Rakkaudenpalstamme

Runo -

joka polkuni tiedät
onnen että tuskan

tämän kukitetun
kuin seppelöidyn maailmani

kyntämättömät sarkani
valottomat pientareeni

- tunteiden risteysasemat -

viitoittamattomia teitä
ilman majakanvaloa yönkulkijalle
jonka kasvoillaan uurteiset ihopoimut
etsivät leposijaansa

sanattomia sanoja
lausumattomia lauseita
tunteettomia suudelmienjanoa

Miten - Sinä Runoni - juuri nyt minua kohtelet
mitkä sanaset kirjoitat
milla tunteilla etsit polkuasi minuun

pelkään alastomuutesi karuutta
turvattomia tuuliasi
että mihin tuulensuuntaasi tukisin

äärettömyys huutaa äärettömyyteen
hiljaa - sattuu syvälle - ja allani elämäntrapetsini
silhuettina liehuu horisontin kajossa

Minne - Runoni - läpi tämän yön
kohti aamuun luo päivän minua saattelet

- näinkö nyt toisemme kadotamme -

mistä tulet
minne menet

ja koko maailmani
jo kohahtaen vaikenee

Hiljenee
taitetun rakkaudenpalstan
polkumme.

6

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi Dolan
      Vahvaa tekstiä. Elämäsi tien selitit meille, sielu auki raapien paljastit jotain.
      Kulkien maailmalla ilman suuntaa antavaa valonsädettä.
      Kaikki mitä oli ennen olemme menettäneet ja jäit kaipaamaan menetettyä asiaa.

      Hieno teos, voimallinen sanojen käyttö.

      Pidin tästä..

      Hyvää kevättä.
      Ter kobo

      • Moi tästä Sunnuntai aamusta -
        harmaasta,koleasta kuin vähän tuulisestakin säästä.

        Runoni kertomusta itsestäni että miten tuo teksti
        minua tai minä runoa kohtelen ja mikä on kulloisenkin
        mielentilan tuulensuunta. Kun alkaa luomaan
        tekstiään niiden synnystä kuin miten ne vaikuttavat
        matkallaan ennen päättymistään.

        Taisi olla taas vaikeaselkoisesti kirjoitettu mutta
        jotenkin noin nuo tekstini itsessäni kulkevat
        kuin poutasää ja tai myrskynsilmä,aivan kuin
        elämä itsekin vaihtelevine tuntemuksineen
        käärittyinä runonvuoriin lämmikkeeksi koleuteen.

        Vaikeaa tekstini varmaan on kaikkien ymmärtää
        että mitä tähän persoonaan todella kätkeytyy
        mutta helpotan :

        Elämää !

        Kiitos sanoistasi kobo että kevääniloa Sinulle !


    • peres

      Josko ja kun täytyy lukea säkeitäsi yksitellen hitaasti uudestaan niin
      näinhän se pitää olla RUNON
      herättää hakemaan samaa ehkäpä itsestäänkin
      HIENO

      • Tervehdys peres -
        mielenkiintoinen nimi Sinulla että mitähän pitää
        sisällään mutta kertoa ei tarvitse,sillä salaisuuksiakin
        pitää olla.

        Niin - runoni ei varmaankaan ole niitä helpoimpia
        ymmärrettäviä,joita olen saanut toisinaan itsestäni
        lukea mutta heitäkin hyvin ymmärrän.
        Kun lukijoille pitäisi kirjoittaa,jotta tulisi ymmärrretyksi,
        mutta kirjoittaja itsessään tuntee sen juuri hänelle
        sopivamman tavan kirjoittaa johon on mieltynyt kuin
        asettautuen asumaan.
        Kuitenkaan sen ei saisi estää uusia tapojaan esittää
        tekstejään,etenkin jos huomaa sen tarpeellisuuden.
        Itse en kulje aina helpoimmilla runopoluilla.

        Tämä tapa kuin tyylini on minua,vaikka v'älillä yritän
        tehdä helpommin luettavaa että
        tulkattavaa/ymmärrettävää tekstiä.

        Kun meitä kirjoittajiakin että lukijoita eri mieltymyksineen
        on hyvinkin monenlaisia kuin myös tapoja tulkita,ymmärtää
        että lukea tekstiä....mutta pääasiahan on nauttia
        kirjoittamisesta ( mikä ei todellakaan ole aina helppoa )
        ja lukemisestaan.

        Että mm.tutustua täälläkin eri persooniin että tyyleihin
        kirjoittaa runoja,jo pelkästään tuo harrasteen luoma
        nautintokin parhaimmillaan luo sanallista virikettä,vaikka
        aika olisikin niin rajallista.

        Kiitos Sinulle - jos jotain sait runostani irti että
        Hyvää Pyhäpäivää Sinulle.


    • *MURUKULTA*

      Tässähän menee aivan sanattomaksi...
      Minulle runossasi on syvyyttä niin paljon että..
      sanat loppuvat.. Voi pihkura!

      Upeaa!

      Hienosti tekstisi kaartelee, hienoilla sanavalinnoilla ja ajatuksella.

      Tätä - oli todella nautinto lukea - Dolan! - Ja moneen kertaan - - Kiitos!

      • Sunnuntaita - tuulisesta päivästä ja jokohan on
        jäidenkin lähtöaika.
        Sanani tuossa runossani kuin tuntemukseni tämän
        kirjoittamisen poluilta ovat saaneet tälläisen aikaiseksi.

        Sitä monesti miettii sanoja,sanamuotoja kuin tyylejäkin
        että miten tuonkin nyt voisi ilmaista.Joko suoraan ja
        ytimekkäästi,vaiko käyttäen eri mielikuvia,joista saattaa
        kasvaa eräänlainen "sanapöhötys",aivan kuin leikittelisi
        sanoillaan ja tuntemuksillaan.
        Tai sitten - myönnän kernaasti - että tekstittää liian
        vaikeaselkoista tekstiä,ettei sitten ymmärretä,etenkin
        jos on jotain sanomanpoikasta.

        Mutta tai jos on pitkäänkin määrätyssä runopalstassa-oissa,
        niin ajanmittaan sitä oppii tuntemaan toisensa sen verran
        hyvin että ymmärtää kuin tietää jo mitä toinen tarkoittaa.

        Ja Sinua jo "vanha" Runoystäväni tältä ajalta ehkä jo osaatkin
        tunnistaa minut - vaikeaselkoisen - taapertelijan tältä saralta.

        Kun tarpeeksi pitkään kirjoittaa,niin aurinkokin katsoo tänne
        kuin tervehtiäkseen Murukultaa ja sitten taas häippäisee.

        Kiitos sulle ja nyt lämpimälle päiväkahville ... tuukkos jo !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe