Milloin kasvit k-huoneeseen

kasvihuone pystyyn

Kysymykseni:
Milloin sisällä esikasvatetut taimet voi viedä lämmittämättömään kasvihuoneeseen?
Vaikka pakkasta ei olisikaan, eivätkö taimet nuukahda viileissä öissä?
Milloin itse aiotte viedä niitä?

6

3334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmää vielä

      toukokuun lopulla aikaisintaan jos ei saa lämpöä tarvittaessa.

      • kylmää vielä

        rakennus lämmitin on helppo tapa saada varmistettua lyhytaikaisesti ettei kylmä pääse tekemään tuhojaan yöaikaan.


      • kasvihuone pystyyn
        kylmää vielä kirjoitti:

        rakennus lämmitin on helppo tapa saada varmistettua lyhytaikaisesti ettei kylmä pääse tekemään tuhojaan yöaikaan.

        Kiitos vastauksesta!
        Vai niin kauan pitäisi jaksaa odotella :D
        Ehkä alan sitten lämmityspuuhiin.


      • Jo tarkenee
        kasvihuone pystyyn kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!
        Vai niin kauan pitäisi jaksaa odotella :D
        Ehkä alan sitten lämmityspuuhiin.

        Mulla on tomaatin, kesäkurpitsan ym. itsekasvatettuja taimia. Mä aloin pari viikkoa sitten roudailla taimia aamulla kasvihuoneeseen ja hain ne yöksi kotiin. 28.5. alkaen mä jätin mun aarteet yöksikin kasvariin ja hyvin ne siellä ovat selvinneet. Mun kasvihuone on 6 neliöinen, hankin sinne Hongkongista pakkasvahdin ja yöksi levitän hallaharson taimien päälle. Jos on kauhean kylmää, taimet eivät kai kasva ihmeemmin, mutta eipähän niistä tule tällöin myöskään liian pitkiä ja honteloita roiskojakaan. Olen myös kuullut, että kynttilän polttaminen kasvihuoneessa kylminä öinä estää kasveja paleltumasta.


      • kasvihuone pystyyn
        Jo tarkenee kirjoitti:

        Mulla on tomaatin, kesäkurpitsan ym. itsekasvatettuja taimia. Mä aloin pari viikkoa sitten roudailla taimia aamulla kasvihuoneeseen ja hain ne yöksi kotiin. 28.5. alkaen mä jätin mun aarteet yöksikin kasvariin ja hyvin ne siellä ovat selvinneet. Mun kasvihuone on 6 neliöinen, hankin sinne Hongkongista pakkasvahdin ja yöksi levitän hallaharson taimien päälle. Jos on kauhean kylmää, taimet eivät kai kasva ihmeemmin, mutta eipähän niistä tule tällöin myöskään liian pitkiä ja honteloita roiskojakaan. Olen myös kuullut, että kynttilän polttaminen kasvihuoneessa kylminä öinä estää kasveja paleltumasta.

        Kiitos vastauksestasi! Tarkoititko, että veit 28.4. kasvit kasvihuoneeseen? Kuukausi ehkä tullut väärin.
        Eilen käytin myös tomaatintaimia vierailemassa kasvihuoneessa, sen aikaa kun työskentelin siellä. :D
        Minulla on öljylamppuja. Riittäisivätköhän ne lämmittämään, jos veisin kasvihuoneeseen hyvin alulle lähteneet gladiolukset esimerkiksi? Vai voivatko nuo vielä tuhoutua?
        Harmittaa kun olin huolella kasvattanut tiibetinkoirankieliä ja siirsin ne laatikkoon. Laatikko oli tarkoitus viedä lämpimään yöksi, mutta unohdin sen k-huoneeseen. Kaikki olivat paleltuneet ja niitä oli sentään monta kymmentä!
        Minulla on kyllä kasvihuoneessa purkkeja ja purteloita, mutta niissä ei ole vielä mitään päällepäin näkyvää. uskoisin, että ne pärjäilevät siellä. Ei kai ne sipulit ja mukulat voi paleltua, vaikkei lämmitystä olisikaan?
        Asun Keski-Suomessa.


      • jklnklk
        kasvihuone pystyyn kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Tarkoititko, että veit 28.4. kasvit kasvihuoneeseen? Kuukausi ehkä tullut väärin.
        Eilen käytin myös tomaatintaimia vierailemassa kasvihuoneessa, sen aikaa kun työskentelin siellä. :D
        Minulla on öljylamppuja. Riittäisivätköhän ne lämmittämään, jos veisin kasvihuoneeseen hyvin alulle lähteneet gladiolukset esimerkiksi? Vai voivatko nuo vielä tuhoutua?
        Harmittaa kun olin huolella kasvattanut tiibetinkoirankieliä ja siirsin ne laatikkoon. Laatikko oli tarkoitus viedä lämpimään yöksi, mutta unohdin sen k-huoneeseen. Kaikki olivat paleltuneet ja niitä oli sentään monta kymmentä!
        Minulla on kyllä kasvihuoneessa purkkeja ja purteloita, mutta niissä ei ole vielä mitään päällepäin näkyvää. uskoisin, että ne pärjäilevät siellä. Ei kai ne sipulit ja mukulat voi paleltua, vaikkei lämmitystä olisikaan?
        Asun Keski-Suomessa.

        Painoviehe paholainen pääsi iskemään;) Tottahan tarkoitin edellisessä viestissäni, että jätin kasvattini 28.4. alkaen yöksikin kasvihuoneeseen, sitä ennen kuljeteltuani niitä n. kaksi viikkoa aina yöksi kotiin.
        Mä luulen, että öljylamput ovat oikein mainioita öisiin lämmittelyihin. Kun kasvit ovat ensin totutelleet jonkin aikaa kylmempään ilmaan, ne tarkenevat aika hyvin myös pakkasöinäkin, kun päällä on hallaharsot ja vaikka ne sun öljylamput.
        Harmittaa sun tiibetinkoirankielet. Viime vuonna mä esikasvatin maissia ja kun vihdoin istutin ne ulos maahan, tuuli katkoi kaikki taimet. Se siitä.
        Tällä hetkellä mulla on jo shilitkin kasvihuoneessa öisin. Niin ne vaan karaistuvat:) Chili on kylmänarka kasvi, mutta niin se vaan pienellä treenillä pärjää vaikka mä skrabaan auton ikkunoita aamulla töihin lähtiessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe