Tänään auki olevat kaupat boikottiin!

avautuja

Näin tulee käymään ainakin allekirjoittaneella. Jos pitävät kaupat auki ja käyttävät rikkureita, ei toiminta missään nimessä ole hyväksyttävää. Pitäisi suhtautua PAMin jäsenten rikkureitten käyttöön yhtä jyrkästi, kuin ahtaajien lakossa, niin pysyisivät ne kaupat kiinni. Itse ainakin tuen huonopalkkaisia kaupan työntekijöitä sen verran, että ei tulisi mieleenkään lähteä tänään ostoksille mihinkään kauppaan. Toivottavasti näin tekee moni muukin. Eihän se oikeasti ole maailmanloppu, jos kaupat ovat yhden päivän kiinni, eihän?

Jo kaupan alan työnantajapuolikin oli sitä mieltä, että varsinaisia tappioita ei lakosta tule, sillä mitä ei tänään osteta, ostettiin jo eilen tai ostetaan huomenna. Nyt nämä auki pitävät kaupat koittavat kääriä rahat mitä muilta, lakon vuoksi kiinni olevilta yrityksiltä, jää keräämättä. Ja ainakin minun silmissäni nämä yritykset kyllä pilaavat maineensa. Eipä tule käytettyä näitten firmojen palveluja.

PS. EN ole PAMin jäsen, ENKÄ ole kaupan alalla töissä. Nämä täsmennykset ihan sen vuoksi, että joku kuitenkin näin täällä palstalla väittää/itkee.

39

1455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunarie puolesta

En aio itsekään mennä kauppaan tänään ihan vain sympatiasta alipalkattuja työläisiä kohtaan. Mikä tai mitkä kaupat ovat auki, ihan vaan mielenkiinnosta, että voi välttää tulevaisuudessa näitä rikkuriputiikkeja!
      En tosin tarkoita mitään pikku erikoisliikkeitä, joissa omistaja pitää kauppaa auki.

• avautuja

Ainakin Citymarket on auki. Ja taisipa olla Halpa-Hallikin, siitä en ole varma.

• sdfg

Jos ovat auki kauppiasvoimin, ei sitä voi vaatia eikä saakkaan.
      Mutta Pam:ilaisia ei saa käyttää. Pamiin kuulumattomat saa toki tehdä edelleen samoin töitä.

• Omistajajäsen

Prismalle ja Himangan S-Marketille kunnon kehut,kun eivät pitäneet liikettä auki mielenilmaus päivänä.Samoin Heinolankaaren ABC:lle.Itse en tule edes tarjouskahveja hakemaan kaupoista,joissa rikkurit ja nuolijat pitivät liikkeitä auki.Sääliksi käy näitä jotka eivät ymmärrä millä tavalla työhyvinvointia ja tasa-arvoa luodaan.Liitonkin olisi syytä reagoida jos jäsenet ja luottamushenkilöt ovat rikkurityössä "salamatkustajana" rehellisten kanssajäsenten tistellessa omista oikeuksistaan.

• lakot

Juuri niitä kauppoja käytän tulevaisuudessakin, jotka tänään ovat auki.

• käyn

kaupassa jos tahon ja tarvin ruokaa. En ota sillä kantaa puolesta enkä vastaan. Ymmärrän lakkoilun, mutta menen kauppaan.

• Pamela.pam

Pamilaisilla on liian hyvät palkat, kun on varaa mennä lakkoon.

• PAKSUA

Ostan just mitä haluan ja mistä aukiolevasta kaupasta sen löydän.PUNASEKSIKO tätä Suomea tämä määkivä lammaslauma on ohjaamassa.MÄÄÄ-Ä sitä MÄÄÄÄ-ÄÄÄÄ tätä ja sitten taas MÄÄ-ITÄÄN kuorossa. Voi P....LE eikö siellä päänupissa lainehi muutako kusi????????????????????????????????????????????????????

• whocaresvvvv

Minä ainakin kävin mini-manissa niinkuin MONI muukin! Kaupassa oli melkein yhtä paljon asiakkaita kun normaalistikkin! Ei tuo lakko minun elämää ainakaan mitenkään muuta!

• pepe22

Oli sittari ja kallentorin smarketti auki, en tosin tiedä millä voimin olivat auki, mutta auki kumminkin.

On se kumma, että ihmiset kehtaavat käydä kaupassa vaikka lakko on päällä, en vain ymmärrä.

• PELASTAVAT

Nämä Jumalan mieliharmit,joilla ei voi katsoa olevan kuin alle 30v. työuraa.Ovatkin nostaneet kaikkitietävän hulluutta täynnä olevan päänsä pystyyn jaellen surkeita ohjeitaan.Saatana sillä ole mitään väliä jos päivän ootte lakossa.Menkää Marttojen ompeluseuraan siellä ne muutki on.

• vahvistui luottamus

Itselläni vahvistui luottamus näihin kauppoihin, jotka "lakosta" huolimatta palvelivat meitä asiakkaita. Kiitos siitä, käytän jatkossakin palveluitanne, antaa näitten pamilaisten lakkoilla.

• tyhmä ihminen

Millä alalla nämä ihmiset toimii jotka vastustaa lakkoja?Niin ja nämä auki olevat kaupat,kuinkahan moni halpahallin työntekijä kuuluu liittoon ja miks ei kuulu?

• Eikommari

Uhkailkaa vaikka muutaman kuukauden lakolla. ja toteuttakaa se .saataisiin kunnon työntekijöitä jotka haluavat oikeasti tehdä töitä myös kaupan alalle.

• Poikottiin tommoiset

Hienoa että on ihmisiä jotka ajattelevat vähän muitakin kuin vain omaa napaa!
      Ei se myjien homma mitään herkkua ole ,aina töissä silloin kun muilla on vapaata.
      kokkolassa prismalle kiitosta kun piti kiinni !
      Minimani ,cittari anttila jne siinä näkee mitä ne välittää työn tekiöistään kehtasivat pitää auki!!

• meitä on paljon

Kyllä asia on niin, että minun perheen rahat eivät mene tästä eteenpäin rikkurikaupoille. Cittari, Halpa-Halli ja Minimani, hyvästi. Mitä oikein pyörii rikkurin päässä? Voisiko joku rikkuri itse kertoa? Kuka ajaa kaupan työntekijän asiaa, kuin oma liitto, vai neuvotteletteko työehdot ja palkat itse? Vapaamatkustajia olette ja luusereita!

• kympin tähden

Kymppi kuukaudessa, onko se kauppiaalle paljon?
        Näin sanoi Stockmannin toimitusjohtaja:
        Stockmannin toimitusjohtaja Hannu Penttilä suivaantui kaupanalan neuvottelujen vitkuttelusta. Yle Uutisten mukaan Penttilä on eronnut Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n edustajistosta ja Kaupanliiton hallituksesta vastalauseena sille, ettei sopimusta ole saatu aikaiseksi.
        (Uusi-Suomi nettilehti)

• Money talks,
        meitä on paljon kirjoitti:

Kyllä asia on niin, että minun perheen rahat eivät mene tästä eteenpäin rikkurikaupoille. Cittari, Halpa-Halli ja Minimani, hyvästi. Mitä oikein pyörii rikkurin päässä? Voisiko joku rikkuri itse kertoa? Kuka ajaa kaupan työntekijän asiaa, kuin oma liitto, vai neuvotteletteko työehdot ja palkat itse? Vapaamatkustajia olette ja luusereita!

...kannattaako lakkoilla siitä? Saatanan idiootit!!! Jos puhuttais muutamasta satasesta lisää kuussa niin ymmärtäisin, mutta parista kympistä? Voi jeesus mitä tyhmiä, eihän ne koskaan saa takaisin mitä ne päivän lakolla menettää.

• tyhmä ihminen
        kympin tähden kirjoitti:

Kymppi kuukaudessa, onko se kauppiaalle paljon?
        Näin sanoi Stockmannin toimitusjohtaja:
        Stockmannin toimitusjohtaja Hannu Penttilä suivaantui kaupanalan neuvottelujen vitkuttelusta. Yle Uutisten mukaan Penttilä on eronnut Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n edustajistosta ja Kaupanliiton hallituksesta vastalauseena sille, ettei sopimusta ole saatu aikaiseksi.
        (Uusi-Suomi nettilehti)

Jos duunari on lakossa tulee miinusta ,mutta kun johto porras tajuais lakkoilla niin se ois plussaa.

• ota selvää
        Money talks, kirjoitti:

...kannattaako lakkoilla siitä? Saatanan idiootit!!! Jos puhuttais muutamasta satasesta lisää kuussa niin ymmärtäisin, mutta parista kympistä? Voi jeesus mitä tyhmiä, eihän ne koskaan saa takaisin mitä ne päivän lakolla menettää.

Miten voi olla näin aasi. No ei varmaan kannata jatkaa, jos ei perusasiat ole hallussa, ei voi mitään, valitan.

• en lakkoile ikinä

Siwasta niin kuin muutkin tollaiset kommarit.

• alan vaihto
        en lakkoile ikinä kirjoitti:

Siwasta niin kuin muutkin tollaiset kommarit.

Millä alalla työskentelet,kun on asiat nuin hyvin

• odotellessa
        tyhmä ihminen kirjoitti:

Jos duunari on lakossa tulee miinusta ,mutta kun johto porras tajuais lakkoilla niin se ois plussaa.

Jos seuraavana kaikki yrittäjät menisivät lakkoon.. Kiinnostais vaan nähdä mitä tapahtuis. Voisivat pyytää vaikka 5€ kuukaudelle lisää palkkaa ja lakkoilla sen takia viikon.

• Varma asiakas
        odotellessa kirjoitti:

Jos seuraavana kaikki yrittäjät menisivät lakkoon.. Kiinnostais vaan nähdä mitä tapahtuis. Voisivat pyytää vaikka 5€ kuukaudelle lisää palkkaa ja lakkoilla sen takia viikon.

Olipa melkoinen tungos tänään Prismassa, kävin klo 11.00 aikaan, hyllyjä ei ehditty täyttää sitä mukaa kun tavaraa meni. Liha- ja makkarahyllyt tyhjenivät silmissä.
        Minä uskon että asiakkaat palkitsivat näin Prisman ryhdikkään toiminnan,sillä suurin osa kuitenkin asiakkaita on palkkatyössä ja tietävät mitä se on kun se omalle kohdalle sattuu.

Muuten kummalle se 10€ tekee enemmän sille kaupan myyjälle vai kauppiaalle?

• Yrittäminen kunniaan
        odotellessa kirjoitti:

Minkä vuoksi se yrittäjä menisi lakkoon?
        Sehän sahaisi vain omaa oksaansa, etkö tajua mikä ero on palkansaajan ja yrittäjän?
        Yrittäjähän nostaa omaa "palkkaansa" nostamalla hintaa,laskemalla kuluja tai tekemällä ostot edullisemmin.
        Ainoa ns.yrittäjäryhmä joka voi lakkoilla on maanviljelijät jotka voivat mennä luovutuslakkoon, mutta sekään ei taida enää onnistua kun ei ole suljettuja markkinoita.
        50-luvulla oli tällainen luovutuslakko, jolloin maitoa ei luovutettu meijereille eikä kulutukseen mitään muutakaan maataloustuotteita.
        Viljelijäthän eivät minun mielestä ole yrittäjiä, koska he elävät tukien varassa eli yrittäjäriski on yhteiskunnalla.

• lakkopaska
        Yrittäminen kunniaan kirjoitti:

Sehän sahaisi vain omaa oksaansa, etkö tajua mikä ero on palkansaajan ja yrittäjän?
        Yrittäjähän nostaa omaa "palkkaansa" nostamalla hintaa,laskemalla kuluja tai tekemällä ostot edullisemmin.
        Ainoa ns.yrittäjäryhmä joka voi lakkoilla on maanviljelijät jotka voivat mennä luovutuslakkoon, mutta sekään ei taida enää onnistua kun ei ole suljettuja markkinoita.
        50-luvulla oli tällainen luovutuslakko, jolloin maitoa ei luovutettu meijereille eikä kulutukseen mitään muutakaan maataloustuotteita.
        Viljelijäthän eivät minun mielestä ole yrittäjiä, koska he elävät tukien varassa eli yrittäjäriski on yhteiskunnalla.

Kuinka paljo olet pistäny rahaa yritykseen? Yrittäjällä on vastuu ja se kantaa sen vaikkei hyvin menekkään. Ihmisten ahneus menee kaiken edelle. Kohta tulee maailman loppu niin ei tarvi enää murehtia rahaa.

• samalla
        Yrittäminen kunniaan kirjoitti:

tämäkin sherlock voi sitten itse laskea myös sen, kuinka se vaikuttaa 10€ korotus myyjälle jos niitä on esimerkiksi 20 henkilöä. Sitten sama palkansaaja itkee kassa jonossa kun onkin yksi kassa vähemmän käytössä iltaisin, kun kulut ovat nousseet ja pakko laittaa yksi kassa kiinni, jotta saamme muiden kassojen korotuksen kuitattua. Ahneus tulee joka tapauksessa kostautumaan samalle ahneelle palkansaajalle tavalla tai toisella. Näkyy jonojen pituudessa, tuotteiden hinnassa tai jollakin muulla tavalla mitä ei välttämättä edes huomaa. Tyytyväisenä myhäilee kun sai kympin kuukaudelle enemmän, vaikka todellinen voitto kyseiselle palkansaajalle menee muutaman kympin pakkaselle. Valtio ja eläkevakuutusyhtiöt tosin voittaa molemmissa tapauksissa.

• Joopa joo
        samalla kirjoitti:

tämäkin sherlock voi sitten itse laskea myös sen, kuinka se vaikuttaa 10€ korotus myyjälle jos niitä on esimerkiksi 20 henkilöä. Sitten sama palkansaaja itkee kassa jonossa kun onkin yksi kassa vähemmän käytössä iltaisin, kun kulut ovat nousseet ja pakko laittaa yksi kassa kiinni, jotta saamme muiden kassojen korotuksen kuitattua. Ahneus tulee joka tapauksessa kostautumaan samalle ahneelle palkansaajalle tavalla tai toisella. Näkyy jonojen pituudessa, tuotteiden hinnassa tai jollakin muulla tavalla mitä ei välttämättä edes huomaa. Tyytyväisenä myhäilee kun sai kympin kuukaudelle enemmän, vaikka todellinen voitto kyseiselle palkansaajalle menee muutaman kympin pakkaselle. Valtio ja eläkevakuutusyhtiöt tosin voittaa molemmissa tapauksissa.

Paljonko se 200€ on sitten kauppiaalle?
        Tähän pätee sama kun muuhunkin yrittämiseen, jos ei ole varaa maksaa palkkoja, niin kannattaa sellainen yrittäminen lopettaa.

• Faktaa!
        Varma asiakas kirjoitti:

Olipa melkoinen tungos tänään Prismassa, kävin klo 11.00 aikaan, hyllyjä ei ehditty täyttää sitä mukaa kun tavaraa meni. Liha- ja makkarahyllyt tyhjenivät silmissä.
        Minä uskon että asiakkaat palkitsivat näin Prisman ryhdikkään toiminnan,sillä suurin osa kuitenkin asiakkaita on palkkatyössä ja tietävät mitä se on kun se omalle kohdalle sattuu.

Muuten kummalle se 10€ tekee enemmän sille kaupan myyjälle vai kauppiaalle?

Prisma olisi pitänyt ovet auki jos myyjiä olisi saatu tarpeeksi töihin, mutta koska ei saatu niin kauppa pysyi kiinni.
        Että siinä sulle se todellinen syy.

• äly/väläys
        Joopa joo kirjoitti:

Paljonko se 200€ on sitten kauppiaalle?
        Tähän pätee sama kun muuhunkin yrittämiseen, jos ei ole varaa maksaa palkkoja, niin kannattaa sellainen yrittäminen lopettaa.

just taas takapajuinen idiootti jonka perus matematiikka ei edes toimi. näin nopeesti voin sinulle laskea 200 75% (sosiaalikulut) = 350 x 12 = 4200€ vuosi ja jos myymälöitä on vaikka 30 kpl = 4200 x 30 = 126000€ sitten siihen päälle voi vielä laittaa pitämättömät sairaslomat, ylityökorvauksia ja ilta- sunnuntai korotukset. Kaikki ei ole niin yksiselitteistä kuin luulet pienistä puroista kasvaa suuri virta. Tämänkin korotuksen palkansaaja tulee itse maksamaan ja myös ne muut joihin korotus ei koskenut.

• järki hoi

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki. Toivottavasti tämä ajattelutapa leviää kulovalkian lailla.

• Köyhä duunari
        järki hoi kirjoitti:

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki. Toivottavasti tämä ajattelutapa leviää kulovalkian lailla.

Mua ainakin kiinnostaa työnteko, ei ole varaa lakkkoilla lama-aikaan.

• Hassussa
        Money talks, kirjoitti:

Senhän takia ne lakkoilee ettei työnantaja puoli ole valmis edes maksamaan tota 10e-15e lisää kuussa palkkaa. Jos ne taas vaatisi sun sanomaa 100e niin siitä saa taistella viikkoja...

Mun mielipide koko asiaan on se että eivät taistelisi palkan takia vaan taistelisi siitä että saisivat edes täydet tunnit joka viikolle. Eikä tyyliin vakituinen ja min 30h/vko muutenki kaupanala kusee tuntimäärissä

T. Metallityöläinen.

• rami-kla

Menkää vittu töihin kun teillä niitä vielä on.

• Ei oo hääviä

Jos myymälöitä on 30, niin silloin on kyllä turha itkeä 10€/kk palkankorotuksesta, sellaista yrittäjää tuskin onkaan.
        Jos myyjän palkkoja katsoo, niin minun mielestäni 100€ on liian vähän ja vielä ammatin arvostuskin pitäisi saada ylös. Ei varmaan ole mukava olla mm. kassalla asiakkaiden "sylkykuppina".
        Mielestäni kauppiaan itse pitäisi olla siinä kassan lähellä johon voisi haukkujat ohjata.

• kääntöpuoli
        Ei oo hääviä kirjoitti:

Jos myymälöitä on 30, niin silloin on kyllä turha itkeä 10€/kk palkankorotuksesta, sellaista yrittäjää tuskin onkaan.
        Jos myyjän palkkoja katsoo, niin minun mielestäni 100€ on liian vähän ja vielä ammatin arvostuskin pitäisi saada ylös. Ei varmaan ole mukava olla mm. kassalla asiakkaiden "sylkykuppina".
        Mielestäni kauppiaan itse pitäisi olla siinä kassan lähellä johon voisi haukkujat ohjata.

Eihan se kauppiaan tai yrittäjan vika ole jos joutuu sylkykupiksi. Tämäkin on uravalinta kysymys, ainahan voi alkaa yrittäjäksi ja laittaa oma myymälä niin voi itse nostaa sitä palkkaa ja katsoa kun kassoja haukutaan. Missään välissä en väheksy asiakaspalvelutyötä tekeviä, koska kyseinen työ on haastavaa kun erilaisia ihmisiä kohdataan jatkuvasti. On vain naurettavaa lakkoilla 10€/kk lisää palkkaa kun eihän sitä edes huomaa tilinauhassa olisivat pyytäneet sitten kerralla kunnolla. Varmasti olette myös huomannut kun asioitte pienemmässä kaupassa/myymälässä, jossa yrittäjä itsekin on töissä on palvelun laatu tasokkaampaa kuin valtaketjujen kassoilla. Nämä pienet kauppiaat/yrittäjät ovat kuitenkin ne jotka eniten kärsivät tästä korotuksesta ei se todellakaan tunnu KPO:n kaltaisessa puljussa miltään. Kaikki ne hankalat ihmiset hakeutuvat kiireellä kassajonoihin ja purkavat kurjaa lapsuuttaan kassoille. Käyttäkää paikallisia pienyrittäjien palveluita jos kaipaatte kohteliasta ja myös kiitollista palvelua.

• 21133
        kääntöpuoli kirjoitti:

Eihan se kauppiaan tai yrittäjan vika ole jos joutuu sylkykupiksi. Tämäkin on uravalinta kysymys, ainahan voi alkaa yrittäjäksi ja laittaa oma myymälä niin voi itse nostaa sitä palkkaa ja katsoa kun kassoja haukutaan. Missään välissä en väheksy asiakaspalvelutyötä tekeviä, koska kyseinen työ on haastavaa kun erilaisia ihmisiä kohdataan jatkuvasti. On vain naurettavaa lakkoilla 10€/kk lisää palkkaa kun eihän sitä edes huomaa tilinauhassa olisivat pyytäneet sitten kerralla kunnolla. Varmasti olette myös huomannut kun asioitte pienemmässä kaupassa/myymälässä, jossa yrittäjä itsekin on töissä on palvelun laatu tasokkaampaa kuin valtaketjujen kassoilla. Nämä pienet kauppiaat/yrittäjät ovat kuitenkin ne jotka eniten kärsivät tästä korotuksesta ei se todellakaan tunnu KPO:n kaltaisessa puljussa miltään. Kaikki ne hankalat ihmiset hakeutuvat kiireellä kassajonoihin ja purkavat kurjaa lapsuuttaan kassoille. Käyttäkää paikallisia pienyrittäjien palveluita jos kaipaatte kohteliasta ja myös kiitollista palvelua.

kun olette valmiit maksamaa ruuasta enemmän !!

• maiskis maiskis
        21133 kirjoitti:

kun olette valmiit maksamaa ruuasta enemmän !!

Ihan samaa mieltä nostetaan ruoan hintaa 20% ja palkkoja 10 % sillä tästäkin selviää. Näinhän siinä tulee käymään itkijät, marisijat, ammattiliitot, laiskat, lakkoilijat, lintsaajat, kännykkässä puhujat, sairauspoissa olijat, kesälomalaiset, talvilomalaiset, lapissa kävijät, Teneriffalla olijat, auton omistajat, talon omistajat, tietokoneen omistajat, 2 telekkaria, huvila, moottoripyörä, polkupyöriä 4 kpl, ja se kaikki mammona mitä duunarilla on tänä päivänä. Mutta se itkuvirsi vaan jatkuu

• KOULUTTAUTUKAA
        maiskis maiskis kirjoitti:

Ihan samaa mieltä nostetaan ruoan hintaa 20% ja palkkoja 10 % sillä tästäkin selviää. Näinhän siinä tulee käymään itkijät, marisijat, ammattiliitot, laiskat, lakkoilijat, lintsaajat, kännykkässä puhujat, sairauspoissa olijat, kesälomalaiset, talvilomalaiset, lapissa kävijät, Teneriffalla olijat, auton omistajat, talon omistajat, tietokoneen omistajat, 2 telekkaria, huvila, moottoripyörä, polkupyöriä 4 kpl, ja se kaikki mammona mitä duunarilla on tänä päivänä. Mutta se itkuvirsi vaan jatkuu

Vaihtakaa alaa jos ei kannata.Mitä tuota lakkoilemaan uusi työpaikka kehiin.Sitten selityksiä ja iso liuta lässytyksiä miksi ei käy.Saa..na sama missä ootte töissä niin marina alkaa.Ootte kuulkaa kouluttanu itseänne liian vähän siksi ette ansaitse enempää.Valiivalii lässyn lässyn

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      170
      5425
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      160
      1297
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      22
      1048
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      982
    Aihe