Lumen alta on taas paljastunut, kuinka vastuuttomat ja välintpitämättömät koiranomistajat ovat antaneet pikku hauvojensa sotkea ulostteillaan käytännössä kaikki kaupunkimme jälkakäytävät ja ulkoilureitit. Kun on myös todennettu että keskikokoinen koira tuottaa vuodsitasolla ilmaan enemmän hiilidioksidipäästöjä kun iso katumaasturi, syntyi mielessäni idea.
Jokaisessa kunnassa ryhdytään keräämään päästöperusteista koiraveroa. Veron suuruuden määrittää koiran rotu, eri rotujen kasvuominaisuudet tunnetaan jo niin hyvin että tuleva koko voidaan määrittää riittävän tarkasti pentuvaiheessa. Mitä isompi koira, sen suuremmat päästöt ja isommat pökäleet, joiden kerääminen kaduilta ja poluilta voidaan näin rahoittaa koiraveron tuotolla.
Kommentoikaa hyvät koiranomistajat (ja ne pahatkin jotka eivät siivoa koiriensa jätöksiä) sillä olen viemässä ideaa kotikuntani valtuustoon vielä tämän kevään aikana.
Päästöperusteinen koiravero
4
606
Vastaukset
- karätään eniten
no tietysti MÖLÖN ihmisen johon sinäkin kuulut ,jäikö iltapäivä pilleri ottamatta?
- tieto on
Missä tää hiilidioksidin päästö määrä on todennettu? Kiinnostaa oikeasti.
Sen tiedän että lihan tuotanto synnyttää paljon hiilidioksidipäästöjä, mutta suomessa ainakaan ei koiria kasvateta ravinnoksi. Minä tasaan tätä meidän päästömäärää sillä että en syö lihaa.
Koirani jätökset otan aina pois ja kiikuntan niille varattuun astiaan. Näin toivon muidenkin tekevän. Mutta ei se kaikilta onnistu. Siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Tuota katumaasturia ei varmaan käynnistetä kuin pari kertaa vuodessa. Siitä ero päästöihin.
Veroja meillä kyllä riittää jos jonkinlaista. Ei kaivata lisää.
Jos niitä kuitenkin lisää ehdottelet niin laita listaan ihmisten yrjöt. ulosteet, virtsat, roskat, tupakannatsat. lasinsirpaleet ym. ym.. Kohderyhmät on suht koht helppo löytää kelle verolapun lähettää. - unohdin
tieto on kirjoitti:
Missä tää hiilidioksidin päästö määrä on todennettu? Kiinnostaa oikeasti.
Sen tiedän että lihan tuotanto synnyttää paljon hiilidioksidipäästöjä, mutta suomessa ainakaan ei koiria kasvateta ravinnoksi. Minä tasaan tätä meidän päästömäärää sillä että en syö lihaa.
Koirani jätökset otan aina pois ja kiikuntan niille varattuun astiaan. Näin toivon muidenkin tekevän. Mutta ei se kaikilta onnistu. Siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Tuota katumaasturia ei varmaan käynnistetä kuin pari kertaa vuodessa. Siitä ero päästöihin.
Veroja meillä kyllä riittää jos jonkinlaista. Ei kaivata lisää.
Jos niitä kuitenkin lisää ehdottelet niin laita listaan ihmisten yrjöt. ulosteet, virtsat, roskat, tupakannatsat. lasinsirpaleet ym. ym.. Kohderyhmät on suht koht helppo löytää kelle verolapun lähettää.Piti vielä kertomani että itse olen pieni, mutta koirani on iso. Siinäkin tasaan tätä päästömäärää.
Kumpikaan ei olla kyllä läskejä. - Kgngbfhf
unohdin kirjoitti:
Piti vielä kertomani että itse olen pieni, mutta koirani on iso. Siinäkin tasaan tätä päästömäärää.
Kumpikaan ei olla kyllä läskejä." päästöt" johtuvat myös siitä kuinka paljon koira syö ja millaista ruokaa. Idea on käyttökelvoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049