Olen suviseuroissa helteisenä päivänä nähnyt tatuoituja miehiä ilman paitaa. Ilmeisesti he ovat tulleet uskoon hieman vanhempana lähtemättömät jäljet vartalossaan.
Tietenkään heitä ei tuomita, mutta olisiko sittenki siistimpää pitää edes t-paita päällä?
Ainakin näin kaksi vieressäni istunutta vanhempaa naista supisi. Ja pikkulapset olivat ihmeissään... Kaikissa paikoissahan (esim. USA:ssa paljon) ei edes saa olla ilman t-paitaa.
Toisaalta jos uskovainen ottaa tatuoinnin, niin vain tutut tietävät, että tatska on uusi... :(
Kun uskovaisella on tatuointi...
27
5459
Vastaukset
- stb
on tatuointi kasivarressa. Sita on siis aika vaikea peittaa jollei kayta pitkahihaista. Han hankki sen ennen uskoontuloaan. Sitten kun han tuli uskoon, han halusi poistattaa sen tai laittaa toisen "paremman" tatuoinnin sen tilalle, (se tatuiunti ei ole kovin kiva), mutta Jumala sanoi etta han saa tehda sita, joten se jai tekematta.
- Pakana(M)
Vai sanoi Jumala niin? Luulen että miehesi valehtelee sinulle! On helpompi pistää sanoja Jumalan suuhun kuin otattaa laserilla pois tatuointia, ja siitäkin jää pahat arvet.
- Eliza
Eräällä norjalaisella el-saarnaajalla, joka on jo edesmennyt, oli kovasti tatuointeja käsivarsissa. Kesällä hän kulki lyhythihaisessa paidassa muitta mutkitta. Tiedän, että uskossa on oltu täälläkin ja tatskuja ihossa.
Hiljattain eräs perhe otatti paljon tatuointia. - ELnainen
Eliza kirjoitti:
Eräällä norjalaisella el-saarnaajalla, joka on jo edesmennyt, oli kovasti tatuointeja käsivarsissa. Kesällä hän kulki lyhythihaisessa paidassa muitta mutkitta. Tiedän, että uskossa on oltu täälläkin ja tatskuja ihossa.
Hiljattain eräs perhe otatti paljon tatuointia.En usko, että el-piireissä kehotettaisiin hankkimaan tatuoienteja, ainahan omapäisiä löytyy joka asiassa.
- usk.m
ELnainen kirjoitti:
En usko, että el-piireissä kehotettaisiin hankkimaan tatuoienteja, ainahan omapäisiä löytyy joka asiassa.
pakanallinen tapa, samalla tavalla kuin kaikki lävistyksetkin (myös tavalliset korva -sellaiset). Miksi joku uskovainen haluaisi näyttää olevansa Saatanan kätyri?
- Beta
usk.m kirjoitti:
pakanallinen tapa, samalla tavalla kuin kaikki lävistyksetkin (myös tavalliset korva -sellaiset). Miksi joku uskovainen haluaisi näyttää olevansa Saatanan kätyri?
Mieti nyt vähän. Vai korvakoruista joutuu helvettiin.... Sittenhän kaikki ortopediset potilaat töölöstä joutuu helvettiin kun niillä rautaa luussa. Kaikenlaisia rautahökötyksiä leikkausten jälkeen.... Niin ja onhan monella silmälasitkin päässä nekin on rautaa... johan on helvetissä ruuhkaa.... suorastaan paikkapula. Vaan siksi että te olette päättäneet niin.....
Te lessut ootte todella ahdasmielisiä. - Pakana(M)
usk.m kirjoitti:
tupakointi on samalla tavalla pakanallinen tapa. Tupakointi tuli kristikansan tietoon amerikan intiaaneilta, ja heillä tupakka oli pakanallisissa menoissa käytetty riittihuume.
Minä en en itse ikinä ottaisi tatuointia tai lävistystä, mutta enpä polta tupakkaakaan. En ikinä opi ymmärtämään sitä kaksinaismoralismia mikä lestadiolaisuuteen liittyy. Mikäli olet sitä mieltä että pakanalliset tavat eivät sovi kristityille, niin miksi et ole johdonmukainen? Miksi teet asiasta rusinapullamössöä ja julistat toiset saman arvoiset pakanatavat synniksi ja toiset hyväksyt?
Vain johdonmukaisesti sanojensa takana pysyvää ihmistä voi arvostaa.
Muuten, ei naisten korvakorut ole mikään pelkästään pakanallinen tapa. Juutalaiset naiset käyttävät korvakoruja! Siispä lestadiolaisten naisten korviskielto on pakanuutta! - Pakana(M)
usk.m kirjoitti:
Miksi hampaiden paikkaaminen amalgaamilla ei olisi syntiä? Siinähän porataan hampaaseen reikä ja reikään upotetaan metallia?
- Beta
Pakana(M) kirjoitti:
Miksi hampaiden paikkaaminen amalgaamilla ei olisi syntiä? Siinähän porataan hampaaseen reikä ja reikään upotetaan metallia?
Päästiin sitten oikein aiheeseen... koskakohan meidän viestit poistetaan.... ??? :-)
- lällä
Pakana(M) kirjoitti:
että hampaat paikataan nykyään muovilla eikä haitallisella amalgaamilla!:D
- stb
Pakana(M) kirjoitti:
Vai sanoi Jumala niin? Luulen että miehesi valehtelee sinulle! On helpompi pistää sanoja Jumalan suuhun kuin otattaa laserilla pois tatuointia, ja siitäkin jää pahat arvet.
Siis mieheni ei halua poistattaa tatuointia laserilla, ja syyt ovat varmasti aika selvat: jaa arpi, se maksaa paljon jne jne. Sitten kun mieheni halusi/suunnitteli toisen tatuoinnin laitattamista vanhan paalle, silloin Jumala sanoi etta ala tee niin. Mika saa sinut olettamaan etta mieheni valehtelisi? Ethan edes tunne hanta.
- stb
usk.m kirjoitti:
Vai etta jos ja kun omistaa korvakorut, se todistaa etta on saatanan katyri?! Jo on evaat! Olenko minakin sitten saatanan katyri koska minulla on korvakorut, vaikkakin olen uudestisyntynyt Jeesukseen uskova henkilo?
- Pakana(M)
stb kirjoitti:
Vai etta jos ja kun omistaa korvakorut, se todistaa etta on saatanan katyri?! Jo on evaat! Olenko minakin sitten saatanan katyri koska minulla on korvakorut, vaikkakin olen uudestisyntynyt Jeesukseen uskova henkilo?
lestadiolaisten mielestä! Keskivertokristityn mielestä et. Kenen joukoissa seisot, sen lauluja laulat!
- ___
stb kirjoitti:
Siis mieheni ei halua poistattaa tatuointia laserilla, ja syyt ovat varmasti aika selvat: jaa arpi, se maksaa paljon jne jne. Sitten kun mieheni halusi/suunnitteli toisen tatuoinnin laitattamista vanhan paalle, silloin Jumala sanoi etta ala tee niin. Mika saa sinut olettamaan etta mieheni valehtelisi? Ethan edes tunne hanta.
Jumala sen sitten sanoi? Aika hurjia juttuja täälläkin kuulee.
- vl-ope
stb kirjoitti:
tee ihmisestä paholaisen kätyriä.
- usk.m
vl-ope kirjoitti:
tee ihmisestä paholaisen kätyriä.
Ilmaisin turhan kovasti asiani, tarkoitin, miksi joku haluaisi tällaisesta pakanallisesta tavasta pitää kiinni. Minä näen asian näin...
- stb
___ kirjoitti:
Jumala sen sitten sanoi? Aika hurjia juttuja täälläkin kuulee.
etko tieda miten Jumala puhuu ihmiselle? Miten se on hurjaa, vai etko ole itse uskossa?
- vl-ope
usk.m kirjoitti:
Ilmaisin turhan kovasti asiani, tarkoitin, miksi joku haluaisi tällaisesta pakanallisesta tavasta pitää kiinni. Minä näen asian näin...
lähes puhtaasti kulttuurisidonnaisena asiana. Siis kauniit, naiselliset korvakorut ovat ok, vaikka en itse niitä käytäkään. En osaa paheksua niitä kovinkaan syvästi:)
Toinen juttu on mielestäni kaikenlaiset ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettavat lävistykset, jotka tuntuvat olevan kovaa huutoa nykyaikana. Lähinnä tulee mieleen masokismi, kun näkee kulma-, kieli-, huuli- ja muita läväreitä... - usk.m
vl-ope kirjoitti:
lähes puhtaasti kulttuurisidonnaisena asiana. Siis kauniit, naiselliset korvakorut ovat ok, vaikka en itse niitä käytäkään. En osaa paheksua niitä kovinkaan syvästi:)
Toinen juttu on mielestäni kaikenlaiset ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettavat lävistykset, jotka tuntuvat olevan kovaa huutoa nykyaikana. Lähinnä tulee mieleen masokismi, kun näkee kulma-, kieli-, huuli- ja muita läväreitä...niin suoraviivainen tässä(kin) asiassa, minusta lävistys kuin lävistys. Siksi oli vähän hullunkurista, kun joku kirkon piispa esitti huuli- ym lävistysten olevan pakanallinen tapa, ja hänen vaimollaan jossain kuvassa oli korvakorut...
- vl-ope
usk.m kirjoitti:
niin suoraviivainen tässä(kin) asiassa, minusta lävistys kuin lävistys. Siksi oli vähän hullunkurista, kun joku kirkon piispa esitti huuli- ym lävistysten olevan pakanallinen tapa, ja hänen vaimollaan jossain kuvassa oli korvakorut...
...vastannnut tyttöoppilailleni, jotka ovat ihmetelleet open korvakoruttomuutta, että jos Jumala olisi tarkoittanut korviin korut, korvissamme olisi valmiiksi reiät;)
- Beta
vl-ope kirjoitti:
...vastannnut tyttöoppilailleni, jotka ovat ihmetelleet open korvakoruttomuutta, että jos Jumala olisi tarkoittanut korviin korut, korvissamme olisi valmiiksi reiät;)
Eihän meillä ole ollut rillejäkään syntyessämme ! Ei vaatteita, ei autoa, ei puhelinta... ei mitään.
Niin että se siitä
- matti
todella hieno tatska siinä jeesus roikkuu ristillä tosin alla lukee isolla että: Shit happens!
- usk.m
Ehkä lävistyskiihkoiluni takana on se, että minusta korvakoru(t) miehellä ovat suoraan sanottuna eroottiset. Mennee yli tämä ekshibitionismini...
Eikö niissä naisellakin ole tämä aspekti aina mukana? En tiedä, miten heterot tähän suhtautuvat.- vl-ope
...ei minusta henkilökohtaisesti ole ollenkaan pahan näköinen - korostaa päinvastoin miehen miehisyyttä. Jotkut taas saattavat olla asiasta täysin toista mieltä:)
- usk.m
vl-ope kirjoitti:
...ei minusta henkilökohtaisesti ole ollenkaan pahan näköinen - korostaa päinvastoin miehen miehisyyttä. Jotkut taas saattavat olla asiasta täysin toista mieltä:)
omaa kieroutuneisuuttani, fetissiksi kai sellaista nimitetään...
- usk.m
Argh, taas huomaan jälkeenpäin, kuinka typeriä sanoja osaankaan käyttää. Tuossa "Saatanan kätyreissä" meni kielikuva hitusen yli, tai ehkä enemmänkin kuin vähän. Hm... mitähän edes yritin sanoa siinä.
- Anonyymi
Mä uskon että lestat ei pysy uskossa liikojen sääntöjen takia... Mä oon babtisti, meikkaan, mulla on korvikset... jne. Oon kuullu monien exlestojen sanovan että eivät halunneet enää olla uskovaisia, koska sääntöjä oli paljon... Kuuntelivat salaa musiikkia ja kokivat siitä helvetinpelkoa. Uskovaisen ei kuulu pelätä, uskovaisella on pelastusvarmuus, jos on antanut elämänsä Jumalalle! Uskoa ei peritä vanhemmilta vaan se on jokaisen henkilökohtainen päätös! Minulle tulee aina paha mieli kun joku jättää uskonsa kokonaan koska yhteisön odotukset ovat niin korkealla... En halua loukata ketään, mutta haluan kertoa oman ajatukseni. Kaikilla on lupa ajatella miten haluavat, mutta tämä on vain miten itse ajattelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728