Ärtynyt paksusuoli ja kuidut

joo,,

Lääkäri käski syömään kuituja ja oon nyt alkanut syömään vi siblin nimistä kuitua 3 annosmittaa päivässä (aamulla, päivällä, illalla) ja syön kaurapuuroa aamulla ja näkkileipää ja yritän syödä kaikkea jossa on kuitua.
Ennen sain kuitua varmaan noin 10g päivässä, kun nyt joku 25g.

Ongelma on että mahassa on kokoajan ilmaa ja on tullu ilmavaivoja, kokoajan mahaa kipristää ja tunnen kun ilma liikkuu suolessa. Kuuluuko tä tähän? Kuulin että kolmen kuukauden päästä pitäis näkyy tuloksia, eli joudunko 3kk olemaan maha kokoajan täynnä ilmaa, (tunnen nytkin kun se liikkuu suolissa) ja ilmavaivojen kanssa? Ei ennen ollut yhtään.

Auttaako kuidut vai pahentaako vaan? Nyt mulla ei oo ainakaan tän viikon ajan kun oon syöny kuituja niin maha sekasin kertaakaan. Sellasta aika löysää on ollut ja yleensä aina kouluruuan jälkeen pitää päästä isolle hädälle.. :/ Mut tää saattaa johtuu kuidun lisäämisestä?
Kannattaako mun vielä jatkaa kuitujen kanssa?

Täs on mun ruoka:

Aamu:
- Kaurapuuro (4g kuitu) visiblinannosmitallinen (5g kuitu) = 9g kuituu.
Koulussa:
- Kouluruoka (2g kuitua?) näkkäreitä (1g kuitua)= 3g
Kotona:
hedelmä, leipä ja visiblin = 6g
kotiruoka= 2g kuitua
illalla visiblin 5g ja jotaan ruokaa ja herkkuja 2g kuitua.

eli 27g kuitua, joskus ennemmän ja joskus vähemmän.

Mitä pitäis tehä? :/

6

4508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puskan kusetus!

Jätä viljat ja margariini!

Kasvisöljyjen linolihappo aiheuttaa suolistosairauksia. Tästä kertoi lääkäriprofessori akuutissa.

Suolistosairaudet ovat hälyyttävästi lisääntyneet viime vuoskymmeninä, kuten muutkin sairaudet Puskan aikaan.

http://manninen-nutraceuticals.blogspot.com/2010/04/yksi-kuva-kertoo-enemman-kuin-tuhat.html

mm. D-vitamiinin puute aiheuttaa sairauksia ja viralliset saantisuositukset eivät nouse.

Tästä kaikesta voi kiittää Puskaa ja hänen johdollaan toimivaa laitosta, joka tekee yhteistyötä lääketeollisuuden kanssa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspolitiikka!.htm

• joo,,

No ekä jätä. Olin kerran viikon syömättä viljaa tai rasvoja ja oli ihan kiduttavaa jättää ne pois. Jokapaikassa sitäpaitsi käsketään syömään kasvirasvoja?

Aina ärtyneestä paksusuolesta vedetään eri teorioita.
        Milloin ei saisi syödä maitotuotteita, milloin ei viljaa, milloin ei rasvoja.
        Mitä sít muka vois syödä?

• joo,, kirjoitti:

No ekä jätä. Olin kerran viikon syömättä viljaa tai rasvoja ja oli ihan kiduttavaa jättää ne pois. Jokapaikassa sitäpaitsi käsketään syömään kasvirasvoja?

Se on vähä niin ja näin et mitä voi syödä ja mitä ei, toiset ei voi syödä jotain ollenkaan ja toisille sama taas ei aiheuta mitään. Tosin en itse ole kyllä vielä huomannut et mikä ois hyväksi tai mikä ei. No vaaleaa leipää jos enempi syön niin maha kyllä turpoaa, mutta voi turvota ihan mistä tahansa muustakin ja välillä ei edes samasta sapuskasta turpoa. Mut jos esimerkiks syön jonkun munkin tai lihapiirakan niin varmana turvottaa. Ruisleipää taas ei monen vatsa kestä, mutta itse syön melkein pääasiassa ruisleipää. Joskus vaikka valkosipulikermaperunat saa ihan järjettömän turvotuksen aikaan, mutta joskus taas ei. Ota siitä nyt sit selvää. Itse myöskin tuota Vi-Sibliniä olen ottanut, paitsi nyt kun se loppui niin ostin luontaistuotekaupasta jotain muuta kuituvalmistetta. Onko se tosiaan totta et noita pitäis syödä sen 3kk ennen kuin auttaa? Itse olen nyt jotain 1,5kk syönyt niitä eikä hirveemmin tunnu auttavan, aina kun stressaan niin maha temputtaa. Ja mulla myös tuon lisäksi määrätty Primperan(pahoinvointilääke) samaiseen vaivaan lisäämään suolen toimintaa, mutta aika huonolta näyttää. Määrätty 2x päivässä Primperania, ja sit tuota kuituvalmistetta mun käskettiin ottamaan vaan vähän reilu mittalusikallinen päivässä. Illalla oon sen ottanut. Olis kyllä joskus kiva saada jotain selvyyttä tähän vaivaan, tähystykseen ei tahtois. =(

• itselle sopii
        joo,, kirjoitti:

Suositeltavinta on syödä sitä mikä itselle sopii...

Kaikissa jutuissa on huonoja ja hyviä puolia... Parasta siis ottaa sitä mikä itselle sopii.. Jos maitotuotteista tulee ongelmia niin sitten ei syö niitä jne... Juustojakin voit kokeilla onko niistä apua...

• assaaaasasa

Maitohappobakteerivalmisteetkin voivat tuoda apua tai vaihtoehtoisesti jätät tummat leivät ja esim. näkkärit pois... Tuo Visiblin on yksi vaihtoehto mutta sen lisäksi on mm. Lepicol joka voi olla parempi vaihtoehto...

• joo,,,

Mitä vikaa näkkileivässä?

En ole nyt huomannut mitään iheempiä oireilua, kokoajan maha rauhoittumaan päin kun olen syönyt sibliniä. Eb oo huomannut että mitkään tietyt ruoka-aineet ärsyttää mahaa, silloin vielä kun en saanut kuituja ja oli tää ärtynyt suoli, niin maha meni sekasin jos söi jotaan liian kuitupitoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe