... kuuskyt ikäiset? Olen katsellut näitä nettitreffipalstoja ja sieltä ei tunnu löytyvän. Samoin tanssipaikoilla useimmat ovat pareittain...siis onko ideoita jos ei halua yksin viettää loppuelämää????
MISTÄ OOTTE LÖYTÄNEET YSTÄVIÄ
54
2388
Vastaukset
- selailija58
seniorinetissä huhuilla, vaikka ei siellä varsinaista treffiseurahakua olekaan.
Netti.et.fi siellä on ystävähaku, vaan miehiä sais enemmän olla.
Uusi sivusto www.ystäväfoorumi.fi
harrastuskaverit.net
kirjekaverit.net - maarina
sama ongelma.
Yksin ei kiva...Yritetty on, vaan ei tunnu löytyvän tanssitaitoista, raitista. Vai oisko vaatimukset liian suuret, suurin osa käynnistyy vain kaljalla.- tarpoja
yksinäinen mummeli, joka ihan mielellään vielä kavereeraisi kunnollisen ja terveenpuoleisenkin
vanhemman miehen kaverina.
Se on aina slut, kun kalja tulee peliin ja se pelkkä haluilu pilaa kaiken. - i_a
Puolustuspuheenvuoro!!!
Kyllähän osalla "tyttösiäkin" on samaa ongelmaa, eli käynnistyvät kaljan voimalla... Kyllähän tuo tanssin "taika" häipyy, kun on keskityttävä partnerin pystyssäpitämiseen... Vieläpä tuo "sulotar" tunkee itsensä samaan pöytään soperruksineen... Siinäpä ilta olikin ja on aika häippäistä kotiin... :(
Niin, eipä tuolla soittoruokalassa olekaan tullut käytyä liki vuoteen, enkä kaipaakaan moista seuraa koskapa oikeitakin "ystäviä" on... :)
- 1943
voi löytää. Mutta ei pidä olla haku päällä, vaan tutustua ihmisiin ilman tarkoituksia. Eläkeläisten tansseissa on usein sekahaku. Jos olen ilman kaveria liikkeellä, haen siitä vaan järjestyksessä ja olen aktiivinen.Minulle riittää se, että voin tutustua erilaisiin ihmisiin. Nämä syvemmät jutut ovat tulleet kaupan päälle.
- ,,
.... eipä noita näin "vanahana" niinvain löydä, parasta tyytyä entisiin vanhoihin ystäviin ja entisiin työkavereihin .... hyvä kun vielä ovat elossa ....
- non-rec
edes yrittää tosissani etsiä ystävää nettipalstoilta. Tai ainakin silloin tilanne olisi jo erittäin epätoivoinen - ja varmasti sellaiseksi jäisikin.
Etsisin erilaisista harrastuspiireistä, joihin ihmiset tulevat ihan fyysisesti mukaan. Ja niitähän on martoista koskenlaskuun ja kaikkea siltä väliltä.- p i l k e t t ä
mutta enpähän olen tunkeutumassa kenenkään reviiriin. On kiva tutustua erilaisiin kanssaihmisiin. Melkein kaikki ihmiset ovat äkkiseltään mielenkiintoisia, mutta se seurustelusuhde on tullut ihan siinä sivussa ystävyyden kautta vähän samoin, mitä 1943 kertoilee. Iloista keväänjatkoa kaikille!
- En etsi enää
Mikä se sellainen on?
En minä ainakaan tiedä enkä ole sellaista mistään löytänyt. Eikö tuo liene vain jotakin Hollywoodin rahanhuijauskonsteja.
Näkyy naiset etsivän tanssitaitoisia. Menkööt sinne tanssipaikoille, sieltä niitä luulisi löytyvän jos mistä! Minä en löydy sieltä, en myöskään kaljakuppiloista enkä muista kuppiloista. Kai ne naiset niistä ystäviä etsivät, koska monikin kirjoittaa, ettei ole ravintoloista löytänyt. Ei kelpaisi ravinteliluuskat minullekaan.- 1943
kun et vielä tähän ikään ole ystävään törmännyt. Ystävyys ja raha eivät kuulu yhteen Itse pidän tanssimisesta, mutta moni ei tanssi varsinkaan enää tässä iässä. Kun katselee kontakti-ilmoituksia, niin tiedetään tarkkaan, millainen mahdollisen ystävän pitäisi olla. Mutta ystävyys syntyy pikkuhiljaa keskinäisestä luottamuksesta. Itse olen saanut ystäviä harvakseltaan koko elämäni ajan. Jokunen on tippunut pois. Ystävyyssuhteista pitää huolehtia eikä vain odotella, että joku toinen ottaa yhteyttä.
- En etsi enää
1943 kirjoitti:
kun et vielä tähän ikään ole ystävään törmännyt. Ystävyys ja raha eivät kuulu yhteen Itse pidän tanssimisesta, mutta moni ei tanssi varsinkaan enää tässä iässä. Kun katselee kontakti-ilmoituksia, niin tiedetään tarkkaan, millainen mahdollisen ystävän pitäisi olla. Mutta ystävyys syntyy pikkuhiljaa keskinäisestä luottamuksesta. Itse olen saanut ystäviä harvakseltaan koko elämäni ajan. Jokunen on tippunut pois. Ystävyyssuhteista pitää huolehtia eikä vain odotella, että joku toinen ottaa yhteyttä.
viestistäsi.
Ei siinä viihtymistä kysytä. Pakko on pakko, ei sille mitään voi. Kun ei löytynyt, niin ei löytynyt.
En etsi enää. Tyhjän saa pyytämättäkin.
- sosiaalinen--
Minä löydän netistä ystäviä. Mulla on kotisivut, ja sen tiimoilta minulle kirjoittelevat tuntemattomat, ja joistain heistä jää lopunikäisiä ystäviä.
Muuan eräs etunimellään esiintyvä lähetti jonkun kukkaviestin. Kuten hänellä oli tapana lähettää sähköpostiosoitteistossaan oleville.
Minä en ennestään ollut hänen sähköpostiosoitteistossaan. No minähän kiittelin kovasti kukkalähetyksestä, mutta aina mulla on tapana vastata jotensakkin persoonallisella tavalla, niin että taatusti ei täytä rutiiniomaista vastausta.
ja kas, silloin tällöin tuli viesti, ja välillä heittäydyimme läheisempäänkin kirjoitteluun.
Kijroittelimme useamman vuoden, kunnes eräässä tilaisuudessa, yks kaks, tuli tämä kirjoittelukumppani halaamaan, että nyt minä sinut tapaan livenä. Välillä hän on soitellut jopa parinkin tunnin puheluita.
Nyt tuota sähköpostissa syntynyttä ystävyyttä on jo kestänyt kymmenisen vuotta.
Näin minulle on tullut monen monta ystävää.... No olen ulospäin suuntautunut, ja hyvin sosiaalinen tyyppi, joten mulla ei ole ongelmia ystävien löytämisessä. Mie minulla on, joten elämänkumppania en olekkaan etsinyt. Mutta jos ei olisi miestä, en varmasti olisi kauaa vapaa.- Juusojoose
En tanssi, en juo, en käynyt vieraissa silloin kun olin vielä aviossa. Nyt leskenä olekin pohtinut ystävän merkitystä. Onko ystävä ns jokapäiväinen vastaantulija kauppareissulla vai muuten vain niitä näitä jutteleva outo elävä?
Ystävä käsitteellä on minulle ainakin erillainen merkitys ja lähellä avioliitonomaisessa olotilassa olevaa. Kenties avoliiton tapainen olotila. Ystävän kanssa ei olla sukupuolisessa suhteessa vaan kyseeseen voi tulla samaakin sukupuolta olevia ja ihan muuten vain hyvin hyvä tai jopa tuttua parempi henkilö.
Lienenkö kovinkaan väärässä? Oikaiskaapa arvoisat 60 leskirouvat... ! - sosiaalinen.
Juusojoose kirjoitti:
En tanssi, en juo, en käynyt vieraissa silloin kun olin vielä aviossa. Nyt leskenä olekin pohtinut ystävän merkitystä. Onko ystävä ns jokapäiväinen vastaantulija kauppareissulla vai muuten vain niitä näitä jutteleva outo elävä?
Ystävä käsitteellä on minulle ainakin erillainen merkitys ja lähellä avioliitonomaisessa olotilassa olevaa. Kenties avoliiton tapainen olotila. Ystävän kanssa ei olla sukupuolisessa suhteessa vaan kyseeseen voi tulla samaakin sukupuolta olevia ja ihan muuten vain hyvin hyvä tai jopa tuttua parempi henkilö.
Lienenkö kovinkaan väärässä? Oikaiskaapa arvoisat 60 leskirouvat... !Minulle ystävä on ns. "hengenheimolainen" jonka kanssa tuntee olevan sellaista sydämellistä läheisyyttä.
Kaikkien tuttavien kanssa sellaista läheisyyttä ei tunne. Tällaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan kokee läheisyyden tunnetta, vaikka ei olisikaan fyysiseti edes nähnytkään, voi, ja minä ainakin puhun hyvinnkin syvällisiä asioita, joita ei kaupareissu ja niitä näitä höpöttävien ihmisten kanssa puhuta. Ystävä voi olla vaikka hiljakkoin tavannut ja tutustunut tai vaikkaka vuosikymmeniä ollut ystävä.
Minulla on vanhin lehti-ilmoituksesta tullut ystäväsuhde kestänyt jo 18 vuotta, emmekkä ole koskaan tavannet. Mutta puhuneet olemme tänä aikana puhelimessa sen tuhansia tunteja. Ja silloin ennen e-mail aikaa mitä me kirjoittelimme paperikirjeitä, se on valtaisa määrä. Minä olen huonoina aikoina itkenyt tuntikaudet ja puhunut hänelle puhelimessa. Ja kun hänellä oli elämässään pohjanoteeraus, puhuimme tuntikaupalla ja minä saarnasin hänelle, että ei tämä ole maailmanloppu, kun hän itki ja oli syvässä masennuksessa. Nyt vaan palaset on aika laittaa uuteen järjestykseen, kyllä elämä eteen tuo uusia mahdollisuuksia "saarnasin".
Nyt juuri toissapäivänä muistelimme puhelimessa niitä aikoja, kun minunkin silloinen Motorola kuumeni niin, että välillä piti jäähdyttää jääkapissa. Ja hän aina muistaa sen, että miten toivoton hän oli, ja kuinka minä loin toivoa ja uskoa häneen. Ei hänen muut ystävät osanneet sillä tavalla tukea. Yleensä vain surkutellaan ja voivotellaan. Siitä se uusi ellämä alkoi kehittyä. Pääsi - kävi kursseja, sai yllätys yllätys, kurrsin johtajan paikkoja, ja sitten pääsikin toiminnanjohtajaksi. Nyttemmi kouluttautui vielä lisää, ja nyt on uudessa ammatissa, ja nauttii ja on ylen onnellinen nyt elämäänsä.
Tunnemme ja tiedämme läpikotaisin toistemme perheasiat, niin huonot ja heikot kohdat kuin hyvät ja onnelliset osat. Ainoastaan valokuvia olemme joskus silloin alkuaikoinan vaihtaneet. Muuten fyysisesti olemme jääneet toisillemme vieraiksi.
Sitten eräällä kuntoutusjaksolla ystävystyin erääseen rouvaan, jonka kanssa olemma tuntikaudet puhuneet jo 19 vuotta. Emme ainoastaan kysele kuulumisia, ja kerro kuulumisia, vaan paljon enemmän sydämen pohjaan meneviä asioita ja tunteita käsittelemme. 'Väliin itkemme, ja väliin nauramme, että olemme suraavanakin päivänä vielä kipeitä nauramisesta.
Näin minä ystävyyden ymmärrän. Minulla ystäviä on paljon, mutta kuitekin rakastan yksinoloa suunnattomasti. - juusojoose
sosiaalinen. kirjoitti:
Minulle ystävä on ns. "hengenheimolainen" jonka kanssa tuntee olevan sellaista sydämellistä läheisyyttä.
Kaikkien tuttavien kanssa sellaista läheisyyttä ei tunne. Tällaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan kokee läheisyyden tunnetta, vaikka ei olisikaan fyysiseti edes nähnytkään, voi, ja minä ainakin puhun hyvinnkin syvällisiä asioita, joita ei kaupareissu ja niitä näitä höpöttävien ihmisten kanssa puhuta. Ystävä voi olla vaikka hiljakkoin tavannut ja tutustunut tai vaikkaka vuosikymmeniä ollut ystävä.
Minulla on vanhin lehti-ilmoituksesta tullut ystäväsuhde kestänyt jo 18 vuotta, emmekkä ole koskaan tavannet. Mutta puhuneet olemme tänä aikana puhelimessa sen tuhansia tunteja. Ja silloin ennen e-mail aikaa mitä me kirjoittelimme paperikirjeitä, se on valtaisa määrä. Minä olen huonoina aikoina itkenyt tuntikaudet ja puhunut hänelle puhelimessa. Ja kun hänellä oli elämässään pohjanoteeraus, puhuimme tuntikaupalla ja minä saarnasin hänelle, että ei tämä ole maailmanloppu, kun hän itki ja oli syvässä masennuksessa. Nyt vaan palaset on aika laittaa uuteen järjestykseen, kyllä elämä eteen tuo uusia mahdollisuuksia "saarnasin".
Nyt juuri toissapäivänä muistelimme puhelimessa niitä aikoja, kun minunkin silloinen Motorola kuumeni niin, että välillä piti jäähdyttää jääkapissa. Ja hän aina muistaa sen, että miten toivoton hän oli, ja kuinka minä loin toivoa ja uskoa häneen. Ei hänen muut ystävät osanneet sillä tavalla tukea. Yleensä vain surkutellaan ja voivotellaan. Siitä se uusi ellämä alkoi kehittyä. Pääsi - kävi kursseja, sai yllätys yllätys, kurrsin johtajan paikkoja, ja sitten pääsikin toiminnanjohtajaksi. Nyttemmi kouluttautui vielä lisää, ja nyt on uudessa ammatissa, ja nauttii ja on ylen onnellinen nyt elämäänsä.
Tunnemme ja tiedämme läpikotaisin toistemme perheasiat, niin huonot ja heikot kohdat kuin hyvät ja onnelliset osat. Ainoastaan valokuvia olemme joskus silloin alkuaikoinan vaihtaneet. Muuten fyysisesti olemme jääneet toisillemme vieraiksi.
Sitten eräällä kuntoutusjaksolla ystävystyin erääseen rouvaan, jonka kanssa olemma tuntikaudet puhuneet jo 19 vuotta. Emme ainoastaan kysele kuulumisia, ja kerro kuulumisia, vaan paljon enemmän sydämen pohjaan meneviä asioita ja tunteita käsittelemme. 'Väliin itkemme, ja väliin nauramme, että olemme suraavanakin päivänä vielä kipeitä nauramisesta.
Näin minä ystävyyden ymmärrän. Minulla ystäviä on paljon, mutta kuitekin rakastan yksinoloa suunnattomasti.Onnitteluni sinulle sosiaalinen sillä me todella tarvitsemme kaltaisiasi henkilöitä joukkoomme paljon enemmän. Onhan juttu kyllä niinkin, että juri osittain anonyymisti (valokuva) ilman muuta tunnistettavissa olevan ystävyys saattaa rakoilla ja joissakin tapauksissa loppuisi kokonaan.
Olemme senverran ujoa kansaa että "puuntakana" ollessa voimme olla osittain piilossa ja suojautuneena, rohkeutta kertyy paljon runsaammin. Vastaava tilanne muutaman alkoholiannoksen jälkeen ja jolloin itse kukin on voimiensa tunnossa.
Kiitoksia, sillä melkoisen yhtenevat käsitykset kanssasi sosiaalisesti - sosiaaliselle. ..! - i_a
Juusojoose kirjoitti:
Lienenkö kovinkaan väärässä? Oikaiskaapa arvoisat 60 leskirouvat... !Kyllähän oikea ystävyys muodostuu pitkän ajan kuluessa... Ystävyys on kaukana mainitsemastasi avioliittomaisesta suhteesta... Ystävälläkin on oma elämänsä, perheensä, omat läheisensä ja muutkin ystävänsä... Ystävä auttaa ja lohduttaa sinua surussasi, iloitsee ilossasi... Myös sinä olet "olkapäänä" hänen sitä tarvitessaan ja iloitset hänen ilossaan... Oikeaan ystävään voi aina luottaa...
Tässä laulussahan kaikki onkin sanottu:
http://www.youtube.com/watch?v=sREk3WmG7Ao - naapurin täti
sosiaalinen. kirjoitti:
Minulle ystävä on ns. "hengenheimolainen" jonka kanssa tuntee olevan sellaista sydämellistä läheisyyttä.
Näin minä ystävyyden ymmärrän. Minulla ystäviä on paljon, mutta kuitekin rakastan yksinoloa suunnattomasti.Hyvin erilainen käsitys näyttää meillä olevan siitä mikä on ystävyys.
Minulle ystävä on ihminen jonka kanssa voi puhua kaikesta, jonka kanssa on ns. samalla aaltopituudella. Jonka kanssa välitetään toisistamme ja hyväksytään toisemme sellaisenaan, erilaisuudesta ja eriävistä mielipiteistä huolimatta. Ystävyys rakentuu pikkuhiljaa, ystävä voi olla kumpaa sukupuolta vaan.
Ystävyys ja avoliitto on mielestäni kaksi aivan eri asiaa, ystävyys ei minusta ole sama kuin parisuhde, mitä avoliitolla tarkoitetaan. Seksikumppani ja ystävä on minulle kaksi aivan eri asiaa.
Minulla on muutama ystävä, tuttavia on pilvin pimein. Ennen ystävystyin helposti. Tässä iässä se ei ole niin helppoa. Kaikki ystävät jäivät avioliiton myötä. Mies ei hyväksynyt minun ystäviä ja olimme yli 30 vuotta kanssakäymisissä ainoastaan hänen työkavereiden ja ystävien kanssa. Miehen kuoleman jälkeen tuntuu, että minulla ja näillä ystävillä ei ole enää mitään yhteistä . naapurin täti kirjoitti:
Hyvin erilainen käsitys näyttää meillä olevan siitä mikä on ystävyys.
Minulle ystävä on ihminen jonka kanssa voi puhua kaikesta, jonka kanssa on ns. samalla aaltopituudella. Jonka kanssa välitetään toisistamme ja hyväksytään toisemme sellaisenaan, erilaisuudesta ja eriävistä mielipiteistä huolimatta. Ystävyys rakentuu pikkuhiljaa, ystävä voi olla kumpaa sukupuolta vaan.
Ystävyys ja avoliitto on mielestäni kaksi aivan eri asiaa, ystävyys ei minusta ole sama kuin parisuhde, mitä avoliitolla tarkoitetaan. Seksikumppani ja ystävä on minulle kaksi aivan eri asiaa.
Minulla on muutama ystävä, tuttavia on pilvin pimein. Ennen ystävystyin helposti. Tässä iässä se ei ole niin helppoa. Kaikki ystävät jäivät avioliiton myötä. Mies ei hyväksynyt minun ystäviä ja olimme yli 30 vuotta kanssakäymisissä ainoastaan hänen työkavereiden ja ystävien kanssa. Miehen kuoleman jälkeen tuntuu, että minulla ja näillä ystävillä ei ole enää mitään yhteistä .puolisokin tms. voi olla se paras ystävä, parhaimmillaan, - ei kai nämä kaksi asiaa tarvia sulkea toista pois..
- naapurin täti
Pirrejuupas kirjoitti:
puolisokin tms. voi olla se paras ystävä, parhaimmillaan, - ei kai nämä kaksi asiaa tarvia sulkea toista pois..
Tottakai puoliso voi olla se paras ystävä, niin kuin oli minullekin aikoinaan.
Rakkauteen ja parisuhteeseen liittyy parhaassa tapauksessa myös ystävyys, valitettavasti usein myös
kateus ja alistamisen tarve.
Sanaa ystävyys voi vääntää loputtomiin. Toiselle ystävä on satunnainen petikumppani tai vaikkapa tuttu jonka tapaa pari kertaa kuukaudessa harrastuksen yhteydessä. Toiselle se merkitsee syvällistä ihmissuhdetta. Jokainen ymmärtää sen tavallaan. - kokemus..
naapurin täti kirjoitti:
Rakkauteen ja parisuhteeseen liittyy parhaassa tapauksessa myös ystävyys, valitettavasti usein myös
Sanaa ystävyys voi vääntää loputtomiin. Toiselle ystävä on satunnainen petikumppani tai vaikkapa tuttu jonka tapaa pari kertaa kuukaudessa harrastuksen yhteydessä. Toiselle se merkitsee syvällistä ihmissuhdetta. Jokainen ymmärtää sen tavallaan.että kokee olevan ystäviä? Se nyt on ihan yks hailee, miten kukin sen määrittelee.
- x x
Juusojoose kirjoitti:
Lienenkö kovinkaan väärässä? Oikaiskaapa arvoisat 60 leskirouvat... !Täysin samaa mieltä. ---
Vanhemman ihmisen on vaikea löytää todellista ystävää, tuttavuudet ja näennäiset ystävät jää pinnallisiksi. Vain puoliso voi olla oikea ystävä. - 1943
i_a kirjoitti:
Kyllähän oikea ystävyys muodostuu pitkän ajan kuluessa... Ystävyys on kaukana mainitsemastasi avioliittomaisesta suhteesta... Ystävälläkin on oma elämänsä, perheensä, omat läheisensä ja muutkin ystävänsä... Ystävä auttaa ja lohduttaa sinua surussasi, iloitsee ilossasi... Myös sinä olet "olkapäänä" hänen sitä tarvitessaan ja iloitset hänen ilossaan... Oikeaan ystävään voi aina luottaa...
Tässä laulussahan kaikki onkin sanottu:
http://www.youtube.com/watch?v=sREk3WmG7Aoon eroottinen väre, mitä ystävyyssuhteessa ei ole. Minulle tärkeät miehet ovat olleet/ovat myös ystäviä, mutta heidän kanssaan ei voi puhua aivan samoista asioista kuin naispuolisten ystävien. Esim. vanhoista heiloista ja romansseista. Useimmat ystäväni sain opiskeluaikana ja meillä on paljon sellaisia yhteisiä kokemuksia, mitä ei voi jakaa muiden kanssa. Avioliittoni aikana meillä molemmilla oli oma ystäväpiirinsä. Joku tyytyy parisuhteeseen, mutta minun mielestäni muitakin ihmissuhteita pitää olla. Melko säännöllinen yhteydenpito puolin ja toisin pitää yllä ystävyyssuhdetta. Luottamus on tärkeä osa ystävyyttä.
- i_a
1943 kirjoitti:
on eroottinen väre, mitä ystävyyssuhteessa ei ole. Minulle tärkeät miehet ovat olleet/ovat myös ystäviä, mutta heidän kanssaan ei voi puhua aivan samoista asioista kuin naispuolisten ystävien. Esim. vanhoista heiloista ja romansseista. Useimmat ystäväni sain opiskeluaikana ja meillä on paljon sellaisia yhteisiä kokemuksia, mitä ei voi jakaa muiden kanssa. Avioliittoni aikana meillä molemmilla oli oma ystäväpiirinsä. Joku tyytyy parisuhteeseen, mutta minun mielestäni muitakin ihmissuhteita pitää olla. Melko säännöllinen yhteydenpito puolin ja toisin pitää yllä ystävyyssuhdetta. Luottamus on tärkeä osa ystävyyttä.
Tottakai parisuhteessa on vissi ero ystävyysuhteeseen verrattuna... Parisuhteessa ollaan sitoutuneita jopa vihkivalan kautta... Ystävyyssuhde ei ole "sitova" ja ystävät voivat vaihtuakin ajan kuluessa... Usein jonkun ystäväpariskuntani vaimonpuoli istuu iltaa luonani parantamassa maailmaa... Ei siinä ole sen enempää eikä tuo vaikkapa kalareissullaan oleva aviopuoliso tunne mustasukkaisuutta... Lapissa onkin kirjoittamaton laki: "Naapurin repusta ei syödä"... Ja tuo laki pitää!!!
Kyllä me ystävien kanssa jutellaan paljon nuoruuden kokemuksista mm. vanhoista heiloista ja romansseista... Muistellaan ja nauretaan sattumuksille... naapurin täti kirjoitti:
Sanaa ystävyys voi vääntää loputtomiin. Toiselle ystävä on satunnainen petikumppani tai vaikkapa tuttu jonka tapaa pari kertaa kuukaudessa harrastuksen yhteydessä. Toiselle se merkitsee syvällistä ihmissuhdetta. Jokainen ymmärtää sen tavallaan.aloittaja etsii sydänystävää eli kumppania itselleen..pitäisikö se siis löytyä ystävyyden kautta vai kuinka hän meinaa..
- <<<<
sosiaalinen. kirjoitti:
Näin minä ystävyyden ymmärrän. Minulla ystäviä on paljon, mutta kuitekin rakastan yksinoloa suunnattomasti.Inhoan puhelimessa puhumista, enkä myöskään tykkää juoruta kahvipöydässä, sähköpostia voin joskus lähettää, sitäkään en halua tehdä jatkuvasti, mutta silloin tällöin.
Tulen ihan hyvin juttuun ihmisten kanssa halutessani, minusta saa jopa seurallisen ja avoimen kuvan ensivaikutelmana.
Mutta heti kun joku alkaa tunkeutumaan reviirilleni häviän saavuttamattomiin.
On minulla yksi ystävä, hänen kanssaan pystyn olemaan, johtuu kai siitä kun hän ei asu samalla paikkakunnalla.
Saatamme ottaa hänen kanssaan viiniä ja touhuta kaikenlaista mökillä kesäisin. Emme hänenkään kanssaan käy pitkiä keskusteluja.
Aina on ollut yksi henkilö jonka kanssa olen viettänyt aikaani, enemmän tai vähemmän.
Lasten, ja heidän perheidensä kanssa on lämpimät välit, hekin asuvat toisella puolella Suomea.
Sukujuhlat ja muut kekkerit eivät ole minun juttuni. - 1943
i_a kirjoitti:
Tottakai parisuhteessa on vissi ero ystävyysuhteeseen verrattuna... Parisuhteessa ollaan sitoutuneita jopa vihkivalan kautta... Ystävyyssuhde ei ole "sitova" ja ystävät voivat vaihtuakin ajan kuluessa... Usein jonkun ystäväpariskuntani vaimonpuoli istuu iltaa luonani parantamassa maailmaa... Ei siinä ole sen enempää eikä tuo vaikkapa kalareissullaan oleva aviopuoliso tunne mustasukkaisuutta... Lapissa onkin kirjoittamaton laki: "Naapurin repusta ei syödä"... Ja tuo laki pitää!!!
Kyllä me ystävien kanssa jutellaan paljon nuoruuden kokemuksista mm. vanhoista heiloista ja romansseista... Muistellaan ja nauretaan sattumuksille...noudatan miessuhteissani. Hyvä, kun ei ole mustasukkaisuutta. Miesystäväni tuttava on leski, ei kuulemma päästänyt vaimoaan maatalousnaisten illanistujaisinkaan. Sellainen mies ei naista parisuhteeseen tarvitsekaan.
- Pirre*
nettitrefeiltä/kin, eikös kautta aikain ole tutustuttu kirjekaveruudenkin pohjalta, netti on aivan vastaava - reaaliaikaisempi vain..ainakin luulisin näin. Rohkeutta- ja ennakkoluulottomuutta mukaan :)
- ei kuomena vakava
Kuten eilisessa "Maajussille morsian" ohjelmassa. Siinäkin ohjelman välityksellä ihmiset löytävät toisiaan. Ennakkoluuloista on varmasti kyse, jos ei löydä sopivaa.
Tuosta nettitrehfeistä, siihen suhtaudutaan aivan varmasti aivan kohtuuttoman väärin. Kuvitellaan, että sieltä se muka valikoituisi kertaheitolla muutamia tapauksia tavattua. Jotensakkin vaan ei osata tapailla ilman reuna ja keskiehtoja. Taipailee vaan, kyllä siellä joku sopivakin varmasti on. Miksi nämä samat ihmiset sitten jossain muualla tavattuna olisivat hyväksytympiä? Samanlaista lajittelua ja seulomista vaan, kuten live-elämässäkin.
Kyllä mulla on ihan positiivisia kokemuksia myös nettitrehfeistä. Ei pidä ottaa asiaa kuoleman vakavasti. Kyllä mulla nettitrehfeiltä on pisin ystävyys kestänyt jo 4,5 vuotta. Tavattukin monen monia kertoja. Ja jos emme olisi aviossa epäilen, ettei meistä jonkinmoinen pari olisi jo kehkeytynyt. Mutta se on puhdas ystävyyssuhde. - etsii, etsii.......
sanoo henkilö, jonka ei ole tarvinnut näin vanhemmassa iässä etsiä itselleen seurustelukumppania ja miesystävää!
Ei niitä kuule niin vain löydä mistään treffipalstoilta ystävää tai kumppania saatikka elämäntoveria. On siellä kyllä monenlaista, mutta jotenkin tuntuu, että kunnolliset ja muutenkin älykkäät miehet ovat onnellisesti naimisissa ja varattuja.
Näin se menee tällä iällä. Valitettavasti. - 1943
etsii, etsii....... kirjoitti:
sanoo henkilö, jonka ei ole tarvinnut näin vanhemmassa iässä etsiä itselleen seurustelukumppania ja miesystävää!
Ei niitä kuule niin vain löydä mistään treffipalstoilta ystävää tai kumppania saatikka elämäntoveria. On siellä kyllä monenlaista, mutta jotenkin tuntuu, että kunnolliset ja muutenkin älykkäät miehet ovat onnellisesti naimisissa ja varattuja.
Näin se menee tällä iällä. Valitettavasti.on muistaakseni 2/3 ikäluokastamme, joten mahdollisuudet voi laskea. Itse olen tottunut olemaan paljon yksinkin ja mieheni kuoltua totesin, että leskeksi valikoitui sisarrusarjojen parista se, joka parhaiten selviytyy yksin. Kumppanin hakemiseen menisi varmaan kaikki aika, jos sellaiseen puuhaan ryhtyisi. Niin se oli nuorenakin, kun kohdalle osui, niin juttu oli siinä.
- Pirre*
Näin se menee tällä iällä. Valitettavasti.samanikäisille kelpaa oman ikäinen, vai mikä siinä maksaa.., vaikka miesten markkinathan ne taitaa olla - on mistä "valita"..
Miehet taitaavat myös havitella itseään nuorempia vielä tässä iässä.., siis yksinäisten naisien ei auta kuin siirtyä seuraavaan vuosikertaan :) - etsii, etsii....
Pirre* kirjoitti:
samanikäisille kelpaa oman ikäinen, vai mikä siinä maksaa.., vaikka miesten markkinathan ne taitaa olla - on mistä "valita"..
Miehet taitaavat myös havitella itseään nuorempia vielä tässä iässä.., siis yksinäisten naisien ei auta kuin siirtyä seuraavaan vuosikertaan :)Puhut vastoin parempaa tietoasi. Vaikea on löytää mukavaa miesystävää näillä kymmenillä todellakin.
Sinä lähes ivailet ja pilkkaat tuossakin äskeisessä viestissäsi. Tilanteesi on ymmärtääkseni toinen, etkä voi samaistua ihmiseen, jolta ystävä puuttuu. Sinulta puuttuu empatia tässäkin asiassa.
En ole aikonut siirtyä seuraavaan vuosikertaan saatikka että etsisin täysipäiväisesti miesystävää. On minulla muutakin tekemistä elämässäni. Mukavahan se olisi jokin hyvä ystävä tukena ja turvanakin olla, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, ei näissä kymmenissä enää löydä fiksua miestä kovin helpolla. - Pirre*
etsii, etsii.... kirjoitti:
Puhut vastoin parempaa tietoasi. Vaikea on löytää mukavaa miesystävää näillä kymmenillä todellakin.
Sinä lähes ivailet ja pilkkaat tuossakin äskeisessä viestissäsi. Tilanteesi on ymmärtääkseni toinen, etkä voi samaistua ihmiseen, jolta ystävä puuttuu. Sinulta puuttuu empatia tässäkin asiassa.
En ole aikonut siirtyä seuraavaan vuosikertaan saatikka että etsisin täysipäiväisesti miesystävää. On minulla muutakin tekemistä elämässäni. Mukavahan se olisi jokin hyvä ystävä tukena ja turvanakin olla, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, ei näissä kymmenissä enää löydä fiksua miestä kovin helpolla.ei ollut tarkoitus pilkata, - huumorintajuni on kai omituinen..
P.s. uskoisin että ystävän - siis miesystävän etsinnässä joutuu laittamaan itsensä likoon, tuskin heitä on noin vaan otettavissa - marketeissa myytävänä..he.. - etsii, etsii.....
Pirre* kirjoitti:
ei ollut tarkoitus pilkata, - huumorintajuni on kai omituinen..
P.s. uskoisin että ystävän - siis miesystävän etsinnässä joutuu laittamaan itsensä likoon, tuskin heitä on noin vaan otettavissa - marketeissa myytävänä..he..kuinkas sinä laittaisit itsesi likoon? Annapa hyviä vinkkejä sieltä! Pitäisikö tosiaan ottaa kokopäiväinen pesti tässä miehen etsinnässä? Jos siitä johtuukin, että en ole sitä miestä löytänyt enää eroni jälkeen. Kai minä marketista hölmöyksissäni luulin hänet löytäväni, jos ei ihan hyllyltä niin kenties kassajonosta.
- Pirre*
etsii, etsii..... kirjoitti:
kuinkas sinä laittaisit itsesi likoon? Annapa hyviä vinkkejä sieltä! Pitäisikö tosiaan ottaa kokopäiväinen pesti tässä miehen etsinnässä? Jos siitä johtuukin, että en ole sitä miestä löytänyt enää eroni jälkeen. Kai minä marketista hölmöyksissäni luulin hänet löytäväni, jos ei ihan hyllyltä niin kenties kassajonosta.
että on valmis tutustumaan ihmisiin ilman ennakko asenteita, eli esim. tapaamaan näitä treffipalstojen etsijiä, ja ehkä pettymään ja taas pettymään..mutta jos se oikea eli molempien hakukriteerit täyttävä sieltä kummiskin jostain löytyypi...
- irkku
Pirre* kirjoitti:
samanikäisille kelpaa oman ikäinen, vai mikä siinä maksaa.., vaikka miesten markkinathan ne taitaa olla - on mistä "valita"..
Miehet taitaavat myös havitella itseään nuorempia vielä tässä iässä.., siis yksinäisten naisien ei auta kuin siirtyä seuraavaan vuosikertaan :)M inulle on käynyt niin,että olen löytänyt aina itseäni nuorempaa miesseuraa ehkä suhteet on karisseet siihen kun en ole viitsinyt alkaa seurustella 15 vuotta nuoremman miehen kanssa
- Vain vapaiden kaa
Näin se menee tällä iällä. Valitettavasti.Ukkomiehiä on näköj'ään paljon joukossa- Huijaavat naisia ja seikkailevat välillä täysihoidossa, kun vaimot ovat matkoilla tms. - Olen päättänyt, etten päästä yhtään miestä kotiini ennen kuin olen vieraillut itse hänen luonaan. Kahden nettikaverin kanssa on tutustuminen jäänyt siihen. - Toinen jaksaa vieläkin aina vålillä yrittää-
- mikään ei riitä
Näin se menee tällä iällä. Valitettavasti.Nimimerkille etsii, etsii....... 24.4.2010 18:42
Ei löydä mieskään naista. Ne hyvät on jo parinsa löytäneet paitsi ne hyvät, jotka eivät kelpuuta ketään. Nämä kun siilaa valikoimasta pois, jäljelle jää vain sekundatuote. Minä mukaanluettuna.
Toisaalta. Eipä tähän epäonnistuneeseen elämään halua toista yrittääkään kärsimään. Kun kaikki tekemiset osoittautuu aikaa myöten epäonnistuneiksi, niin ainakin sillä voi lohduttautua, ettei ole toiselle pahaa aiheuttanut. Ja pahiten olen epäonnistunut juuri ihmissuhteissani vaikka parhaani olen yrittänyt. Eikä se riitä.
- Kesä kaikilla
Mitähän ystävää aloittaja tarkoittaa, hän kai kuitenkin lienee hetero? Vai jääkö lesboparien liitoistakin jäljelle leskirouvia? Nykyisin ei selityksittä tiedä mitä kukin tarkoittaa, koska näitä toissukupuolisia on kaikenlaisia ja käsite ystävä on hyvin monimielinen tässä moniarvoisessa yhteiskunnassa. Oletan,että kyse on heteronaisesta ja ystävä tarkoittaa, että hän etsii miestä pyytäen miehenpyydystysohjetta. En tosin tajua tuota tanssipaikkojen pareittain juttua. Harvempi tanssipaikalle menee tanssimaan yksin. Sen sijaan tiedän paljon miehiä ja naisia, jotka saapuvat tanssipaikkoille yksin, mutta poistuvat kahden, kolmen, neljän tai jopa useamman henkilön ryhmässä. Miksi leskirouvan mielestä tanssipaikalle ei sovi mennä yksin, jos aikoo poistua kaksin?
Jos miehenpyydystysohjeen eli reseptin osaisin antaa jokaiselle yli kuusikymmppiselle leski- tai muulle rouvalle tai ikäneidolle tai yleensä seuraa kaipaavalle, miljonääriksi pääsisi epäilemättä. Toivottavasti rouva on lotonnut, sillä raha aina houkuttelee miehiä kuin hunajaruukku kärpäsiä. Rahatta ja vailla omaisuutta on näissä ikäluokissa tavallisen vaikeaa löytää sopivaa miestä tai miestä ylipäätään. Yli kuusikymppiset Tuhkimot kun eivät ole varsinaisesti miesten toivedaameja. Kehoitan aloittajaa ensialkuun asettumaan eduskuntatalon portaille kyltin kanssa. Kyltissä sopii lukea: etsin miestä. Teksti kissankorkuisin kirjaimin vähintään. Ehkä jokunen mies tulee kysymään asiasta tarkemmin ellei peräti vie leskirouvaa pois kuleksimasta valkialla ratsullaan. On mahdollista, että poliisikin on mies, kuten myös eduskuntatalon vahtimestari. Siinä olisi jo kaksi kunnon virkamiesehdokasta. Eipä sitä koskaan tiedä, millä oksalla Onni istuu. Helsingin Rautatieasema on myös kelvollinen paikka saada kerralla suuren joukon huomiota. Eikun kokeilemaan!- 1943
tarkemmin ja mielitiettyä taitaa aloittaja kaipaavan. Leskenä ollessani minulla on ollut kolme tärkeämpää miessuhdetta. Yksi on vanha tuttava, yhteen tutustuin, kun ilmoituksesta ärsyyntyneenä vastasin kontakti-ilmoitukseen ja kolmas, nykyinen miesystävä, oli samalla kurssilla. Olen ollut melko passiivinen ja antanut miesten hoidella yhteydenotot. En esim. ole kertaakaan käynyt yksin tanssimassa.
- --------------------
Hakeudu seurakuntaan, tai SPR :n ystäväpalveluun, niistä varmasti löytää oikean ystävän,
kaikki muutki seurakunnat ja järjestöt on hyviä kohteita, niistä saa vertaistukea sekä löytää myös ystävän jos haluaa,- soppihase
Seurakuntaako haluat mainostaa???????????
- Pörjy ja Hantinen
"Alustavan" tututustumisen voi alkaa tällä palstalla. Fiksu osaa kertoa konstin miten saadaan aikaiseksi esim puh.yhteys.
"Mies soittaa,nainen soitaa"- numeroihin ensin,nimimerkillä ja jos keskustelu sujuu voi jompikumpi luovuttaa numeronsa toiselle.
Ensimmäinen puhelu maksaa, sitten halpenee.- onkohan lykästäny??
Onhan yksi vonkaaja kertonut puh.numeronsa palstoilla kymmeniä kertoja
- Hellä
Hyvä vinkki. Pitää katsoa numerot. Yksi nainen on saanut minut rauhattomaksi.
- ei paljon naurata
Suorastaan neropatti kun on oivaltanut nostaa arkistosta ketjun takaisin.
Papukaijamerkki kuuluu hänelle ilmanmuuta!
Ja noin älykkääseen aloitukseen palstan sokeimmat ryntäävät kilvan vastaamaan, päivämääristä viis.- haluu haluu
No kun joku pitäs saada fiilis on ollut sellainen vou olla edelleen
- ,..,
Onko tärpännyt, nyt 3,5 vuoden kuluessa?
- yllättynyt
Onko nyt aiheet loppu, kun kolme vuotta vanhoja ketjuja pittää nostaa.
Tehkää hyvät ihmiset uusia aloituksia, ei voi olla vaikeeta.- 3,5v ilman
Puute on kova edelleen.
- ..................
HALOO; ei ikinä kannata internetistä etsiä oikeaa omaa ystävää,
nekaikki on huijareita,
ne lähettelee rakastuneita viestejä jokaiselle joka vähänki muistuttaa mieleistä kaksijalkaista naista / miestä,
huh huh,
mene seurakuntaan, SPR:n opistoihin joissa harrastetaan samoja asioita kuin sinä,
siis etsiydy johonki harrastuspiiriin,
näiltä palstoilta ei löydy kuin tyhjäntoimittajia höpisijöitä, heti kun selkäsi käännät hänellä onkin joku muu jo juttukaverina, juttukaverit ei tietenkää ole paha asia , mutta ystäväät et täältä löydä,- Loppu slut
Etkä muualtakaan.
Nähty on.
- Soria
Järveltä metsästä,sulkapallossa...
Siis sulkapallossa, vaude ihan olen vääriä palloja käsissäni pyöritellyt,
aikaisemmin kuvittelin, että jos tuosta golfpallosta, siinä se lempi olisi niin kompaktissa paketissa, helppo pyöritellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061538Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 911201
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031064- 471035