Rlly 250 usa

Halpa ei ole hyvä

tervehdys.
tuli tuossa ostettua tuollainen rally 250 usa mönkkäri. mitä olen kyseisestä vehkeestä lukenut niin ei sitä kovin moni ole päässyt kehumaan enkä pääse minäkään.
eli laitos on vuosimallia 08 ja ajettu 1500km.
ostohetkellä en huomannut pientä vikaa mikä on kaasarille tulevissa ja lähtevissä kumi letkuissa, eli kumi letkut on vissiin melko haurasta tavaraa ja ne oli halki.
no näppäränä kaverina tein sinne pienen patentin ennen kuin uudet osat tulee postista ja lähdin koe ajon suorittamaan.
no se ei ihan nappiin mennyt vaan kun kaasun avaa täysille niin kone puutuu ja yskii, puolella kaasulla ja paikallaan ollessa ei tunnu olevan minkään laista vikaa. (pätkiminen ja koneen puutuminen siis vain lähes täydellä kaasulla)
voiko vian aiheuttaa liian laihalla käyvä kone eli tämä minun letku patennti vuotaa mahdollisesti ilmaa kaasarille jostain.
entä voiko liian laiha seos aiheuttaa koneelle vauriota?

10

7561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama vuosimalli

      Tarkoitat. Kaasarille tulee vain pensaletku. Jos tarkoitat siihen mustaan imusarja putkeen tulevaa kaasujen kierrätys letkua, niin se tulee katalysaattorista. Se vähentää pakokaasu päästöjä. Tieliikenne malli.
      Mutta tämän putken vuoto pitäisi ensisijaisesti huonontaa tyhjäkäyntiä, eli ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan vaan sammuu, jos ei aina pidä kieroksia korkeina.

      Uutta letkua odotellessa kokeile näin. Ota letku irti imusarjan päältä, teippaa se imusarjan reikä, etei saa siitä ilmaa. Tee samoin pakoputken katalysaattorin putken reijälle. Tämän jälkeen pitäisi toimia lähes normaalisti, edellyttäen ettei kaasaria ole ruuvattu liian laihalle. Tämä letku on ensisijaisesti vain päästöjä varten eli katsastuksessa tarvittava osa.

      Siinä imusarjan päällä olevassa letkussa on messinkinen holkki katso etei se mene sinne imusarjan sisään ja riko moottoria.

      • halpa ei ole hyvä

        letku mikä siis on halki on imu putki ilman suodattimelta kaasarille.
        sen tilalle tein oman virityksen ennen kun saan alku peräisen.
        sitä pakokaasun kierätystäkin ihmettelin mutta onko sillä mitään virkaa, eli voiko ihan huoletta tukkia reiät imukaulalla sekä pakoputken päästä?
        ja mistähän mahtaa tuo täydellä kaasulla nykiminen ja pätkiminen johtua?
        itselle tuli vain mieleen että kone saa liian laihaa tavaraa eli ilmaa vuotaa ylimäärästä jostain.
        ja osaako kukaan sanoa voiko kone vaurioitua jos ajelee liikaa laihalla seoksella?

        kaasarin säädöt pitäisi kyllä olla ihan kohdallaan, en tosin ole läytänyt sieltä mitää seoksen säätö ruuveja ainoastaan näytti olevan tyhjäkäynnin säätö ruuvi.

        kiitos vastauksesta ja vinkkejä kaivataan lisää.


      • Sama vuosimalli
        halpa ei ole hyvä kirjoitti:

        letku mikä siis on halki on imu putki ilman suodattimelta kaasarille.
        sen tilalle tein oman virityksen ennen kun saan alku peräisen.
        sitä pakokaasun kierätystäkin ihmettelin mutta onko sillä mitään virkaa, eli voiko ihan huoletta tukkia reiät imukaulalla sekä pakoputken päästä?
        ja mistähän mahtaa tuo täydellä kaasulla nykiminen ja pätkiminen johtua?
        itselle tuli vain mieleen että kone saa liian laihaa tavaraa eli ilmaa vuotaa ylimäärästä jostain.
        ja osaako kukaan sanoa voiko kone vaurioitua jos ajelee liikaa laihalla seoksella?

        kaasarin säädöt pitäisi kyllä olla ihan kohdallaan, en tosin ole läytänyt sieltä mitää seoksen säätö ruuveja ainoastaan näytti olevan tyhjäkäynnin säätö ruuvi.

        kiitos vastauksesta ja vinkkejä kaivataan lisää.

        Siis suodattimen ja kaasarin välinen putki vuotaa, niin moottori saa hieman liian laihaa seosta, kun ilmasuodatin hiukan jarruttaa ilman saantia.Suurempi haitta mielestäni on se jos sillä ajetaan pölyisellä tiellä niin sitä menee myös sinne kaasariin, ja tukki pääsuuttimen, ja hiekka pöly ei ole terveellistä myöskään moottorille. Katso myös kaasarin vasemmalla puolella oleva ryyppy, eli kuristin vipu, siinä on puolikas, ja täysi kuristus. Kokeile että se no työnnetty täysin pohjaan, ettei ole jäänyt puolitiehen.

        Pätkiikö myös vapaalla kun ottaa kierroksia, vaiko vedossa kuormittaessa? Katso myös tulppa, jos sen kärjet on vaalean harmaat, niin seos on laihaa, musta nokinen taas viittaa liian rikkaaseen seokseen, tai öljyvuotoon. Olethan tarkitanut öljyn määrän moottorissa. Ei kannata yrittää täyttä kaasua ennen kuin saat sen kuntoon, kone saattaa vaurioitua. Vaihda myös uusi sytytystulppa, niihin joskus tulee pätkimistä aiheuttavia vikoja


      • halpa ei ole hyvä
        Sama vuosimalli kirjoitti:

        Siis suodattimen ja kaasarin välinen putki vuotaa, niin moottori saa hieman liian laihaa seosta, kun ilmasuodatin hiukan jarruttaa ilman saantia.Suurempi haitta mielestäni on se jos sillä ajetaan pölyisellä tiellä niin sitä menee myös sinne kaasariin, ja tukki pääsuuttimen, ja hiekka pöly ei ole terveellistä myöskään moottorille. Katso myös kaasarin vasemmalla puolella oleva ryyppy, eli kuristin vipu, siinä on puolikas, ja täysi kuristus. Kokeile että se no työnnetty täysin pohjaan, ettei ole jäänyt puolitiehen.

        Pätkiikö myös vapaalla kun ottaa kierroksia, vaiko vedossa kuormittaessa? Katso myös tulppa, jos sen kärjet on vaalean harmaat, niin seos on laihaa, musta nokinen taas viittaa liian rikkaaseen seokseen, tai öljyvuotoon. Olethan tarkitanut öljyn määrän moottorissa. Ei kannata yrittää täyttä kaasua ennen kuin saat sen kuntoon, kone saattaa vaurioitua. Vaihda myös uusi sytytystulppa, niihin joskus tulee pätkimistä aiheuttavia vikoja

        kiitoskia vinkeistä.
        ryyppy on kylla ollut ihan nollilla mutta tulppaa ja öljyjä en ole katsonut joten ne seuraavaksi siis.
        pätkiminen tapahtuu vain veto päällä, paikallaan ollessa ja vaihde vapaalla ei mitää ongelmaa.


      • juntii
        halpa ei ole hyvä kirjoitti:

        letku mikä siis on halki on imu putki ilman suodattimelta kaasarille.
        sen tilalle tein oman virityksen ennen kun saan alku peräisen.
        sitä pakokaasun kierätystäkin ihmettelin mutta onko sillä mitään virkaa, eli voiko ihan huoletta tukkia reiät imukaulalla sekä pakoputken päästä?
        ja mistähän mahtaa tuo täydellä kaasulla nykiminen ja pätkiminen johtua?
        itselle tuli vain mieleen että kone saa liian laihaa tavaraa eli ilmaa vuotaa ylimäärästä jostain.
        ja osaako kukaan sanoa voiko kone vaurioitua jos ajelee liikaa laihalla seoksella?

        kaasarin säädöt pitäisi kyllä olla ihan kohdallaan, en tosin ole läytänyt sieltä mitää seoksen säätö ruuveja ainoastaan näytti olevan tyhjäkäynnin säätö ruuvi.

        kiitos vastauksesta ja vinkkejä kaivataan lisää.

        ottaen huomioon sen että jos ei imu- ja pakoventtiiliä ole säädetty lainkaan niin ne voivat olla palaneet vähän, meillä oli säädöt päin hel*ettiä, mutta onneksi tuttu (autokorjaaja/huoltaja) sääsi ne. Ja ei kannata varmaankaan tilata uusia letkuja koska nekin tulevat kiinasta ja ne kiinan letkut eivät kestä kylmyyttä ja kuumaa kovinkaan hyvin ja rupeavat halkeilemaan. Meillä ollu mönkijä vuoden ja nytten talven jälkee ne ovat suurin osa halki. Osta jostain motonetistä sopivat letkut.


    • rally 250

      rally 250 mulla sama vika eli pätkii puoli ja täys kaasulla mutta tyhjäkäynti on hyvä ja lähtee hyvin käyntiin. olen uusinnut seuraavat osat, kaasarin kurkun, ilmanpuhdistin,tulpan cd-poksin, tulpanjohto hattu,kaasari puhdistettu,tankki pesty, polttohana vaihdettu, ja edelleen PÄTKII SAATANA kohta menee hermot paras kai olisi ajaa koko paska mereen. mutta kiitos jos joku joi auttaa miestä hädässä.

    • nakkivenee

      kannatta vaihtaa ne cdi:in liittimet. ne on täyttä kuraa

    • pexe

      tulppa uusiksi

    • 987789

      Meillä oli poijalla aikoinaan sama mönkäri ensi mönkärinä. Siinä oli samoja ongelmia sen vian aiheutti puolan heikko maadoitus. Kyseisessä koneessa puola oikeanpuolen etusen yllä ,lentää kura ja kiinnitykset ruostuu eikä saa maata. Hankala irroitaa mutta kannattaa.

    • Anonyymi

      Mulla teki samaa, nostin kaasarista luistin neulaa ihan ylös, eli sokka alimpaan koloon, saa silloin enemmän bensaa, toiminu sillä hyvin jo 3vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      60
      5105
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4592
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4539
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      297
      1763
    5. 91
      1432
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      82
      1409
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1328
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

      Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      315
      1039
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      950
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      850
    Aihe