Kellä muulla on jäätynyt olkapää? Millaiset oireet, kivut ja liikerajoitteet. Kesto, fysikaalinen ym?
Jäätynyt olkapää, frozen shoulder
33
6483
Vastaukset
- kerron jäätynestä ol
on? Kuka on määritellyt, että olkasi on jäätynyt? Millä tavalla sitä hoidetaan? Oletko käunyt ortopedilla? Onko olkapäässäsi ollut muita vikoja?
- nyt hyvä
Minulla jäätyi ensin toinen, kolmen vuoden päästä toinen. Jäytävä yösärky monta kuukautta, liikerajoitus, käsi ei juurikaan noussut, pukeminenkin vaikeaa. Ekalla kertaa varjoainekuvaus ja magneettikuvaus, tokalla kertaa jo oireiden perusteella tiedettiin mikä on, ortopedi tutki ja laittoi lähetteen, molemmat hoidettiin narkoosimanipulaatiolla eli nukutuksessa vedettiin olka auki, sitten kun yösäryt oli loppuneet. Kuntoutuksella tuli hyvät liikkuvat kivuttomat olkapäät.
- hmm...
nyt hyvä kirjoitti:
Minulla jäätyi ensin toinen, kolmen vuoden päästä toinen. Jäytävä yösärky monta kuukautta, liikerajoitus, käsi ei juurikaan noussut, pukeminenkin vaikeaa. Ekalla kertaa varjoainekuvaus ja magneettikuvaus, tokalla kertaa jo oireiden perusteella tiedettiin mikä on, ortopedi tutki ja laittoi lähetteen, molemmat hoidettiin narkoosimanipulaatiolla eli nukutuksessa vedettiin olka auki, sitten kun yösäryt oli loppuneet. Kuntoutuksella tuli hyvät liikkuvat kivuttomat olkapäät.
Näkyykö tuo vaiva vain varjoainekuvauksella ja magneettikuvauksella?
Entä ultra ja tavallinen röntgen? - paha vaiva
hmm... kirjoitti:
Näkyykö tuo vaiva vain varjoainekuvauksella ja magneettikuvauksella?
Entä ultra ja tavallinen röntgen?Ultra ei ole hyvä tuollaisissa olkapään vaivoissa. Tavallinen röntgenkin näyttää vain ovatko luut kunnossa ja oletetun kalkin olkapäässä. Sillä näkee myös onko olassa esimerkiksi irtopaloja, luuta tms.
Magneettikuvaus johon yhdistetty varjoaine on hyvä. Tosin sekään ei aina näytä edes jäätynyttä olkapäätä. - sama vaiva
nyt hyvä kirjoitti:
Menikö kauan narkoosi venytyksen jälkeen kuntoutumisessa? Oliko pitkä sairasloma?
- Kipupiikki
Minulla oli pari vuotta sitten oikea olkapää jäätynyt, meni ohi kortisonilla. Nyt on vasen jäätynyt ja tästä tuskin selviän ilman leikkausta, koska kipuun ei auta mikään ja tulehduksen vuoksi ei fysikaalista voi antaa parantamaan liikeratoja.
Kansanparantajallakin käväisin, sai kivun pois, joka säteili seljästä rintarankaan, mut tuskin hän tulehdusta pois saisi.
Tämä on kestänyt jo 4 kk, ei yön ei päivän rauhaa kivuilta. Röntgen, ultra on otettu ja ilmeni muutoksia luurakenteessa sekä jännetendiittiä ja tendioosia sekä luupiikkejä sekä artoosimuutoksia ts. sökö.
Kirurgille saa nyt jonottaa 2-3 kk ja leikkaukseen ties kuinka kauan.
Sivulle käsi nousee 30 astetta eteen 90. Haluaisin tietää, mikä lääkitys auttaisi, kunnes pääsen taas ottaan kortisonin. Nyt käytän Panacodia 3 pv 2 yö, Arcoxia 1 pv ja Sirdaludia 4 mg yöksi. Pitäis uusia reseptit, mut tuntuu et näitä en enää halua käyttää, kun pää menee pyörälle ja olen napostellut niitä koko alkuvuoden.- Särkevä olkapää
Kuinka pitkän sairasloman sait?
- ice power
Särkevä olkapää kirjoitti:
Kuinka pitkän sairasloman sait?
Ei ole rajaa sairausloman pituudella, jos kipu ei hellitä. En olisi poissa työstä, mutta kun muistikin pätkii lääkkeiden takia ja uni jää vähille. Jos joku kertoisi kannattaako jänteen venytys narkoosissa vai mikä avuksi.
- Kiitos vastauksista
ice power kirjoitti:
Ei ole rajaa sairausloman pituudella, jos kipu ei hellitä. En olisi poissa työstä, mutta kun muistikin pätkii lääkkeiden takia ja uni jää vähille. Jos joku kertoisi kannattaako jänteen venytys narkoosissa vai mikä avuksi.
Minkälaista kipua päiväsaikaan on? Säteileekö koko käteen tai muuallekin? Onko kipu koko ajan samanlaista vai muuttaako se ominaisuutta? Onko kuuma vai kylmähoito parempi?
Pystytkö käyttämään "ala"käsivartta normaalisti? Olen kuullut että niin kauan kun on särkyä ei narkoosi "venytystä" tehdä. Kiitos vastauksista. - erinomaista
Kiitos vastauksista kirjoitti:
Minkälaista kipua päiväsaikaan on? Säteileekö koko käteen tai muuallekin? Onko kipu koko ajan samanlaista vai muuttaako se ominaisuutta? Onko kuuma vai kylmähoito parempi?
Pystytkö käyttämään "ala"käsivartta normaalisti? Olen kuullut että niin kauan kun on särkyä ei narkoosi "venytystä" tehdä. Kiitos vastauksista.Kylmä lievittää kipua, siis jääpussit yöllä olkapäälle joksikin aikaa ja kylmäsalvaa, aamulla lämminkin suihku helpottaa kipua.
Kipu on jatkuvaa, ei tiettyä paikkaa voi sanoa, olkapäästä säteilee sormiin käsivarren ulkolaitaa, myös kyynärpää on kipeä. Niska ja lapaluun takaosa myös sekä välillä myös puoli päätä samalta puolelta. Yösärky puuduttaa myös sormet, johon vaivaan otan relaxtanttia.
Liikerata kädessä on kyllä sivunosteessa vai 35 astetta, eteen nousee taivuttettaessa kulmakarvan korkeudelle ja selän taakse ei taivu kuin sormenpäiden verran.
Lääkäri yrittää tulehdusta pois kortisonilla sanoen, että kun tulehdus poistuu liikeradat palaavat?!
Fysioterapia kuulema myrkkyä tässä vaiheessa.
Äkkinäinen liike esim kompastus aiheuttaa sanoin kuvaamattoman kivun koko käteen.
Kipu on puristava. - Jaan ajatuksia
erinomaista kirjoitti:
Kylmä lievittää kipua, siis jääpussit yöllä olkapäälle joksikin aikaa ja kylmäsalvaa, aamulla lämminkin suihku helpottaa kipua.
Kipu on jatkuvaa, ei tiettyä paikkaa voi sanoa, olkapäästä säteilee sormiin käsivarren ulkolaitaa, myös kyynärpää on kipeä. Niska ja lapaluun takaosa myös sekä välillä myös puoli päätä samalta puolelta. Yösärky puuduttaa myös sormet, johon vaivaan otan relaxtanttia.
Liikerata kädessä on kyllä sivunosteessa vai 35 astetta, eteen nousee taivuttettaessa kulmakarvan korkeudelle ja selän taakse ei taivu kuin sormenpäiden verran.
Lääkäri yrittää tulehdusta pois kortisonilla sanoen, että kun tulehdus poistuu liikeradat palaavat?!
Fysioterapia kuulema myrkkyä tässä vaiheessa.
Äkkinäinen liike esim kompastus aiheuttaa sanoin kuvaamattoman kivun koko käteen.
Kipu on puristava.Kauanko on kipuvaihe jo kestänyt? Onko kylmäsalva parempaa kuin Mobilat tai muut apteekin tulehduskipusalvat? Olitko magneettikuvauksessa ja missä vaiheessa? Näkyikö mitään? Näkyykö se verikokeen tulehdusarvoissa? Kaunko liikerata ollut tuollainen?
- 3 kk
Jaan ajatuksia kirjoitti:
Kauanko on kipuvaihe jo kestänyt? Onko kylmäsalva parempaa kuin Mobilat tai muut apteekin tulehduskipusalvat? Olitko magneettikuvauksessa ja missä vaiheessa? Näkyikö mitään? Näkyykö se verikokeen tulehdusarvoissa? Kaunko liikerata ollut tuollainen?
mutta kestänyt kamalan kivuliaana jo melkein puoli vuotta. Liikerata oli alussa yli kuukauden ihan ok, mutta nyt n. 3-4 kk tällainen. Mobilat tuskin sopii, Zon on parempi vuorotettuna kylmäsalvan kanssa.
Ja ne jääpussit, no sanotaan mansikoita ja mustikoitakin välillä sulatten olkapäällä vaihtelun vuoksi, siinä on ihmeteltävää aamulla, kun hernepussikin ja kaurapussi on kainalossa ollut yöllä.
Lääkäri näki tulehduksen pelkästään liikeradoista, ei verikokeita. Sanoi, ettei usein näe näin "pahaa" olkapäätä.
Kun pääsen aikanaan kirurgille hän kai määrää magneettikuvaukseen, ultra ja röntgen on otettu. Eipä tässä tiedä keneen uskoa, toinen lääkäri haluaa leikkaukseen ja toinen erikoislääkäri haluaa hoitaa kuntoon ilman leikkausta. En halua ohitella kirurgin jonoja kun jo itsekin alan uskoa, että jonain aamuna kipu on poissa kuten erikoislääkäri on kertonut.
Viime yönä jo nukuin melko hyvin kun sain kortisonia olkapäähän perjantaina.Minähän en sitä vieroksu kun mulle se tehoaa vaivaan.
Edellisen kerran kun toinen olkapää oli jäätynyt, se parani äkkiä. Ehkä souteleminen kesällä pitkin poikin järveä välillä ongella istuen auttoi, kipu siis vain hävisi, vaikka syksyksi oli jo varattu kirurgin aika.
Tämä vaivahan tulee vuorollaan kumpaankin olkapäähän. - Kirjoittele
3 kk kirjoitti:
mutta kestänyt kamalan kivuliaana jo melkein puoli vuotta. Liikerata oli alussa yli kuukauden ihan ok, mutta nyt n. 3-4 kk tällainen. Mobilat tuskin sopii, Zon on parempi vuorotettuna kylmäsalvan kanssa.
Ja ne jääpussit, no sanotaan mansikoita ja mustikoitakin välillä sulatten olkapäällä vaihtelun vuoksi, siinä on ihmeteltävää aamulla, kun hernepussikin ja kaurapussi on kainalossa ollut yöllä.
Lääkäri näki tulehduksen pelkästään liikeradoista, ei verikokeita. Sanoi, ettei usein näe näin "pahaa" olkapäätä.
Kun pääsen aikanaan kirurgille hän kai määrää magneettikuvaukseen, ultra ja röntgen on otettu. Eipä tässä tiedä keneen uskoa, toinen lääkäri haluaa leikkaukseen ja toinen erikoislääkäri haluaa hoitaa kuntoon ilman leikkausta. En halua ohitella kirurgin jonoja kun jo itsekin alan uskoa, että jonain aamuna kipu on poissa kuten erikoislääkäri on kertonut.
Viime yönä jo nukuin melko hyvin kun sain kortisonia olkapäähän perjantaina.Minähän en sitä vieroksu kun mulle se tehoaa vaivaan.
Edellisen kerran kun toinen olkapää oli jäätynyt, se parani äkkiä. Ehkä souteleminen kesällä pitkin poikin järveä välillä ongella istuen auttoi, kipu siis vain hävisi, vaikka syksyksi oli jo varattu kirurgin aika.
Tämä vaivahan tulee vuorollaan kumpaankin olkapäähän.Jos haluat voit kirjoittaa mulle [email protected] sillä mulla on sama vaiva menossa. Olisi kiva jakaa säryt, hoitotavat ym. jolla samat kivut ja siten ymmärrys siihen, saada vinkkejä ja seurata mitä rataa molemmilla tauti kulkee.
- icepowerilla
Kirjoittele kirjoitti:
Jos haluat voit kirjoittaa mulle [email protected] sillä mulla on sama vaiva menossa. Olisi kiva jakaa säryt, hoitotavat ym. jolla samat kivut ja siten ymmärrys siihen, saada vinkkejä ja seurata mitä rataa molemmilla tauti kulkee.
No voi sentään! Minua ei kukaan jaksa ny kuunnella eikä katsella kun elän vain olkapäälleni. Ihan yleisesti voi mielipiteitä toki vaihtaa, mutta et vielä tähän toinen olkapääkipu vierelle tulisi, miten siinä kävisi. Oma olkapääni jäisi toiseksi kun se antaisi tilaa.
Yritän koko ajan laittaa tätä olkapäätä taka-alalle kylvämällä pinaatin yms. simeniä ja auringonkukkia jne. ja hauenkutukin on alkanut. Sain kahdeksan haukee pienestä järvipurosta yhdel kädellä katiskaa käsitellen, vaikka olen nainen.Yö oli sitten karmea sen jälkeen ja haukiaki oli liikaa
Toivon sinulle selviytymistä kipujen kanssa arjen touhuissa.
. - pikku keijuliini
ice power kirjoitti:
Ottakaa yhteys ensin hyvään OMT-fysioterapeuttiin, joka tietää kaiken ortopedisista vaivoista, varsinkin olkapään osalta.Ihmiset on liian äkkiä valmiita leikkauksiin, joka pitäisi olla viimeinen vaihtoehto. Usein fysioterapia auttaa, akupunktioneulat siinä samalla kipua lieventämään ja laukaisemaan lihasjännitystä. Särkylääkkeet ainakin itse jätin tässä vaiheessa pois ja vaikka hitaasti mennään eteenpäin, ja joka viikko on parannusta vähäsen ja liikerata on isompi.
- ortopediavaivat
3 kk kirjoitti:
Tämä vaivahan tulee vuorollaan kumpaankin olkapäähän.Söin parisen kuukautta särkylääkkeitä, sain mm.Arcoxia ja muuta, maha niistä meni sekaisin ja särky pysyi. Olen tarvittaessa ottanut Buranaa. Yösärky on pahin, mutta nyt n. 1 kk:n fysioterapia on hyvinkin auttamassa asiaa, joten ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä hyvään osaavaan fysioterapeuttiin, OMT-tutkinnon suorittanut ortopedian osaaja tai osteopaatti. Tietävät näistä asioista enemmän kuin fysiatrit tai kirurgit. Ainakin jatkoa varten saa hyvät ohjeet eikä tarvii suostua leikkauksiin, jotka ei läheskään aina ole edes tarpeellisia. Akupunktioneulat auttavat usein hyvin laitettuina särkyä ja lihasjännitystä. Olen itse alalla töissä, ja törmään näihin ongelmiin omani lisäksi päivittäin. Ensin hyvä fysioterapia 1-2 kk, sitten mahdollisesti kortisoni, uudelleen fysioterapia, särkylääke ja sitten vasta uudelleen ortopedin tai kirurgin arvioon.
- Jaksaa jumpata
Minulla oli jäätynyt olkapää molemmissa olkapäissä n.3 vuoden välein...kärsin särkyä öisin pari vuotta kummastakin. Molemmat on operoitu narkoosimobilisaatiolla-eka meni ok, fysikaaliset 15 kertaa operoinnin jälkeen omat jumpat useta kertoja päivässä, operoinnin jälkeen 3 viikkoa oli ihan hel...tillinen kipu,burana 800 meni useita päivässä. . Toinen olkapää "irrotettiin" luultavasti liian aikaisessa vaiheessa,siihen tuli repeämä, tämä vaiva tuntuu edelleen 10 vuoden jälkeen. Kipu on kyllä lievempää nykyään. Myöskään tämä epäonnistunut operoitu olkapää ei liiku läheskään normaalisti.
Jos vielä sairastun jäätyneeseen olkapäähän,en anna operoida, vaan hoidattaisin OMT fysioterapeutin hoidoilla antamillaan jumppaliikkeillä.
Onhan tämä pirullinen vaiva,mutta helpottaa kyllä,vaikka särkevät yöt on niin kamalia. - kiok
minä menisin asian osaavalle kuntohoitajalle esim padasjoelle ja usein kerta käynti riittää eikä tarvitse naukua tällä kipulistaansa, on se ihme ettei aikuiset ihmiset osaa hoitaa itseään kuntoon vaan täytyy ravata tehottomissa tutkimuksissa ja lääkäreissä.
itse olen nähny kuinka "jäätynyt olkapää" pieraistaan kuntoon vartissa puheineen ja käsi nousee välittömästi ylös. tietty markka aikaan se kustansi 50 mk- hmmms
Jäätynyt olkapää on sairaus, nivelkapseliin muodostuu normaalit liikkeet estävää sakkaa.
Ehkä jonkun muun olkavaivan voikin kerralla rusauttaa kuntoon, jäätynyttä olkapäätä ei. Ja sehän tulee siis yleensä ensimmäisen kerran jälkeen molempiin vaihdellen lopun elämää.
- hankala juttu...
Anna mun nauraa sun jutuille! Ei se noin helppoa ole. Halpahaan ja helppoahan se olisi jos olisi totta mitä väität. Jokainenhan hoitaisi jäätyneen olkapäänsä heti kuntoon. Mutta kun...asia ei ole niin yksinkertainen.
- Voi se ollakkin
Useimmat eivät osaa hoitaa tätä tai muita tules-vaivoja oikein, koska sitä ei heille ole opetettu. Ymmärrän ennakkoluulot tälläisissä asioissa, mutta miksihän näitä "ihmeparantumisia" ei haluta ottaa todesta...niin ymmärrän....
Itse TIEDÄN että ainakin Padasjoella, Raumalla, Lahdessa saa parempaa (toimivampaa) hoitoa kuin yleesä.
- Jääkäsi
Minun vuosi ja 3 kuukautta sitten alkanut jäätynyt olkapää vaiva alkaa olla jo paranemaan päin. Vielä on satunnaisia kipuja rasituksen jälkeen,mutta liikkeet ovat jo lähes täydelliset. Helkutinmoiset kivut olivat alussa jos joutui tekemään jonkun äkkinäisen liikkeen.
Teen kevyttä toimistotyötä enkä ole käden takia ollut sairauslomalla.
Luulen, että paranemista nopeutti fysioterapiassa saamani ultraäänihoito. Lisäksi kävin usein kävelylenkillä ja käsi pääsi heilumaan siinä samalla edestakaisin. - nyt kävi näin
Näkyykö jäätynyt ollkapää rtg-kuvassa ja uä?..menen lähiaikoina noihin kun olkapää on jumissa ja särkee!
- Jääkäsi
Ei näy. Diagnoosi tehdään oireiden perusteella ja kuvantamistutkimuksilla poissuljetaan muita olkapään vaivoja.
- robottiropponen
Täälläpäin tunnettu lääkäri totesi olkapääni jäätyneeksi ja sanoi, että kyllä se parissa vuodessa paranee. Samalla lääkärikäynnillä tutki lonkkaani, (jossa jo proteesi) jä antoi lähetteen fysikaaliseen ja käski kotonakin sitten harjoitella ahkerasti, kun lonkkakipu kuulema johtui heikoista lihaksista. Itse tiesin, että proteesi oli irti, kun paukkui ja natisi kuin vanha puulattia. Kun kuvat sitten aikanaan tulivat, todettiin, että proteesi oli todella irti kaikkine levyineen ja ruuveineen. Laitettiin kiireellisenä leikkausjonoon. Kun, leikkauspäivä tuli, lääkäri totesi, ettei psyykkeeni kestä leikkausta (no mikäs siihen nyt yht'äkkiä oli tullut:) ).
Onneksi lääkäri lähti sairaalasta ja pääsin leikkaukseen kuukauden kuluttua.
Nyt naurattaa, mutta silloin ei. - Kirjastolainen
Olenkirjastossa töissä. Oikea olkaapää on kipeä joka säteilee ranteeseen asti.Sitä ennen oli tenniskyynärpää samassa kädessä.
Olen tiskilla palauttamassa ja lainaamassa aineistoa sekä teen tietenkin muitakin töitä. Tämä käy olkapäähäin väliilä aivan hirveästi, Kääntelen raskaita kirjoja, jotta saan ne koneen muistiin "tassulla".
Sitten hyllytän. Joka käy sitten olkapäähän välillä, kun nostelen raskaita kirjoja hyllyyn ja oioin kirjoja hyllyissä.
Myös kirjojen muovitus on niin yksipuolista, samaa toistoa koko ajan.
Yritän välillä tehdä vasemmalla kädelläkin.
Koton en saa kunnolla edes paitaa pois päältä.
Tämäkö on jäätynyt olkapää? En ole vielä käynyt lääkärissä, vetkutan asiaa vain.
Laitan kylmägeeliä. Ihmisillä on sellainen luulo, ettei kirjastossa tehdä muuta kuin istutaan tiskillä ja lainataan palautetaan >>eli helppoa toimistötyötä. - oiuyt34567kjb
niin jäi epäselväksi että han joka tietää että padasjoella ja lahdessa saa oikeaa hoitoa nin oletko käynyt hodossa ja tuliko heti kuntoonolkapää vai joutuiko oikein toiseen kertaan käymään mokoman pikku jutun kanssa siellä
- Ville 32
Tulipa mieleen että länsimaalainen ruokavalio aiheuttaa kaikenlaisia terveydellisiä ongelmia. Esimerkiksi omega 3 - omega 6 suhde on 1/20 kun pitäisi olla 1/1. Samoin joku hainrusto vihersimpukka -valmiste olisi ehkä hyväksi nivelille. Ja se omega 3-kapseli, hyvälaatuinen ja vahva sellainen. Eräät länsimaalaisen ruokavalion tuhoisimmista aineista ovat huonolaatuiset sokerit (hiilidydraattien runsas käyttö yleensäkin), jauhot ja riisi. Ja entisaikojen terveyssuolasta (puhdistamaton merisuola tms.) on tehty myrkyllinen jalostettu versio.
Minulla ei ole frozen shoulder -ongelmaa, mutta siitä kuulee vähän väliä joltakin. Virallinen hoitomalli ei ole aina hyvästä. Itse pääsin monesta terveydellisestä ongelmasta erikoisruokavaliolla. Eli näin: ei viljatuotteita, luomuruuan suosiminen, hiilihydraatit 70g / päivä, emäksisen ruuan suosiminen happaman sijasta, lisäravinteiden käyttö, mahdollisimman käsittelemättömän ruuan syöminen. Näin siis lyhyesti sanottuna.
Antti Heikkilän kirja nimeltä "Siunattu kipu" - mullisti ajatteluni, kannattaa lukea! Turhia leikkauksia tehdään paljon ja ihmisen mielessä eli päässä saattaakin piileä koko ongelman juuri joka oireilee fyysisesti kehossa ...- avun saanut
Vai niin...Jos tuollaiset aineet auttaisivat todella, johan niitä käyttäisi jokainen. Minä uskon lääketieteeseen! Sieltä olen avun saanut,olkapäähänikin.
- Ville 32
avun saanut kirjoitti:
Vai niin...Jos tuollaiset aineet auttaisivat todella, johan niitä käyttäisi jokainen. Minä uskon lääketieteeseen! Sieltä olen avun saanut,olkapäähänikin.
Hyvä jos sait avun lääketieteestä. Sekin menetelmä voi toimia =) Mutta aina se auta kuin vähän aikaa ... tai jopa pahentaa pitkällä aikavälillä ihmisen vointia. Joskus käy niin että henkinen kipu löytää toisen reitin "ulos" ja taas olisi siis uutta operoitavaa/hoidettavaa tiedossa.
Pelkästään se, että ihminen uskoo lumelääkkeen tehoon, parantaa jo jonkin verran ihmistä. Jos lääkäri on mukana kokeilussa, ja potilas kokee että häntä kuunnellaan ja autetaan ... ja annetaan hyvää lääkettä (lume), niin potilaan paraneminen voi vahvistua vielä enemmän. Ihmisen mielellä on ihmeellinen vaikutus ...
Ihminen on hyvin monimutkainen kokonaisuus, jossa ravinto on tärkeä osuus hyvinvoinnissa. Ravinnon voi taas jakaa lukuisiin eri osa-alueisiin, jossa esim. kalaöljy on yksi hyödyllinen tuote ihmiselle. Mutta kuten lääkkeetkin, ne toimivat yksilöllisesti, toisilla apua tulee, toisilla ei vaikuta juuri mitenkään, toisilla pahentaa terveydentilaa = sivuvaikutukset. Jotkut sanovat ettei vahva kalaöljy vaikuta hyvinvointiin, toiset sanovat sillä olevan selvää vaikutusta.
- nyt näin
Minulla kipuilu kessti vuoden ja sitten parempi.Pieni liikerajoitus jäi koska kiinnikkeitäkin on.Sain kortisonia suoraan niveleen aj fysiatri laittoi uä-ohjauksessa.Tein pahimman tulehduksen hellittäessä jumppaliikkeitä fysioterapiaa ja särkylääkkeitä-
- Ravintojäätynytolkapää
Jäätynyt olkapää ravinto.
Mitä ajatuksia tai kokemuksia yllä esitettyjen lisäksi? - pelkkäliikelipu
Onko jollakin ollut jäätyneet olkapäät ilman leposärkyä eli vain helv..llisellä liikekivulla höystettynä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740