Mistäköhän tälläine johtuu olen eheyttänyt levyn ja järjestänyt, käynyt läpi haittaohjelmat jne.
Firefox kun on päällä tehtävien hallinta näyttää jo pienestä suoritinkäyttö 90-100% ja tämän siis vie pelkästään firefox! Sama ongelma kyllä muillakin selaimilla ei ehkä ihan niin paljoa mutta hyvin lähellä...
(Esim kun on pelkästään tämä suomi24 auki ja kirjoitan huitelee tuolla maksimissa, ja youtubea on ihan turha edes ydittää kun kone hyytyy totaalisesti.
prosesseja on 33 kaikenkaikkiaan ja käyttiksenä xp.
muistin varaus: 245m/2458m
Kone on intel celeron 2,8ghz (socket 775lga), Näyttiksenä on vanha radeon x300. Luulisi tuolla nyt ihan perus selaaminen toimivan mutta ei toivoakaan.
Virustorjuntana ollut avast, mutta ei ollut siitäkään syyllistä kun kokeilin ilman sitä.
Taitaa olla uusikone hankinnassa ja ei enää mitään valmispakettia. Kone on siis fujitsun pöytäkone noin 3 vuotta vanha.
kone tökkii
3
201
Vastaukset
Voisiko syy olla noissa muistikammoissa? näyttäis olevan ddr1 200mhz. Onko noilla latenssi arvoilla hirveästi merkitystä? 3-5-5-15 eli aika huonot nuokin.
- voi.
olla ddr1 vaan ddr2,pane 4kpl 512mb 800mhz ddr2 kampaa niin kone on kuin uusi.
- mää vaan
Jos kone on aiemmin toiminut ok niin veikkaan haittaohjelmaa tai lämpöjä. Intelin prossuista ei ole lainkaan kokemusta mutta sen tiedän että ainakin joissain on SpeedStep -teknologia joka laskee prosessorin kellotaajuutta jos lämmöt nousee liiaksi. AMD:n prossuilla vastaavassa tilanteessa kone hyytyy totaalisesti.
Tarkista tilanne CPU-Z -ohjelmalla. Käynnistä ohjelma ja katso mitä se ilmoittaa prossun kellotaajuudeksi. Sitten pistä nettiselain käyntiin ja tarkkaile tilannetta. Jos veikkaukseni SpeedStepin roolista tässä asiassa osuu oikeaan niin kellotaajuus laskee prosessorin rasittuessa (ja kuumentuessa).
Prosessorin lämpötilaa voit tarkkailla HWMonitor -ohjelmalla. En tunne Celeronien suosituslämpötiloja, mutta jos näyttää siltä että SpeedStep tosiaan hidastaa niin avaa kotelo ja putsaa prosessorin jäähdytyssiilistä pölyt paineilmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423