Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

TIEDÄTKÖ Sinä....

Vaihdanko asunnon...

Onko totta että tanskantoggia ei voi hankkia kerrostaloon?
Eli kuulemma tanskandoggi ei saaa kiivetä rappusia ylös..kokonsa ja luustonsa takia????

10

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • copenhagen

      ei tanskandoggia kande hommaa tanskan rjojen ulkopuolelle,sanoohan sen nimikin.

      • muutto hommissa

        Kiitti neuvosta...mie muutan tanskaan :)


    • Sininendoggi

      Hah, meillä kakskerroksinen talo ja kaveri ravaa ylä/alakertaa vähän väliä (rappusia siis)
      Tosin alkuun oli vähän totuttela rappusiin..
      Ei ole vielä hajonnut .. ;)

      • yli 22v doggeja

        mulla on aina ollut 1-2 doggia kerrostalossa, eikä koskaan oo ollut mitään ongelmia, raput menee hienosti, enkä koskaan oo pentua niissä (16 askelmaa, avoportaat) kantanut.
        kaveri asuu kolmannessa kerroksessa, eikä mitään ongelmia, ei vaan pidä päästää koheltamaan portaissa,
        toki vanhalle koiralle voi olla jo rasite kiivetä/laskeutua useampi kerros, mun edesmenneellä yli 12v koiralla
        ei ollut ongelmia.

        copenhagen: nimestään huolimatta tanskandoggi on SAKSALAINEN rotu.


      • Dallinger
        yli 22v doggeja kirjoitti:

        mulla on aina ollut 1-2 doggia kerrostalossa, eikä koskaan oo ollut mitään ongelmia, raput menee hienosti, enkä koskaan oo pentua niissä (16 askelmaa, avoportaat) kantanut.
        kaveri asuu kolmannessa kerroksessa, eikä mitään ongelmia, ei vaan pidä päästää koheltamaan portaissa,
        toki vanhalle koiralle voi olla jo rasite kiivetä/laskeutua useampi kerros, mun edesmenneellä yli 12v koiralla
        ei ollut ongelmia.

        copenhagen: nimestään huolimatta tanskandoggi on SAKSALAINEN rotu.

        Teillä jotka olette vastailleet on ollut hyvä ratkaisu,mutta itse en ottaisi,ihan vaan sen takia etten mitään isoa koiraa ottaisi kipuamaan pitkiä(riippuen tietysti asutteko ekassa vai kuudennessa kerroksessa,ilman hissiä :D)rappausia,koska fakta kuitenkin on että ison koiran lonkat on muutenkin usein pienempiään huonommat ja ne kärsii rappusten nousuista. Muuten kerrostalossa ei ole vikaa,vaikka jotkut kitisee että doggi on liian iso koira kerrostaloihin,mutta eihän sen siellä siällä tarvii päivän liikunta-annostaan suorittaa. tuleepahan ainakin lähettyä koiran kanssa lenkille :)


      • möt
        Dallinger kirjoitti:

        Teillä jotka olette vastailleet on ollut hyvä ratkaisu,mutta itse en ottaisi,ihan vaan sen takia etten mitään isoa koiraa ottaisi kipuamaan pitkiä(riippuen tietysti asutteko ekassa vai kuudennessa kerroksessa,ilman hissiä :D)rappausia,koska fakta kuitenkin on että ison koiran lonkat on muutenkin usein pienempiään huonommat ja ne kärsii rappusten nousuista. Muuten kerrostalossa ei ole vikaa,vaikka jotkut kitisee että doggi on liian iso koira kerrostaloihin,mutta eihän sen siellä siällä tarvii päivän liikunta-annostaan suorittaa. tuleepahan ainakin lähettyä koiran kanssa lenkille :)

        " ison koiran lonkat on muutenkin usein pienempiään huonommat ja ne kärsii rappusten nousuista"

        Hah, kaikkea sitä kuuleekin, mut tuo on täyttä potaskaa..


    • väärinymmärrettyrotu

      raput eivät ole doggille ongelma jos niihin vain totuttaa pienestä pitäen.
      ja tälle fiksulle copenhagen:ille tiedoksi; tanskandogin alkuperämaa on saksa, tanskandoggi on vain huono suomennos deutsche dogge:sta.
      mutta en kerrostaloon doggia suosittelisi, iso koira ja vaatii paljon liikuntaa ja tilaa. itse jouduin kerrostalossa hetken doggini kanssa asumaan, pian myös muut asukkaat huomasivat suuren koiran tulleen taloon ja vastaanotto oli sen mukainen: keskellä yötä soiteltiin ovikelloon, kirottiin rappukäytävässä kun tultiin vastakkain, uhkauskirjeitä postiluukusta "pedot pois kerrostaloista", "ensi kerralla kun näen koirasi, ammun sen" ym, vaikka doggineitini oli itse rauhallisuus, ei koskaan haukkunut yksinkään ollessaan, oli ihmisystävällinen ja siisti.

      • dallinger

        ison koiran lonkat ei tykkää rappusista,voit ihan rauhassa kysyä sitä keltä tahansa eläinlääkäriltä.Perkele ruppee vituttaa täällä keskuteluis on aina jottain näitä jotka luulee tietäväsä kaiken. miettikää omalla kohalle,kestääkö omat luusi jos olet helvetin lihava ja ramppaat joka päivä neljänteen kerrokseen,ehkä paremmin kestää pienet ja laihat ihmiset sen kävellä, ebkä todellakaan nyt väitä että dogit ovat lihavia,vaan isoja,joilla on painoa joka rasittaa luita,erityisesti lonkkia. kiitos.


    • jjelena1

      Tokkiisahan on yksilökohtaista mutta itse en ottaisi tanskandoggia kerrostaloon ellen asuisi ekassa kerroksessa jossa olisi VAIN muutama rappunen!
      Mutta jos koiran pitää kiivetä esim. 2.kerrokseen ja talossa ei hissiä niin en ottaisi. Kasvuiässä lonkat/luusto on ISOLLA rodulla herkkä ''viottumaan'' ja siitä seuraa siis elinikäiset vaivat koiralle jos kasvuiässä menee koira pilalle omistajan 'tyhmyyden' takia.
      Koskee ihan muitakin isoja rotuja: irlistä, pystiffiä jne.

      • IM

        Pentuaikana kannattaa hieman varoa koiruuden luuston vuoksi niissä rapuissa mutta kyllähän doggikin elelee kerrostalossa siinä missä muutkin koirat. Toki yläs- ja alasmeno rasittaa erilailla, mutta en minä sitä täysin esteenä pitäisi. Kasvattaja osannee neuvoa parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe