Hyundai Sonata on hieno auto!

Kannattaa tutustua!

Koeajoin Sonatan ja yllätyin, autohan on aivan ylivoimainen hintaluokassaan! Mielestäni pärjää hyvin vielä 20000 € kalliimpienkin kanssa.
Auto on erinomaisen hiljainen ja hyvä ajaa. Moottorina 2,4 litrainen on voimakas, vastaa nopeasti kaasunpainallukseen ja käy äänettömästi.
Näinköhän on merkinvaihto edessä, kooltaanhan auto on S7V70¨Volvon kokoinen.

Niin, milläkö nyt ajan? Olen kauan ajanut Volvoilla ja tällä hetkellä Volvo V70, joka on menossa vaihtoon.

En millään ymmärrä, jos joku ostaa vaikka Volkkarin Golfin tai Passatin eikä Sonataa! Netti on täynnä kertomuksia muutaman vuoden vanhojen Volkkareiden tuhansien eurojen korjauksista, Hyundain omistajalla on viiden vuoden takuu eikä takuulla tule hirveitä korjauslaskuja!

Tiedän monia hölmöjä tuttaviani, jotka ostavat kalliin auton osamaksulla tai pankkilainalla ja yrittävät siten todistella varallisuuttaan, jota käytännössä ei ole! Leveilevät sitten, että parin kympin autot ovat persaukisia varten.

Huh huh, ei ole hölmöydellä mitään rajoja!

44

3378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kuluja tulee a

2.4 l bensakone Sonatassa vielä keskimääräistä enemmän kuluttava. Lisäksi vero vakuutus melko kallis. Eli hankintahinta on kyllä suhteessa laatuun markkinoiden parasta mutta käyttö silti maksaa. Järjetöntä ostaa Passat jos vertaa Sonataan kaikissa ominaisuuksissa. Kannattaa harkita dieselinä jos tulee vähänkin enemmän ajoo. Mutta kokonaisuudessaan loistava ostos kyllä. Itse suosin pienempiö autoja koska kultetustilaa en tarvitse, miksi maksaa isosta autosta jos pääasiassa yksin ajelee?

• na-na-ta-ta

Naapurin isäntäkin osti vuosi sitten autokseen Sonatan, kehui: "Volvo-luokan auto". No, nyt hän on vaihtanut Sonatan V70:n, en tiedä miksi, mutta kait halusi sen oikean Volvon.
        Sonata on HALPA, alle 20000€! Pikkuauton hinnalla sen saa.

• Sonata dsl

Koeajoin V70 volvoja ja paljon muita yleisiä automalleja markkinoilla. Lopuksi oikeastaan oli vaihtoehtona V70 tai Sonata, päädyin lopulta dsl Sonataan. Volvon 'laatu' antoi viitteitä jo parissa koeajoautossa, joten Sonatan luotettavuus kiinnosti. Sonatan ison auton ajotuntuma oli myös sitä, mitä autosta etsin, mutta mitä harvoissa autoista löytyy.

Volvon bensakoneita tuntevana, eivät ole mitään taloudellisuusihmeitä koskaan olleet. Niihin verrattuna Sonatan bensakone tuntunee oikeasti pieniruokaiselta. Iso auto isolla bensakoneella ei koskaan ole pieniruokainen, mutta 2,4 kokoluokassa liikutaan kuitenkin vielä kohtuullisissa lukemissa.

Enemmän ajavan kannattaa tutustua diesel Sonataan, menohalut ovat kohdallaan ja kulutus olematonta bensaversioon verrattuna.

• Remmiveto

ei huimaa

Kyllä Korealaisenkin pitäis jo palata maanpinnalle ja ottaa kunnon ketju myös tiisselin nokalle, koska se on jo pentsiiniautoissakin.

Ei ois remminvaihtohuolii tai jopa täystuhoja vaivana.

• ettäsillee
        Remmiveto kirjoitti:

ei huimaa

Kyllä Korealaisenkin pitäis jo palata maanpinnalle ja ottaa kunnon ketju myös tiisselin nokalle, koska se on jo pentsiiniautoissakin.

Kyl toi remmi on todella suuri vaiva, merkkihuollon tarvii muistaa vaihtaa se aina 120tkm välein jolloin sisään tulee uusi remmi joka kestää taas saman. Jahka tuo remmi katkeaa ennen kuin sen 120tkm on tullut täyteen kone kyllä kilahtaa mutta etpä maksa itse vaurioita kun osa ei ole kestänyt kuten pitäisi.

Se että kun ketju katkeaa, ja mittarissa vaikka 200tkm onkin asia erikseen.. maksaja löytyy nopeasti peilistä.

• Aivan sama
        Remmiveto kirjoitti:

ei huimaa

Aika harvoin on hihnan vaihto omilla alle 30tkm / vuodessa ajoilla. Eli kerran tai maksimissaan kaksi kertaa minun omistusaikana.

Vaan kyllä hyundai käyttää osassa koneita ketjuja, osassa ei. Uudemmissa bensakoneissa ja 1,6 dieselissä on ketju. Ihan sama peli se on muillakin merkeillä esim. VW, joissakin koneissa on ketju, joissakin hihna.

Sonatan hihnanvaihto ei oledes erityisen kallis toimenpide vrt. passat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe