Kysymykseni:
Milloin sisällä esikasvatetut taimet voi viedä lämmittämättömään kasvihuoneeseen?
Vaikka pakkasta ei olisikaan, eivätkö taimet nuukahda viileissä öissä?
Milloin itse aiotte viedä niitä?
Milloin kasvit k-huoneeseen
6
3536
Vastaukset
- kylmää vielä
toukokuun lopulla aikaisintaan jos ei saa lämpöä tarvittaessa.
- kylmää vielä
rakennus lämmitin on helppo tapa saada varmistettua lyhytaikaisesti ettei kylmä pääse tekemään tuhojaan yöaikaan.
- kasvihuone pystyyn
kylmää vielä kirjoitti:
rakennus lämmitin on helppo tapa saada varmistettua lyhytaikaisesti ettei kylmä pääse tekemään tuhojaan yöaikaan.
Kiitos vastauksesta!
Vai niin kauan pitäisi jaksaa odotella :D
Ehkä alan sitten lämmityspuuhiin. - Jo tarkenee
kasvihuone pystyyn kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Vai niin kauan pitäisi jaksaa odotella :D
Ehkä alan sitten lämmityspuuhiin.Mulla on tomaatin, kesäkurpitsan ym. itsekasvatettuja taimia. Mä aloin pari viikkoa sitten roudailla taimia aamulla kasvihuoneeseen ja hain ne yöksi kotiin. 28.5. alkaen mä jätin mun aarteet yöksikin kasvariin ja hyvin ne siellä ovat selvinneet. Mun kasvihuone on 6 neliöinen, hankin sinne Hongkongista pakkasvahdin ja yöksi levitän hallaharson taimien päälle. Jos on kauhean kylmää, taimet eivät kai kasva ihmeemmin, mutta eipähän niistä tule tällöin myöskään liian pitkiä ja honteloita roiskojakaan. Olen myös kuullut, että kynttilän polttaminen kasvihuoneessa kylminä öinä estää kasveja paleltumasta.
- kasvihuone pystyyn
Jo tarkenee kirjoitti:
Mulla on tomaatin, kesäkurpitsan ym. itsekasvatettuja taimia. Mä aloin pari viikkoa sitten roudailla taimia aamulla kasvihuoneeseen ja hain ne yöksi kotiin. 28.5. alkaen mä jätin mun aarteet yöksikin kasvariin ja hyvin ne siellä ovat selvinneet. Mun kasvihuone on 6 neliöinen, hankin sinne Hongkongista pakkasvahdin ja yöksi levitän hallaharson taimien päälle. Jos on kauhean kylmää, taimet eivät kai kasva ihmeemmin, mutta eipähän niistä tule tällöin myöskään liian pitkiä ja honteloita roiskojakaan. Olen myös kuullut, että kynttilän polttaminen kasvihuoneessa kylminä öinä estää kasveja paleltumasta.
Kiitos vastauksestasi! Tarkoititko, että veit 28.4. kasvit kasvihuoneeseen? Kuukausi ehkä tullut väärin.
Eilen käytin myös tomaatintaimia vierailemassa kasvihuoneessa, sen aikaa kun työskentelin siellä. :D
Minulla on öljylamppuja. Riittäisivätköhän ne lämmittämään, jos veisin kasvihuoneeseen hyvin alulle lähteneet gladiolukset esimerkiksi? Vai voivatko nuo vielä tuhoutua?
Harmittaa kun olin huolella kasvattanut tiibetinkoirankieliä ja siirsin ne laatikkoon. Laatikko oli tarkoitus viedä lämpimään yöksi, mutta unohdin sen k-huoneeseen. Kaikki olivat paleltuneet ja niitä oli sentään monta kymmentä!
Minulla on kyllä kasvihuoneessa purkkeja ja purteloita, mutta niissä ei ole vielä mitään päällepäin näkyvää. uskoisin, että ne pärjäilevät siellä. Ei kai ne sipulit ja mukulat voi paleltua, vaikkei lämmitystä olisikaan?
Asun Keski-Suomessa. - jklnklk
kasvihuone pystyyn kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Tarkoititko, että veit 28.4. kasvit kasvihuoneeseen? Kuukausi ehkä tullut väärin.
Eilen käytin myös tomaatintaimia vierailemassa kasvihuoneessa, sen aikaa kun työskentelin siellä. :D
Minulla on öljylamppuja. Riittäisivätköhän ne lämmittämään, jos veisin kasvihuoneeseen hyvin alulle lähteneet gladiolukset esimerkiksi? Vai voivatko nuo vielä tuhoutua?
Harmittaa kun olin huolella kasvattanut tiibetinkoirankieliä ja siirsin ne laatikkoon. Laatikko oli tarkoitus viedä lämpimään yöksi, mutta unohdin sen k-huoneeseen. Kaikki olivat paleltuneet ja niitä oli sentään monta kymmentä!
Minulla on kyllä kasvihuoneessa purkkeja ja purteloita, mutta niissä ei ole vielä mitään päällepäin näkyvää. uskoisin, että ne pärjäilevät siellä. Ei kai ne sipulit ja mukulat voi paleltua, vaikkei lämmitystä olisikaan?
Asun Keski-Suomessa.Painoviehe paholainen pääsi iskemään;) Tottahan tarkoitin edellisessä viestissäni, että jätin kasvattini 28.4. alkaen yöksikin kasvihuoneeseen, sitä ennen kuljeteltuani niitä n. kaksi viikkoa aina yöksi kotiin.
Mä luulen, että öljylamput ovat oikein mainioita öisiin lämmittelyihin. Kun kasvit ovat ensin totutelleet jonkin aikaa kylmempään ilmaan, ne tarkenevat aika hyvin myös pakkasöinäkin, kun päällä on hallaharsot ja vaikka ne sun öljylamput.
Harmittaa sun tiibetinkoirankielet. Viime vuonna mä esikasvatin maissia ja kun vihdoin istutin ne ulos maahan, tuuli katkoi kaikki taimet. Se siitä.
Tällä hetkellä mulla on jo shilitkin kasvihuoneessa öisin. Niin ne vaan karaistuvat:) Chili on kylmänarka kasvi, mutta niin se vaan pienellä treenillä pärjää vaikka mä skrabaan auton ikkunoita aamulla töihin lähtiessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828