Olenko ymmärtänyt jotain väärin, mutta kihlasormuksen pitäminenhän kuuluu vain naiselle:
"In Western tradition, an engagement ring is a ring worn by a woman indicating her engagement to be married." http://en.wikipedia.org/wiki/Engagement_ring
Onhan tuo järkevämpääkin noin päin - ei tarvitse tallustella takaisin sormuskauppaan, jotta nainen voisi yllärin jälkeen hommata sormuksen miehelle.
Kun aika koittaa, minä ostan tyttöystävälleni sormuksen enkä odota pitäväni mitään sormusta itse ennen kuin naimisissa ollaan. Sillä selvä ja piste!
Eihän mies pidä kihlasormusta?
7
6586
Vastaukset
- hulajabaloo
mun lähipiirissä ja ystävien keskuudes on aina miehilläkin ollut sormukset. Odotan jos joskus menen kihloihin että miehellä on myös sormus... jotenkin se vaan käy näinä paljon huudettuina tasa-arvon tunteina enempi laattun.
- se menee näin
Kertomasi käytäntö lienee paremminkin anglosaksisten maiden perinne, jossa ridget kosivat brookejaan jättimäiset timanttisormukset samppanjalasissa kimmeltäen. Suomessa taitaa nimenomaan kihlasormus olla se, jota pitävät molemmat, ja monesti vain naiselle hankitaan erillinen vihkisormus (jos siis mies käyttää vain yhtä sormusta). Paras puoli näissä jutuissa on, että kun niitä ei missään säädellä eikä oikeasti ole mitään miten "kuuluu", niin ne saa tehdä ihan just oman mielen mukaan. Saat siis pitää yhtä tai kahta, ja se yksi voi olla kihla tai vihki, tai voit olla pitämättä mitään.
- punkkku
Kyllä Suomessa yleisin tapa tuntuu olevan, että kihlaa pitää molemmat ja vihki tulee vain naiselle, mutta onpas jotku miehetkin ruvenneet pitämään vihkisormusta. Kukin tyylillään, meillä kihlat molemmille ja mieheke saa itse päättää 'vihkinsä' kohtalon.
- *haukotus*
Älä sitten pidä. Tai odota pitäväsi. Tai ihan mitä vaan.
Ei kosketa mua. - molemmilla kihlat
Suomessa on yleisempi tapa, että miehellä ja naisella on kihlasormus. Kun mennään naimisiin, naiselle tulee lisäksi toinen sormus. Nykyään myös miehellä saattaa olla sekä kihla- että vihkisormus. Mutta mikään pakko näin ei ole toimia. Miehellä ei tarvitse olla lainkaan sormusta. Ei myöskään naisella. Ei kihla, eikä vihki.
Monet myös ostaa sormukset yhdessä, eikä sormusta välttämättä siis ole kosintahetkellä. Joten ei tarvitse käydä kahteen kertaan sormuskaupoilla. Vaikka ei kai se suuri vaiva ole, jos kauppa ei kovin kaukana ole...
Voihan olla, että sormuskauppaan joutuu muutoinkin uudestaa, jos hankkimasi sormus ei olekaan naiselle sopivan kokoinen. - eivind
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Jos minun mieheni olisi tullut kosimaan minua sormuksen kanssa, olisi tainnut stoori loppua siihen. Pidän itseäni sen verran aikuisena, että haluan sopia liitosta reilusti miehen kanssa tasavertaisena eikä mitään tuollaisia viktoriaanisia "kosimisrituaaleja".
Ja jos sormuksiin päädytään, niin joko molemmille yhdessä hankitut tai sitten ei ollenkaan. - swanholm
Olet ymmärtänyt täysin väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888