Jalkapohjan kovettumat

aina kiire m

Onko niihin mitään kotihoito kikkaa raspaamisen lisäksi? Jalkahoitolat kalliita. Joku liotushoito et siihen kovettumaan edes raspi pystyis?

80

22159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gyyllenhaagi

      raspaa jalat kuivina. Yöksi helosan-voidetta tai tummlia agrimarketista tai k-raudasta. Muovipussit sitte yöksi jalkaan. Laita biojätepussit niin eivät kahise.

      • aina kiire

        Kokeilen. Tuo muovipussijuttu on välttämätön kun tuppaa vielä olemaan tota levottomien jalkojen häikänderii.


      • pöytämarkkis käy?

        En uskonut noita palstakirjoittajien ohjeita. Päätin kuitenkin kokeilla. Laitan jalkavoidetta heti aamulla. Liikkuessa voide vaikuttaa tehokkaammin kuin nukkumisaikana.
        Jalkapohjankovettumia olen silloin tällöin hoidattanut jalkahoitajalla. Ei enää; säännöllinen voitelu hoitaa homman lähes ilmaiseksi.


    • tätä minä käytän

      apteeksita rasvaa nimeltä COMPEED OVERNIGHT CRACKED HEEL CREAM. Tämä on ainakin mulla toiminut hyvin

    • kerttttu

      on vanhanajan Bellavita rasva.

      • voide

        eevillasukat, pursota reilusti sukkiin kosteusvoidetta hiero tasaiseksi,ns.vellisukat.laita jalkaan illalla kiedo pakastemuovia pääl le.toista viikon ajan lisäät vain sukkiin voidetta.ja hyvä tulee. e


    • Voide - vältä liott.

      Minulle on suositeltu perusvoidetta joka päivä. Liotusta mielellään ei, korkeintaan ihonlämpöistä. Sukkien vaihto päivittäin. Terv. JK

      • aa

        vielä tehokkaampaa kävely kalliolla tai asfaltilla.
        Levottomiin jalkoihin auttaa hierominen. kramppaaminen johtuu lihasjännityksestä eli siitä, mistä liike lähtee siinä on todennäköisesti lihaskovettumaaneli maitohapoilla. Nesteeet kiertoon niin levottomuus katoaa.


      • määki
        aa kirjoitti:

        vielä tehokkaampaa kävely kalliolla tai asfaltilla.
        Levottomiin jalkoihin auttaa hierominen. kramppaaminen johtuu lihasjännityksestä eli siitä, mistä liike lähtee siinä on todennäköisesti lihaskovettumaaneli maitohapoilla. Nesteeet kiertoon niin levottomuus katoaa.

        olen ollut kaikki kesät avojaloin. Jo lapsesta asti, eli 65v.Pellolla, navetassa, mettässä, aina avojaloin. Talvellakin lumihangessa piipahdan, silti kovettumia tulee.. Liotan , rasvaan, raspaan ja leikkelen saksillakin kovettumia pois, mutta aina vaan tulee paksua nahkaa lisää ja ne kun halkeilee, niin kipeä on isonvarpaan sisäsivu. Nämä vaivat vain oikeassa jalassa, ei vasemmassa????


      • kknut

        Sma täällä ja on toiminut,eli aina pesun jälkeen ja yöksi perusvoidetta ja puuvillasukat jalkaan,koska ne hengittää.Aamulla ovat ku vauvan pylly,pehmeät.Tässäkin oltva säännöllinen.


      • Tiina-mummo
        määki kirjoitti:

        olen ollut kaikki kesät avojaloin. Jo lapsesta asti, eli 65v.Pellolla, navetassa, mettässä, aina avojaloin. Talvellakin lumihangessa piipahdan, silti kovettumia tulee.. Liotan , rasvaan, raspaan ja leikkelen saksillakin kovettumia pois, mutta aina vaan tulee paksua nahkaa lisää ja ne kun halkeilee, niin kipeä on isonvarpaan sisäsivu. Nämä vaivat vain oikeassa jalassa, ei vasemmassa????

        Minulla on ollut sama vaiva ja aivan yllättäen sain siihen avun, vaikka etsin apua toiseen vaivaan. Teetätin jakoihini vartavasten tukevat pohjalliset urheiluvälinemessuilla ja aivan yllättäen niiden johdosta myös kovettumat lähti! Oletan, että jalassa paineen kohdistuminen siihen alueelle, missä kovettumaa on, tai jokin epätasapaino joka tapauksessa vaikuttaisi kovettuman syntyyn. Ennen pohjallisia minulla oli esim kantapäät niin kovat ja kuivat, että niihin tuli joskus syviä halkeamia, jotka olivat todella kipeät ja ne aukesivat ihan verille saakka. Kuivat jalkani ovat edelleen, mutta enää ei ole kovettumia enkä tee niille mitään enempää kuin joskus rasvailen, kun muistan.


    • viisastunut

      Kävelin paljain jaloin ja sain syyhypunkin. Siinä vasta sairaus onkin. Ei kannata kävellä koskaan paljain jaloin.

      • niinuli120

        halpa ja hyvä voide mitä en itse vaihda mistään hinnasta =)


      • pehmojalka
        niinuli120 kirjoitti:

        halpa ja hyvä voide mitä en itse vaihda mistään hinnasta =)

        Dermosil Shea jalkavoide. Ei kannata kylvettää eikä käyttää raspia, ne vaan lisää kovettumia ja halkeilua. Jos yhden kerran raatsit käydä jalkahoitolassa, niin pääset hyvin alkuun. Tai ihotautilääkärilläkin, saat oikeat voiteet ja pääset eroon kuten minä. Oli nimittäin sienitauti iskenyt, joka ei ilman lääkitystä lähtenyt. Se aiheutti halkeamia ja varpaanvälit oli aina auki. Sen jälkeen tuo Dermosilin voide on riittänyt. Ja villasukkia ei kannata käyttää, ne kuivattavat vielä lisää.


    • -

      Liota nokkosvedessä. Toimii.

      • dsgfwegwe

        Moon tärpätissä uittanu jalkojani, siis oikeesti ja sit rasvaa paljon


      • Eipä hullutella
        dsgfwegwe kirjoitti:

        Moon tärpätissä uittanu jalkojani, siis oikeesti ja sit rasvaa paljon

        Lyhyesti tärpätistä:
        "Kotikäytössä tärpätti sopii liuottimia kestävien pintojen puhdistusaineeksi. Tärpätti ärsyttää ihoa ja voi aiheuttaa allergista ihottumaa, joten sitä käsitellessä on syytä käyttää asiallisia suojavarusteita. Myös hyvästä tuuletuksesta on huolehdittava, sillä tärpätti ärsyttää silmiä ja hengitysteitä ja tärpättihöyry on hengitettynä myrkyllistä." (lähde: Wikipedia)


    • Buldoggi

      Jalkahoitajani on tämän neuvonut ja olen kokeillut ja toimii varmasti.

      Liota jalkojesi kovettumia omenaviinietikassa kolmena iltana peräkkäin noin 10 minuuttia kerrallaan.
      Kahtena iltana anna jalkojesi kuivahtaa "itsekseen", kolmantena iltana lähtee kovettumat pesun yhteydessä peukalolla hangaten. Voit tietty käyttää samaa omenaviinietikkaa kolmena iltana.
      Käsittelyn jälkeen rasvaa jalkapohjasi joka ilta , niin kovettumien uusiutuminen hidastuu.

      TÄRKEÄÄ: Omenaviinikäsittelyä ei voi tehdä kuin kolme kertaa vuodessa. Tajuat tämän, kun huomaat mitä "OVE" tekee jalkojesi iholle.

      Kerro tähän ketjuun, mitä tapahtui kun moisen jutun teit.

      Kertoo Frank-setä, jonka jalkapohjat ovat kuin vauvalla, pehmeät ja sileät

      • .,.,.,.,.,.

        Armeijas pistettii lämmintä vettä pesuvatiin kun tuli kovettumia ne lohkeili et tuli verta vuotavia haavoja, jokailta haudottii jalkoja siin lämpimäs vedes,tepsii aikanaa ja on kohtalaisen edulline valtio kun ei tuhlaa rahoja kalliisii voiteisii..


      • viisikonäiti
        .,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Armeijas pistettii lämmintä vettä pesuvatiin kun tuli kovettumia ne lohkeili et tuli verta vuotavia haavoja, jokailta haudottii jalkoja siin lämpimäs vedes,tepsii aikanaa ja on kohtalaisen edulline valtio kun ei tuhlaa rahoja kalliisii voiteisii..

        Tavallista Rainbow ruokaöljyä,iltaisin. Pehmiää ja tulee kuin uudet! (siis vauvan jalat). Halpa ja Hyvä!


      • aina sillon kiire m

        Fran-sedän huima ohje. Ketjun hoito-ohjeita jokaiselle jalalle muutenkin. Muuten jännä juttu, että voin toisen jalan pohjaan aina kasvaa nämä kovettumat, lisäksi myös muutaman varpaan päähän.
        Varmaan pienien kenkien käytöstä johtuu ns. vasaravarpaat. Myös näiden päälle kasvaa kävelemistä haittaavat kovettumat. Apteekin varvaslaastareilla ne pysyy jotenkin kurissa.

        Tässä vasta hiljan on selvinnyt, että toinen alaraaja on lyhyempi, mikä on lisännyt painetta lannerangan skolioosiin.
        Fran-sedältä olisin kysynyt; paljonko arvokasta omppoviinietikkaa lirautetaan liotusveteen vai riittääkö vaan sienellä tai pullasudilla kosteutus?


      • Buldoggi
        aina sillon kiire m kirjoitti:

        Fran-sedän huima ohje. Ketjun hoito-ohjeita jokaiselle jalalle muutenkin. Muuten jännä juttu, että voin toisen jalan pohjaan aina kasvaa nämä kovettumat, lisäksi myös muutaman varpaan päähän.
        Varmaan pienien kenkien käytöstä johtuu ns. vasaravarpaat. Myös näiden päälle kasvaa kävelemistä haittaavat kovettumat. Apteekin varvaslaastareilla ne pysyy jotenkin kurissa.

        Tässä vasta hiljan on selvinnyt, että toinen alaraaja on lyhyempi, mikä on lisännyt painetta lannerangan skolioosiin.
        Fran-sedältä olisin kysynyt; paljonko arvokasta omppoviinietikkaa lirautetaan liotusveteen vai riittääkö vaan sienellä tai pullasudilla kosteutus?

        Ihan raakana, ei toimi muuten. Ihan tosi.


      • buldoggi
        Buldoggi kirjoitti:

        Ihan raakana, ei toimi muuten. Ihan tosi.

        ...ohjeessa luki. LIOTA 10 min....
        Jos ei toimi maksan etikkakulusi


      • Relaksanii sipaisu
        viisikonäiti kirjoitti:

        Tavallista Rainbow ruokaöljyä,iltaisin. Pehmiää ja tulee kuin uudet! (siis vauvan jalat). Halpa ja Hyvä!

        Tuota ruokaöljyä pitääkin kokeilla. Sehän on notkeaa, täyttä rasvaa. Itsellä on käytössä Relaxant voidetta kuiviin jalkapohjiin.
        Sen sanotaan elvyttävän jalkojen verenkiertoa. Ehkä se vähentää jalkojen palelemistakin.


      • buoremus 1

        Tämä TODELLA toimii!!!
        Itse monien, monien vuosien ajan kaikenmaailman raaputtimilla,saksilla, höylillä, rasvoilla...(ne ei todellakaan auta) vaikka laittaisit kahdet muovipussit ym..
        Tämä Omenaviinietikka toimii!!!
        Kiitos vinkistä!!!


      • rievssat2

        Tämä todellakin toimi...kiitos tästä ihanasta neuvosta. Nyt on kaikki höylät, sakset, ym...turhia juttuja. Olen kertonut muillekin joilla sama ongelma.


    • miimikkä

      Ihan tavallista rypsi/rapsi/auringonkukkaöljyä (jollei oliiviöljyä saatavilla) lämpöiseen veteen ja käpälät sinne.Liotuksen aikana voi vaikka katsella telkkaria tai lukea ja sitten raspaaminen sujuu ongelmitta.Huuhtelu lämpöisellä vedellä ja huolellinen rasvaus.Sitten vaikka vanhat tennissukat jalkaan yöksi.Merisuolaa voi myös kokeilla tosin se ei ole mukavan tuntuista jos on halkeamia.

    • Black and Decker

      Vetäsin nauhahiomakoneella kaikki koppurat vex ja oli nopeeta.

      • Karheat jos en hoida

        Liota kerran ja raspaa varovasti. Sen jälkeen heität raspin roskikseen. Peset aamuin ja illoin ja rasvaat kunnolla aamuin illoin. Et enää tarvitse raspia. Mikä tahansa perusrasva käy, itse käytän käsivoidetta. Erilaiset jalkavoiteet haisevat usein liian voimakkailta ja imeytyvät hitaasti.
        Joskus, jos jätän rasvaamatta tai ollut koko päivän jalkojen päällä, käytän rasvaukseen kauan aikaa. Kun rasva on imeytynyt, rasvaan uudelleen ja uusin niin, että huomaan sen jäävän pintaan. Sukat jalkaan ja nukkumaan.


    • ei enää kovis

      ja dijon sinapin sekoitus 1/1

    • Help4you

      Liota merisuolaa lämpöiseen veteen ja kylvetä jalat n.viikon.Kuivaa, ei tarvitse rasvata.Kovettumat lähtee tosi hyvin. Itselleni tämä auttoi ja raspin heitin roskiin. Teen tämän pari kertaa vuodessa ja jalat voi hyvin.

    • jalatkunnossa

      Kuka jaksaa raspilla hoidella kovettumat kun ne on todella pahat, minä en?!!! Veistän kovettumat pois kuiviltaan tähän tarkoitukseen tehdyllä pienellä höylällä, niitä löytyy jalkatuotteiden kuten raspien vierestä. Homma käy nopeasti, mutta varovainen pitää olla. Reilusti voi veistää, ainakin minun tapauksessani. Tämän jälkeen hiotaan jäljet eli tasoitetaan vähän raspilla, pestään, ja laitetaan apteekin salvaa, jossa dexpanthenolia, joku muukin tosi rasvainen voide käy. Myöhemminkin pitää rasvata joka ilta, mikä tahansa voide käy, ok jos ei aina muista. Useamman kuukauden voi pärjätä ennen kuin tarvii uusia veistämistoimenpide. Toimii hyvin minun kohdallani.

    • Matti Viikate

      Naturelli konsti olisi se että liotat jalat kunnolla lämpimässä vedessä ajan kanssa joka päivä, jonka lisäksi annat jalkojesi hengittää ilman sukkia tai muita. Lisäksi jalkojen verryttely ja hieronta voisi tehdä hyvää. Noilla saat aika mukavat tulokset ja parasta on se ettet joudu sotkemaan jalkoihisi mitään mömmöjä. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • ossij11

      Itselläni ollut aina talvisin kovettumia/tulee haavoja jalkoihin. Yleensä on toiminut ihan perus kosteusvoide jaloille kun laittaa muovipussit yöksi tai pariksi.

      • silokantapää.M;))

        Minä hoidan kovettumat jalkapohjista,,akkuporaan hiomarulla,on eri karkeuksia lähtee kätevästi. Jotenkin vaan noi höylät ja raspit rupes tympimään


    • vittulanjänkä

      Rasvaa suihkun,pesujen jälkeen. Raaputa raspilla tai kynsillä irtova töhnä. TARJOUTALO; TUMMELI!
      Älkää pösilöt tulko syylienne ja kovettumienne kanssa heti tarveysasemalle!
      ITSEHOITOA! Myös.
      Syyläpotilaat/känsä potilat; Joo ;ollaan käytetty 1. vko tai muutama päivä verruxinia!?
      HALOO!! Niin kauan käytetään että syylät häviää!HYVÄSTI PÖLJÄT!!!
      Sitten valitetaan että kylläpäs on taas piitkät jonot!
      Onhan se tietenkin niin että jos elämässä ei ole muuta kuin terveysasemalla juokseminen nin hallelujah!

      • .

        päivälääke ottamatta..


    • marianneK

      Täällä on niin paljon vammaisia kirjoituksia, että en tiedä viitsitkö lukea tätä ketjua enää. Kerron kuitenkin tässä yhdestä voiteesta. Kokeilin sitä kerran ja sen jälkeen ei ole ollut mitään karheaa ja halkeilevaa nahkaa jaloissa, ei kantapäissä, eikä muualla.

      Eucerin Hydro-Protect SPF 15 (apteekista, on melko kallista)

      Tuo on kasvojen hoitoon tarkoitettu voide mutta se on liian paksua ja tuhtia eikä ole tullut sitä kasvoihin käytettyä. Hämmästyin todella kun kerran välähti kokeilla sitä halkeilevaan kantapään ihoon. Siitä on nyt noin pari kuukautta kun laitoin sitä YHDEN KERRAN kantapäihin. Sen jälkeen ei ole esim. sukat jarrutelleet kantapään kohdalta kiinni tarrautuen kuten ennen.

    • Ennen kärsin kun jalkapohjat halkeili ja sitten sain apteekista SALISYYLIVASELIINI 100mg salvaa ja tänä talvena ei tarvinnut kärsiä. Raspia käytän vain joskus mutta rasvaan joka kerta pesun jälkeen ja ei ole muovipusseja tarvinnut vain sukat jalkaan. Purkki maksaa kuutisen ekee ja on riittoisaa. Vuosikymmeniä kärsin ja nyt on ainakin meille löytynyt apu jopa mieheni norsunpaksuisiin jalkapohjiin.

    • Hamppu-Hemppa

      Parasta jalkarasvaa on The Body Shopin Hemp (hamppurasva). Viikon säännöllisen käytön jälkeen kovettumat olivat kadonneet ainakin minun koivistani.

    • werwerwr

      Pari neuvoa:

      - liian tiheään toistuva ja innokas raspaaminen kiihdyttää jalan ihon kovettumista. kokeile mieluummin muita keinoja

      - hunajan syönti auttoi erään koko ikänsä kovettumista kärsineen tuttavan jalkapohjiin. enää ei tarvitse nyppiä eikä leikellä iltapuhteiksi.

      • 74 v.

        Apteekista valkovaseliinia saunan jälkeen ja villasukat yösi jalkaa,tehoaa varmasti vuosikymmenten kokemuksella puhuva, sama juttu käsille ja villalapaset käteen


      • kantajaksi.
        74 v. kirjoitti:

        Apteekista valkovaseliinia saunan jälkeen ja villasukat yösi jalkaa,tehoaa varmasti vuosikymmenten kokemuksella puhuva, sama juttu käsille ja villalapaset käteen

        Vuorikiipelijöille. Himalajalla,Mount Everstillä kantajat usein kulkevat kivikossa ja lumessa paljasjaloin,koska jalkapohjat ovat niin kovettuneet. Älä suotta pehmennä ihoasi,vaan anna kovettua jalkapohjasi kunnolla ja luo uusi työura kantajana.


      • Jalat kunnossa
        kantajaksi. kirjoitti:

        Vuorikiipelijöille. Himalajalla,Mount Everstillä kantajat usein kulkevat kivikossa ja lumessa paljasjaloin,koska jalkapohjat ovat niin kovettuneet. Älä suotta pehmennä ihoasi,vaan anna kovettua jalkapohjasi kunnolla ja luo uusi työura kantajana.

        on rasva joka auttaa kovettumiin,saa ilman reseptiä!sain itse työpaikkalääkäriltä tätä voidetta ja
        auttanut erittäin hyvin!


      • ent. nuorim.
        kantajaksi. kirjoitti:

        Vuorikiipelijöille. Himalajalla,Mount Everstillä kantajat usein kulkevat kivikossa ja lumessa paljasjaloin,koska jalkapohjat ovat niin kovettuneet. Älä suotta pehmennä ihoasi,vaan anna kovettua jalkapohjasi kunnolla ja luo uusi työura kantajana.

        Avojaloin kävely olisi jaloille parasta hoitoa, sanovat asiantuntijat. Tuon nyt luulis koskevan paremminkin ulkona kävelemistä lyhyen kesämme aikana.
        "Beibi-jalkapohjat" tottuvat nopeasti esim. nurmikolla avojaloin kävelyyn. Se hellii jalkapohjien akupisteitä, ne painottaa.


      • ei hunajaa,,,,,,,,,

        häviää,,,,,,,,,ja tilalle tulee SOKERITAUTI ( liiallinen sokerin nauttiminen )


    • jalat tärkeät

      Kuiviin kantapäihin ehdottomasti salisyylivaseliinia, sanovat ne, jotka ovat hyötyneet käytöstä.

      Tässä tulee oikein hyvälle tuulelle, kun lukee teidän erilaisia tarjouksia aiheesta.

      Hyvää yötä!

    • dfgyfse

      villasukat ja kumisaappaat, jo pehmenee. eikä niitä kuonia kannata kovettaa jalkapohjiin. vettä paljon juomalla ja jalat oikeaoppisesti kumisaapaslenkin jälkeen pesemällä asia hoituu. lääkevoiteet on tarkoitettu uusavuttomille.jos juot kahvia, juot saman määrän vettä.

    • eevisajz

      Tästä keinosta en ole aivan varma, mutta suosittelen kokeilemaan. ensin kannattaa pestä jalat, rasvaa sitten persusvoiteella, anna kuivua. Sen jälkeen "hio" esim. hiekkapaperilla (ei liian karkea ja kova). Minulla ainakin toimi tuon kosteusvoiteen ja veden ansiosta, sillä silloin kantapään ihoaines on pehmeämpää ja kova iho hioutuu kivuttomammin.

    • ihan oikeesti

      Kaviovoide on hyvää jaloille.

      • merusamm

        Rasvaa joka ilta jalat ja laita yöksi sukat jalkaan, niin kyllä pehmenee:-)


    • jalkahoitaja

      Liiallinen raspaaminen lisää kovettumia. Kovettumat ovat juuri ihon puolustusmekanismeja hankaukselle. Suositus raspaukseen on 1krt viikossa tai harvemminkin jalkojen ihosta riippuen. Jo tulleisiin kovettumiin ei auta kuin veitsellä poistattaminen jalkahoitajan luona. Poiston jälkeen kotihoitona kovettumia estävää voidetta päivittäin käytettynä.
      Ei kai 40-60e (hinta riippuu paikkakunnasta ja hoitopaikasta) kerran tai kaksi vuodessa ole paha hinta ihanista jaloista..

      • geenit?

        jotain yhteyttä tähän. Veljelleni ja minulle alkoi yli 50 v. ilmestyä tuo vika ihan samaan paikkaan oikeanpuoliseen jalkaan. Hän käyttää hyviä kenkiä mutta minä olen koko ikäni koroilla kävellyt.


    • ...ei...

      ...muuta haittaa ku esteettinen, nii anna olla.

    • pehmytjatlka

      Laita yöksi neitsytoliiviöljyä sisältävää Prima spremitura -sarjan vartalovoidetta tai vielä parempana vaihtoehtona prima spremitura sarjan käsivoidetta. Sen jälkeen sukat jalkaan ja toista muutamana iltana. Löytyy www.primaspremitura.fi ja hyvinvarustetuista apteekeista: www.primaspremitura.fi/jalleenmyyjat.htm

      • Mahiläinen

        Hunajaa jalkapohjiin ja saunaan hävii kovettumat.


    • pehmytjalka

      Minulla kanssa kuivat jalkapohjat.Lääkärille ohimennen niistä valitin niin hän kysyi:"Katsotko joka päivä Kauniita ja Rohkeita?"Vastasin:"kyllä".Siihen hän lisäsi että laitappa vatiin lämmintä vettä joka päivä ja veteen mäntysuopaa samalla kun katsot Kaunareita.
      Okei,tein työtä käskettyä ja niin lähti kovettumat pois.Sitten aina joka päivä raspasin varovasti pehmenneet nahat pois.Tunnissa nahat kyllä vedessä pehmenivät loistavasti.Eikä mennyt kuin pari viikkoa kun jalat olivat sileät.
      Edelleenkin teen tätä liotusta viisi kertaa viikossa Kaunareiden ajan.Toimii,usko pois!Tai jos et usko niin kokeile!Ja tulos on sama vaikka katsoisit Matlockia Kaunareiden sijaan :D Kukin tavallaan....

      • ainakiire m

        Tei samantapaisen havainnon. Saunan jälkeen kovettumien raspaaminen oli helpompaa. Näillä ketjun ohjeilla pehmenis kyllä vaikka hevoisen kaviotkin. Hyvä näistä on valita.
        Jalkahoitajan käsittely auttaa vain oman aikansa. Jatkuva jalkojen omahoito olisi ehkä psyykenkin hoitoa. Varpaiden päällä olevat kovettumat pakottavat viimein madaltamaan kovettumia.

        Vaseliini-sukilla pehmitetyt kovettumat hoituvat helpommin, voisi näistä päätellä.


      • milloinhan meille?
        ainakiire m kirjoitti:

        Tei samantapaisen havainnon. Saunan jälkeen kovettumien raspaaminen oli helpompaa. Näillä ketjun ohjeilla pehmenis kyllä vaikka hevoisen kaviotkin. Hyvä näistä on valita.
        Jalkahoitajan käsittely auttaa vain oman aikansa. Jatkuva jalkojen omahoito olisi ehkä psyykenkin hoitoa. Varpaiden päällä olevat kovettumat pakottavat viimein madaltamaan kovettumia.

        Vaseliini-sukilla pehmitetyt kovettumat hoituvat helpommin, voisi näistä päätellä.

        TV- 2 Akuuttiohjelmassa tosi luontaishoitoa jalkojenhoidosta. Siinä itämainen nainen esitteli hienossa hoitolaitoksessa tapahtuvasta hoitomuodosta.
        Ohjelman ruotsalaisnaiset pistivät jalkansa pienia kaloja kuhisevaan altaaseen. Siinä paljussa oli kato kirkas vesi. Nälkäiset kalat hyökkäsivät näykkimään kuollutta ihoa jalkapohjista.
        He kertoivat alkushokista selviydyttyään "hoidon" tuntuvan hyvältä ja rentouttavalta.


      • TUMMELI
        milloinhan meille? kirjoitti:

        TV- 2 Akuuttiohjelmassa tosi luontaishoitoa jalkojenhoidosta. Siinä itämainen nainen esitteli hienossa hoitolaitoksessa tapahtuvasta hoitomuodosta.
        Ohjelman ruotsalaisnaiset pistivät jalkansa pienia kaloja kuhisevaan altaaseen. Siinä paljussa oli kato kirkas vesi. Nälkäiset kalat hyökkäsivät näykkimään kuollutta ihoa jalkapohjista.
        He kertoivat alkushokista selviydyttyään "hoidon" tuntuvan hyvältä ja rentouttavalta.

        Kyllä useimmiten riittää kun suihkun tai kylvyn jälkeen raspaa kevyesti kovettumat ja laittaa esim.perusvoidetta.Tärkeintä on muistaa joka pesun jälkeen rasvata jalat,samalla voi myös hieroa jalkateriä,niin veren kierto paranee.Liika sokerin ja esim.vaalean leivän syönti,hiivasyndrooma,aiheuttaa kovettumia.Myös kenkiä kannattaa seurata,mitkä edistää kovettumien syntyä ja ostaa niihin pohjalliset.


      • opin saunan m
        TUMMELI kirjoitti:

        Kyllä useimmiten riittää kun suihkun tai kylvyn jälkeen raspaa kevyesti kovettumat ja laittaa esim.perusvoidetta.Tärkeintä on muistaa joka pesun jälkeen rasvata jalat,samalla voi myös hieroa jalkateriä,niin veren kierto paranee.Liika sokerin ja esim.vaalean leivän syönti,hiivasyndrooma,aiheuttaa kovettumia.Myös kenkiä kannattaa seurata,mitkä edistää kovettumien syntyä ja ostaa niihin pohjalliset.

        Tää ruokavaliojuttu ei oikein selitä aina näitä jalkapohjankovettumia. Joillakin ihmisillä on synnynnäisesti hiukan eripituiset raajat. Näin minullakin.
        Olisiko tällä osuutta siihen, että kovettumia on vain toisessa jalkapohjassa. Soma juttu, mutta niitä kehittyy myös kaikissa varpaissa.
        Kokonaan kesannolle lyötynä ne haittaavat liikkumista, kunnes niitä täytyy alkaa raspaamaan. Nyt osaan pehmittää jalkakylvyllä ja voiteilla, jolloin kuollut iho irtoaa helpommin, eikä pöllyä.


      • kantsii kysyy
        opin saunan m kirjoitti:

        Tää ruokavaliojuttu ei oikein selitä aina näitä jalkapohjankovettumia. Joillakin ihmisillä on synnynnäisesti hiukan eripituiset raajat. Näin minullakin.
        Olisiko tällä osuutta siihen, että kovettumia on vain toisessa jalkapohjassa. Soma juttu, mutta niitä kehittyy myös kaikissa varpaissa.
        Kokonaan kesannolle lyötynä ne haittaavat liikkumista, kunnes niitä täytyy alkaa raspaamaan. Nyt osaan pehmittää jalkakylvyllä ja voiteilla, jolloin kuollut iho irtoaa helpommin, eikä pöllyä.

        Aloin laittamaan käsivoidetta illalla jalkapohjan kovettumiin, sukat jalkaan ja nukkumaan. Seuraavana päivänä se kullut ja kuopattava iho lähtee sormenpäillä hiertämällä mäkeen.


    • d-control.fi

      Hei,
      omat todella karheat jalkani (kantapäät kohtuukokoisilla halkeamilla/ osasyy diabetesihon kuivumisen)
      hoidan todellisella löydöllä: Rohde Hirschtalg. Jos googletat ko tuotteen, löydät sitä Keski-Euroopan pyöräily ja vaellustuotteisiin erikoistuneista liikkeistä. Satulan hankaamien ja vaellusreittien pelastajana tunnettu voide.
      Hirmuisen riittoisa rasva. Oma jalkakuurini vei aamuin ja illoin (sukkien sisään) reippaasti rasvaa, ohjeet sain jalkojenhoitajalta joka toimii diabetes- ja reumapotilaiden apuna.
      Rohde Hirschtalgia saa Suomesta, terveyskauppa d-control.fi.

      Olet todennäköisesti yhtä tyytyväinen kuin minä jos tämän tehokuurin kokeilet.
      parhain terveisin, sari

      • Annelia..

        nykyään Farmoksen Erioil jalkarasvaa iltaisin. Nyt 3vko yhtäjaksoiseti. Toimii hyvin..

        Toimii myös näihin levottomiin ja kutiaviin jalkoihin iltasella,,


      • hyväksi koettu
        Annelia.. kirjoitti:

        nykyään Farmoksen Erioil jalkarasvaa iltaisin. Nyt 3vko yhtäjaksoiseti. Toimii hyvin..

        Toimii myös näihin levottomiin ja kutiaviin jalkoihin iltasella,,

        jalkarasva on myös halpakaupasta ostettu kehäkukkavoide. Hyvin rasvainen , kosteuttava helposti imeytyvä ja maksoi vain reilun euron. Iso purkki. Ko voide käy koko kropalle.


      • alvar iinsa
        hyväksi koettu kirjoitti:

        jalkarasva on myös halpakaupasta ostettu kehäkukkavoide. Hyvin rasvainen , kosteuttava helposti imeytyvä ja maksoi vain reilun euron. Iso purkki. Ko voide käy koko kropalle.

        Olen taistellut vuosikausia jalkapohjan ja varpaiden päällä kasvavien kovettumien kanssa. Palstavinkeistä innostuneena näin Robin Hoodin tarjoustuotteesta nimeltään Pferdebalsam.
        Suomenkielisessä ohjeessa lukee: soveltuu myös hevosten hoitoon, jonkunlainen urheiluvoide. Alkasin sitä käyttää jalkoihin aamuin illoin.

        Nytei jalkoi tarvi raspailla vaan liikkuminen tuonkinlaisen voiteen kaa estää kovettumien kehittymisen - innoissani hyvistä vinkeistä netissä.


      • Verruxin jeah
        alvar iinsa kirjoitti:

        Olen taistellut vuosikausia jalkapohjan ja varpaiden päällä kasvavien kovettumien kanssa. Palstavinkeistä innostuneena näin Robin Hoodin tarjoustuotteesta nimeltään Pferdebalsam.
        Suomenkielisessä ohjeessa lukee: soveltuu myös hevosten hoitoon, jonkunlainen urheiluvoide. Alkasin sitä käyttää jalkoihin aamuin illoin.

        Nytei jalkoi tarvi raspailla vaan liikkuminen tuonkinlaisen voiteen kaa estää kovettumien kehittymisen - innoissani hyvistä vinkeistä netissä.

        Tuota hevosenhoitoon tarkoitettua balsamia saa myös tuhdimpana. Oikeastaan mikään hoitoaine ei ole pysäyttänyt tätä kovettumien kasvamista.
        Varpaiden päihinkin sitä kasvaa, enemmän vasempaan jalkaan. Taas suositeltiin uutta ainetta vaivaan jotain Teeöljyä, sen pitäsi tehota jopa kynsisieneen.


    • silkkijalka

      Kovettumat täytyy ensin raspata. Ovat pysyneet poissa kun aloin käyttämään Idea Toscanan oliiviöljyvoidetta, jota ostin apteekista. Vartalovoide tai paksumpi käsivoide toimivat. Jos jalkapohjat tosi pahat niin jätä yöksi paksumpi kerros. Imeytyy nopeasti eli ei välttämättä tarvitse "pussittaa" jalkoja.

    • nainen vm 55

      Eipä ole koskaan tarvinnut raspia käyttää eikä jalkahoitoloita, jalkani ovat pysyneet hyvänä pelkällä hyvällä rasvauksella joka pesun jälkeen, eikä ole ollut kovettumista tietoakaan. Hyvät kengät ovat myös tärkeät, niin vapaalla kuin töissäkin, varsinkin jos tekee seisomatyötä ja liikkuu muutenkin paljon jalkaisin, kuten olen tehnyt ikäni.

      • apotek tietää

        Liian pienillä jalkineilla kakarana saadut ns. vasaravarpaat saavat joskus aikaan hillitöntä ihon kasvua. Niitä sanotaan kai liikavarpaiksi.
        Niihin saa apteekeista lääkelaastaria, jotka tuhoavat ohjeen mukaan käytettynä liikavarvaskudoksen.


      • jätkänsätke
        apotek tietää kirjoitti:

        Liian pienillä jalkineilla kakarana saadut ns. vasaravarpaat saavat joskus aikaan hillitöntä ihon kasvua. Niitä sanotaan kai liikavarpaiksi.
        Niihin saa apteekeista lääkelaastaria, jotka tuhoavat ohjeen mukaan käytettynä liikavarvaskudoksen.

        Hyvä käänne jalkaongelmaan.

        Jalkani ovat olleet aina kylmät, helteelläkin nukkuessa käytän sukkia jopa päivätorkuilla.
        Nyt sitten ostin apteekista Relaxan nimistä jalkojen hoitovoidetta. Laitan sitä illoin aamuin jalkapohjiin ja varpaanpäihin.
        Vaikuttaa että ym. voiteen ansiosta jalkani tuntuu lämpöisiltä kuten tälläkin hetkellä.

        Tämä saattaa parantaa "sivulöytönä" myös unenlaatua. Levottomiin jalkoihin en ole löytänyt mitään helpotusta, mut siinähän sätkivät.


    • Auttakaa nyt!

      Onko olemassa sellaista jalkojen hiontakonetta millä saisi kovettumat pois? :) Joululahjaksi tuollaisen hankkisin...

    • kyllä lähtee...

      Onhan niitä isoissa kodinkoneliikkeissä sellasia kojeita, joilla raspata kovettumia pois. Apteekit myyvät hoitolaastareita kun vaan pyytää. Ne on nykyään tehokkaita.

    • kuin eriparii

      On merkillistä, että oikean puolen jalkapohjien kovettumat hoituvat noilla erilaisilla voidekikoilla. Sellaistakin kirjoitetaan, että kasviöljyt hoitasivat jalat kuntoon.
      Joo mut vasen jalkapohja lykkää sellaista kovettumaa, mitä pitää käsi- ja koneraspein ohentaa. Jopa keskivarpaan pääkin tulee kivuliaaksi kävellä ilman raspausta.

    • paksunahka pate

      Luin ketjun läpi ja aloitan jalkojen hoidon halvimmalla keinolla.. Kasvisöljyllä, jota oli jääkaapissa.

      Jalkojen pesu, hieronta kasvisöljyllä ja puhtaat sukat jalkaan.

      Jos ei tepsi, siirryn seuraavaksi halvimpaan keinoon, säästömarketin säästöjalkarasvaan, sitten taas seuraavaksi halvin keino..jne.. kunnes jalat tulevat mielestäni kuntoon.

      • ikivanha keino

        Laita pn-Pate turbovaihe päälle jalkojen hoidossa. Joka heikkarin ilta teet näin; Laitat pesuvatiin kylmää vettä sen verran että varpaat peittyvät. Ens kuitenkin ainakin dl talousetikkaa veteen ennen liotusta.
        Katso kellosta, että ainakin 1-2 minuuttia liotat.
        Olen kokeilemassa tätä vanhaa keinoa toista viikkoa. Varpaiden päällä olevat paksut ja kävellessä kivuliaat nahkapinnat näyttävät tykkäävän kyttyrää em. hoidosta. Ens liotusta tietyst pesen jalat. Sama vesi käy useamman illan.


    • kanta-astujamummeli

      Jossain toisessa viestiketjussa joku antoi vinkin; ilmastointiteippiä kantapäihin.

      Nyt kokeilen, laitoin kunnon tiiviit teipit, katsotaan miltä huomenna näyttää...

      • miten oikein kävi

        Kerro, toimiko tuo teippi?

        Olisi kiva kuulla.


      • tilasin.netistä

        Ei tuo ole kallis kokeiltava, jos ilmastointi teippi auttaa. Tosin se rulla on kallis, mutta siitä riittää taloudessa moneen paikkaan.
        Paikkasin sillä pihakeinun kattokankaan. On se pitänyt. Siinä vihreässä teipissä on muuten hyvin vahva liima.
        Eikö se teippi saa olla kantapohjassa vaikka 3 päivää.? Niin on geelisukissakin. Olen kokeillut. Nekin toimivat hyvin.


    • sarey.m

      Hyviä vinkkejä, eiku syömään, siis kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe