktaasientsyymi elimistöstäni lähes täysin. Maidon voi korvata muilla tuotteilla, joten se ei minua haittaa yhtään etten sitä pysty juomaan.


      • äsken
        Sai hyvät naurut! kirjoitti:

        =>Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti

        että sait siis aikasemmasta kommentoinnistani "hyvät naurut". Kerro toki siis miten todistat vääräksi sen että laktoosi-intoleranssi ei johdu geenimutaatiosta? En itse ole vielä törmännyt sellaiseen tiedejulkaisuun. Itse tosiaan sanoin, että on totta että maitohappobakteerit helpottavat laktoosi-intoleranssin oireita, mutta ei se sen alkuperäinen aiheuttaja ole! Se syy löytyy jostain "hivenen" kauempaa kuin sieltä isoäidin ja isoisän ajoista... On se tietty hyvä nauraa ja luulla olevansa oikeassa jos ei ole aikomustakaan itse ottaa asioista selvää. Mua ei kiinnosta se, että mitä mieltä sinä olet minun kommentistani, varsinkaan kun et perustellut mikä kommentissani mielestäsi mätti, vaan se että levität vääränlaista informaatiota.


    • milkkinen

      Maito! En tule toimeen ilman maitoa ja maitotuotteita. Jos maito loppuu, sitä on pakko lähteä hakeen kaupasta, vaikka matkaa onkin lähe 30 km. kohta 60 vuotta olen sitä juonut ja ainon juoda loppuun asti. Sitä pastöroitua ja homogenoitua rasvatontoa maitoa. Nam!

      Joo, huvittaa nää jutut, isot ihmiset viitsii kinastella. Juokaa maitoa niin olette tyytyväisempiä.

    • pierettää

      Itselläni on laktoosi-intoleranssi ollut yli 20 vuotta. En siedä laktoosia ollenkaan, mutta käytän silti hyla-tuotteita. Oireeni on lähinnä ilmavaivoja.
      Minulle on nyt sanottu, että jos jatkan samaa "rataa" voin aiheuttaa itselleni paksusuolen-syövän. Pitääkö paikkaansa? Onko kellään tietoa tästä?

    • Probiootti

      Laktoosiongelma voidaan kiertää siten, että syö L-a, L-b ja Bif bakteereita jauhekapseleissa niin kauan (kuukausia) että kestää rasvaista maitoa (laktoosia)! Laktoosin välttäminen on oireiden hoitamista ja erinomainen busines Valiolle!
      ________________________________________________________

      2. Kysymys:
      - >>>>>Mitenkä minä saan mhb.t ruuasta? Vai juomasta?
      Vastaus:
      - Lehmän käsittelemätön raakamaito on paras-luonnollisin saantilähde kahdelle tärkeimmälle probiootti-bakteerille; 1.L-a ja 2.Bif, jotka saadaan jo 4-5'lasillisesta raakamaitoa jota on saatava päivittäin.
      Kun raakamaito pastöroidaan, mutta sitä ei homogenoida, eikä siitä poisteta rasvaa (r.%=n.4%), niin saat mhb.t 1.L-a ja 2.Bif noin 6-8'lasillisesta maitoa, jota on saatava päivittäin.
      Kun raakamaito pastöroidaan ja homogenoidaan tiukalla sihdillä, kuten esimerkiksi Valio tekee, eikä siitä poisteta rasvaa (r.%=n.4%), niin hyödyllinen mhb.n määrä on merkityksettömän pieni!
      Kun raakamaito pastöroidaan ja siitä poistetaan kaikki rasva (=rasvaton-maito), niin tällainen maito ei voi sisältää mhb.ta!

      3. Kysymys:
      - Mihinkä tuota kolmatta Lactobacillus bulgaricus bakteeria tarvitaan?
      Vastaus:
      - Meillä jokaisella on ollut pitempiaikainen puute po L-a ja Bif bakteereista (ks "kadonneiden mh-bakteereiden arvoitus"), jonka takia valtavalla limakalvoalueella on koko ajan lievä tulehdus, jota ei juurikaan noteerata pienenä CRP.n nousuna. Ja juuri tämän tulehduksen parantamiseen tarvitaan L-b bakteeria!
      - Koko immuunipuolustusjärjestelmän perusta on juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria: 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif!

      4. Kysymys:
      - Eikös tyydyttynyt rasva ole huono juttu, näin THL sitä mainostaa?
      Vastaus:
      - >>>>>Tyydyttynyt rasva toimii myöskin solujen "rakennus'aineena" joten sitä on saatava enemmän kuin piilorasvoissa sitä saadaan! Eli tyydyttyneellä rasvalla on kaksi tärkeää tehtävää:
      A.>>>>>Toimii probiootti-bakteereiden suojana ja
      B.>>>>>Toimii solujen "rakennusaineena".

      5. Kysymys:
      - THL.n rasvateorian mukaan tyydyttynyt rasva on haitaksi. Rasvateorioissa on ristiriita?
      Vastaus:
      - Unohda nämä THL.n päättömät "busines-rasva teoriat", jossa tyrkytetään kemiallisia myrkkyrasvoja ihmisille ja siirry käyttämään aitoa voita, juustoja ja rasvaisia maitoja joista saat myöskin mhb.t! Mutta huomioi tämä: Tyydyttynyt rasva sisältää paljon energiaa, joten "järki käteen": Laita voita leivälle ohuesti, tai esimerkiksi leike-mutta ei molempia. Ja vähennä sokerien käyttöä, koska käyttämättömästä sokerista maksa "tahkoaa" loppupeleissä rasvaa!
      Meitä elollisia ei ole tarkoitettu toimimaan kemiallisilla myrkyillä!

      6. Kysymys:
      - >>>>>Mistä minä noita mhb.ta sitten saan jos en käytä rasvallista maitoa?
      Vastaus:
      - Sinä saat po kolmea tärkeintä bakteeria kun syöt niitä mhb-jauheena, tai mhb-jauhekapseleissa, jossa on 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit!
      Jatkuu..
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Usein_kysytty_maitohappobakteereista.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe