Verta suusta

Arveluttaa

Olin suihkussa aamulla, yhtä-äkkiä tuli vain verta suuhun!
En yskinyt tietääkseni, enkä tehnyt mitään erikoista, ikenistäkään ei löytnyt mitään haavaumia.
Yhtä-äkkiä oli vain verta suussa, ei nyt paljoa, mutta ei ihan vähääkään.

Muuten ei ole päivän aikana tullut verta enää, eikä tunnu ahdistusta eikä mitään.

Mutta näin "luulosairaana" ihmisenä alkoi ahistaa keuhkosyöpä... Kai siinä silloin olisi jotain isompia vaivoja?

7

10825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama mies

17 -vuotias poika.

• Ihan normaalia

Todennäköisesti olet yöllä purrut huuleen tai ikenet vuotaa tms.

Keuhkosyövässä yskisit pitkin päivää vaaleanpunaista vaahtoa..

Kuitenkin...ota opiksesi...älä vaan aloita tupakointia.

• Arveluttaa
        Ihan normaalia kirjoitti:

Todennäköisesti olet yöllä purrut huuleen tai ikenet vuotaa tms.

Keuhkosyövässä yskisit pitkin päivää vaaleanpunaista vaahtoa..

Kuitenkin...ota opiksesi...älä vaan aloita tupakointia.

mutta kuin ikeneissä ei näyttänyt olevan verta :o ja juu, ei tupakasta ole hyötyä, ei tuota hyvää oloa, erialista oloa, tai mitään oloa, miksi sitä siis polttaa! :)

• Puppeliboy
        Arveluttaa kirjoitti:

mutta kuin ikeneissä ei näyttänyt olevan verta :o ja juu, ei tupakasta ole hyötyä, ei tuota hyvää oloa, erialista oloa, tai mitään oloa, miksi sitä siis polttaa! :)

mycket kiva att vetää röökii.

• Ei se vaarallista ol
        Arveluttaa kirjoitti:

Jospa se veri on yön aikana mennyt nenästäsi nieluun, kun olet selälläsi nukkunut. Aamulla kun olet mennyt suihkuun, se on noussut nielusta suuhun. Joskus itselläkin ollut tuollaista.

• Ei kannata murehtia.
        Arveluttaa kirjoitti:

Mutta jos jatkuu niin käy lääkärissä/terveydenhoitajalla varmuuden vuoksi. Tupakointi ei ole tae etteikö voisi saada keuhkosyöpää. Yksi tuttuni polttaa 4 askia lähemmäs päivässä tupakkaa, on niin tehnyt koko ikänsä, eikä ole syöpään sairastunut. Samoin monet muut sukulaiseni, jotka ovat tupakoineet, eivät kuolleet syöpään. Sitten taas äitini, ei ryypännyt, ei polttanut, ei käyttänyt huumeita, kuoli syöpään. Sen syövän voi saada kuka vain, sen tulemista ei voi koskaan 100%:sti estää. Voi vain valita toisin, mitä tekee elämässään. Tämä 4 askia tupakoiva tuttu myös on ryypännyt koko ikänsä, eikä ole siitäkään saanut syöpää. Mutta terveys on mennyt, mitä väliä sillä on kunhan viinaa saa.

Itse olen pohtinut että syöpään vaikuttanee eniten Geeniperimä ja se että kuinka vanhana äiti on saanut sut. Jos se on näin, tulen varmaan itse joskus saamaan syövän, mutta tätä ei kannata alkaa pelkäämään, olen vasta 20 vuotias. Muutenkin hermot ovat kireällä kun työtilanne on heikolla mallilla.

Noita ei pitäisi murehtia, mutta ymmärrän hyvin että sitä tulee huolestuneeksi. Itsellä on toinen kylki ollut 2,5 viikkoa ja tiedän että vika on keuhkossa. Täytyy nyt koittaa nyt yksityiselle lääkärille vielä mennä, julkisella puolella ne arvaavat vian ja lähettävät kotiin paranemaan.

• sama mies
        Ei kannata murehtia. kirjoitti:

Mutta jos jatkuu niin käy lääkärissä/terveydenhoitajalla varmuuden vuoksi. Tupakointi ei ole tae etteikö voisi saada keuhkosyöpää. Yksi tuttuni polttaa 4 askia lähemmäs päivässä tupakkaa, on niin tehnyt koko ikänsä, eikä ole syöpään sairastunut. Samoin monet muut sukulaiseni, jotka ovat tupakoineet, eivät kuolleet syöpään. Sitten taas äitini, ei ryypännyt, ei polttanut, ei käyttänyt huumeita, kuoli syöpään. Sen syövän voi saada kuka vain, sen tulemista ei voi koskaan 100%:sti estää. Voi vain valita toisin, mitä tekee elämässään. Tämä 4 askia tupakoiva tuttu myös on ryypännyt koko ikänsä, eikä ole siitäkään saanut syöpää. Mutta terveys on mennyt, mitä väliä sillä on kunhan viinaa saa.

Itse olen pohtinut että syöpään vaikuttanee eniten Geeniperimä ja se että kuinka vanhana äiti on saanut sut. Jos se on näin, tulen varmaan itse joskus saamaan syövän, mutta tätä ei kannata alkaa pelkäämään, olen vasta 20 vuotias. Muutenkin hermot ovat kireällä kun työtilanne on heikolla mallilla.

Noita ei pitäisi murehtia, mutta ymmärrän hyvin että sitä tulee huolestuneeksi. Itsellä on toinen kylki ollut 2,5 viikkoa ja tiedän että vika on keuhkossa. Täytyy nyt koittaa nyt yksityiselle lääkärille vielä mennä, julkisella puolella ne arvaavat vian ja lähettävät kotiin paranemaan.

juttu :s otan osaa.. juu itselläkin jotain kylkikipuja aina sillontällöin. Eikä sitä verta enää ole tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe