Millaisia kokemuksia auton luotettavuudesta, jos ostaisin jonkun 2006-2007 alle 200tkm ajetun, tai vaihtoehtoisesti 320 CDI samassa ikäluokassa, eli 3-4 vuoden ikäisen. Käyttökokemuksia, entäs huoltojen hinnat, mitä hintaluokkaa pienempi ja isompi huolto.
E 280 CDI
11
14406
Vastaukset
- e320cdi2000
Osta pois E320cdi niin saat hienon auton ja tehokkaan. Heppoja on yli 200 ja naapurit saa kateellisiksi.
Mulla on E320cdi ja olen ihan tyytyväinen. Pieni kulutus ja hieno ajaa. Jotkut väittävät että on ruosteherkkä mutta mulla vm 2000 ei näy vielä ruostetta missään. Ajettu on 280tuh km. Huollot tietysti maksaa merkkiliikkeessä mutta esim itse vaihdan öljyt ja öljynsuodattimen tavallisessa öljynvaihto pisteessä.
Eilem esim vaihdoin itse raitisilmasuodattimen. Löpösuosatin odottaa vielä vaihtoa. Kaikki saranat ja liikkuvat osat mitä näkyy rasvaan itse ja nivelet ja jarrut kyllä huomaa jos ne alkaa menemään.
Kulutus on Sekalainen ajo 7-8 lt sadalla mutta maantiellä pitkällä suoralla pääsee 4,9-5,2 kulutukseen. Ilmastoinnista ei tarvitse huolehtia kun kerran on laittanut lämmöt haluamaansa niin antaa talvella lämmintä ja kesällä kylmää. Hiljainen on vielä että radio kuuluu vaikkei ole edes kovalla.- kjhgty.
Mersu on alkanut käyttämään täyssinkittyä koria vuodesta 2003 alkaen kaikissa malleissaan.
- bensa dieseliksi
kjhgty. kirjoitti:
Mersu on alkanut käyttämään täyssinkittyä koria vuodesta 2003 alkaen kaikissa malleissaan.
Juu, taitaisi olla kiva peli, nimittäin vaihtoehtoina mulla on 2 eri merkkiä, eli BMW 530 ja tuo MB 320. Yhtenä vaihtoehtona 280CDI, josta lastuttamalla taitaisi saada hieman lisätehoa irti. Jotenkin tykkään tuosta mersusta ulkonäöllisesti enemmän, ainakin sisustuksen osalta kojetaulu ovien verhoukset yms.
Tuommoinen toisenmerkkinen kuin nuo premiumi on nyt alla ja siinäkin 200 hv, ja luxus varustelu hipsukytkin navit, puhelimet jne. Eli siis tykkään autosta, jossa on hyvä varustelu, joka liikahtaa kun käsketään, ja on hiljainen ajettava on sitten vauhti mikä tahansa.
- varma valinta
Mulla on E 280 CDI T vm. 2008.
Mukava, kääntyy yllättävän pienessä tilassa, kulutus kaupungissa 9-10 l, maantiellä n. 7 l. Voima, ja ennen kaikkea kuutiot, riittää hyvin norm. ajoon.
Käsijarrun kanssa oli pari kertaa pientä ongelmaa, mutta muuta ei ole ollut.
Kaiken kaikkiaan loistava käyttöauto.- mb320cdi2000
Se käsijarru on ongelmallinen automaateissa kun sitä ei välttämättä aina tarvi. Itse teen niin että kerran päivässä painan seisontajarrua vaikken jätäkkään sitä päälle. Juuri kuukausi sitten oli vasemman takapyörän käsijarruromppeet jumissa juuri sen käyttämättömyyden takia.
- MBETD
mb320cdi2000 kirjoitti:
Se käsijarru on ongelmallinen automaateissa kun sitä ei välttämättä aina tarvi. Itse teen niin että kerran päivässä painan seisontajarrua vaikken jätäkkään sitä päälle. Juuri kuukausi sitten oli vasemman takapyörän käsijarruromppeet jumissa juuri sen käyttämättömyyden takia.
Kaikkein pahin virhe, jolla hankkii itselleen ylimääräistä vaivaa ja yleensä rahankin menoa, on olla KÄYTTÄMÄTTÄ säännöllisesti (jokapäiväisessä käytössä) "käsijarrua", eli seisontajarrua, vaikka käytössä olisi louhosauto tai mikä tahansa semimanuaaliautomaatti. Ne jarrupalikat eivät kulu missään ajoneuvossa pelkässä seisontajarrukäytössä niin paljoa, että niitä käyttämisen vuoksi täytyisi olla joka vuosi uusimassa. Päin vastoin, joka vuosi remontoidaan ennemmin käyttämättömyyden vuoksi, koska hapettuminen puree tehokkaasti paikallaan lojuviin esineisiin. Kun tuon seisontajarrun käytön ottaa tavaksi, se on yhtä yksinkertaine toimenpide, kuin auton sammuttaminen perille päästyään. Eli tuskin edes huomaa tekevänsä mitään erityistä, mutta huomaamattaan pitää autonsa toimintakunnossa. Itselläni on E farkku ja voin sanoa omastakin kokemuksestani, että ovat tehty kovaa käyttöä varten.
- riisseli
Terve, Itsellä on nyt menossa toinen W211 mersu, tämä juurikin 280 cdi vm 2006. Vuoden 2006 malleihin tuli uusi V6 moottori vm 2005 ja vanhemmat ovat vielä rivikutosella, en tiedä kumpi sitten parempi. Tämä 280 cdi on mukava ja kohtuu taloudellinen (6,5-7 l/100km sekalaisessa ajossa, mitattu) käyttömoottori, suorituskyky hyvä mutta ei mikään veret seisauttava. näissä uudemmissa mersuissa ei ole varsinaisesti pieniä ja isoja huoltoja vaan n. 20-25 tkm välein eri sisältöisiä huoltoja, auto määrittelee itse huollon ajankohdan ja sisällön. Yleensä huollon hinta on merkkiliikkeessä ollut n. 600-800 €. W211 mersu on hieno tuote ja voin suositella.
- dufj
itellä on 2005 mersu ja kulkee helvetin kovaa
- poka2
E280 CDI A vm.2008 moot.V6 minulla on tullut hekuihin sellainen vika, että hehkuvalo jää palamaan pitkäksi aikaa ennenkuin poistuu tai joutuu jopa pysäyttämään lähdön jälkeen ja katkaisemaan virran ja starttaamaan udestaan niin ongelma poistuu. Vähän aikaisemmin ennen kyseistä vikaa kello pysähteli eikä meinannut saada aikaan. Onko kenelläkään kokemuksia edellä olevista ongelmista?
- JUKKISROI
yks hehku kummittelee, mutta mikä??
- jukkisroi
ei kyllä kummittele hehkut, tosi outoa . mutta jos niin vaihda ja 6v turvattu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760