Kyllästyin kantamaan

kumpikampi

syksyisin haulikkoa ja kivääriä repun kans ja nyt päätin että ostan rihlakon, köyhänä pitää tyytyä baikaliin, mutta luotipiipun kaliiperi on vielä mietittävänä, kumpaa suosittelette 222 vai 308..enimmäkseen teeriä mutta koskaan ei tiä vaikka.., kumpi lie tarkempi tuollasessa baikalin rihlakossa, onko kellään kokemusta?

6

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teeren sihtaaja

      Saako siihen .243 Win piippua? On suorempi lentorata kuin 222:lla, eikä tunnu aivan tykinlaukaukselta niin kuin 308. Siis erinominen lintukaliiperi.

      • kumpikampi

        ainoastaan 222, 223, 308 ja 7.62x39 ja 7.62x52R luultavasti tuossa on se lista jota saa luotipiipuksi balalaikkaan, itselläni oli kivääri 243win ja harmittaa kun olen myynyt pois, tosin aina kun kantoi kivääriä olisi tarv haulikkoa ja toisin päin, joten nyt sit aika hankkia rihlakko mut mitään tonnin hintaista en osta, balalaikka on hieman karusti tehty mutta viis siitä kunhan teeren kokoiseen osuu..tuo kaliiperi luotipiipulle vielä auki..


      • ottaisin..
        kumpikampi kirjoitti:

        ainoastaan 222, 223, 308 ja 7.62x39 ja 7.62x52R luultavasti tuossa on se lista jota saa luotipiipuksi balalaikkaan, itselläni oli kivääri 243win ja harmittaa kun olen myynyt pois, tosin aina kun kantoi kivääriä olisi tarv haulikkoa ja toisin päin, joten nyt sit aika hankkia rihlakko mut mitään tonnin hintaista en osta, balalaikka on hieman karusti tehty mutta viis siitä kunhan teeren kokoiseen osuu..tuo kaliiperi luotipiipulle vielä auki..

        tuon 222:n,ainakin omassa Tikassa toimii hyvin.
        Tuosta itä-Suomalaisesta en osaa sanoa.....


      • kumpikampi
        ottaisin.. kirjoitti:

        tuon 222:n,ainakin omassa Tikassa toimii hyvin.
        Tuosta itä-Suomalaisesta en osaa sanoa.....

        siihen tässä pohdinnassa olen kallistumassa, kaverini ampuu teeret hirvipyssyllään 308 mutta on se hieman turhan järeä teerenkokoiseen..en väitä etteikö tee hyvää jälkeä mutta jos pienemmällä pärjää..kyllähän tuollainen 222 luoti jos se menee ohi latvalinnusta niin luulis että pienempää vahinkoa tekee jos putoaa jonnekkin minne sen ei toivoisi putoavan..ja itse ilman koiraa vuosien mittaan lyhentänyt ampumamatkaa syksy syksyltä koska yli kahteensataan metriin ammuttu lintu on yksin välillä hankala löytää kun jo sen puun jonka latvassa lintu istui niin senkin löytäminen on välillä hankalaa.


      • x
        kumpikampi kirjoitti:

        siihen tässä pohdinnassa olen kallistumassa, kaverini ampuu teeret hirvipyssyllään 308 mutta on se hieman turhan järeä teerenkokoiseen..en väitä etteikö tee hyvää jälkeä mutta jos pienemmällä pärjää..kyllähän tuollainen 222 luoti jos se menee ohi latvalinnusta niin luulis että pienempää vahinkoa tekee jos putoaa jonnekkin minne sen ei toivoisi putoavan..ja itse ilman koiraa vuosien mittaan lyhentänyt ampumamatkaa syksy syksyltä koska yli kahteensataan metriin ammuttu lintu on yksin välillä hankala löytää kun jo sen puun jonka latvassa lintu istui niin senkin löytäminen on välillä hankalaa.

        Mitä lähemmäs pääset, sen parempi olet. Ja sitten taas pienempi on helpompi. Ei ole oikeaa kaliiperia, ainoastaan oikeaa tarvetta siihen metsästykseen missä aiot olla hyvä.


      • jarskiparski
        x kirjoitti:

        Mitä lähemmäs pääset, sen parempi olet. Ja sitten taas pienempi on helpompi. Ei ole oikeaa kaliiperia, ainoastaan oikeaa tarvetta siihen metsästykseen missä aiot olla hyvä.

        jaa,a onko pakko olla uus ase, osta ennemmin vanha tikka, sim 66 tai 07.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe